Jump to content
XXX ZLOT

NOWY TEMAT - NOWY OŚRODEK

ZAPRASZAMY DO REZERWACJI

https://forum.vectraklub.pl/forum/329-xxx-zlot-vkp-20-23062019/

 

 

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Sign in to follow this  
Sip

Opel Vectra B CD 2,0 Di 16V problem z rozruchem silnika

Recommended Posts

Witam. wiem że problem z odpalaniem w viki b to norma, wiem też że na forum było, jednak mam kilka pytań. zacznę od tego, że w silniku diesla jestem zielony. mojego pierwszego diesla kupilem dwa miesiace temu (czyt vectra

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_cool.png" alt="B)">. moj problem zaczął się od nadejścia temperatur od 1,5*C w dół. po nocnym postoju spróbowałem odpalić opla, przekręciłem kluczyk i.. rozrusznik zakręcił... ale jakby w zwolnionym tempie. po trzeciej próbie w końcu rozrusznik jakby zaczął się rozpędzać, zaświecił się na chwile check i wkońcu załapał.

wcześniej nie było żadnych problemów z autem.

po kilku godzinach postoju (okolo7godzin) poszedłem odpalić opla ponownie. temperatura otoczenia też 1,5*C- odpalil od strzała. dla pewnosci wyczysciłem klemy i elektordy akumulatora, sprawdziłem stan naładowania- wszystko ok. przy podpinaniu akumulatora zauwazylem ze zbiorniczek wyrownawczy plynu chlodniczego jest prawie pusty. dolalem, odpowietrzylem- przez tydzien czasu nie ubylo ani grama. jednak problem z zaplonem zaczal sie powtarzac po 24 godzinach. temperatura na zegarach trzyma sie w okolicach 85-88*C, nagrzewa sie dosc szybko. i teraz moje pytanie:

czy to poprostu rozrusznik? czy moze jednak problem z blednym odczytem czujnika temperatury? bylbym bardzo wdzieczny gdyby ktos biegly w temacie nakierowal mnie od czego powinienem zaczac. nie mam zawiele czasu by samemu grzebac pod maska na slepo dlatego prosze Was o pomoc.

Edited by Sip

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jaki masz akumulator -jakie parametry ?Aku o małej pojemności i małym prądem rozruchowym nie zakreci porządnie zimnego Diesla kiedy dodatkowo prąd pobierają świece żarowe.

Rozrusznik z luzami na łożyskowaniu wirnika-pobiera większy prąd-sprawdż świece żarowe -odczytaj kod błedu .

Czy zauważyłeś zapalenie kontrolki swiec ? -przy 1.5 oC musza juz grzać

Opóżniony start może również byc spowodowany zapowietrzającym sie układem paliwowym lub w najgorszym przypadku padaczką pompy wtryskowej-której niedomagania ujawniaja sie własnie przy spadku temperatury zewnetrznej.

Edited by drano

Share this post


Link to post
Share on other sites

aku mam 79Ah, kupiony za kadencji poprzedniego właściciela rzekomo 4 miesiące temu. poprzedni właściciel twierdzi, że zeszłej zimy nie miał żadnych problemów z odpalaniem.

byłem przed chwilą sprawdzić czy zapala się kontrolka od grzania świec- nie zapala sie. odłączyłem czujnik (ten większy zaraz nad termostatem), wyskoczył check ale kontrolka od świec tym razem się zaświeciła na około 3sek. check zgasł po chwili, auto zapaliło prawidłowo. czy objawy te oznaczają awarie czujnika temperatury?

po głebszym zapoznaniu się w temacie rozruszników raczej kierował bym się ku teorii awarii czujnika temperatury, ewentualnie błędu softu. wcześniej miałem tylko benzyniaki. w benzyniakach mam wrażenie rozrusznik kręci nieco szybciej dlatego wydawało mi się że u mnie obraca się w zwolnionym tempie. nie wydaje żadnych dziwnych dźwięków, gdy uda się dokonać pierwszego rozruchu, każdy kolejny jest już bezproblemowy.

kolejnym objawem który dzisiaj zaobserwowałem jest ubywanie płynu chłodniczego. niestety nie potrafię ustalić co się z tym płynem dzieje, auto nie puszcza ani chmurki dymu, czy na zimno czy na ciepło. nie zlokalizowałem żadnego wycieku. dodam że wcześniej nie zaobserwowałem by płyn ubywał a monitorowałem stan płynów przez pierwszy miesiąc po zakupie. dużo jeżdze w trasie. jakieś 2 tyg temu przepędziłem vectre po trasie wrocław- monachium średnio 140-150km/h. dnia następnego sprawdziłem poziom płynu- taki sam jak przed wyjazdem.

co do pompy to stawiałem auto na noc na stromym spadzie "zadkiem do góry", nic to nie zmienia. co do zapowietrzania się to wtedy wydaje mi sie że start byłby opóźniony za każdym razem o podobny czas. tutaj jest różnie, raz zapali za drugim razem, raz za trzecim a raz za siódmym.

no i nowy problem: znikający płyn??

może teraz uda się zawęzić grupe co może być przyczyną?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Podpięcie auta pod kompa -dałoby dwie odpowiedzi -

1 kod błedu przed próbą odpalenia ze zdjeta wtyczką z czujnika 2-pinowego

2 porównanie temperatury zapisanej w ECU właśnie z tego czujnika

3sekundy grzania świec po zdjęciu wtyczki z czujnika 2 pinowego -to moim zdaniem krotko i w takim przypadku warto sprawdzić przekażnik grzania świec tzw kaloryfer.

Jak wynika z lektury Forum-za prawidłowy czas grzania swiec żarowych odpowiada sprawny czujnik 2-pinowy ,czujnik temperatury zewnetrznej.czujnik temperatury zassynanego powietrza w przepływce przekażnik świec żarowych-tak że sam widzisz pole poszukiwań ograniczamy ale i tak sporo elementów trzeba sprawdzic-o samych świecach żarowych już nie mówiąc do zakładam że sa sprawne.

O ubytku płynu chłodzenia nie piszę -sam niestety musisz poszukać -ale ponieważ ochłodziło sie i korzystasz z ogrzewania-sprawdż zawór trójdrożny -wloty do nagrzewnicy na scianie grodziowej -tam sa szybkozłączki uszczelniane oringami i one padają-płyn ucieka wtedy podczas postoju auta a w czasie jazdy jest wszytko ok ,-podnieś dywaniki sprawdż czy nie ma wycieków z peknietej nagrzewnicy.

Edited by drano

Share this post


Link to post
Share on other sites

dzisiaj w nocy jadę do polski także mam nadzieję jutro podpiąć się pod kompa i zczytać co się tam dzieje. jutro także wymiana wszystkich płynów, olejów i filtrów, więc przyjże się mu dokładnie. dzięki za wszystkie wysoce profesjonalne rady

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20"> będę jutro pisał co naprawiłem i działa lub zadawał pytania dlaczego dalej nie działa

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_tongue.png" alt=":P" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/tongue@2x.png 2x" width="20" height="20">

Edit: Skojarzyłem przed chwilą fakt, że dysponuję filmikiem na telefonie z przed około 10-11 dni gdzie uwieczniłem mój pierwszy rozruch po nocnym postoju w temperaturze 0*C. auto odpaliło wtedy od strzała. na filmiku widać, że wtedy paliła się kontrolka od grzania świec.

więc wydedukowałem moim łopatologicznym myśleniem, że mogą być trzy najbardziej prawdopodobne przyczyny:

1. po prostu padł czujnik i przekłamuje temperaturę na kompie przez co komp nie grzeje świec. słyszałem, że przekłamujący czujnik nie wywala check'a.

2. może mieć to związek z uciekającym płynem. słyszałem o sytuacji gdzie przy wycieku płynu zapowietrzał się układ, przez co czujnik nieprawidłowo zczytywał temperature i objawy były bardzo podobne do tych co występują w moim aucie.

3. elektryczne lub mechaniczne uszkodzenie świec żarowych albo przekaźników.

czy twoim zdaniem idę w dobrym kierunku czy tracę czas?

Edited by Sip

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tok Twojego myslenia i plan działania jest ok.

Share this post


Link to post
Share on other sites

nie mogłem spokojnie siedzieć i gapić się w telewizor więc wziąłem latarkę i poszedłem szukać wycieku płynu

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20"> na postoju nic- ani kropelki nie znalazłem. przewiozłem się 35km po alpejskich serpentynach, wróciłem pod dom i już otwierając maskę wyczułem ten charakterystyczny zapach płynu chłodniczego na rozgrzanym silniku lub chłodnicy

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_tongue.png" alt=":P" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/tongue@2x.png 2x" width="20" height="20"> wyciek z górnego węża chłodnicy przy samej obejmie przy krućcu w taki sposób że pojedyńcze krople spadały bezpośrednio na ziemię.. wąż nie miał ani pęknięć ze starości ani rozcięć. po prostu płyn przesączał się przez jakieś mikro pęknięcia ale tylko gdy w wężu było ciśnienie, dlatego na zimnym nic nie mogłem znaleźć. na szczęście mam niezawodną srebrną taśmę

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_yahoo.gif" alt=":yahoo:"> myślę że uda się dojechać na niej te 768km do polski

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_lauh.gif" alt=":lauh:"> za kilka godzin wyjazd

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_zzz.gif" alt=":zzz:">

Share this post


Link to post
Share on other sites

Powodzenia i zdaj relacje po naprawie czy faktycznie to była przyczyna gorszego odpalania.

Share this post


Link to post
Share on other sites

dzisiaj byłem na kompie i odczytałem błąd P1345 czyli pompa wtryskowa- nieprawidłowy sygnał wałka rozrządu. mechanik twierdzi że to jest przyczyna jednak ja nie widze powiązania pomiedzy nie grzejącymi świecami a pompą wtryskową. fakt odczyt wymagany a rzeczywisty różniły się znacznie. mechanik mowi ze pompa i sterownik do wymiany jednak mnie zastanawia "nieprawidłowy sygnał wałka rozrządu". czy oby nie było tak że mechanik próbuje naciągnąć mnie na wymiane pompy a wystarczy wymienić sterownik?

faktem jest że czujnik temperatury jest dobry..

skasowalem bledy, jutro rano podepne jeszcze raz i sprawdze czy bledy beda sie ponawiac.

czy ktos moze mi po krotce wytłumaczyc na czym polega wymiana pompy wtryskowej tj demontaz/montaz i w jakim przedziale mogą oscylować koszta. z gory dzieki

Share this post


Link to post
Share on other sites

P1345 to oznaka, że czujnik w module sterującym nie sczytuje prawidłowo sygnałów z wałka krzywkowego pompy wtryskowej.

Można się pokusić o naprawę/regenerację samego sterownika pompy (kilkaset zł). W Warszawie polecam usługi firmy : Mototronik Witold Gerdel.

To fachowiec polecany także u nas na forum.

Jeśli to "tylko" sterownik to zrobi to bez demontażu pompy...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...