Jump to content
XXX ZLOT

NOWY TEMAT - NOWY OŚRODEK

ZAPRASZAMY DO REZERWACJI

https://forum.vectraklub.pl/forum/329-xxx-zlot-vkp-20-23062019/

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Duke_

Skrzynia F23 awarie i wymiana oleju

Recommended Posts

Nazwa pliku: Skrzynia F23 awarie i wymiana oleju

Plik Dodał:

Please login or register to see this link.

Plik wysłano: 28 paź 2012

Plik zaktualizowany: 28 paź 2012

Kategoria pliku:

Please login or register to see this link.

Skrzynia F23 awarie i wymiana oleju

Skrzynie F23 produkowane przez Getrag, mialy przenosic moment obrotowy do 210Nm i wychodzily w kilku roznych modelach

- poznac je mozna np. po hydraulicznym sterowaniu sprzegla lub 2 cieglach zmiany biegow.

Generalnie F23 roznily sie obudowami i przelozeniem glownym.

Najczesciej byly spotykane w Astrach i Zafirach, ale takze w poliftowych Vectrach z silnikami x20xev, x25xe, z26se, y22dth, x20dth i x20dti.

Do T41/2003 (czyli wszytkie Vectry

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_cool.png" alt="B)"> mialy wade konstrukcyjna, ktora powodowala w warunkach niskiej temperatury ciezkie wbijanie 1-2-3 biegu.

Odpowiadalo za to jedne z kol zebatych.

Akcja serwisowa byla przeprowadzana na zyczenie i stosowano zestaw reperacyjny: 9201451 / Katalog nr.: 16 07 013.

To definitywnie konczylo problemy z wbijaniem zimnych biegow 1-2-3.

Przed T41/2003 stosowano nadlewanie oleju (ok. +0.5l) w F23 przeciw huczeniu i ciezko wchodzacym 1-2-3 biegom.

F23 jest bardzo wrazliwa na olej skrzynia i jest jedyna ze skrzyn, gdzie co 24 miesiace wymienia sie olej - po to m.inn. korek spustu oleju.

Zauwazamy tez 2 standardowa wade F23 - huczenie lozysk podczas jazdy.

Waznym jest, ze specjalnie dla tej skrzyni Opel opracowal olej (rowniez F17 mialo specjalny olej) i nalezy tylko ten olej stosowac: jest to MTF 0063 75w-85, numer katalogowy Opel 1940768.

Jedynym mozliwym zamiennikiem jest Castrol SMX-S - ale nie sprawdza sie tak dobrze w warunkach zimowych.

Inne oleje absolutnie nie nadaja sie do F23 - beda powodowaly zla synchronizacje biegow, wieksze huczenie skrzyni, uniemozliwial wbicie 1-2-3 biegu.

Nie wolno zapomniec rowniez o 2 innych rzeczach w przypadku F23:

1.Odpowietrzenie hydrauliki sprzegla (madry Wescik rok po przypaleniu sprzegla)

2. Regulacja ciegiel zmiany biegow.

3.Jesli cieknie olej, to mozliwe 3 miejsca - korki kontrolny i spustu, oraz simmering.

WYMIANA OLEJU: nalezy pamietac o 3 rzeczach:

1. Olej Opel 1940768

2. Ilosc 1.75l w kazdym standardowym przypadku, 2.1-2.35l jesli skrzynia huczy lub gdy na korku wlewu oleju do skrzyni znajduje sie zolte oznaczenie

3. Wymiana Oleju co 30000km lub 24 miesiace.

4. Sposob wymiany oleju: Olej spuszczamy na kanale lub podnosniku, bo dosc chlapie, koniecznie na goracej skrzyni, pozwalamy mu zcieknac ok. 15 minut. Potem dokrecamy korek spustowy momentem ok.35Nm, odkrecamy korek kontrolny i wlewu oleju. Korzystajac z dosc duzego, czystego lejka, zalewamy skrzynie do poziomu korka kontrolnego - wchodzi ok 1.55l. Zakrecamy korek kontrolny i dolewamy nadlewke, czyli 0.2l w kazdym przypadku, 0,5-0.7l w przypadku huczacej skrzyni lub zoltego oznaczenia na korku wlewu.

REGULACJA CIEGIEL:

1. Trzeba zciagnac mieszek i dostac sie do wybieraka dzwigni zmiany biegow.

2. Wrzucamy na luz

3. Blokujemy dzwignie zmiany biegow srebrna zawleczka znajdujaca sie przy kuli dzwigni.

4. Wypinamy zawleczki ciegiel przy dzwigni

5. Udajemy sie pod maske i reka zmieniamy pokolei wszytkie biegi wybierakiem na skrzyni konczac na polozeniu luz. Przy wbitym biegu nie damy rady zapiec ciegiel do wybieraka przy dzwigni.

6. Zapinamy zawleczki ciegiel.

Wszystkie biegi powinny ladnie wchodzic przy wlaczonym silniku i wcisnietym sprzegle.

Lokalizacje:

1. Korek spustu znajduje sie po prawej stronie dyferencjalu, oznaczony strzalka.

2. Otwor kontrolny oznaczony jest kolkiem

Please login or register to see this link.

3. Korek wlewu oleju znajduje sie na wierzchu skrzyni, ponizej akumulatora:

Porade napisalem z pomoca kolegi Ti/Michael z astra4ever, Grützi Michi und Dank schee.

Please login or register to see this link.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Świetny opis !

czy istnieje taki do F16 i F18 ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Przecież 2.5 ma 230NM to jak to wytrzymuje?

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_biggrin.png" alt=":D" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/biggrin@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tak jak Primex pisze

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Zdaje się, że powinno być do 310Nm

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">

Bo jednak 3,2 na tym też jeżdżą...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Panowie taka sprawa

Czy aby foto z tego tematu nie jest z astry g?Pytam bo dziś chciałem wymienić olej i okazało się korek spustowy jest przysłonięty sankami i straszny dostęp .Bit plus grzechotka  nie podchodzi,jak to diabelstwo odkręcić?

Zauważyłem że  u mnie od razu ze skrzynie wychodzi przegub(chyba tak to się nazywa)osłonięty manszetą a tu na fotce jest kawałek drążka i dopiero przegub. Miejsce strumienicy też tak jak by z astry bo przynajmniej w vectrze jest nieco dalej.

 

 

  

Share this post


Link to post
Share on other sites

Załóż klucz oczkowy na bita. Miejsca jest mało ale ja tak odkręcałem

Share this post


Link to post
Share on other sites

Robiłem tak kolego ale u mnie jest strasznie zapieczone

psikałem wd-40 obstukałem i gniazdo w spuście się zaczyna puszczać ,w korku do zalewania oleju też problemy choć dostęp dobry -gniazdo się obmieliło. Jedynie kontrolny puścił i olej wygląda na czysty (przynajmniej to co z kontrolnego uleciało) i raczej jest nadlewka bo po luzowaniu przy mocno przechylonym aucie w stronę pasażera od razu sączył się olej.

Korki zapieczone  jak by dawno tam nikt nie zaglądał.

Takie pytanko czy u kogoś  po zmianie oleju tak jak  w manualu problemy przy wbijaniu biegów ustały?

Mi ciężko wchodzi tylko 1 reszta fajnie ewentualnie po wybijaniu na luz gała nie wraca do prawidłowej pozycji.Żeby zrobić regulacje jak w manualu raczej nie ma możliwości by wepchnąć łapę na wybierak i tam kolejno wbijać biegi.Ewentualnie pod mieszkiem podkręcić na spinkach? 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...