Skocz do zawartości

Witamy na Vectra Klub Polska

Guest Image

Witamy na Vectra Klub Polska, podobnie jak na większości społeczności internetowych, musisz się zarejestrować aby uczestniczyć w naszym wspólnym życiu ale nie martw się jest to bardzo prosty proces, który wymaga minimum informacji, aby zostać zarejestrowanym.

Zakładając konto na Vectra Klub Polska, możesz uzyskać następujące przywileje:

  • Zakładać nowe tematy i pisać odpowiedzi w innych
  • Subskrybować tematy i fora, aby uzyskać powiadomienia
  • Uzyskać własną stronę profilu i poznawać nowych przyjaciół
  • Wysyłać prywatne wiadomości do innych użytkowników.

Zaloguj się, aby obserwować  
Sip

Opel Vectra B CD 2,0 Di 16V problem z rozruchem silnika

Polecane posty

Witam. wiem że problem z odpalaniem w viki b to norma, wiem też że na forum było, jednak mam kilka pytań. zacznę od tego, że w silniku diesla jestem zielony. mojego pierwszego diesla kupilem dwa miesiace temu (czyt vectra

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_cool.png" alt="B)">. moj problem zaczął się od nadejścia temperatur od 1,5*C w dół. po nocnym postoju spróbowałem odpalić opla, przekręciłem kluczyk i.. rozrusznik zakręcił... ale jakby w zwolnionym tempie. po trzeciej próbie w końcu rozrusznik jakby zaczął się rozpędzać, zaświecił się na chwile check i wkońcu załapał.

wcześniej nie było żadnych problemów z autem.

po kilku godzinach postoju (okolo7godzin) poszedłem odpalić opla ponownie. temperatura otoczenia też 1,5*C- odpalil od strzała. dla pewnosci wyczysciłem klemy i elektordy akumulatora, sprawdziłem stan naładowania- wszystko ok. przy podpinaniu akumulatora zauwazylem ze zbiorniczek wyrownawczy plynu chlodniczego jest prawie pusty. dolalem, odpowietrzylem- przez tydzien czasu nie ubylo ani grama. jednak problem z zaplonem zaczal sie powtarzac po 24 godzinach. temperatura na zegarach trzyma sie w okolicach 85-88*C, nagrzewa sie dosc szybko. i teraz moje pytanie:

czy to poprostu rozrusznik? czy moze jednak problem z blednym odczytem czujnika temperatury? bylbym bardzo wdzieczny gdyby ktos biegly w temacie nakierowal mnie od czego powinienem zaczac. nie mam zawiele czasu by samemu grzebac pod maska na slepo dlatego prosze Was o pomoc.

Edytowano przez Sip

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Jaki masz akumulator -jakie parametry ?Aku o małej pojemności i małym prądem rozruchowym nie zakreci porządnie zimnego Diesla kiedy dodatkowo prąd pobierają świece żarowe.

Rozrusznik z luzami na łożyskowaniu wirnika-pobiera większy prąd-sprawdż świece żarowe -odczytaj kod błedu .

Czy zauważyłeś zapalenie kontrolki swiec ? -przy 1.5 oC musza juz grzać

Opóżniony start może również byc spowodowany zapowietrzającym sie układem paliwowym lub w najgorszym przypadku padaczką pompy wtryskowej-której niedomagania ujawniaja sie własnie przy spadku temperatury zewnetrznej.

Edytowano przez drano

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

aku mam 79Ah, kupiony za kadencji poprzedniego właściciela rzekomo 4 miesiące temu. poprzedni właściciel twierdzi, że zeszłej zimy nie miał żadnych problemów z odpalaniem.

byłem przed chwilą sprawdzić czy zapala się kontrolka od grzania świec- nie zapala sie. odłączyłem czujnik (ten większy zaraz nad termostatem), wyskoczył check ale kontrolka od świec tym razem się zaświeciła na około 3sek. check zgasł po chwili, auto zapaliło prawidłowo. czy objawy te oznaczają awarie czujnika temperatury?

po głebszym zapoznaniu się w temacie rozruszników raczej kierował bym się ku teorii awarii czujnika temperatury, ewentualnie błędu softu. wcześniej miałem tylko benzyniaki. w benzyniakach mam wrażenie rozrusznik kręci nieco szybciej dlatego wydawało mi się że u mnie obraca się w zwolnionym tempie. nie wydaje żadnych dziwnych dźwięków, gdy uda się dokonać pierwszego rozruchu, każdy kolejny jest już bezproblemowy.

kolejnym objawem który dzisiaj zaobserwowałem jest ubywanie płynu chłodniczego. niestety nie potrafię ustalić co się z tym płynem dzieje, auto nie puszcza ani chmurki dymu, czy na zimno czy na ciepło. nie zlokalizowałem żadnego wycieku. dodam że wcześniej nie zaobserwowałem by płyn ubywał a monitorowałem stan płynów przez pierwszy miesiąc po zakupie. dużo jeżdze w trasie. jakieś 2 tyg temu przepędziłem vectre po trasie wrocław- monachium średnio 140-150km/h. dnia następnego sprawdziłem poziom płynu- taki sam jak przed wyjazdem.

co do pompy to stawiałem auto na noc na stromym spadzie "zadkiem do góry", nic to nie zmienia. co do zapowietrzania się to wtedy wydaje mi sie że start byłby opóźniony za każdym razem o podobny czas. tutaj jest różnie, raz zapali za drugim razem, raz za trzecim a raz za siódmym.

no i nowy problem: znikający płyn??

może teraz uda się zawęzić grupe co może być przyczyną?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Podpięcie auta pod kompa -dałoby dwie odpowiedzi -

1 kod błedu przed próbą odpalenia ze zdjeta wtyczką z czujnika 2-pinowego

2 porównanie temperatury zapisanej w ECU właśnie z tego czujnika

3sekundy grzania świec po zdjęciu wtyczki z czujnika 2 pinowego -to moim zdaniem krotko i w takim przypadku warto sprawdzić przekażnik grzania świec tzw kaloryfer.

Jak wynika z lektury Forum-za prawidłowy czas grzania swiec żarowych odpowiada sprawny czujnik 2-pinowy ,czujnik temperatury zewnetrznej.czujnik temperatury zassynanego powietrza w przepływce przekażnik świec żarowych-tak że sam widzisz pole poszukiwań ograniczamy ale i tak sporo elementów trzeba sprawdzic-o samych świecach żarowych już nie mówiąc do zakładam że sa sprawne.

O ubytku płynu chłodzenia nie piszę -sam niestety musisz poszukać -ale ponieważ ochłodziło sie i korzystasz z ogrzewania-sprawdż zawór trójdrożny -wloty do nagrzewnicy na scianie grodziowej -tam sa szybkozłączki uszczelniane oringami i one padają-płyn ucieka wtedy podczas postoju auta a w czasie jazdy jest wszytko ok ,-podnieś dywaniki sprawdż czy nie ma wycieków z peknietej nagrzewnicy.

Edytowano przez drano

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

dzisiaj w nocy jadę do polski także mam nadzieję jutro podpiąć się pod kompa i zczytać co się tam dzieje. jutro także wymiana wszystkich płynów, olejów i filtrów, więc przyjże się mu dokładnie. dzięki za wszystkie wysoce profesjonalne rady

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20"> będę jutro pisał co naprawiłem i działa lub zadawał pytania dlaczego dalej nie działa

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_tongue.png" alt=":P" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/tongue@2x.png 2x" width="20" height="20">

Edit: Skojarzyłem przed chwilą fakt, że dysponuję filmikiem na telefonie z przed około 10-11 dni gdzie uwieczniłem mój pierwszy rozruch po nocnym postoju w temperaturze 0*C. auto odpaliło wtedy od strzała. na filmiku widać, że wtedy paliła się kontrolka od grzania świec.

więc wydedukowałem moim łopatologicznym myśleniem, że mogą być trzy najbardziej prawdopodobne przyczyny:

1. po prostu padł czujnik i przekłamuje temperaturę na kompie przez co komp nie grzeje świec. słyszałem, że przekłamujący czujnik nie wywala check'a.

2. może mieć to związek z uciekającym płynem. słyszałem o sytuacji gdzie przy wycieku płynu zapowietrzał się układ, przez co czujnik nieprawidłowo zczytywał temperature i objawy były bardzo podobne do tych co występują w moim aucie.

3. elektryczne lub mechaniczne uszkodzenie świec żarowych albo przekaźników.

czy twoim zdaniem idę w dobrym kierunku czy tracę czas?

Edytowano przez Sip

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Tok Twojego myslenia i plan działania jest ok.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

nie mogłem spokojnie siedzieć i gapić się w telewizor więc wziąłem latarkę i poszedłem szukać wycieku płynu

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20"> na postoju nic- ani kropelki nie znalazłem. przewiozłem się 35km po alpejskich serpentynach, wróciłem pod dom i już otwierając maskę wyczułem ten charakterystyczny zapach płynu chłodniczego na rozgrzanym silniku lub chłodnicy

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_tongue.png" alt=":P" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/tongue@2x.png 2x" width="20" height="20"> wyciek z górnego węża chłodnicy przy samej obejmie przy krućcu w taki sposób że pojedyńcze krople spadały bezpośrednio na ziemię.. wąż nie miał ani pęknięć ze starości ani rozcięć. po prostu płyn przesączał się przez jakieś mikro pęknięcia ale tylko gdy w wężu było ciśnienie, dlatego na zimnym nic nie mogłem znaleźć. na szczęście mam niezawodną srebrną taśmę

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_yahoo.gif" alt=":yahoo:"> myślę że uda się dojechać na niej te 768km do polski

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_lauh.gif" alt=":lauh:"> za kilka godzin wyjazd

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_zzz.gif" alt=":zzz:">

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Powodzenia i zdaj relacje po naprawie czy faktycznie to była przyczyna gorszego odpalania.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

dzisiaj byłem na kompie i odczytałem błąd P1345 czyli pompa wtryskowa- nieprawidłowy sygnał wałka rozrządu. mechanik twierdzi że to jest przyczyna jednak ja nie widze powiązania pomiedzy nie grzejącymi świecami a pompą wtryskową. fakt odczyt wymagany a rzeczywisty różniły się znacznie. mechanik mowi ze pompa i sterownik do wymiany jednak mnie zastanawia "nieprawidłowy sygnał wałka rozrządu". czy oby nie było tak że mechanik próbuje naciągnąć mnie na wymiane pompy a wystarczy wymienić sterownik?

faktem jest że czujnik temperatury jest dobry..

skasowalem bledy, jutro rano podepne jeszcze raz i sprawdze czy bledy beda sie ponawiac.

czy ktos moze mi po krotce wytłumaczyc na czym polega wymiana pompy wtryskowej tj demontaz/montaz i w jakim przedziale mogą oscylować koszta. z gory dzieki

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

P1345 to oznaka, że czujnik w module sterującym nie sczytuje prawidłowo sygnałów z wałka krzywkowego pompy wtryskowej.

Można się pokusić o naprawę/regenerację samego sterownika pompy (kilkaset zł). W Warszawie polecam usługi firmy : Mototronik Witold Gerdel.

To fachowiec polecany także u nas na forum.

Jeśli to "tylko" sterownik to zrobi to bez demontażu pompy...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się
Zaloguj się, aby obserwować  

  • Kto przegląda   0 użytkowników

    Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×