Skocz do zawartości

Witamy na Vectra Klub Polska

Guest Image

Witamy na Vectra Klub Polska, podobnie jak na większości społeczności internetowych, musisz się zarejestrować aby uczestniczyć w naszym wspólnym życiu ale nie martw się jest to bardzo prosty proces, który wymaga minimum informacji, aby zostać zarejestrowanym.

Zakładając konto na Vectra Klub Polska, możesz uzyskać następujące przywileje:

  • Zakładać nowe tematy i pisać odpowiedzi w innych
  • Subskrybować tematy i fora, aby uzyskać powiadomienia
  • Uzyskać własną stronę profilu i poznawać nowych przyjaciół
  • Wysyłać prywatne wiadomości do innych użytkowników.

Duke_

Skrzynia F23 awarie i wymiana oleju

Polecane posty

Nazwa pliku: Skrzynia F23 awarie i wymiana oleju

Plik Dodał:

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć link

Plik wysłano: 28 paź 2012

Plik zaktualizowany: 28 paź 2012

Kategoria pliku:

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć link

Skrzynia F23 awarie i wymiana oleju

Skrzynie F23 produkowane przez Getrag, mialy przenosic moment obrotowy do 210Nm i wychodzily w kilku roznych modelach

- poznac je mozna np. po hydraulicznym sterowaniu sprzegla lub 2 cieglach zmiany biegow.

Generalnie F23 roznily sie obudowami i przelozeniem glownym.

Najczesciej byly spotykane w Astrach i Zafirach, ale takze w poliftowych Vectrach z silnikami x20xev, x25xe, z26se, y22dth, x20dth i x20dti.

Do T41/2003 (czyli wszytkie Vectry

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_cool.png" alt="B)"> mialy wade konstrukcyjna, ktora powodowala w warunkach niskiej temperatury ciezkie wbijanie 1-2-3 biegu.

Odpowiadalo za to jedne z kol zebatych.

Akcja serwisowa byla przeprowadzana na zyczenie i stosowano zestaw reperacyjny: 9201451 / Katalog nr.: 16 07 013.

To definitywnie konczylo problemy z wbijaniem zimnych biegow 1-2-3.

Przed T41/2003 stosowano nadlewanie oleju (ok. +0.5l) w F23 przeciw huczeniu i ciezko wchodzacym 1-2-3 biegom.

F23 jest bardzo wrazliwa na olej skrzynia i jest jedyna ze skrzyn, gdzie co 24 miesiace wymienia sie olej - po to m.inn. korek spustu oleju.

Zauwazamy tez 2 standardowa wade F23 - huczenie lozysk podczas jazdy.

Waznym jest, ze specjalnie dla tej skrzyni Opel opracowal olej (rowniez F17 mialo specjalny olej) i nalezy tylko ten olej stosowac: jest to MTF 0063 75w-85, numer katalogowy Opel 1940768.

Jedynym mozliwym zamiennikiem jest Castrol SMX-S - ale nie sprawdza sie tak dobrze w warunkach zimowych.

Inne oleje absolutnie nie nadaja sie do F23 - beda powodowaly zla synchronizacje biegow, wieksze huczenie skrzyni, uniemozliwial wbicie 1-2-3 biegu.

Nie wolno zapomniec rowniez o 2 innych rzeczach w przypadku F23:

1.Odpowietrzenie hydrauliki sprzegla (madry Wescik rok po przypaleniu sprzegla)

2. Regulacja ciegiel zmiany biegow.

3.Jesli cieknie olej, to mozliwe 3 miejsca - korki kontrolny i spustu, oraz simmering.

WYMIANA OLEJU: nalezy pamietac o 3 rzeczach:

1. Olej Opel 1940768

2. Ilosc 1.75l w kazdym standardowym przypadku, 2.1-2.35l jesli skrzynia huczy lub gdy na korku wlewu oleju do skrzyni znajduje sie zolte oznaczenie

3. Wymiana Oleju co 30000km lub 24 miesiace.

4. Sposob wymiany oleju: Olej spuszczamy na kanale lub podnosniku, bo dosc chlapie, koniecznie na goracej skrzyni, pozwalamy mu zcieknac ok. 15 minut. Potem dokrecamy korek spustowy momentem ok.35Nm, odkrecamy korek kontrolny i wlewu oleju. Korzystajac z dosc duzego, czystego lejka, zalewamy skrzynie do poziomu korka kontrolnego - wchodzi ok 1.55l. Zakrecamy korek kontrolny i dolewamy nadlewke, czyli 0.2l w kazdym przypadku, 0,5-0.7l w przypadku huczacej skrzyni lub zoltego oznaczenia na korku wlewu.

REGULACJA CIEGIEL:

1. Trzeba zciagnac mieszek i dostac sie do wybieraka dzwigni zmiany biegow.

2. Wrzucamy na luz

3. Blokujemy dzwignie zmiany biegow srebrna zawleczka znajdujaca sie przy kuli dzwigni.

4. Wypinamy zawleczki ciegiel przy dzwigni

5. Udajemy sie pod maske i reka zmieniamy pokolei wszytkie biegi wybierakiem na skrzyni konczac na polozeniu luz. Przy wbitym biegu nie damy rady zapiec ciegiel do wybieraka przy dzwigni.

6. Zapinamy zawleczki ciegiel.

Wszystkie biegi powinny ladnie wchodzic przy wlaczonym silniku i wcisnietym sprzegle.

Lokalizacje:

1. Korek spustu znajduje sie po prawej stronie dyferencjalu, oznaczony strzalka.

2. Otwor kontrolny oznaczony jest kolkiem

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć link

3. Korek wlewu oleju znajduje sie na wierzchu skrzyni, ponizej akumulatora:

Porade napisalem z pomoca kolegi Ti/Michael z astra4ever, Grützi Michi und Dank schee.

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć link

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Świetny opis !

czy istnieje taki do F16 i F18 ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Przecież 2.5 ma 230NM to jak to wytrzymuje?

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_biggrin.png" alt=":D" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/biggrin@2x.png 2x" width="20" height="20">

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Tak jak Primex pisze

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Zdaje się, że powinno być do 310Nm

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">

Bo jednak 3,2 na tym też jeżdżą...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Panowie taka sprawa

Czy aby foto z tego tematu nie jest z astry g?Pytam bo dziś chciałem wymienić olej i okazało się korek spustowy jest przysłonięty sankami i straszny dostęp .Bit plus grzechotka  nie podchodzi,jak to diabelstwo odkręcić?

Zauważyłem że  u mnie od razu ze skrzynie wychodzi przegub(chyba tak to się nazywa)osłonięty manszetą a tu na fotce jest kawałek drążka i dopiero przegub. Miejsce strumienicy też tak jak by z astry bo przynajmniej w vectrze jest nieco dalej.

 

 

  

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Załóż klucz oczkowy na bita. Miejsca jest mało ale ja tak odkręcałem

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Robiłem tak kolego ale u mnie jest strasznie zapieczone

psikałem wd-40 obstukałem i gniazdo w spuście się zaczyna puszczać ,w korku do zalewania oleju też problemy choć dostęp dobry -gniazdo się obmieliło. Jedynie kontrolny puścił i olej wygląda na czysty (przynajmniej to co z kontrolnego uleciało) i raczej jest nadlewka bo po luzowaniu przy mocno przechylonym aucie w stronę pasażera od razu sączył się olej.

Korki zapieczone  jak by dawno tam nikt nie zaglądał.

Takie pytanko czy u kogoś  po zmianie oleju tak jak  w manualu problemy przy wbijaniu biegów ustały?

Mi ciężko wchodzi tylko 1 reszta fajnie ewentualnie po wybijaniu na luz gała nie wraca do prawidłowej pozycji.Żeby zrobić regulacje jak w manualu raczej nie ma możliwości by wepchnąć łapę na wybierak i tam kolejno wbijać biegi.Ewentualnie pod mieszkiem podkręcić na spinkach? 

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Kto przegląda   0 użytkowników

    Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×