Jump to content
XXX ZLOT

NOWY TEMAT - NOWY OŚRODEK

ZAPRASZAMY DO REZERWACJI

https://forum.vectraklub.pl/forum/329-xxx-zlot-vkp-20-23062019/

 

 

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

koroko

Z19DT niesamowicie sie tłucze

Recommended Posts

Nagle zaczął się niesamowicie tłuc i po chwili straciłem hamulce. Rozsypał się pierścień łączący z walkiem rozrządu w vacuum pompie. Wymieniłem vacuum pompę. Hamulce wróciły ale łomot niestety pozostał. Ktoś się możne orientuje co to możne być?

Share this post


Link to post
Share on other sites

A jak się auto zachowuje? Niema jakiś niepokojących objawów prócz tego tłuczenia? Mi się tłukł jak rozrząd się przestawił i i pękły dwie dźwigienki.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nie jeździłem od momentu kiedy mi vacuum padła, Właśnie sprawdziłem i wogole nie ma mocy. Co do paska to zawsze mi się wydawało ze możne przeskoczyć przy jakiś zrywach. Ja wtedy jechałem bardzo spokojnie.

Jak sprawdzic ustawienie paska?

Edited by koroko

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jeżeli ma już trochę przebiegu to ciężko będzie bez blokad. Nowe paski często posiadają namalowane paski które pokrywają się ze znakami na kołach ale po jakimś przebiegu poprostu się wycierają. Jednym z efektów przestawienia rozrządu jest też cofanie się powietrza a nie zasysanie. Najprościej jest zdjąć tą rurę za przepływomierzem odpalić auto i przyłożyć rękę do dolotu.

Może ktoś jeszcze się wypowie co może tak hałasować bo nie chcę siać paniki i najlepiej jakby moja teoria się nie sprawdziła.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Czytałem posta na temat wymiany paska rozrządu i jest tam wzmianka o ścinaniu klina na kole walu korbowego. Jak mechanik wymieniał mi kolo pasowe 'metalowo-gumowe' które jest przykrecone do tego właśnie kola na wale, wspominał coś o wymianie przy robieniu rozrządu. Jutro rozgrzebie i poszukam znaków na pasku. Dzięki

Edyt:

Wydaje mi się ze musi być jakiś sposób bez znaczenia paska na poprawne ustawienie rozrządu. Przecież ktoś go kiedyś musiał ustawić za pierwszym razem przy produkcji. Jakieś znaki na bloku albo pokrywie.

Edited by koroko

Share this post


Link to post
Share on other sites

Stetoskopem można spróbować okreslić wstępnie cześć silnika wydajacą dziwne dźwieki, ewentualnie kijem od szczotki (ale to bedzie trudne jeżeli gdzies w środku cos tłucze)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Na filmie tego nie słychać ale 'sorry za sformułowanie' to naprawdę napier,,,, Stojąc przed samochodem musieliśmy się drzeć z kumplem żeby jakoś się komunikować. Stetoskop raczej odpada. Dziś mi aż w uszach piszczy a wcale nie nasłuchiwałem z bliska. Moim zdaniem dźwięki dochodzą z okolic pierwszego i drugiego cylindra z naciskiem na pierwszy.

Właśnie sprawdziłem, zasysa powietrze do silnika.

Zastanawiam się czy wtryskiwacz możne tak hałasować

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Wtryskiwacz nie padł by tak odrazu i by nie hałasował aż tak. Skoro to aż taki dźwięk to prawdopodobnie już ci pękły dźwigienki zaworowe i z tąd też ten brak mocy bo zawory nie pracują. We własnym zakresie jak masz pojęcie o mechanice to możesz jeszcze zrzucić pokrywę zaworów i wszystko się wtedy by wyjaśniło.

U mnie auto pracowało jak Ursus. Naprawa ostatecznie skończyła się w kwocie 75 złoty za części i 3 godzinki roboty. Niestety nie ma opisu co i jak rozbierać bo wtedy byłem tak spanikowany że nie myślałem o tym. Tu masz mój temat.

Please login or register to see this link.

Dodam jeszcze tylko że nie zrzucałem głowicy a tylko pomierzyłem wysokości zaworów i endoskopem zostały obejrzane komory spalania. Auto jeździ po dziś dzień i się znakomicie sprawuje.

Pasek jest zakładany na blokady jak niema znaków na pasku. Tu masz przykładowy zestaw:

Please login or register to see this link.

Edited by suhy

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja u siebie nie mam dźwigienek. Mam 8-mio zaworowy silnik. A taką blokadę to sobie jutro sam postaram zrobić. Odrysuje od kola pasowego, otwory są w tej samej linii wiec myślę ze nie będzie problemu. Dzieki za pomoc

Edited by koroko

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mój bład. Nie popatrzyłem w opisie i z góry założyłem że dth.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Podejrzewam u siebie zerwany klin na kole zębatym paska rozrządu 'wał korbowy'. Jeżeli to się potwierdzi to jak to naprawić? Klin jest na kole? Na wale? Czy jest oddzielna częścią?

Edit:

Please login or register to see this link.

Uploaded with

Please login or register to see this link.

Jak widać na pierwszym zdjęciu, mam znaki na kole walu korbowego które się pokrywają ze znakiem kola rozrządu i plastikowej obudowy

Please login or register to see this link.

Pasek po jednej stronie kola wału jest sztywny, po drugiej luźny. Ktoś możne zna jakiś patent jak odkręcić to kolo? Wygląda na poważne wyzwanie. Jak najlepiej zablokować wał żeby nie uszkodzić silnika i w która stronę kręcić.

Edited by koroko

Share this post


Link to post
Share on other sites

Normalnie:) ... bierzesz szeciokatna nasadke odpowiednia przedłuzke, zakladasz i walisz mlodkiem lub blokujesz koło na walku rozrzadu lub cykniesz rozrusznikiem (ale odepij wtryski zeby nie odpalił)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tak jak kolega wyżej pisze. Ale już po ustawieniu rozrządu nie kręć niczym na siłe a jak już kręcisz to tylko kołem na wale korbowym bo znowu rozrząd przestawisz. Ja tak u siebie przestawiłem prawdopodobnie właśnie kręcąc kołem wałka rozrządu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dzisiaj złamałem klucz i można powiedzieć ze za wiele nie zrobiłem

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_unsure.png" alt=":unsure:">. Jutro powykręcam świece żeby kompresji nie było. Przestawię o jeden ząbek i delikatnie będę kręcił wałem. Jak będzie opór to znaczy ze coś sp*****zieliłem. Chyba najbardziej bezpieczna metoda żeby nie pokrzywić zaworów. Jeżeli to nie pomoże to ściągam kolo na wale.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hmmm ... troche straciłem watek:), moze dalatego że Iwan Pieszochodziec mnie odwiedził.

Jak jest na znakach to nie ma co szukac, jeden zab nie spowoduje kolizji, z tego co widac to nie jest idelnie na znakach, ale taka niedokladnośc nie bedzie powodowac tłuczewnia. Ze swiecami to uważaj żebyś wiecej roboty nie miał.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kolego tak jak ustawiłeś to małe kółko "na znaki" to nie tak....!

Ten znak na dole obudowy jest do ustawienia znaku od blokady, bez blokady znak na kole powinien być gdzieś miedzy "godzina piątą a czwartą".... ustaw górny znak tak aby linia na pasku była też na nim wtedy na dolnym kółku też szukaj tej lini na pasku jeśli będziesz ją miał na znaku na kółku to wszystko jest wtedy ok...

Edited by neseser

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wygląda na to ze vacuum pompa zablokowała mi wal rozrządu i pasek przeskoczył o jeden ząbek. Wymieniłem rolki i pasek chociaż stare maja tylko 60K. Wymieniłem tez pompę wody. Mam nadzieje ze na jakiś czas będzie spokój. Dziękuje wszystkim za pomoc.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

walnij się młotkiem w łeb człowieku i idź naprawiać wozy drabiniaste

koroko tak jak napisał neseser Twoje ustawienie rorządu jest złe a nawet bardzo złe, zoabcz jak wygląda blokada wału i mniej więcej będziesz wiedział gdzie ma być ta wypustka na kole zębatym, a na pasku powinieneś znaleźć znaki

jeśli chcesz odkręcić śrubę na wale to pamiętaj tam jest LEWY gwint, a koło jest z klinem w całości, potrzebny jest do tego porządny pneumat

Edited by zbigos74

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja odkręciłem nasadką z przedłużką około 1,2 m. bo pneumata nie posiadam.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Na walku rozrządu jest wycięty znak 'nie na pasku'. Ten znak ustawiłem równo ze znakiem na czarnej plastikowej obudowie. Znak na wale korbowym ustawiłem na około godzinę 3;30 jak dobrze pamiętam. Jeżeli dobrze się przypatrzymy na przyrząd blokujący to dwie dziurki które przykręca się do kola walu są poniżej linii środkowej przyrządu. Otwór który przykręcamy na silniku jest powyżej linii środkowej przyrządu. Później jak będę miał więcej czasu zrobię fotkę w Photoshopie i dokładnie to przedstawię jak mniej-więcej starałem się ustawić to kolo. Po zamontowaniu napinacza obróciłem silnikiem żeby sprawdzić czy się nie blokuje na zaworach, oczywiście kluczem za kolo walu korbowego. I to chyba wszystko, poskręcałem wszystko kluczem dynamometrycznym i jak narazie hula. Nie można tez zapominać o płynie blokującym nakrętki i odpowiednim naprężeniu napinacza. Co do odkręcania kola walu korbowego myślałem nad, jak to nazwał kolega ccamilo cyknięciem rozrusznikiem bo metoda z młotkiem jest delikatnie mówiąc zła

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">. Jeżeli blokujemy na biegu to cala siła uderzeniowa idzie na łożyska w skrzyni. Potem się dziwić ze wyje.

Edyt:

Po dłuższym zastanowieniu jeżeli jest tam lewy gwint to cykniecie rozrusznikiem dokręci ta nakrętkę. 'Lewy' rozumiem ze inny niż zazwyczaj czyli odkręcamy w prawo a zakręcamy w lewo.

Rysunek zamontowanego przyrządu.

s6301326.jpg

Niestety nie mam zdjęcia ze śruba na silniku. Mam tylko takie.

Please login or register to see this link.

Zdjęcie przyrządu z zaznaczana linia po środku.

Please login or register to see this link.

Myślę ze na podstawie tych trzech fotek można śmiało na oko ustawić kolo walu korbowego. Ja dałem rade a mechanikiem nie jestem

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">

I podstawa to dwa razy myśleć, raz robić. Nie na odwrót.

Edited by koroko

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

przepraszam, faktycznie lewy gwint ... prosze moderatora o usunięcie moich wypocin

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

też bym tak chciał

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_biggrin.png" alt=":D" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/biggrin@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites

Panowie jak zablokować wał w celu bezpiecznego odkręcenia tej śruby i wymiany zębatki?

Pozdro

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wiem że ludzie odkrecają na 6-tym biegu ale to dość kontrowersyjna metoda.

Blokują też chyba na kole zamachowym ale nie wiem dokładnie w jaki sposób

Share this post


Link to post
Share on other sites

prawidłowo powinno się zablokować na kole dwumasowym, ale mocny pneumat załatwia sprawę

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...