Jump to content
XXX ZLOT

NOWY TEMAT - NOWY OŚRODEK

ZAPRASZAMY DO REZERWACJI

https://forum.vectraklub.pl/forum/329-xxx-zlot-vkp-20-23062019/

 

 

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Guest Ewa K

vectra 1.9 CDTI 2006 r problem za problemem

Recommended Posts

Guest Ewa K

Witam,

na wstępie chciałam wszystkich powitać na forum.

Mój samochód sprawował sie super przez 3 lata tylko rutynowy serwis, aż...

Zaczęło się od tego, że przestał odpalać rano na zimnie, ale od innego akumulatora odpalał od razu.Kazano mi wymienić aku, bo padł, wymieniłam, problem zniknął. Aż do następnej zimy, gdy znowu to samo się zadziało. Naprawiono coś w alternatorze.

Teraz przed zimą dałam auto na warsztat, na wymianę rozrządu, świec, sprzęgła z kołem dwumasowym, trochę mnie to kosztowało.

Zapaliła sie kontrolka świec i miga nawet po resecie komputera.

Auto nadal rano nie odpala na zimnie, dodatkowo zaczęła brac olej i to 1 litr na jakieś 1000 km.

Auto znów na warsztacie 4-rtym z rzędu (bo opla w Gdańsku to nie bardzo wiedzą jak zdiagnozować)

Teraz mam informację, że najprawdopodobniej głowica do regeneracji (koszt 1300 zł) + wymiana na warsztacie.

Alternator do regeneracji (diody itd), koszt ok 600zł

Świece - jakiś sterownik do wymiany-koszt nieznany.

Może ktoś miał podobne objawy? ja mam wrażenie, że po prostu wszystko sie po kolei sypie a ja juz ledwo dyszę z naprawą.

Dodam, że filtr cząsteczek stałych pali się, ale za jakąś złotą radą "przepaliłam go" i mimo iż kontrolka się pali to auto jeździ normalnie już drugi rok. Acha ale jeszcze mechanik powiedział mi coś takiego, że kabel od filtra jest przerwany i auto samo się nie czyści w tym momencie.

Dodam jeszcze, że mam spadki napięcia-mrugają zegary i światła.

Bardzo proszę o pomoc, może ktoś w trójmieście mógłby polecić jakiegoś dobrego mechanika od opli, a może ten u którego teraz auto stoi ma rację?

Boję się po prostu, ze kolejna naprawa, kolejne koszty a auto będzie dalej stwarzać takie problemy.

Z góry dziękuję za odpowiedzi

Ewa

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wszystko jest na forum. Szukaj odpowiedzi na każdy z problemów z osobna. 600 zł za alternator bym nie dał, aczkolwiek skoro masz cyrki z napięciem to on leci na pierwszy strzał. Trzeba sprawdzić również instalację, bo może kabel z alternatora do akumulatora jest walnięty. Sprawdzić bezpieczniki. Skoro świece sygnalizowały błąd to co się dziwisz, że są problemy zimą z odpaleniem? Ja się dziwie jak można szukać problemu w akumulatorze przy niesprawnym sterowniku świec lub samych świecach. Podobnie z DPF. Skoro się nie wypala to jest zapchany, jak jest zapchany to ciśnienie w wydechu jest bardzo duże, silnik ma muła i jest niepotrzebnie obciążany. Kabel skoro jest urwany to należy wymienić (zapewne z całym czujnikiem), przy okazji wyczyścić EGR.

Jak dla mnie większość z tych problemów wynika z zaniedbań.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Taki urok używanego auta które po pewnym czasie (każde, nie tylko opel) wymaga inwestycji.

Choć troche (ale to złe słowo...?) Twojej w tym winy w jakim stanie masz auto... ---> kontrolka się pali dwa lata ale auto jeżdziło to jeżdziłam...

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Ewa K

Dziękuję za odpowiedzi,

zgadza sie moja wina i na pewno niewiedza, mechanik powiedział, że kontrolka juz będzie się palić ponieważ filtr nie został wymieniony ale to nie przeszkadza w jeździe, jak "pochodziłam" sobie po forum to wynika, że chyba jednak nie tak do końca nie przeszkadza w jeździe.Trzeba naprawić i tyle:-)

Pozdrawiam

Share this post


Link to post
Share on other sites

uzupełnij profil jakiego masz tego CDTI

100KM

120KM

150KM

przy jakim przebiegu to sie stało itd. ?sądze ze masz DPF - jeśli tak to to napisz bez takich danych nikt Ci nic wiecej nie powie..

podstawowa sprawa jeśli coś się na aucie swieci to się jedzie na komputer i to się diagnozuje

bo czasami mała pierdoła do ogarniecia za śmiesznie pieniądze moze być przyczyną większej awarii za duzo większe pieniądze

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ewa, tak wogóle to uważaj na speców bo widząc kobietę od razu w ich główkach zapala się zapewne lampka i pierwsza myśl "baba się nie zna". Wiele warsztatów (w tym i niektóre ASO) działają na zasadzie prób i błędów, poczytaj, poszukaj, wszystko co w vectrach się psuło jest opisane na tym forum

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Ja próbując ostatnio wtrącić swoje trzy grosze gdy mechanik grzebał przy moim aucie (a ja otrzymałem wcześniej kilka porad na forum co i jak oczywiście) zostałem "naprostowany" że to nie tak jak mówię...

Edited by matherr

Share this post


Link to post
Share on other sites

poszukaj tematów o usuwaniu dpf-ów

alternatory w cdti to też szeroko opisywany temat na forum

Share this post


Link to post
Share on other sites

Moja propozycja- wyskocz na jakąś trasę przejedz kilkadziesiąt kilometrów na wysokich obrotach - przy wcześniej rozgrzanym silniku np na 4 z prędkością 120 aby obroty były na ok 3500 - 4000 obrotów powinno to wymusić wypalanie DPFa a co za tym idzie oczyszczenie go i odmulenie. Inna sprawa - jedź do elektryka i niech 1 Odczytają kody błędów. Nic nie naprawiaj , tylko niech dadzą ci wydruk i wrzuć go na forum a wtedy podpowiemy Tobie na co trzeba zwrocić uwagę. Pewna będziesz przynajmniej że nie robią Ciebie w bambuko i wymieniają pół auta bez potrzeby. Aha i niech zmierzą ładowanie alternatora. No i dobrze by było wyczyścić EGRa - myślę że za drobną odpłatnością zrobią Ci to tak jak trzeba koledzy z oddziału pomorskiego. Tu też trzeba wiedzieć co i jak czyścić czego "fachowcy" nie zawsze wiedzą. i ostatnia sprawa to CIM - możliwe że i on zaczyna mieszać - ale koniecznie na samym początku odczytaj błędy. Jak się ładnie do chłopaków uśmiechniesz to pewnie ktoś z oddziału pomorskiego może to sprawdzić OP-COMem

Edited by Żywcia

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

chyba DPF miał na myśli...

Share this post


Link to post
Share on other sites

jasne że DPF - nie wiem co mi d głowy przyszło

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_leze.gif" alt=":leze:"> już poprawiłem

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Żywcia jakiś zakręcony po sobocie trzeba to wybaczyć

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

a tak poważnie to zrób jak kolega wyzej napisał to pierwszy krok by cokolwiek pomóc zdalnie.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Ewa K

dziękuję wszystkim za odpowiedzi, uff tyle tego faktycznie czuje sie jak dziecko we mgle :-) no właśnie auto było już 4 razy na kompie i takie oto błędy mi podano:B 3888

B3889

B3878

B3445

B3883

B3886

teraz auto stoi na warsztacie, już tydzień i nic nie jest przy nim robione, teraz mechanik powiedział, że najprawdopodobniej walnęła turbina dlatego auto pali olej, juz nawet nie mam nerwów pisać o tym bo na innym warsztacie dolali mi olej pełen syntetyk i on wypłukał wszystkie syfy i dlatego przyśpieszyło się spalanie oleju.

w pon mam zdecydować czy dać turbinę do regeneracji koszt 1300 zł + robocizna 300 zł, potem regeneracja alternatora koszt 600 zł, a o kontrolkach, które cały czas się palą ani słowa, a komp był resetowany już 4 razy. Palą się świece (zostały wymienione), pali się po prawej stronie taki zaworek a po resecie kompa znika i zapala się na środku kluczyk, po przejechani kilkunastu km, sytuacja wraca do punktu pierwotnego.

Najbardziej sie boje, że zregeneruje turbine a to nic nie da:-(((

Share this post


Link to post
Share on other sites

po pierwsze nie moge znalec nic na temat tych bledow, mysle ze mechanik zle ci podal lub nabija cie w butelke.

po drugie, regeneracja rozrusznika nie kosztuje tyle$$$, sam robilem nie dawno taka i zaplacilem 160pln w miescie bydgoszcz w warsztacie specjalizujacym sie tylkoo w altkach i rozrusznikach i nie sadze zeby w innych miejscach w PL byly takie roznice, Nowy kosztuje mniej niz 400pln np tu

Please login or register to see this link.

Z tego co czytam to prawdopodobnie dpf sie zabil na amen.

Moze tak jak juz ktos wielokrotnie radzil, wrto rozszczelnic wydech przed dpf=em i sie przejechac, jak wroci do normy to trzeba doprowadzic te przewody od dpf do porzadku i dac szanse mu sie wypalic lub mu pomoc w tym.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

To jakaś bzdura raczej.

Poza tym jaki niby masz olej jeśli nie pełny syntetyk???

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Ewa K

Please login or register to see this quote.

10 W 40 jako, że auto ma swój przebieg, jak został wlany pełen syntetyk to zaczał palic olej bardzo intensywnie i dymić.

To nie dawać tej turbiny do regeneracji? mechanik mi powiedział, że nie mogę jeździć autem bo może mi nie zgasnąć nawet po wyjęciu kluczyka i może sie silnik zapalić.

Faktycznie nie znam się wogóle na samochodach, przyznaję, ale teraz to już nie wiem co mam zrobić

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

A czyj to był pomysł???

Masz auto z DPF więc tam sie wlewa tylko olej który spełnia normy opla Dexos 2 - do silników z DPF i to spełnia tylko pełny syntetyk i to nie każdy - tylko ten włąsnie z Dexos 2

Więc masz powód zapchania DPF

A poza tym założe sie, że tyle samo palił oleju 10w40 co i 5w40 - chyba, że przy okazji zmieniło się marke oleju i akurat wlany był DOBRy olej - to zuzycie moglo spaść... Tak czy siak silnik dostał w d.. a filtr DPF to już umarł.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

tylko pytanie jakie mi przyszlo go glowy, n jakiej podstawie mechanik stwierdzil ze turbo jest do naprawy?

zabierz auto od tego magika, albo powiedz mu zeby poczytal troche literatury fachowej...

i powiedz mu jeszzcze niech rozszczelni wydech przed pdf-em i niech jedzie na jazde probna.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Ewa K

mechanik twierdził, że dlatego turbina bo była cała mokra od oleju, jednak po jej zdjęciu okazało się, że olej jest w silniku czyli jak mnie poinformował, że silnik do remontu, ale najpierw wymieni jakies uszczelki w silniku i wtedy zobaczy czy to zda egzamin. Mówi że pdf to oddzielny problem

pozdrawiam

Share this post


Link to post
Share on other sites

no i tutaj mechanik ma rację, jeśli turbina się rozpadła i olej poszedł do silnika zawory mogły się pokrzywić, ale to jest jeszcze do sprawdzenia, najpierw trzeba odessać olej z cylindrów i wszystko dokładnie posprawdzać, może się uda bez ściągania głowicy, chociaż miałem taki przypadek że padająca turbina zabiła głowicę z wałkiem i jeszcze parę innych rzeczy

Share this post


Link to post
Share on other sites

masz na mysli, ze turbina puscila tyle oleju ze silnik tego nie spalil a poprostu sie "utopil" w tym oleju?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Oj to kolezanko współczuje bo czekają Ciebie nie małe koszty ..

w załączeniu plik z historią napraw auta które ktoś sprawdzał i okazało się krecone ale warto sobie zobaczyć przy jakim przebiegu co moze się rozsypac

oczywiście jesto to tylko FYI bez brania sobie do serca..

Please login or register to see this link.

Edited by Travis

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

hahahaha nieźle ktoś zużywał sprzęgło

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

no grubo jest

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">

swoją drogą ciekawe jak tam skrzynia ..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ewa, jak na moje to nie pchaj się w koszty tylko poszukaj silnika i wymiana. Znajdziesz coś z niewielkim przebiegiem i zamkniesz się napewno w 3000zł, co przy tych rzeczach o których piszesz może tyle wyjść a i tak nie masz pewności czy wszystko będzie w porządku

Share this post


Link to post
Share on other sites

popieram Smelbo, po przeczytaniu tych wszystkich problemów to bedzie najlepsze wyjście. Na allegro jest pełno silników w granicy 2000zł o różnych rocznikach i przebiegach :-) warto zadzwonic i troche dołożyć i kupić z potrzebnym osprzętem

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...