Skocz do zawartości

Witamy na Vectra Klub Polska

Guest Image

Witamy na Vectra Klub Polska, podobnie jak na większości społeczności internetowych, musisz się zarejestrować aby uczestniczyć w naszym wspólnym życiu ale nie martw się jest to bardzo prosty proces, który wymaga minimum informacji, aby zostać zarejestrowanym.

Zakładając konto na Vectra Klub Polska, możesz uzyskać następujące przywileje:

  • Zakładać nowe tematy i pisać odpowiedzi w innych
  • Subskrybować tematy i fora, aby uzyskać powiadomienia
  • Uzyskać własną stronę profilu i poznawać nowych przyjaciół
  • Wysyłać prywatne wiadomości do innych użytkowników.

Gothic77

Skrzynia F18 [zielony szuka pomocy] co i jak?

Polecane posty

Wiem, wiem... było milion razy o tym pisane na forum.

Nic więcej nie da się powiedzieć w tym temacie, google się kłania itd., itd.

- zaryzykuje i napiszę o moich bolączkach

Ku kresu zbliża się moja kochana skrzynia biegów w Vectra B 2.0 16V

Bylem u mechanika i ogólnie rzecz biorąc coraz ciężej wchodzą biegi, a czasem nie i dość często nie da się wyrzucić i potem wrzucić jakiegoś biegu.

- rozsypało się coś w środku jak się nie mylę urwane zęby z trybu (czy coś podobnego)

Usłyszałem, że jedynie wymiana i pasuje powoli czegoś szukać.

Nie interesuje mnie wymiana w sensie przemian na inne modele i przerabianie itd.

Czytam i widzę moc symboli, których nie jestem w stanie pojąć, a nie będę przecież lecieć do mechanika z całym poradnikiem i nie powiem - poczytaj i wytłumacz

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Szanowni zebrani w tym temacie

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_tongue.png" alt=":P" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/tongue@2x.png 2x" width="20" height="20">

Jak już wiem na 100% to skrzynia F18 z krótkim przełożeniem CR (jak coś proszę o poprawkę)

Na poszczególnych biegach wszystko wygląda w ten sposób:

- posiłkowanie się z forum:

F18 CR/Sport:

Achsübersetzung: 3.58

1 Gang, 3.58, 60km/h

2 Gang, 2.14, 100km/h

3 Gang, 1.48, 147km/h

4 Gang, 1.12, 194km/h - tu już nie sprawdzałem, bo doleciałem jedynie do 177km/h i na tym koniec drogi

5 Gang, 0.89, 244km/h

Nie wiem czy dobrze przeczytałem symbol - powinien być, jako 3.57, a nie 3.58?

- przełożenie przekładni głównej

Z tego, co widzę to w wer. silnika X20XEV mamy F18 WR / CR z przełożeniami 3.74 dla WR / 3.57 dla CR?

Widzę również inne symbole, ale nie wiem czy nie brnę w ślepy zaułek...

Wyczytałem również, że jeżeli chodzi o skrzynię WR prędkość maksymalna będzie większa, ale nie będzie większego przyspieszenia jak to ma miejsce przy zastosowaniu CR?

- jak coś proszę o ew. poprawki w tym, co piszę

Ma ktoś jasno napisane jak to jest z tymi prędkościami przy skrzyni F18 WR?

- chodzi o podobne jak jest na górze przy skrzyni F18 CR

Czy są jakieś inne przełożenia, jeżeli chodzi o F18CR? czy tylko 3.57

Pytam, bo nie wiem, od czego zacząć szukanie i nie chcę się obudzić z ręką w nocniku, bo nie jest to tani interes.

Na aukcjach widzę, że sprzedają F18, które są stosowane i przy 1.8 jak i 2.0, ale to chyba nie właściwy trop?

Pozdrawiam i proszę o wyrozumiałość.

Edytowano przez Gothic77

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć link

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć link

Te dwa linki pomogą Ci odpowiedzieć na większość pytań. Chociaż ja bym się skłanial ku D16, przeróbek praktycznie nie ma.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Pierwszy link nie wchodzi mi nie wiem czemu, ale jakiś błąd.

Jeżeli chodzi o wykresy to szczerze nie wiem nawet jak się do tego zabrać?

- zielony jestem, że wstyd, ale nic na to nie poradzę

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

W jaki sposób się to oblicza, co kolega podesłał w drugim linku?

Edytowano przez Gothic77

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Mi 1 link wchodzi, więc nie wiem czemu Ci nie działa. Zapomniałem dopisać, że możesz podstawić swoje dane, tj przełożenia poszczególnych biegów i będziesz wiedział przy jakiej prędkości obrotowej ile będzie na budziku.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Forbidden

You don't have permission to access /getriebe/f18.html on this server.

Additionally, a 403 Forbidden error was encountered while trying to use an ErrorDocument to handle the request.

____________________________________________

Podobna sytuacja ma się również do innych działów na tej stronie

Znalazłem przez wyszukiwarkę google / grafika fajny spis do osiągów poszczególnych silników:

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć link

Niech kolega jeszcze mi powie czy skrzynia F18 z benzyniaka różni się od diesela czy nie ma to różnicy, jeżeli chodzi o osiągi itd.?

Jeszcze jak można prosić o wytłumaczenie - jak to jest, że przy skrzyni CR będziemy mieli lepsze przyspieszenie niż to ma miejsce przy WR?

- czytałem gdzieś na forum, że coś takiego jest

Edytowano przez Gothic77

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

Przechwytywanie%2520w%2520trybie%2520pe%25C5%2582noekranowym%25202012-10-31%2520222844.jpg

Przechwytywanie%2520w%2520trybie%2520pe%25C5%2582noekranowym%25202012-10-31%2520222911.jpg

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wszystko zalezy co chcesz osiagnac, czy predkosc max czy lepsze przyspieszenie

ja w swojej starej x18xe tez wymienialem skrzynie F18 z WR na CR

WR ma dlugie biegi w porownaniu z CR spowodowane innym przelozeniem

CR biegi ma krotsze ale... wszystko tez zalezy od przelozenia glownego a wiec w CR 3,45 bedziesz wolniej zmienial biegi i na kazdym z nich osiagniesz wieksza predkosc lacznie z predkoscia max na 5 biegu (tylko po co patrzec na max skoro i tak nie ma na to warunkow? ) natomiast w CR 3,94 bedziesz musial szybciej zmieniac biegi ale za to przyspieszenie wzrosnie (wydaje mi sie to rozsadniejsze) w porownaniu do 3,45 znaczaco.

Kwestia tego co Ty chcesz.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

...Duke_

Jedynie, co chcę osiągnąć to szybsze zbieranie.

Stąd moje pytania o dobór odpowiedni, bo nie chcę, aby czasem się coś pogorszyło w sensie osiągów.

W moim przypadku na to wychodzi, że mam skrzynię F18 CR357 (patrząc na osiągi w tabeli) i takie pytanie przy okazji o ile lepiej będzie to wyglądało (w sensie przyspieszenia) przy zmienie na model o którym kolega pisze tzn. CR 3,94?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

nie wiem dokladnie ile bedzie lepiej ale wiem, ze po wymianie na 3,94 moja 1.8 115KM objezdzalem poliftowe 1.8 125KM bez najmniejszego problemu.

jedynie tak moge to Ci zobrazowac

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Jest to przykład który mi wystarczy w 100%

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Czyli jeżeli chodzi o skrzynię C3,94 należy szukać, bo z tego, co na aukcji w tym momencie widzę to są jedynie 1,8 i 2,0, ale w wer. WR.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

F18 CR 3,94 jest naprawde bardzo ciezko znalesc ale daje frajde z jazdy, z pewnoscia wieksza niz z WR i z CR 3,45 jesli chcesz miec lepsze przyspieszenie

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Mogę potwierdzić słowa DUKE też miałem CR i jest mega radość z jazdy

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20"> aczkolwiek ja bym jednak nie pchał się w f18 szczególnie że jak się domyślam nie będzie miała z Tobą łatwo, te skrzynie obarczone są w moim mniemaniu błędem fabrycznym, jeżeli będziesz szybko się zbierał ze świateł prawdopodobnie długo nie pożyje.

Ja w sojej kadencji mam już 4 skrzynię, wcześniej były dwie f18 i jedna f23, miałem kupić kolejną ale zmieniłem skrzynię i silnik

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_leze.gif" alt=":leze:"> .

Osobiście polecam jednak zmianę na skrzynię od nubiry lub lanosa d16, są krótkie, lepiej się zbierają niż CR, nie padają mechanizmy różnicowe i w dodatku są dużo tańsze. Poczytaj na forum o tym, jest kilka tematów.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

...JarekS

Tu kolega ma rację, bo jeżeli chodzi o mój samochód to dostaje po tyłku i to dość poważnie.

Jest obawa, jeżeli coś się takiego dzieje z tym skrzyniami, że nie będzie to na dłuższy czas w moim przypadku.

Poczytam i ew. zrobię jeszcze konsultację z Wami w tym temacie.

Jeżeli pisze kolega, że lepiej się zbiera D16 (choć widzę, że D16 to skrzynia z lanosa i nexi 1,4/1,5/1,6, a Nubira 2.0 miała D20) niż F18 CR to jest dobry impuls, aby iść w tą stronę, a w szczególności też się rozchodzi o kasę.

Nie wiem czy jest ktoś w stanie mi podać przykłady, jeżeli chodzi o przełożenia/przyspieszenie na poszczególnych biegach jakie ma taka skrzynia D16 oraz D20?

Edytowano przez Gothic77

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

No niekoniecznie D16 będzie się zbierać jak F18CR 3,94. Przełożenia D16 w 2 linku co podałem, tutaj jeszcze przełożenia D20 od Nubiry:

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć link

, podstawiasz w pliku i wiesz ile będzie jechał przy jakich parametrach (obroty, koła).

Edytowano przez pudeleQ

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Sprawdzałem dziś zgodnie z tym wykresem, co kolega zamieścił i nie wiem, co mam o tym sądzić.

W delikatnym przybliżeniu wygląda to tak, że przy 3000 obrotów:

1 bieg - ok. 29km/s

2 bieg - ok. 51km/s

3 bieg - ok. 79km/s

4 bieg - ok. 101km/s

5 bieg - nie patrzyłem

Przy wykresie i również oponach tak jak u mnie 15" i typowym rozmiarze 195 na 65 przy skrzyni CR F18 wychodzi, że:

1 bieg - 28,06km/s

2 bieg - 46,88km/s

3 bieg - 67,83km/s

4 bieg - 89,61km/s

5 bieg - 112,62km/s

Zgłupiałem w tym momencie całkowicie, jaką mam skrzynię biegów.

Patrząc na wykres to wychodzi z przybliżenia (oczywiście nie całkiem) skrzynia F25, a raczej takiej możliwości przecież nie ma.

Edytowano przez Gothic77

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Możliwość jest ale nie polecam, ja mam f25 i w 2,5 na 3 biegu ciągnie do 190!!!

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_ohmy.png" alt=":o" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/ohmy@2x.png 2x" width="20" height="20">

Tragedia !!!

Załóż d16 będziesz miał spokój z f18 ciąfle będzie się coś działo. Krótkie biegi to większe obciążenie na mechanizm, a przy standardowych przełożeniach w WR padają satelity. W dodatku znajdź teraz 12-16 letnią skrzynię w dobrym stanie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

To faktycznie jak kolega pisze.

- kupić w dobrym stanie skrzynie 12-16letnią to fakt sztuka, ale im więcej wysyłam listów do sprzedających na aukcji tym bardziej chce mi się śmiać

Czemu? Może, dlatego że ktoś wystawia aukcję i nie pisze nic poza tym, że jest to skrzynia od 2.0 16V i kiedy pytasz się o konkretne dane jak - przełożenie i długość otrzymujesz odpowiedź w formie - Myślę, że dane, jakie napisałem, że od benzyniaka 2.0 16V są wystarczające, bo wszystkie są takie same, a konkretnych danych nie znam...

- lekko człowiek się po głowie drapie.

Poczytałem o D16 i dochodzę do takich wniosków:

- ciężko uzyskać coś więcej na temat danych przełożeń w temacie skrzyni, bo nie ma nigdzie zapisanych parametrów - nawet na obudowie (brak nawet oznaczenia D16) - nie wiem czy we wszystkich modelach tak jest i kupuje się czasem z wielkim znakiem ?

- polecają, aby kupować z Lanosa1.5 8V? nie wiem czy 16V również wchodzi w grę, ale pewnie nie ma to znaczenia, aż tak dużego

- bez problemów da się zamontować (nie pasują 3 otwory, ale podobno przykręcając pozostałe jest to wystarczające i nie ma obawy, że się urwie) wyprzęgnik przekładamy ze starej oplowskiej skrzyni i jest wszystko ok.

Jak w czymś się mylę to od razu bić mnie po rękach i tłumaczyć

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Edytowano przez Gothic77

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Dlatego tez staralem sie opisac w miare dokladnie roznice w skrzyniach F18

Jak napisal JarekS skrzynie Daewoo sa trwalsze od oplowskich, mozesz ewentualnie jeszcze poszukac skrzyni F18 CR+ (+ oznacza jej wytrzymalosc na moment obrotowy gdzie zwykla skrzynia ma 190Nm a ta z + 205Nm)

Co do innych skrzyn to ja w swojej i500 mam F23 i jest to moim zdaniem bardzo dobra skrzynia ale tez delikatna i naprawde trzeba o nia dbac aby dawala z siebie to co powinna

jak zmienic skrzynie oplowska F18 na Daewoo D16 znajdziesz tu:

musisz rowniez pamietac o tym, ze nie zawsze wystarczy sama zmiana skrzyni, sa rowniez roznice w przkladaniu biegow a mianowicie, jedne sa na drazku jak F18 i F25 a inne na 2 ciegba jak np F23

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Koledzy znalazłem coś takiego - XG ma w tym miejscu wybite W4176 (to przełożenie widziałem, że jest rówież polecane w sensie, że krótsze)

Legenda:

- przed przełożeniem głównym - jak literka "W" to jest to 1.5 8v i ma najkrótsze przełożenie - lanosa1,5-1,6 16V fabrycznie ma 3,722 (pytanie czy to odpowiedni wyznacznik)

Polecacie coś takiego? Z tego, co wyczytałem to ta wer. również chodziła w Lanosie 1.4 jak i 1.5 z 8V i czy jest to D16 - z tego, co przeglądałem to tak, ale...

*(nie mam pojęcia jedynie czy symbol XG to jakaś inna konstrukcja od polecanych D16?)

Edytowano przez Gothic77

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

ciezko powiedziec, to musza sie wypowiedziec ludzie co siedza w tych skrzyniach

choc skrzynie Daewoo sa wytrzymalsze to ja i tak zalozylem F18 CR bo mimo wszystko lepiej sie "zbieraja" a ponad to wolalem jednak oryginal

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Tu jest właśnie ból i dylemat

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Ciężko dostać dobrą skrzynię oryginalną do VB 2.0 z dobrym przełożeniem. Większość sprzedawanych na aukcji to WR.

- postaram się jeszcze ew. jutro czy też w sobotę pojeździć po złomie i może jest gdzieś w zakamarku to, czego szukam...

- chyba, że uzbroić się w cierpliwość i szukać na spokojnie odpowiedniej CR, o CR+ to chyba będzie można pomarzyć

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20"> o F18 CR 3,94 nie wspomnę

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Biegi, co jakiś czas nie chcą wychodzić czy też wchodzić. Raz mi skrzynie zablokowało całkowicie. Wymieniłem również wyprzęgnik, bo nie był w najlepszym stanie.

Dziś przy jeździe ładnie i gładko mi biegi wchodziły, ale jak długo tak będzie? Mechanik ustawił mi, że wsteczny trochę ciężej wchodzi, ale pozostałe ok, bo jak znowu było nastawione, że wsteczny ładnie wchodził to z pozostałymi były problemy.

Edytowano przez Gothic77

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

nie wiem jak w PL ale u mnie w DE F18 CR3,57 mozna na ebay.de od reki kupic, nie wiem jak na szrotach bo juz dawno nie bylem

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Jak to mówią szukanie nie boli.

Znalazłem sklep, w którym gość ma skrzynie F18 C394 - o kasę lepiej nie pytajcie, bo zęby bolą, ale na samą myśl dobrego przyspieszenia zapomina się o tym

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

- szczególnie, że kolega pisał, że ciężko dostać tą skrzynię... a co za tym idzie daje najwięcej frajdy ze wszystkich F18 z krótkim przełożeniem

Dowiem się jeszcze, w jakim stanie technicznym jest i jak coś będę pisać jak się ta przygoda skończyła.

Dziękuje bardzo za wyrozumiałość oraz bezcenne wskazówki, bez których nie poradziłbym sobie czy też nie wyrobił zdania.

Edytowano przez Gothic77

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

nie ma za co

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">

daj znac jesli kupisz i wymienisz

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

A na trasie taka krótka skrzynka nie będzie męcząca? Na 5 biegu 3000 obr/min i ledwo ponad 100 km/h, jak dla mnie to nieco uciążliwe. Przyspieszenie przyspieszeniem, ale znów jak będzie mega krótka, to trzeba będzie wajchować biegami cały czas co też nie będzie służyć i skrzyni i sprzęgłu. No chyba, że to do ścigania ...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Kto przegląda   0 użytkowników

    Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×