Jump to content
XXX ZLOT

NOWY TEMAT - NOWY OŚRODEK

ZAPRASZAMY DO REZERWACJI

https://forum.vectraklub.pl/forum/329-xxx-zlot-vkp-20-23062019/

 

 

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Sign in to follow this  
luis58

gaśnie chwile po odpaleniu gdy silnik zimny X20XEV

Recommended Posts

Witam!

Od kilku dni mam następujący problem z viki. Gdy silnik jest calkowicie zimny (przeważnie po nocnym postoju) chwile po odpaleniu gasnie, tak jakby nie trzymał obrotów. Wejdz na 1tys obrotow i gaśnie. Gdy przytrzymam auto na ok 2tys obrotow przez około 15 sekund to dalej wszytko jest ok. Problem występuje tylko na zimnym silniku. Odpala od strzału lecz gaśnie. Świece i przewody prawie nowe NGK. LPG STAG4 lecz gaz nie mu tu raczej wpływu bo odpala na benzynie. Co to może być?

Edited by luis58

Share this post


Link to post
Share on other sites

A przepustnica i krokowy kiedy były ostatnio czyszczone? Ewentualnie jeszcze wężyki podciśnienia do sprawdzenia.

Share this post


Link to post
Share on other sites

przepustnica i krokowy czyste, czyszczone dosyc niedawno. wężyki podcisniena również ok

Share this post


Link to post
Share on other sites

filtr paliwa wymieniales?? jak już załapie to na benzie normalnie chodzi na ciepłym??

Share this post


Link to post
Share on other sites

No to jeszcze przychodzi mi do głowy, że mógł paść czujnik temperatury silnika i ECU cały czas widzi, że silnik jest ciepły, przez co będzie gasł. Jak masz możliwość to podepnij pod kompa i zobacz czy temperatura się zgadza. Przy okazji zczytasz błędy, jeśli jakieś są.

Share this post


Link to post
Share on other sites

filtru nie wymieniałem, może powiniem... jak jest ciepły to na benzynie i lpg chodzi normalnie.

chodzi o to że jak podepne pod komputer to na kompie i na zegarach temp powinna być taka sama czy jak?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Mniej więcej podobna. Ale ze względu na nieliniową charakterystykę czujnika, nie sugerowałbym się wskazówką na zegarach. Bo wskaźnik na zegarach jest skalowany dopiero od ok. 70st.C, a my potrzebujemy wiedzieć, czy czujnik nie oszukuje przy temperaturze ok. 10-20st.C.

Po prostu całkowicie zimny samochód po dłuższym postoju podłącz pod kompa i zczytaj temperaturę silnika (oczywiście bez jego odpalania). Musi być mniej więcej równa temperaturze otoczenia. Jeśli będzie zbyt duża różnica to masz winowajcę.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ok, rozumiem. muszę wkońcu zaopatrzyc się w jakiś interfejs diagnostyczny.

zbytnio nie mam czasu żeby jechać do mechanika i czekac aż silnik ostygnie...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Do tego celu wystarczyłby zwykły Opel Scanner z allegro. Lub jak masz więcej kasy to Op-com. Tak czy inaczej posiadanie interfejsu się zwraca, bo diagnostyka do tanich nie należy.

Ewentualnie zapytaj na forum regionalnym, może ktoś w Twojej okolicy ma Op-coma.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dzięki za pomoc. jak będe wiedział co i jak to napisze tutaj

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

jakby ktos miał jeszcze jakiś pomysł to proszę pisać

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">

mam jeszcze jedno pytanie. Czy normalne jest to że po przejechaniu odcinka około 25km silnik nie nagrzeje się nawet do 80 stopni?

pogoga taka jak dzisiaj (0 stopni), odcinek drogi z jednym skrzyzowaniem ze światłami.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Nie jest normalne. Padł Ci termostat albo czujnik temperatury. Z tym, że termostat łatwo zdiagnozować. Odpalasz silnik i łapiesz za przewód między termostatem a chłodnicą. Jeśli po kilku chwilach od odpalenia robi się ciepły to znaczy, że termostat puszcza = do wymiany.

Share this post


Link to post
Share on other sites

to jutro rano go sprawdze. Dzieki za pomoc

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">

termostat sprawdzony - sprawny. Czujnik temp znajduje się pod cewką? to ten z niebieską wtyczka?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

niebieska wtyczka (dwa piny) - czujnik na ecu

jeden pin - czujnik na zegary

znajdują się obok siebie pod cewką

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20"> Mam ten sam problem to kolega luis. Pompa powietrza wtórnego zaslepiona EGR tez i poprawy brak co to moze być? "Od kilku dni mam następujący problem z viki. Gdy silnik jest calkowicie zimny (przeważnie po nocnym postoju) chwile po odpaleniu gasnie, tak jakby nie trzymał obrotów. Wejdz na 1tys obrotow i gaśnie. Gdy przytrzymam auto na ok 2tys obrotow przez około 15 sekund to dalej wszytko jest ok. Problem występuje tylko na zimnym silniku. Odpala od strzału lecz gaśnie."

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zdejmij i wyczysc czujnik rozrzadu, trudny dostep, ale on moze tak paskudzic.

Czujnik walu tez, jak zle pali.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Czujniki oba wymienione problem sie zaczął po wymianie silniczka krokowego wczesniej było ok silniczek jest w zamienniku ale był zakładany tez drugi innej firmy nowy i dalej to samo na starym oryginalnym chodzi na zimnym trzyma obroty działa ssanie ale za to nie ciepłym strasznie faluje. Czemu po wymianie silniczka na noy nie dziala ssanie gaśnie jak zimna ?Co to ewentualnie jeszcze może być?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...