Skocz do zawartości

Witamy na Vectra Klub Polska

Guest Image

Witamy na Vectra Klub Polska, podobnie jak na większości społeczności internetowych, musisz się zarejestrować aby uczestniczyć w naszym wspólnym życiu ale nie martw się jest to bardzo prosty proces, który wymaga minimum informacji, aby zostać zarejestrowanym.

Zakładając konto na Vectra Klub Polska, możesz uzyskać następujące przywileje:

  • Zakładać nowe tematy i pisać odpowiedzi w innych
  • Subskrybować tematy i fora, aby uzyskać powiadomienia
  • Uzyskać własną stronę profilu i poznawać nowych przyjaciół
  • Wysyłać prywatne wiadomości do innych użytkowników.

Karola6969

Strzelanie pod maską

Polecane posty

Drodzy mężczyźni w was pokładam nadzieję

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">

Mam pewien problem z vecrta b 1.8 97', otóż od jakiegoś czasu zdarza się sporadycznie iż coś mi pod maską "strzela" i nie wiem co to może być po czym zaczyna śmierdzieć jednak ni to paliwo ni olej po prostu nie wiem... Teoretycznie wydaje mi się że to jest z lewej strony patrząc na silnik jednakże mogę się mylić. Samochód posiada instalację gazową.

Wymieniony został:

- zawór EGR

- krokowiec

- czujnik temperatury

- cewka zapłonowa

- przewody wysokiego napięcia

Dodatkowo jest problem tego typu, że wskaźnik temperatury silnika ani drgnie...

Jak brakuje jakiś informacji to proszę pisać a także bardzo proszę o pomoc co to może być chociaż małą podpowiedź

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_sad.png" alt=":(" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/sad@2x.png 2x" width="20" height="20">

Edytowano przez Karola6969

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Z tego co kojarzę jak gaz pierdzi to jedź na regulację - jeśli się mylę to mnie poprawcie

jak tak dalej będziesz jeździł to czekaj aż pierdnie Ci w puszkę od filtra powietrza - to tak samo jak byś na gazie uruchomił - wtedy poszukasz drugiej puszki..

w kolanku termostatu masz tak jakby grzybek - czujnik od wskazania na zegary:)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ile temu czasu miałaś wymieniane przewody i swiece?? U mnie tez sprzelal tylko na LPG wymiana przewodow i swiec pomogla.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Witam .u mnie były podobne objawy strzeliło i pojawił się dymek z nawiewów ,przyczyna była prosta swiece do wymiany.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Heh, świetnie rozpoczęty post "I like it"

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">

Co do samego problemu to pierwsze co zrób to wymień świece o ile nie były dawno wymieniane. Po wymianie szybciutko jedź na regulację gazu i powinno być ok

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Tomxx dziękuję za podpowiedź na temat wskaźnika temperatury okazało się, że podczas wymiany czujnika temperatury cieczy wtyczka się wypieła

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_biggrin.png" alt=":D" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/biggrin@2x.png 2x" width="20" height="20">

Co do świec to będę je wymieniać w poniedziałek i mam nadzieję, że to coś da

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_sad.png" alt=":(" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/sad@2x.png 2x" width="20" height="20">

Więc niestety niewiele to wszystko dało z silnika dalej strzela a obroty szaleją między 2.5 a 3.5. Jedynie po odpięciu krokowca mogę na chwilę odetchnąć. Nie mogę tak cały czas jeździć bo samochód mi gaśnie. Wie ktoś co to może być?

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_sad.png" alt=":(" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/sad@2x.png 2x" width="20" height="20">

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Kiedy to się zaczęło, kiedy zaczęło strzelać?? To strzelanie występuje podczas jazdy czy na postoju?? Nie zapala się przy tym "check engine"?? To samo się dzieje na LPG i benzynie??

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Strzela tylko na LPG podczas jazdy np podczas redukcji biegu i dodaniu gazu kiedy silnik dostaje obciążenia... Check engine świeci się tylko na benzynie przy odpaleniu lecz później gaśnie i się już później nie zaświeca. Pierwszy raz strzeliło ok 2 miesięcy temu później był ok miesiąca przerwy ale w październiku zaś zaczęło strzelać.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Na 99% stawiam na złe przewody zapłonowe. Znam przypadki gdzie nowe (lipne) padały po 3 dniach. Jakiej firmy masz przewody? Jeśli do lpg to tylko bosch albo NGK. Świece raczej tylko NGK. Zobacz jeszcze czy po tych wystrzałach nie rozerwało niczego w dolocie

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Świece są z polskiej firmy ISKRA, czytałam na temat tych świec są lepsze niż te z BOSCH. Przewody były wymieniane niedawno są firmy LEADER są na pewno dobre bo były sprawdzane i nie iskrzą. Macie może jakiś pomysł co do za wysokich obrotów?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Proponuję na początek wyczyścić silniczek krokowy i przy okazji przepustnicę (ja używam spray'u do klocków hamulcowych i czyszczę takimi małymi szczoteczkami to podkręcania i czesania rzęs-na pewno wiesz o co chodzi

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20"> ).Jak to zdejmiesz to wyczyść w środku gumę dolotu powietrza i obie odmy (wlej do środka coś i potelep).W grę może wchodzić wymiana krokowca ale zacznij od czyszczenia-niewiele to kosztuje a może pomóc.No i oczywiście kontrola stanu czystości filtra powietrza-przy gazie to bardzo ważne.

Powodzenia.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Jak były sprawdzane te kable? Spróbuj założyć te stare i zobacz czy będzie zmiana. Jakoś nie mam zaufania do kabli nie wiadomo jakiej marki. Co do świec to jeśli w sklepie sprzedawca ci tak powiedział to zmień sklep. Kable to tak jak napisałem. Tylko o boscha i NGK nie trzeba się martwić. W znacznej większości przypadków to właśnie świece, przewody i cewka są powodem wystrzałów. Czasem zdarza się zła regulacja instalacji. Będzie się działo tak gdy będzie za uboga mieszanka ale żeby doprowadzić do wystrzału to dawka musi być tak uboga że będzie bardzo wyraźnie czuć brak mocy. Jaka jest jeszcze ta cewka? Tak jak mówiłem. Pierwsze obwiniałbym te kable i świece

Jeszcze sczytaj błędy z silnika. Jeśli nie masz kabla to na zworkę

Edytowano przez cichy117

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Chemikx3 wszystko to co napisałeś zostało zrobione wraz z wymianą uszczelek a krokowiec był założony z silnika bez instalacji LPG. Wszystkie węże dolotu powietrza zostały wymienione.

Cewka jest założona z używanej vectry... Kable były spryskane wodą gdy było ciemno i nic nie iskrzyło. Po wymianie świec kabli i cewki jak na razie nie strzeliło nic po przejechaniu 200 km ale nadal obroty utrzymują się na poziomie 1500 i nie maleją. Także zastanawia mnie dlaczego podczas odpalania obroty wskakują pomiędzy 2500 a 3000 chwilę się utrzymują a następnie spadają do 1500 1400. Co jakiś czas zdarza się, że obroty spadają na 1000 lub 1100 i jest przez chwile dobrze lecz po chwili wskakują z powrotem na 1500 do 2000. Dodam jeszcze, że niskie obroty utrzymują się wówczas gdy załączę dmuchawę ( na 2 ) i grzanie tylnej szyby. Próbowałam także sprawdzić jak się będzie zachowywał samochód po odpięciu krokowca, po odłączeniu wszystko gra tylko wiadomo, że na zimnym mi gaśnie.

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_tongue.png" alt=":P" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/tongue@2x.png 2x" width="20" height="20">

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Zostalo lewe powietrze albo krokowiec

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

No otóż właśnie to... Też tak myślę

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_sad.png" alt=":(" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/sad@2x.png 2x" width="20" height="20"> Jak będę tylko miała możliwość to go wymienię i dam znać co i jak ;P

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

według mnie to może być klapa antywybuchowa (na tej klapie jest guma o szer ok 1 cm i to może być przyczyną ), propozycja z mojej strony podjechać do gazowca i jak nie ma tej gumy to zrobi i wymieni mnie tak dorobił i już nie strzela koszt 10 zł

na allegro można kupić taką (gumę klapy antywybuchowej) z przesyłką za 11 zeta zrobisz jak uważasz

Edytowano przez szwagieros

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Sprawdz wezyki podcisnieniowe ktore dochodza do przepustnicy/kolektora ssacego. Moze ktorys spadl albo sie czyms zatkal, czesto jest to powodem wariujacych obrotow.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Witam mam podobne objawy ostatnio na LPG. Strzela mi pod maska gdy go troche przymule jakby przy zmianie biegu i dodaniu gazu.Otwierajac maske zauwazylem pare razy jak mi rure dolotu do puszki z filtrem wywaliło.Zauwazyłem tez ze w srodku filter jest troche rozerwany>Nie wiem o co chodzi.Co do kabli nie wymieniałem z 2lata mam BOSHa obecnie. I wydaje mi sie czasami jak by nie miał sily przy nagłym dodaniu gazu przerywa delikatnie i pozniej sie wkreca na obr. co to moze byc??dzieki

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Kable, świece do sprawdzenia/wymiany i obowiązkowo gaz do regulacji, skoro dzieje sie tylko tak na gazie

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

miałem bardzo podobnie jak Karola6969, otóż kupiłem vectre i zaczeła mi strzelac. Gosc miał założoną klapę antywybuchową i nic to nei dawało, ba lewe powietrze darło az miło. Wywaliłem tą klapę, wymieniłem tego "gumiaka od przepustnicy do przepływomierza i ustało strzelanie. Pozniej wymieniłem kable z przekonania, ze sa juz stare(nie znałem ich historii), na jakies zamienniki za 72zł i padły one po tygodniu (zaczeło strzelac w filter, założyłem stare boscha i chodzilo ok. Regenerowalem tez parownik i za uboga mieszanka bez regulacji tez strzelalo w filter. Co do krokowca to tez sie wieszał, skakał, wymieniłem i za jakis czas to samo. Reasumujac, wina strzałów, to kable swiece, zła regulacja lub jej brak, lewe powietrze, wieszanie lub skakanie to krokowiec (najlepiej kupic dobry zamiennik bo uzywki lub zle zamienniki szybko padaja)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

od borotów skakajacych z tego co dobrze wiem i miałem przypadek to przewaznie guma na przepustnicy jest peknieta lub gdzies tam bierze lewego powietrza. A krokowiec to jest wydaje mi sie od wzrastania obrotów zamiast spadania np. przy redukcji oraz utrzymywania sie wiecej niz w normie np 2000obr. Sprawdze u siebie te kable własnie byc moze ze to własnie. ..

wiecie moze jak najlepiej i wygodniej jest rozkrecic krokowca w 1.6 16V 1997 i czy lepiej wyjac z całą przepusnica. Moze jakis link z porada....to tak w nawiasie...

Edytowano przez mazi3m

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Co do pękniętej gumy łączącej kolektor z przepustnicą, to są trochę inne objawy. Auto zachowuje sie tak jakbys miał tempomat a po wciśnięciu sprzęgła lub na luzie obrotu są rzędu kilu tysięcy

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_biggrin.png" alt=":D" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/biggrin@2x.png 2x" width="20" height="20"> przerabiałem tą gume dwa razy u siebie, raz ze starości a drugi raz jak mechanik ją zakładał przy remoncie silnika to ją uszkodził lekko i po jakims czasię pękła :/

Co do krokowca też go przerabiałem kilka razy

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_biggrin.png" alt=":D" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/biggrin@2x.png 2x" width="20" height="20">

da się go wyjąc bez wyciągania przepustnicy. Musisz tylko sobie odkręcić przewody paliwowe z listwy wtryskowej, będzie lepszy dostęp. I jak to będziesz robił pierwszy raz to może Ci troche zejść, dolną śrubę wykręcasz na omacka. Jest tam śruba na torx co też trochę utrudnia robotę. Najlepiej je sobie potem wymienic na nowe imbusowe. Mi za pierwszym razem wyjęcie krokowca zajęło cos koło godziny i ile poleciało kur*

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_biggrin.png" alt=":D" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/biggrin@2x.png 2x" width="20" height="20"> ale teraz to 10 min i jest mój

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Oczywiście jak wyciągniesz przepustnicę to wszystko sobie fajnie wyczyścisz

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

no dzieki za porade z krokowcem . Własnie ten torx próbowałem kiedys ta górną odkrecic i sie szybciej obrabiała niz odkrecała... hm popróbóje nawet musz bo cos mi wolno z obr. schodzi i to mnie drazni

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

odkreciłem krokowca wyczysciłem . A krokowiec jak powinien sie zachowywac podczas pracy? jak go sprawdzic czy jest dobry? Po rozkrecaniu całej przepustnicy gorzej chodzi teraz

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Kto przegląda   0 użytkowników

    Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×