Skocz do zawartości

Witamy na Vectra Klub Polska

Guest Image

Witamy na Vectra Klub Polska, podobnie jak na większości społeczności internetowych, musisz się zarejestrować aby uczestniczyć w naszym wspólnym życiu ale nie martw się jest to bardzo prosty proces, który wymaga minimum informacji, aby zostać zarejestrowanym.

Zakładając konto na Vectra Klub Polska, możesz uzyskać następujące przywileje:

  • Zakładać nowe tematy i pisać odpowiedzi w innych
  • Subskrybować tematy i fora, aby uzyskać powiadomienia
  • Uzyskać własną stronę profilu i poznawać nowych przyjaciół
  • Wysyłać prywatne wiadomości do innych użytkowników.

Zaloguj się, aby obserwować  
luis58

gaśnie chwile po odpaleniu gdy silnik zimny X20XEV

Polecane posty

Witam!

Od kilku dni mam następujący problem z viki. Gdy silnik jest calkowicie zimny (przeważnie po nocnym postoju) chwile po odpaleniu gasnie, tak jakby nie trzymał obrotów. Wejdz na 1tys obrotow i gaśnie. Gdy przytrzymam auto na ok 2tys obrotow przez około 15 sekund to dalej wszytko jest ok. Problem występuje tylko na zimnym silniku. Odpala od strzału lecz gaśnie. Świece i przewody prawie nowe NGK. LPG STAG4 lecz gaz nie mu tu raczej wpływu bo odpala na benzynie. Co to może być?

Edytowano przez luis58

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

A przepustnica i krokowy kiedy były ostatnio czyszczone? Ewentualnie jeszcze wężyki podciśnienia do sprawdzenia.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

przepustnica i krokowy czyste, czyszczone dosyc niedawno. wężyki podcisniena również ok

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

filtr paliwa wymieniales?? jak już załapie to na benzie normalnie chodzi na ciepłym??

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

No to jeszcze przychodzi mi do głowy, że mógł paść czujnik temperatury silnika i ECU cały czas widzi, że silnik jest ciepły, przez co będzie gasł. Jak masz możliwość to podepnij pod kompa i zobacz czy temperatura się zgadza. Przy okazji zczytasz błędy, jeśli jakieś są.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

filtru nie wymieniałem, może powiniem... jak jest ciepły to na benzynie i lpg chodzi normalnie.

chodzi o to że jak podepne pod komputer to na kompie i na zegarach temp powinna być taka sama czy jak?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Mniej więcej podobna. Ale ze względu na nieliniową charakterystykę czujnika, nie sugerowałbym się wskazówką na zegarach. Bo wskaźnik na zegarach jest skalowany dopiero od ok. 70st.C, a my potrzebujemy wiedzieć, czy czujnik nie oszukuje przy temperaturze ok. 10-20st.C.

Po prostu całkowicie zimny samochód po dłuższym postoju podłącz pod kompa i zczytaj temperaturę silnika (oczywiście bez jego odpalania). Musi być mniej więcej równa temperaturze otoczenia. Jeśli będzie zbyt duża różnica to masz winowajcę.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

ok, rozumiem. muszę wkońcu zaopatrzyc się w jakiś interfejs diagnostyczny.

zbytnio nie mam czasu żeby jechać do mechanika i czekac aż silnik ostygnie...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Do tego celu wystarczyłby zwykły Opel Scanner z allegro. Lub jak masz więcej kasy to Op-com. Tak czy inaczej posiadanie interfejsu się zwraca, bo diagnostyka do tanich nie należy.

Ewentualnie zapytaj na forum regionalnym, może ktoś w Twojej okolicy ma Op-coma.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za pomoc. jak będe wiedział co i jak to napisze tutaj

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

jakby ktos miał jeszcze jakiś pomysł to proszę pisać

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">

mam jeszcze jedno pytanie. Czy normalne jest to że po przejechaniu odcinka około 25km silnik nie nagrzeje się nawet do 80 stopni?

pogoga taka jak dzisiaj (0 stopni), odcinek drogi z jednym skrzyzowaniem ze światłami.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Nie jest normalne. Padł Ci termostat albo czujnik temperatury. Z tym, że termostat łatwo zdiagnozować. Odpalasz silnik i łapiesz za przewód między termostatem a chłodnicą. Jeśli po kilku chwilach od odpalenia robi się ciepły to znaczy, że termostat puszcza = do wymiany.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

to jutro rano go sprawdze. Dzieki za pomoc

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">

termostat sprawdzony - sprawny. Czujnik temp znajduje się pod cewką? to ten z niebieską wtyczka?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

niebieska wtyczka (dwa piny) - czujnik na ecu

jeden pin - czujnik na zegary

znajdują się obok siebie pod cewką

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Witam

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20"> Mam ten sam problem to kolega luis. Pompa powietrza wtórnego zaslepiona EGR tez i poprawy brak co to moze być? "Od kilku dni mam następujący problem z viki. Gdy silnik jest calkowicie zimny (przeważnie po nocnym postoju) chwile po odpaleniu gasnie, tak jakby nie trzymał obrotów. Wejdz na 1tys obrotow i gaśnie. Gdy przytrzymam auto na ok 2tys obrotow przez około 15 sekund to dalej wszytko jest ok. Problem występuje tylko na zimnym silniku. Odpala od strzału lecz gaśnie."

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Zdejmij i wyczysc czujnik rozrzadu, trudny dostep, ale on moze tak paskudzic.

Czujnik walu tez, jak zle pali.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Czujniki oba wymienione problem sie zaczął po wymianie silniczka krokowego wczesniej było ok silniczek jest w zamienniku ale był zakładany tez drugi innej firmy nowy i dalej to samo na starym oryginalnym chodzi na zimnym trzyma obroty działa ssanie ale za to nie ciepłym strasznie faluje. Czemu po wymianie silniczka na noy nie dziala ssanie gaśnie jak zimna ?Co to ewentualnie jeszcze może być?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się
Zaloguj się, aby obserwować  

  • Kto przegląda   0 użytkowników

    Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×