Skocz do zawartości

Witamy na Vectra Klub Polska

Guest Image

Witamy na Vectra Klub Polska, podobnie jak na większości społeczności internetowych, musisz się zarejestrować aby uczestniczyć w naszym wspólnym życiu ale nie martw się jest to bardzo prosty proces, który wymaga minimum informacji, aby zostać zarejestrowanym.

Zakładając konto na Vectra Klub Polska, możesz uzyskać następujące przywileje:

  • Zakładać nowe tematy i pisać odpowiedzi w innych
  • Subskrybować tematy i fora, aby uzyskać powiadomienia
  • Uzyskać własną stronę profilu i poznawać nowych przyjaciół
  • Wysyłać prywatne wiadomości do innych użytkowników.

jaca376

Świecąca Kontrloka Pompy

Polecane posty

Witam. Wczoraj miałem dziwną sytuację. Po odpaleniu automobilu po 3 dniach nie używania nie zgasła mi kontrolka pompy (żólta) w Vectrze B. diesel. Dopiero po przejechaniu kilkudzięsięciu metrów sama zgasła. Wcześniej gasła od razu po uruchomieniu silnika. Dodam, że zarówno wieczorem jak i dziś rano problem nie wystąpił. Co mogło być przyczyną?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Nie jest to kontrolka pompy a po prostu tzw. check czyli informacja o tym, że coś nieprawidłowo działa. Kontrolka ta informuje nas o tym, że komputer zapisał kod błędu związany z usterka. Trzeba podjechac gdzieś gdzie odczytają Ci kod błędu. Wtedy mając kod szukaj informacji na forum na jego temat.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Check? To jest wyrażnie narysowana pompa przy wszystkich kontrolkach. Check to mam na dużym wyświetlaczu. Nie bardzo kumam...

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

OK Check engine czy jakos tak. :-)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dawno masz tę Vectrę?

To jest chek tak jak pisze Marcinek180

Jak jechała kilkadziesiąt metrów z zapalonym chekiem bez braku mocy-ułatwie Tobie życie i podpowiem-sprawdz świece żarowe.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

sa dwa

check na komputerze diagnostycznym to jedno

a kontrolka silnika to tzw check engine

tematow na forum co robic jak sie zapali jest od groma

przyczyn tyle ile bledow na liscie ktora tez jest na forum

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Auto mam kilka miesięcy.

Jeśli chodzi o o kontrolkę to nie wnikam. Kontrolka wygląda jak rysuneczek pompy/silniczka jakkto woli. Ale teraz juz wiem, że to check engine.

Było zimno przez dwa dni padał snieg auto nie jeździło. Check na Wyświetlaczu się chyba nie zapalił.

Nie patrzyłem. A sama kontrolka zgasła po jakiś 30 metrach od ruszenia.

Dziś się nic nie działo.

Spróbuje podjechać w przyszłym tygodniu i zczytać błędy (jeśli się zapisały)

Świece ponoc były wymieniane 2-3 lata temu a poprzedni właściciel zrobił nim od 2009 r ok 20 tys kilometrów. Więc chyba powinny być ok?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

chyba ale nie koniecznie

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

sam mozesz sprawdzic co twojej VB dolega

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">

tu masz sposob i kody bledow

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć link

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

no tak ale tam sa same benzyniaki a u mnie dieselek...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie w dieslu tylko komp

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

jak nie masz kompa to zacznij od sprawdzenia świec bo objaw jest typowy

jak sprawdzić - poszukaj na forum

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Kolego moim zdaniem cos ze świeczkami jest nei halo. Na poczatek sprawdz swiece bez wykrecania ich (wykrecanie grozi zerwaniem swiecy- duże koszta). Weż sobie kabelek długości okolo metra, zmostkuj go (w połowie przetnij) żarówka np. ze świateł mijania (h7). Jeden koniec kabla daj do + akumulatora, a drugi koniec przykladaj do czubka kazdej świecy osobno. Jesli po kazdym dotknieciu świecy żarówka sie oświeci to znaczy ze swieca jest "dobra" (w jakim stopniu dobra to nie wiadomo, ale przewodzi prad). jesli przy którejś ze świec żaróweczka sie nie oświeci to znaczy ze siweca jest spalona.

Pozdrawiam.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Dzieki. Popatrze w wolnej chwili.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Witam. Sprawdziłęm świczki. Wszystkie ok.

Ale zaniepokoił mnie inny fakt, który wystąpił po raz drugi w ciągu ostatniego miesiąca.

A mianowicie po odpaleniu auta po ok 2 dniach nieużywania (w nocy był przymrozek) , ponownie po kilku sekundach zgasł.

Sam z siebie. Po kilkukrotnych mękach i kreceniu rozrusznikiem prawie do zatarcia szczotek odpalił i pojechał jakby nigdy nic.

Czyżby zapowietrzenie układu paliwowego, czy tez moze zmora Vectrolotów czyli pompa?

Wiem, ze zaraz wyslecie na kompa ale zanim podjadę to może jakaś inna wskazówka.

Pozdrawiam.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Witam!

Jeżeli po chwili zgasł to znaczy, że (najprawdopodobniej) gdzieś między pompą a obudową filtra paliwa jest nieszczelność.. Auto przepaliło to co było w pompie i zgasło, a od pompy do filtra i dalej uciekło z węży i stąd to długie kręcenie do podpompowania.. Tutaj to nawet komp wiele nie pomoże, bo czujnika od zapowietrzenia

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20"> niestety nie ma, ew. chyba, że się tłoczek kończy, no to może jeszcze pokaże..

Pozdrawiam, HDTeam!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Taką mam nadzieje, ze to jakies zapowietrzenie.

Czy jest jakas możliwośc sprawdzenia na szybko gdzie to zapowietrzenie sie znajduje, czy to jakas grubsza robótka i czy zamontowanie zaworka jakiegoś aby pailwko się nie cofało rozwiąże ten problem?

PS.

Najśmieszniejsze w tym wszystkim było to, że tak zgłupiał od tego kręcenia, że całą drogę do pracy pokonałem ze świecąca kontroka ABSu. Pózniej juz po ponownym odpaleniu nie świeciła się. Dziwne...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Trzeba po kolei eliminować miejsca najbardziej prawdopodobnej nieszczelności.

Zaworek zwrotny to półśrodek, nie zawsze pomaga.

Tematów o tym pełno - szukać, czytać, działać. A doraźnie - parkuj przodem w dół.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Witam!

1. Tematów i postów o zapowietrzaniu się DTL'a jest naprawdę sporo - to jedno..

2. Zaworek niekoniecznie pomoże, a może więcej napsuć, bo układ paliwowy ma być jak najbardziej przejrzysty, a to dodatkowa blokada i tylko miesza..

3. Dorźnie stań tyłkiem na krawężniku i raz obserwacja, czy szybciej zapali..

4. A zapowietrzać się może, przez obudowę filtra paliwa, przelewy, uszczelniacze trawersów, uszczelniacze pompy, poszczególne węże paliwowe

5. Powoli zacierający się tłoczek przestawiacza, też może mieszać..

Pozdrawiam, HDTeam!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

miałam podobny problem z moim 2,0 DTH. Odpalał od razu, po chwili gasł i potem długo trzeba bylo kręcić, żeby odpalil na nowo. Dzieki temu wykonczylam akumulator.

Przyczyną był niedokręcony dekiel od obudowy filtra paliwa

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję wszystkim za podpowiedzi. W tygodniu pogrzebię ze znajomym. Może coś znajdziemy. Jeśli tak to napewno dam znać.

Pozdrawiam.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Kto przegląda   0 użytkowników

    Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×