Jump to content
XXX ZLOT

NOWY TEMAT - NOWY OŚRODEK

ZAPRASZAMY DO REZERWACJI

https://forum.vectraklub.pl/forum/329-xxx-zlot-vkp-20-23062019/

 

 

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Sign in to follow this  
juve25

Awaria w trasie.Alternator czy coś innego??

Recommended Posts

Witam

Wczoraj jadąc na Wszystkich Świętych po przejechaniu około 200 km zaczeło jak by "głośniej chodzić" było słychać jak by jakaś rolka zaczeła szumieć,głośniej chodzić było to strasznie charakterystyczny dzwięk.

Po kilku kilometrach zaświeciły się kontrolki ESP,ABS po chwili regulacja wysokości świecenia ksenonów i po chwili braku wspomagania.

Zatrzymałem auto na poboczu aby sprawdzić co jest.Deska świeciła się wszystkimi możlliwymi kontolkami prócz kontrolki ładowania akumulatora co mnie bardzo zdziwiło.Po zgaszniu auta już nie można odpalić.W ukrytym menu pokazuje na stan AKU 11.9 V.

Nie mam tu możliwości podłączenia pod Techa lub OP Coma.

Myślę że to alternator ale nie mam pewności.

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_sad.png" alt=":(" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/sad@2x.png 2x" width="20" height="20">

Miał ktoś podobne zdarzenie ???

Proszę o jakąś diagnoze bo trzeba w sobote wracać do domu 300 km

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_sad.png" alt=":(" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/sad@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites

obejrzyj koło pasowe i wszystko co na pasku chodzi

Share this post


Link to post
Share on other sites

wszystko wskazuje na alternator, mam namysli brak ladowania.

Ale moze to tylko sprzeglo alternatora. Musialbys podladowac akusa, odpalic auto i zmierzyc miernikiem lub sprawdzic w ukrytym menu ladowanie.

Sprawdz rowniez kolo pasowe, tak jak napisal kolega

Share this post


Link to post
Share on other sites

A jak by to było sprzęgło alternatora możliwe że by "głośniej chodziło"???

Dodam że alternator regenerowałem około 2 lat temu (wymiana diody)

Czy mogę bez problemu i żadnych obaw odpalić auto od innego auta kablami aby sprawdzić w ukrytym menu ładowanie aku???

Edited by juve25

Share this post


Link to post
Share on other sites

Możesz bez problemu odpalać na kable.

Share this post


Link to post
Share on other sites

mozliwe kolego, kiedys padl mi altek jakis rok temu. w sierpniu tego roku robilm trase do UK i na 30km. przed domem w uk postanowilem sie zatrzymac na papieroska. Wysiadam a spod maski pisk+kontrolka ladowania wywalilem fajke i w droge poki mam energii w aku-pomyslalem, co dziwne to pisk i jazgot byl tylko na wolnych obrotach, w ukrytym menu ladowanie 14v w czasie jazdy na wloczonych swiatlach(noc). Na dzien nastepny mechanik mi wymienil sprzeglo na gwarancji, a w sprzegle starym armagedon, rozpadlo sie i zablokowalo dzieki temu mialem ladowanie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

A pisząc o sprawdzeniu koła pasowego macie na myśli koło pasowe alternatora?

Share this post


Link to post
Share on other sites

kolo pasowe jest na wale korbowym...na altku jest sprzeglo.

kolo pasowe zbudowane jest z dwoch obreczy polaczonych ze soba guma w najwiekszym uproszczeniu. Czasami ta guma sie zrywa.

Dla przykladu:

Please login or register to see this link.

kolo pasowe

Please login or register to see this link.

sprzeglo altern.

Edited by wolf80

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dzięki kolego wolf80

Za kilka godzin postaram się sprawdzić ładowanie w ukrytym menu po przez odpalenie auta przez kable.

Coś czuje że całkiem padł alternator ,skoro takie cyrki z napięciem i brakiem wspomagania.

Share this post


Link to post
Share on other sites

no i co juz cos wiadomo?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ano wiadomo.Dziś dopiero była możliwość odpalenia od kabli.Po kilku próbach dopiero odpalił i ładowanie było na poziomie 9,8 V.Było znów słychać ten charakterystyczny dźwięk hałasującej rolki.Auto aktualnie u mechanika no i zobaczymy co będzie jak zdemontuje alternator.

Czy ładowanie musi być na poziomie około 14 V???

U mnie po regeneracji alternatora 2 lata temu w ukrytym menu było na poziomie 13,5-13,6 V

Share this post


Link to post
Share on other sites

no u mnie tez tak bylo po wymianie altka, gdy rozpadlo sie sprzeglo i altek dostal nowe to ladowanie jest na poziomie 14,3V na jalowych bez wlaczonych odbirnikow pradu, z wlaczonymi swiatlami 13,9-14V. Tez nie wiem od czego to zalezy...

Share this post


Link to post
Share on other sites

To pewnie to będzie sprzęgiełko alternatora i pewnie to one tak głośno się kręci

A więc już po wymianie alternatora i wszystko gra, tylko portfel ciut chudszy, ale to uroki auta :-$

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dzis i mnie dopadlo, odpalam auto ruszam i nagle kontrolka brak ladowania.Ujechalem z 5km gdzie mi sie wspomaganie wylaczylo itd. Auto ponownie juz nie odpalilo zapewne jechalem na aku tylko.

Zaluje ze nie podnioslem maski aby zobaczyc czy pasek altka sie wogole kreci. Od dawna slyszalem rano cykanie jakby rolki po czym ustawalo. Czy to moze byc sprzeglo altka i jak to sprawdzic ? Laduje aku i jutro odpale auto i zerkne czy sie kreci, na co moge zwrocic uwage zeby miec pewnosc co nie gra ?

Mam jedna opcje Opel kanclerz 1km ode mnie ale boje sie kosztow ASO

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jestem świeżo po wymianie alternatora.Miałem awarie w trasie jadąc na Wszystkich Świętych.

Kilka dni temu skasowałem błędy Op-Comem,ale po skasowaniu na kolejny dzień błąd znów się pokazał.

Wczoraj wracając po pracy na kilka sekund zaświeciła się kontrolka ładowania.Zgasiłem auto po czym znów odpaliłem i już kontrolka o braku ładowania się nie zaświeciła ,sprawdziłem szybko w ukrytym menu ładowanie i było na poziomie 14.2-14.4 V.

Dziś jadąc do pracy ładowanie w ukrytym menu między 13,8-14,2 V w zależności oczywiście czy ksenony świeciły,ogrzewanie tylnej szyby itd.Kontrolki o braku ładowania już nie było

Wydaje mi się że z ładowaniem jest wszystko OK,ale dlaczego nie mogę skasować błędu Op-Comem???????

A ten błąd to: P0621-01 Obwód sterujący lampka alternatora "L",wadliwe działanie

W czym tkwi problem ????????????

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...