Jump to content
XXX ZLOT

NOWY TEMAT - NOWY OŚRODEK

ZAPRASZAMY DO REZERWACJI

https://forum.vectraklub.pl/forum/329-xxx-zlot-vkp-20-23062019/

sdfsdf.jpg

 

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

jaca376

Świecąca Kontrloka Pompy

Recommended Posts

Witam. Wczoraj miałem dziwną sytuację. Po odpaleniu automobilu po 3 dniach nie używania nie zgasła mi kontrolka pompy (żólta) w Vectrze B. diesel. Dopiero po przejechaniu kilkudzięsięciu metrów sama zgasła. Wcześniej gasła od razu po uruchomieniu silnika. Dodam, że zarówno wieczorem jak i dziś rano problem nie wystąpił. Co mogło być przyczyną?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nie jest to kontrolka pompy a po prostu tzw. check czyli informacja o tym, że coś nieprawidłowo działa. Kontrolka ta informuje nas o tym, że komputer zapisał kod błędu związany z usterka. Trzeba podjechac gdzieś gdzie odczytają Ci kod błędu. Wtedy mając kod szukaj informacji na forum na jego temat.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Check? To jest wyrażnie narysowana pompa przy wszystkich kontrolkach. Check to mam na dużym wyświetlaczu. Nie bardzo kumam...

Please login or register to see this quote.

OK Check engine czy jakos tak. :-)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dawno masz tę Vectrę?

To jest chek tak jak pisze Marcinek180

Jak jechała kilkadziesiąt metrów z zapalonym chekiem bez braku mocy-ułatwie Tobie życie i podpowiem-sprawdz świece żarowe.

Share this post


Link to post
Share on other sites

sa dwa

check na komputerze diagnostycznym to jedno

a kontrolka silnika to tzw check engine

tematow na forum co robic jak sie zapali jest od groma

przyczyn tyle ile bledow na liscie ktora tez jest na forum

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Auto mam kilka miesięcy.

Jeśli chodzi o o kontrolkę to nie wnikam. Kontrolka wygląda jak rysuneczek pompy/silniczka jakkto woli. Ale teraz juz wiem, że to check engine.

Było zimno przez dwa dni padał snieg auto nie jeździło. Check na Wyświetlaczu się chyba nie zapalił.

Nie patrzyłem. A sama kontrolka zgasła po jakiś 30 metrach od ruszenia.

Dziś się nic nie działo.

Spróbuje podjechać w przyszłym tygodniu i zczytać błędy (jeśli się zapisały)

Świece ponoc były wymieniane 2-3 lata temu a poprzedni właściciel zrobił nim od 2009 r ok 20 tys kilometrów. Więc chyba powinny być ok?

Share this post


Link to post
Share on other sites

chyba ale nie koniecznie

Share this post


Link to post
Share on other sites

sam mozesz sprawdzic co twojej VB dolega

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">

tu masz sposob i kody bledow

Please login or register to see this link.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

no tak ale tam sa same benzyniaki a u mnie dieselek...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dokładnie w dieslu tylko komp

Share this post


Link to post
Share on other sites

jak nie masz kompa to zacznij od sprawdzenia świec bo objaw jest typowy

jak sprawdzić - poszukaj na forum

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kolego moim zdaniem cos ze świeczkami jest nei halo. Na poczatek sprawdz swiece bez wykrecania ich (wykrecanie grozi zerwaniem swiecy- duże koszta). Weż sobie kabelek długości okolo metra, zmostkuj go (w połowie przetnij) żarówka np. ze świateł mijania (h7). Jeden koniec kabla daj do + akumulatora, a drugi koniec przykladaj do czubka kazdej świecy osobno. Jesli po kazdym dotknieciu świecy żarówka sie oświeci to znaczy ze swieca jest "dobra" (w jakim stopniu dobra to nie wiadomo, ale przewodzi prad). jesli przy którejś ze świec żaróweczka sie nie oświeci to znaczy ze siweca jest spalona.

Pozdrawiam.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Dzieki. Popatrze w wolnej chwili.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Witam. Sprawdziłęm świczki. Wszystkie ok.

Ale zaniepokoił mnie inny fakt, który wystąpił po raz drugi w ciągu ostatniego miesiąca.

A mianowicie po odpaleniu auta po ok 2 dniach nieużywania (w nocy był przymrozek) , ponownie po kilku sekundach zgasł.

Sam z siebie. Po kilkukrotnych mękach i kreceniu rozrusznikiem prawie do zatarcia szczotek odpalił i pojechał jakby nigdy nic.

Czyżby zapowietrzenie układu paliwowego, czy tez moze zmora Vectrolotów czyli pompa?

Wiem, ze zaraz wyslecie na kompa ale zanim podjadę to może jakaś inna wskazówka.

Pozdrawiam.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam!

Jeżeli po chwili zgasł to znaczy, że (najprawdopodobniej) gdzieś między pompą a obudową filtra paliwa jest nieszczelność.. Auto przepaliło to co było w pompie i zgasło, a od pompy do filtra i dalej uciekło z węży i stąd to długie kręcenie do podpompowania.. Tutaj to nawet komp wiele nie pomoże, bo czujnika od zapowietrzenia

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20"> niestety nie ma, ew. chyba, że się tłoczek kończy, no to może jeszcze pokaże..

Pozdrawiam, HDTeam!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Taką mam nadzieje, ze to jakies zapowietrzenie.

Czy jest jakas możliwośc sprawdzenia na szybko gdzie to zapowietrzenie sie znajduje, czy to jakas grubsza robótka i czy zamontowanie zaworka jakiegoś aby pailwko się nie cofało rozwiąże ten problem?

PS.

Najśmieszniejsze w tym wszystkim było to, że tak zgłupiał od tego kręcenia, że całą drogę do pracy pokonałem ze świecąca kontroka ABSu. Pózniej juz po ponownym odpaleniu nie świeciła się. Dziwne...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Trzeba po kolei eliminować miejsca najbardziej prawdopodobnej nieszczelności.

Zaworek zwrotny to półśrodek, nie zawsze pomaga.

Tematów o tym pełno - szukać, czytać, działać. A doraźnie - parkuj przodem w dół.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Witam!

1. Tematów i postów o zapowietrzaniu się DTL'a jest naprawdę sporo - to jedno..

2. Zaworek niekoniecznie pomoże, a może więcej napsuć, bo układ paliwowy ma być jak najbardziej przejrzysty, a to dodatkowa blokada i tylko miesza..

3. Dorźnie stań tyłkiem na krawężniku i raz obserwacja, czy szybciej zapali..

4. A zapowietrzać się może, przez obudowę filtra paliwa, przelewy, uszczelniacze trawersów, uszczelniacze pompy, poszczególne węże paliwowe

5. Powoli zacierający się tłoczek przestawiacza, też może mieszać..

Pozdrawiam, HDTeam!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

miałam podobny problem z moim 2,0 DTH. Odpalał od razu, po chwili gasł i potem długo trzeba bylo kręcić, żeby odpalil na nowo. Dzieki temu wykonczylam akumulator.

Przyczyną był niedokręcony dekiel od obudowy filtra paliwa

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dziękuję wszystkim za podpowiedzi. W tygodniu pogrzebię ze znajomym. Może coś znajdziemy. Jeśli tak to napewno dam znać.

Pozdrawiam.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...