Skocz do zawartości

Witamy na Vectra Klub Polska

Guest Image

Witamy na Vectra Klub Polska, podobnie jak na większości społeczności internetowych, musisz się zarejestrować aby uczestniczyć w naszym wspólnym życiu ale nie martw się jest to bardzo prosty proces, który wymaga minimum informacji, aby zostać zarejestrowanym.

Zakładając konto na Vectra Klub Polska, możesz uzyskać następujące przywileje:

  • Zakładać nowe tematy i pisać odpowiedzi w innych
  • Subskrybować tematy i fora, aby uzyskać powiadomienia
  • Uzyskać własną stronę profilu i poznawać nowych przyjaciół
  • Wysyłać prywatne wiadomości do innych użytkowników.

Lukaszowaty

Vectra B 1.8 stukające popychacze?

Polecane posty

Witam, Jestem posiadaczem Vectry B z silnikiem 1.8 X18XE. Mój problem zaczął się kilka dni po wymianie oleju. Zaczęło coś stukać w środku jakby stukało o pokrywę zaworów. Miesiąc temu był wymieniany rozrząd wraz z pompą wody i olejem+filtr. Wcześniej jeździł na castrolu 10w40 teraz zalany nowy mobil 2000 10w40. Jeszcze kilka dni po wymianie wszystko było ok i nic nie stukało. Później zaczeło coś stukać delikatnie, po kolejnych 100km coraz głośniej i głośniej. Byłem u mechanika, powiedział, że to pewnie popychacze i żebym zrobił jeszcze z 5tys i przyjechał na wymianę oleju. dodam, ze od wymiany oleju i rozrządu zrobiłem 2,5 tys. km. aktualny przebieg 205tys. Chciałbym się dowiedzieć, czy kolejna wymiana oleju by coś pomogła tylko, żebym kupił sam olej i go wymienił? Bo tą wymianę robił mechanik i zalał tak jak mi mówił (choć mam wątpliwości) mobil z beczki. Dodam, że samochód stuka jak jest zimny tylko chwilkę przy rozruchu, a gdy się rozgrzeje to stuka (klekocze) non stop, przy 3,5 tys obrotów przestaje stukać na biegu jałowym. Proszę o jakieś rady co dalej począć w tej sprawie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Na początek poczytaj temat o olejach.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Witam. Przypadłość twojego silnika to "szklanki" stukanie tych silników to norma ja w swojej viki mam już 2-gi silnik i też stuka a 205 tyś to mało nie jest. Przy wymianie oleju powinieneś być jak sie da a jak nie to do takiego co można przy tym być a olej z beczki hhmmm, niema to jak sam kupisz i widzisz co masz wlane.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

w najbliższym czasie postaram się wymienić olej i sprawdzę czy jest różnica. Mam kolejne pytanie, mianowicie w mojej Viki jak się rozgrzeje i złapie temp 90 stopni to zbiera się wysokie ciśnienie w zbiorniczku wyrównawczym płynu chłodniczego. Jeżdżę z lekko dokręconym korkiem, gdyż jak mam dobrze dokręcony to wywala płyn szczelinami korka, bulgocze jakby się gotował, mechanik powiedział, że tak ma być, że łapie ciśnienie, bo płyn się grzeje i robi się ciśnienie w układzie chłodzenia. Oczywiście wiatrak się załącza. Czy ten silnik tam ma? Żadnych szarpań podczas jazdy czy przygasania, czy też również spadku mocy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Kup nowy korek bo uszczelka może jest zużyta i dlatego płyn wywala i pomyśl nad innym mechanikiem bo ten co o nim mówisz to wydaje się przereklamowany.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Zmien ten olej na naprawdę dobry. Jeśli wycieków nie ma to zrób najpierw płukanke. Potem wlej Motul 10w40 6100 Synergie+

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

wycieków nie ma, silnik jest suchy. A polecasz może jakiś konkretny dobry preparat do płukania silników?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę poczytaj temat "jaki olej do vb"

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Kto przegląda   0 użytkowników

    Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×