Skocz do zawartości

Witamy na Vectra Klub Polska

Guest Image

Witamy na Vectra Klub Polska, podobnie jak na większości społeczności internetowych, musisz się zarejestrować aby uczestniczyć w naszym wspólnym życiu ale nie martw się jest to bardzo prosty proces, który wymaga minimum informacji, aby zostać zarejestrowanym.

Zakładając konto na Vectra Klub Polska, możesz uzyskać następujące przywileje:

  • Zakładać nowe tematy i pisać odpowiedzi w innych
  • Subskrybować tematy i fora, aby uzyskać powiadomienia
  • Uzyskać własną stronę profilu i poznawać nowych przyjaciół
  • Wysyłać prywatne wiadomości do innych użytkowników.

Damianklub

Diagnoza alternatora

Polecane posty

Witam!

Ostatnio borykam się z takim problemem, że po odpaleniu auta i włączeniu świateł mijania światła słabo świecą - dopiero jak przegazuje do około 2500-3000 obrotów to od tego momentu już świecą jaśniej.

Jeśli po odpaleniu nie przegazuje to nie mogę,np włączyć ogrzewania tylnej szyby i lusterek, radio czasem mi się samo wyłaczy.

Jeśli przegazuje po odpaleniu to wszystko bangla.

Wszystko wskazuje na regulator napięcia...

Z tym, że odpalam normalnie i co ciekawe nie świeci mi się żarówka od ładowania. (sama żarówka jest ok - nie jest przepalona)

Czyli mógł paść sam regulator a diody są ok?

Dodam, że klemy sa dobrze dokręcone, nie są gorące a aku ma niecały rok.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

sprawdź napięcie na aku na włączonym silniku - wiesz jak to zrobić?

miernik na voltomierz i patrzysz ma być tak 12,4 -14 V powyżej -uwalony regulator

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Aku powinno miec cos kolo 12,7 V a na wlaczonym silniku powinno byc 14-14,4 V

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

spawacz - 14v to ma już walnięty na bank regulator napięcia pomiędzy 12-14v powinien mieć

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Jak ja na nowym reguratorze mam 14,4 v. W instruknicji obslugi aku masz wpisane ze napiecie powinno wynosci 14 v do 14,4 v nie mniej nie wiecej. Jezeli tak nie bedzie to gwarancjia nie zostanie uznana.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

z ciekawości -sprawdzę jutro u siebie..

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wedle wszelkich dzieł pisanych oraz jak mnie uczyli "we szkole" książkowe ładowanie to 14.4V, przy czym przy pełnym obciażeniu tj. światła dmuchawa, grzana szyba i radio 13.6 -13.7V też jest dobrym wynikiem.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Panowie z pomiarów wyszło mi tak:

12.22V - na wyłączonym silniku

11.73V - kilka sekund po rozruchu i taki wynik trzyma się cały czas na postoju dopóki nie przegazuje do około 2500 - 3000 obrotów

14.34V - po przegazowaniu

Martwi mnie ten pogrubiony wynik bo jak nie przegazuje i włącze światła itd to nie da rady jechać.

Musze jeszcze zmierzyć do ilu spada przy rozruchu i do ilu wzrasta przy tym moim "przegazowaniu".(dzisiaj nie miał mi kto pomóc)

A tak ogólnie to wygląda to na regulator do wymiany czy coś innego?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Wygląda na regulator, ale dla pewności zmierz jeszcze napięcie na przewodzie od wzbudzenia alternatora.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wymień regulator odrazu z diodami i będzie śmigać. Niedawno też miałem taki problem

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20"> ale mi na 4tys obr. napięcie sięgało 17V więc nie było zmiłuj się

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">

Jeżeli chodzi o silnik 1.6 16V to altek bez problemu wychodzi górą ale obudowa ma śruby do których dojdziesz od dołu po wyjęciu osłony nadkola i wyjęciu filtra pow.

Za regulator i mostek diodowy dałem 7dych

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Edytowano przez dancio77

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

A który to dokładnie przewód?

Mam mierzyć przy altku?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Cienki, niebiesko-biały. Odepnij go od alternatora i zmierz czy masz na nim 12V po włączeniu zapłonu. Jeśli tak to ewidentnie regulator do wymiany, przy okazji możesz jeszcze wymienić mostek diodowy i szczotki (jeśli trzeba). Bynajmniej zrobisz wszystko za jednym wyjmowaniem alternatora.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Podczepię się pod temat.

Z racji tej, że każdy z Was piszę co innego na temat parametrów, proszę diagnozę moich parametrów:

12,8 V - silnik wyłączony

14.2 V - bez kimy i świateł, na biegu jałowym

13,5 - 14,0 V - ze światłami i klimą na biegu jałowym oraz podzas jazdy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Na alternatorach sie nie znam ale wiem ze u mnie po wymianie reguratora wartosci sa stale nawet jak wlacze wszystko na full nie ma praktyczeni roznicy czy silnik wlaczone bez niczego czy na full opcji caly czas pokazuje 14,42 V

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

dobre masz wartości ..

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Skoro mam dobre wartości, to czy normalne jest to, że na biegu jałowym podczas gazowania przygasają mi światła wewnątrz samochodu? Czy może mam zwrócić się z tym pytaniem do działu "elektryka"?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Witam. Jestem świeżakiem na forum. Posiadam Vectrę B 2.0 DTL i również ostatnio borykam się z problemami ładowania.

Pewnego sobie razu sprawdziłem napięcie na akumulatorze zaraz po rozruchu. Było coś około 13,5V z włączonymi różnymi odbiornikami. Po kilkudziesięcio kilometrowej trasie sprawdzam ładowanie 14.5V, ale po wyłączeniu wszystkiego było 15.5V a nawet więcej. Z miejsca założyłem, że padł regulator. Wymiana nie pomogła. Uruchamiam zimny silnik 14,7V. Włączam co się da i napięcie nie spada, ale faluje. Na multimetrze widać skoki napięcia 13,5V-14,5V czyli duże. Po wyłączeniu odbiorników napięcie wynosi około 15V(po chwili rosło) i nadal falowało. Zauważyłem również skok napięcia przy przegazówce(zazwyczaj na zimnym silniku). To znaczy odpalam, przegazówka i przy około 2.5tys obr. Wszystkie żarówki w samochodzie błysną mocniejszym światłem i dalej świecą normalnie.

Przy wymianie regulatora sprawdziłem diody prostownicze i wzbudzenia multimetrem oraz żarówką (21W). Wszystko było ok.

Skłaniam się jednak ku wymianie mostka prostowniczego, lecz czy jest sens??

Alternator BOSCH.

Pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Panowie chciałem przed chwila schować auto do garażu, ja na pilot a tu zero reakcji, więc otwieram z kluczyka, a tu tylko drzwi od kierowcy się otworzyły. W samochodzie ciemno jak w du.... przekręcam kluczyk zero reakcji jakby akumulator był wyjęty. Czy to możliwe żeby się tak rozładował akumulator, żeby drzwi nie otwarło nawet. Akumulator centra futura 53 Ah, nówka 2 miesiące ma, Auto stało w temp. jakieś 3-6 stopni jakieś 32 godz. Czytałem że coś może pobierać prąd na postoju ale aż tak akumulator wydoić. Patrzyłem teraz na to oczko na akumulaorze to chyba czarne jest, jakby rozładowane. Wiem że trzeba szukać co pobiera prąd ale tylko mnie zastanawia czy to normalne że tak jest rozładowany aby lampka w samochodzie się nawet nie zaświeciła, chyba że chu.... sztuka mi się trafiła i na gwarancję trzeba oddać.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Rozładowany całkiem. Mógł paść...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Znajomy ma maty z marketu, które podłącza do zapalniczki. One mają osoby wyłączynik, więc pobierają prąd nawet jak auto jest wyłączone. Raz ich nie wyłączył na noc i miał to samo.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dzisiaj trochę podładowałem, odpalił, pomierzyłem popatrzyłem, wszystko ok, ładuje, napięcie zdrowizna. No i myślałem że radio może tyle brać, bo nie jest podpięte pod kluczyk, ale gościu jeden mi podsunął pomysł z bagażnikiem. No to patrze a tam wali non stop światło, okazało się że nie wiadomo czemu w wiązce co idzie do klapy zaraz przy kostce kable były jakby ponacinane i po zamknieciu klapy nie odłączało napięcia, ale zarobiłem ładnie taśmą i jak narazie cacy

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Witam,

Podepnę się pod temat gdyż szukam już trzy godziny na forum i nie znalazłem problemu jaki mam w mojej vb.

Jeśli wiecie co może być to będę wdzięczny za pomoc a mianowicie:

Kiedy odpalam auto nie ładuje mi altek - nie ma tego charakterystycznego gwizdania i pomiar miernikiem to potwierdził, natomiast po przejechaniu kilkunastu lub kilkudziesięciu kilometrów nagle zaczyna ładować - czyli gwizd, chwilowe obciążenie silnika i pomiar 14,57 fakt, że za dużo ale ładuje.

Zastanawiam się czy temperatura silnika może mieć z tym związek? Bo z tego co zauważyłem zaczyna ładować kiedy się zagrzeje.

Dodam, że kontrolka ładowania się nie świeci natomiast jest sprawna, bo po przekręceniu stacyjki na zgaszonym świeci i po zapaleniu silnika gaśnie:/

Niby wszystko ok a jednak z jakiegoś powodu na początku nie ładuje.

Obawiam się, że przez to padnie mi aku.

Miał może ktoś podobny problem?

Hmmm chyba nikt nie miał:/

Cóż jutro auto do mechanika.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Kto przegląda   0 użytkowników

    Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×