Skocz do zawartości

Witamy na Vectra Klub Polska

Guest Image

Witamy na Vectra Klub Polska, podobnie jak na większości społeczności internetowych, musisz się zarejestrować aby uczestniczyć w naszym wspólnym życiu ale nie martw się jest to bardzo prosty proces, który wymaga minimum informacji, aby zostać zarejestrowanym.

Zakładając konto na Vectra Klub Polska, możesz uzyskać następujące przywileje:

  • Zakładać nowe tematy i pisać odpowiedzi w innych
  • Subskrybować tematy i fora, aby uzyskać powiadomienia
  • Uzyskać własną stronę profilu i poznawać nowych przyjaciół
  • Wysyłać prywatne wiadomości do innych użytkowników.

koroko

Z19DT niesamowicie sie tłucze

Polecane posty

Nagle zaczął się niesamowicie tłuc i po chwili straciłem hamulce. Rozsypał się pierścień łączący z walkiem rozrządu w vacuum pompie. Wymieniłem vacuum pompę. Hamulce wróciły ale łomot niestety pozostał. Ktoś się możne orientuje co to możne być?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

A jak się auto zachowuje? Niema jakiś niepokojących objawów prócz tego tłuczenia? Mi się tłukł jak rozrząd się przestawił i i pękły dwie dźwigienki.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Nie jeździłem od momentu kiedy mi vacuum padła, Właśnie sprawdziłem i wogole nie ma mocy. Co do paska to zawsze mi się wydawało ze możne przeskoczyć przy jakiś zrywach. Ja wtedy jechałem bardzo spokojnie.

Jak sprawdzic ustawienie paska?

Edytowano przez koroko

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli ma już trochę przebiegu to ciężko będzie bez blokad. Nowe paski często posiadają namalowane paski które pokrywają się ze znakami na kołach ale po jakimś przebiegu poprostu się wycierają. Jednym z efektów przestawienia rozrządu jest też cofanie się powietrza a nie zasysanie. Najprościej jest zdjąć tą rurę za przepływomierzem odpalić auto i przyłożyć rękę do dolotu.

Może ktoś jeszcze się wypowie co może tak hałasować bo nie chcę siać paniki i najlepiej jakby moja teoria się nie sprawdziła.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Czytałem posta na temat wymiany paska rozrządu i jest tam wzmianka o ścinaniu klina na kole walu korbowego. Jak mechanik wymieniał mi kolo pasowe 'metalowo-gumowe' które jest przykrecone do tego właśnie kola na wale, wspominał coś o wymianie przy robieniu rozrządu. Jutro rozgrzebie i poszukam znaków na pasku. Dzięki

Edyt:

Wydaje mi się ze musi być jakiś sposób bez znaczenia paska na poprawne ustawienie rozrządu. Przecież ktoś go kiedyś musiał ustawić za pierwszym razem przy produkcji. Jakieś znaki na bloku albo pokrywie.

Edytowano przez koroko

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Stetoskopem można spróbować okreslić wstępnie cześć silnika wydajacą dziwne dźwieki, ewentualnie kijem od szczotki (ale to bedzie trudne jeżeli gdzies w środku cos tłucze)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Na filmie tego nie słychać ale 'sorry za sformułowanie' to naprawdę napier,,,, Stojąc przed samochodem musieliśmy się drzeć z kumplem żeby jakoś się komunikować. Stetoskop raczej odpada. Dziś mi aż w uszach piszczy a wcale nie nasłuchiwałem z bliska. Moim zdaniem dźwięki dochodzą z okolic pierwszego i drugiego cylindra z naciskiem na pierwszy.

Właśnie sprawdziłem, zasysa powietrze do silnika.

Zastanawiam się czy wtryskiwacz możne tak hałasować

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Wtryskiwacz nie padł by tak odrazu i by nie hałasował aż tak. Skoro to aż taki dźwięk to prawdopodobnie już ci pękły dźwigienki zaworowe i z tąd też ten brak mocy bo zawory nie pracują. We własnym zakresie jak masz pojęcie o mechanice to możesz jeszcze zrzucić pokrywę zaworów i wszystko się wtedy by wyjaśniło.

U mnie auto pracowało jak Ursus. Naprawa ostatecznie skończyła się w kwocie 75 złoty za części i 3 godzinki roboty. Niestety nie ma opisu co i jak rozbierać bo wtedy byłem tak spanikowany że nie myślałem o tym. Tu masz mój temat.

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć link

Dodam jeszcze tylko że nie zrzucałem głowicy a tylko pomierzyłem wysokości zaworów i endoskopem zostały obejrzane komory spalania. Auto jeździ po dziś dzień i się znakomicie sprawuje.

Pasek jest zakładany na blokady jak niema znaków na pasku. Tu masz przykładowy zestaw:

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć link

Edytowano przez suhy

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ja u siebie nie mam dźwigienek. Mam 8-mio zaworowy silnik. A taką blokadę to sobie jutro sam postaram zrobić. Odrysuje od kola pasowego, otwory są w tej samej linii wiec myślę ze nie będzie problemu. Dzieki za pomoc

Edytowano przez koroko

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Mój bład. Nie popatrzyłem w opisie i z góry założyłem że dth.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Podejrzewam u siebie zerwany klin na kole zębatym paska rozrządu 'wał korbowy'. Jeżeli to się potwierdzi to jak to naprawić? Klin jest na kole? Na wale? Czy jest oddzielna częścią?

Edit:

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć link

Uploaded with

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć link

Jak widać na pierwszym zdjęciu, mam znaki na kole walu korbowego które się pokrywają ze znakiem kola rozrządu i plastikowej obudowy

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć link

Pasek po jednej stronie kola wału jest sztywny, po drugiej luźny. Ktoś możne zna jakiś patent jak odkręcić to kolo? Wygląda na poważne wyzwanie. Jak najlepiej zablokować wał żeby nie uszkodzić silnika i w która stronę kręcić.

Edytowano przez koroko

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Normalnie:) ... bierzesz szeciokatna nasadke odpowiednia przedłuzke, zakladasz i walisz mlodkiem lub blokujesz koło na walku rozrzadu lub cykniesz rozrusznikiem (ale odepij wtryski zeby nie odpalił)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Tak jak kolega wyżej pisze. Ale już po ustawieniu rozrządu nie kręć niczym na siłe a jak już kręcisz to tylko kołem na wale korbowym bo znowu rozrząd przestawisz. Ja tak u siebie przestawiłem prawdopodobnie właśnie kręcąc kołem wałka rozrządu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dzisiaj złamałem klucz i można powiedzieć ze za wiele nie zrobiłem

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_unsure.png" alt=":unsure:">. Jutro powykręcam świece żeby kompresji nie było. Przestawię o jeden ząbek i delikatnie będę kręcił wałem. Jak będzie opór to znaczy ze coś sp*****zieliłem. Chyba najbardziej bezpieczna metoda żeby nie pokrzywić zaworów. Jeżeli to nie pomoże to ściągam kolo na wale.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Hmmm ... troche straciłem watek:), moze dalatego że Iwan Pieszochodziec mnie odwiedził.

Jak jest na znakach to nie ma co szukac, jeden zab nie spowoduje kolizji, z tego co widac to nie jest idelnie na znakach, ale taka niedokladnośc nie bedzie powodowac tłuczewnia. Ze swiecami to uważaj żebyś wiecej roboty nie miał.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Kolego tak jak ustawiłeś to małe kółko "na znaki" to nie tak....!

Ten znak na dole obudowy jest do ustawienia znaku od blokady, bez blokady znak na kole powinien być gdzieś miedzy "godzina piątą a czwartą".... ustaw górny znak tak aby linia na pasku była też na nim wtedy na dolnym kółku też szukaj tej lini na pasku jeśli będziesz ją miał na znaku na kółku to wszystko jest wtedy ok...

Edytowano przez neseser

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wygląda na to ze vacuum pompa zablokowała mi wal rozrządu i pasek przeskoczył o jeden ząbek. Wymieniłem rolki i pasek chociaż stare maja tylko 60K. Wymieniłem tez pompę wody. Mam nadzieje ze na jakiś czas będzie spokój. Dziękuje wszystkim za pomoc.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

walnij się młotkiem w łeb człowieku i idź naprawiać wozy drabiniaste

koroko tak jak napisał neseser Twoje ustawienie rorządu jest złe a nawet bardzo złe, zoabcz jak wygląda blokada wału i mniej więcej będziesz wiedział gdzie ma być ta wypustka na kole zębatym, a na pasku powinieneś znaleźć znaki

jeśli chcesz odkręcić śrubę na wale to pamiętaj tam jest LEWY gwint, a koło jest z klinem w całości, potrzebny jest do tego porządny pneumat

Edytowano przez zbigos74

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ja odkręciłem nasadką z przedłużką około 1,2 m. bo pneumata nie posiadam.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Na walku rozrządu jest wycięty znak 'nie na pasku'. Ten znak ustawiłem równo ze znakiem na czarnej plastikowej obudowie. Znak na wale korbowym ustawiłem na około godzinę 3;30 jak dobrze pamiętam. Jeżeli dobrze się przypatrzymy na przyrząd blokujący to dwie dziurki które przykręca się do kola walu są poniżej linii środkowej przyrządu. Otwór który przykręcamy na silniku jest powyżej linii środkowej przyrządu. Później jak będę miał więcej czasu zrobię fotkę w Photoshopie i dokładnie to przedstawię jak mniej-więcej starałem się ustawić to kolo. Po zamontowaniu napinacza obróciłem silnikiem żeby sprawdzić czy się nie blokuje na zaworach, oczywiście kluczem za kolo walu korbowego. I to chyba wszystko, poskręcałem wszystko kluczem dynamometrycznym i jak narazie hula. Nie można tez zapominać o płynie blokującym nakrętki i odpowiednim naprężeniu napinacza. Co do odkręcania kola walu korbowego myślałem nad, jak to nazwał kolega ccamilo cyknięciem rozrusznikiem bo metoda z młotkiem jest delikatnie mówiąc zła

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">. Jeżeli blokujemy na biegu to cala siła uderzeniowa idzie na łożyska w skrzyni. Potem się dziwić ze wyje.

Edyt:

Po dłuższym zastanowieniu jeżeli jest tam lewy gwint to cykniecie rozrusznikiem dokręci ta nakrętkę. 'Lewy' rozumiem ze inny niż zazwyczaj czyli odkręcamy w prawo a zakręcamy w lewo.

Rysunek zamontowanego przyrządu.

s6301326.jpg

Niestety nie mam zdjęcia ze śruba na silniku. Mam tylko takie.

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć link

Zdjęcie przyrządu z zaznaczana linia po środku.

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć link

Myślę ze na podstawie tych trzech fotek można śmiało na oko ustawić kolo walu korbowego. Ja dałem rade a mechanikiem nie jestem

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">

I podstawa to dwa razy myśleć, raz robić. Nie na odwrót.

Edytowano przez koroko

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

przepraszam, faktycznie lewy gwint ... prosze moderatora o usunięcie moich wypocin

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

też bym tak chciał

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_biggrin.png" alt=":D" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/biggrin@2x.png 2x" width="20" height="20">

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Panowie jak zablokować wał w celu bezpiecznego odkręcenia tej śruby i wymiany zębatki?

Pozdro

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiem że ludzie odkrecają na 6-tym biegu ale to dość kontrowersyjna metoda.

Blokują też chyba na kole zamachowym ale nie wiem dokładnie w jaki sposób

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

prawidłowo powinno się zablokować na kole dwumasowym, ale mocny pneumat załatwia sprawę

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Kto przegląda   0 użytkowników

    Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×