Skocz do zawartości

Witamy na Vectra Klub Polska

Guest Image

Witamy na Vectra Klub Polska, podobnie jak na większości społeczności internetowych, musisz się zarejestrować aby uczestniczyć w naszym wspólnym życiu ale nie martw się jest to bardzo prosty proces, który wymaga minimum informacji, aby zostać zarejestrowanym.

Zakładając konto na Vectra Klub Polska, możesz uzyskać następujące przywileje:

  • Zakładać nowe tematy i pisać odpowiedzi w innych
  • Subskrybować tematy i fora, aby uzyskać powiadomienia
  • Uzyskać własną stronę profilu i poznawać nowych przyjaciół
  • Wysyłać prywatne wiadomości do innych użytkowników.

Zaloguj się, aby obserwować  
juve25

Awaria w trasie.Alternator czy coś innego??

Polecane posty

Witam

Wczoraj jadąc na Wszystkich Świętych po przejechaniu około 200 km zaczeło jak by "głośniej chodzić" było słychać jak by jakaś rolka zaczeła szumieć,głośniej chodzić było to strasznie charakterystyczny dzwięk.

Po kilku kilometrach zaświeciły się kontrolki ESP,ABS po chwili regulacja wysokości świecenia ksenonów i po chwili braku wspomagania.

Zatrzymałem auto na poboczu aby sprawdzić co jest.Deska świeciła się wszystkimi możlliwymi kontolkami prócz kontrolki ładowania akumulatora co mnie bardzo zdziwiło.Po zgaszniu auta już nie można odpalić.W ukrytym menu pokazuje na stan AKU 11.9 V.

Nie mam tu możliwości podłączenia pod Techa lub OP Coma.

Myślę że to alternator ale nie mam pewności.

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_sad.png" alt=":(" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/sad@2x.png 2x" width="20" height="20">

Miał ktoś podobne zdarzenie ???

Proszę o jakąś diagnoze bo trzeba w sobote wracać do domu 300 km

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_sad.png" alt=":(" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/sad@2x.png 2x" width="20" height="20">

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

obejrzyj koło pasowe i wszystko co na pasku chodzi

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

wszystko wskazuje na alternator, mam namysli brak ladowania.

Ale moze to tylko sprzeglo alternatora. Musialbys podladowac akusa, odpalic auto i zmierzyc miernikiem lub sprawdzic w ukrytym menu ladowanie.

Sprawdz rowniez kolo pasowe, tak jak napisal kolega

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

A jak by to było sprzęgło alternatora możliwe że by "głośniej chodziło"???

Dodam że alternator regenerowałem około 2 lat temu (wymiana diody)

Czy mogę bez problemu i żadnych obaw odpalić auto od innego auta kablami aby sprawdzić w ukrytym menu ładowanie aku???

Edytowano przez juve25

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Możesz bez problemu odpalać na kable.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

mozliwe kolego, kiedys padl mi altek jakis rok temu. w sierpniu tego roku robilm trase do UK i na 30km. przed domem w uk postanowilem sie zatrzymac na papieroska. Wysiadam a spod maski pisk+kontrolka ladowania wywalilem fajke i w droge poki mam energii w aku-pomyslalem, co dziwne to pisk i jazgot byl tylko na wolnych obrotach, w ukrytym menu ladowanie 14v w czasie jazdy na wloczonych swiatlach(noc). Na dzien nastepny mechanik mi wymienil sprzeglo na gwarancji, a w sprzegle starym armagedon, rozpadlo sie i zablokowalo dzieki temu mialem ladowanie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

A pisząc o sprawdzeniu koła pasowego macie na myśli koło pasowe alternatora?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

kolo pasowe jest na wale korbowym...na altku jest sprzeglo.

kolo pasowe zbudowane jest z dwoch obreczy polaczonych ze soba guma w najwiekszym uproszczeniu. Czasami ta guma sie zrywa.

Dla przykladu:

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć link

kolo pasowe

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć link

sprzeglo altern.

Edytowano przez wolf80

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dzięki kolego wolf80

Za kilka godzin postaram się sprawdzić ładowanie w ukrytym menu po przez odpalenie auta przez kable.

Coś czuje że całkiem padł alternator ,skoro takie cyrki z napięciem i brakiem wspomagania.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

no i co juz cos wiadomo?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ano wiadomo.Dziś dopiero była możliwość odpalenia od kabli.Po kilku próbach dopiero odpalił i ładowanie było na poziomie 9,8 V.Było znów słychać ten charakterystyczny dźwięk hałasującej rolki.Auto aktualnie u mechanika no i zobaczymy co będzie jak zdemontuje alternator.

Czy ładowanie musi być na poziomie około 14 V???

U mnie po regeneracji alternatora 2 lata temu w ukrytym menu było na poziomie 13,5-13,6 V

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

no u mnie tez tak bylo po wymianie altka, gdy rozpadlo sie sprzeglo i altek dostal nowe to ladowanie jest na poziomie 14,3V na jalowych bez wlaczonych odbirnikow pradu, z wlaczonymi swiatlami 13,9-14V. Tez nie wiem od czego to zalezy...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

To pewnie to będzie sprzęgiełko alternatora i pewnie to one tak głośno się kręci

A więc już po wymianie alternatora i wszystko gra, tylko portfel ciut chudszy, ale to uroki auta :-$

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dzis i mnie dopadlo, odpalam auto ruszam i nagle kontrolka brak ladowania.Ujechalem z 5km gdzie mi sie wspomaganie wylaczylo itd. Auto ponownie juz nie odpalilo zapewne jechalem na aku tylko.

Zaluje ze nie podnioslem maski aby zobaczyc czy pasek altka sie wogole kreci. Od dawna slyszalem rano cykanie jakby rolki po czym ustawalo. Czy to moze byc sprzeglo altka i jak to sprawdzic ? Laduje aku i jutro odpale auto i zerkne czy sie kreci, na co moge zwrocic uwage zeby miec pewnosc co nie gra ?

Mam jedna opcje Opel kanclerz 1km ode mnie ale boje sie kosztow ASO

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Jestem świeżo po wymianie alternatora.Miałem awarie w trasie jadąc na Wszystkich Świętych.

Kilka dni temu skasowałem błędy Op-Comem,ale po skasowaniu na kolejny dzień błąd znów się pokazał.

Wczoraj wracając po pracy na kilka sekund zaświeciła się kontrolka ładowania.Zgasiłem auto po czym znów odpaliłem i już kontrolka o braku ładowania się nie zaświeciła ,sprawdziłem szybko w ukrytym menu ładowanie i było na poziomie 14.2-14.4 V.

Dziś jadąc do pracy ładowanie w ukrytym menu między 13,8-14,2 V w zależności oczywiście czy ksenony świeciły,ogrzewanie tylnej szyby itd.Kontrolki o braku ładowania już nie było

Wydaje mi się że z ładowaniem jest wszystko OK,ale dlaczego nie mogę skasować błędu Op-Comem???????

A ten błąd to: P0621-01 Obwód sterujący lampka alternatora "L",wadliwe działanie

W czym tkwi problem ????????????

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się
Zaloguj się, aby obserwować  

  • Kto przegląda   0 użytkowników

    Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×