Jump to content
XXX ZLOT

NOWY TEMAT - NOWY OŚRODEK

ZAPRASZAMY DO REZERWACJI

https://forum.vectraklub.pl/forum/329-xxx-zlot-vkp-20-23062019/

sdfsdf.jpg

 

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Damianklub

Diagnoza alternatora

Recommended Posts

Witam!

Ostatnio borykam się z takim problemem, że po odpaleniu auta i włączeniu świateł mijania światła słabo świecą - dopiero jak przegazuje do około 2500-3000 obrotów to od tego momentu już świecą jaśniej.

Jeśli po odpaleniu nie przegazuje to nie mogę,np włączyć ogrzewania tylnej szyby i lusterek, radio czasem mi się samo wyłaczy.

Jeśli przegazuje po odpaleniu to wszystko bangla.

Wszystko wskazuje na regulator napięcia...

Z tym, że odpalam normalnie i co ciekawe nie świeci mi się żarówka od ładowania. (sama żarówka jest ok - nie jest przepalona)

Czyli mógł paść sam regulator a diody są ok?

Dodam, że klemy sa dobrze dokręcone, nie są gorące a aku ma niecały rok.

Share this post


Link to post
Share on other sites

sprawdź napięcie na aku na włączonym silniku - wiesz jak to zrobić?

miernik na voltomierz i patrzysz ma być tak 12,4 -14 V powyżej -uwalony regulator

Share this post


Link to post
Share on other sites

Aku powinno miec cos kolo 12,7 V a na wlaczonym silniku powinno byc 14-14,4 V

Share this post


Link to post
Share on other sites

spawacz - 14v to ma już walnięty na bank regulator napięcia pomiędzy 12-14v powinien mieć

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jak ja na nowym reguratorze mam 14,4 v. W instruknicji obslugi aku masz wpisane ze napiecie powinno wynosci 14 v do 14,4 v nie mniej nie wiecej. Jezeli tak nie bedzie to gwarancjia nie zostanie uznana.

Share this post


Link to post
Share on other sites

z ciekawości -sprawdzę jutro u siebie..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wedle wszelkich dzieł pisanych oraz jak mnie uczyli "we szkole" książkowe ładowanie to 14.4V, przy czym przy pełnym obciażeniu tj. światła dmuchawa, grzana szyba i radio 13.6 -13.7V też jest dobrym wynikiem.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Panowie z pomiarów wyszło mi tak:

12.22V - na wyłączonym silniku

11.73V - kilka sekund po rozruchu i taki wynik trzyma się cały czas na postoju dopóki nie przegazuje do około 2500 - 3000 obrotów

14.34V - po przegazowaniu

Martwi mnie ten pogrubiony wynik bo jak nie przegazuje i włącze światła itd to nie da rady jechać.

Musze jeszcze zmierzyć do ilu spada przy rozruchu i do ilu wzrasta przy tym moim "przegazowaniu".(dzisiaj nie miał mi kto pomóc)

A tak ogólnie to wygląda to na regulator do wymiany czy coś innego?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Wygląda na regulator, ale dla pewności zmierz jeszcze napięcie na przewodzie od wzbudzenia alternatora.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wymień regulator odrazu z diodami i będzie śmigać. Niedawno też miałem taki problem

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20"> ale mi na 4tys obr. napięcie sięgało 17V więc nie było zmiłuj się

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">

Jeżeli chodzi o silnik 1.6 16V to altek bez problemu wychodzi górą ale obudowa ma śruby do których dojdziesz od dołu po wyjęciu osłony nadkola i wyjęciu filtra pow.

Za regulator i mostek diodowy dałem 7dych

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Edited by dancio77

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

A który to dokładnie przewód?

Mam mierzyć przy altku?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Cienki, niebiesko-biały. Odepnij go od alternatora i zmierz czy masz na nim 12V po włączeniu zapłonu. Jeśli tak to ewidentnie regulator do wymiany, przy okazji możesz jeszcze wymienić mostek diodowy i szczotki (jeśli trzeba). Bynajmniej zrobisz wszystko za jednym wyjmowaniem alternatora.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Podczepię się pod temat.

Z racji tej, że każdy z Was piszę co innego na temat parametrów, proszę diagnozę moich parametrów:

12,8 V - silnik wyłączony

14.2 V - bez kimy i świateł, na biegu jałowym

13,5 - 14,0 V - ze światłami i klimą na biegu jałowym oraz podzas jazdy.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Na alternatorach sie nie znam ale wiem ze u mnie po wymianie reguratora wartosci sa stale nawet jak wlacze wszystko na full nie ma praktyczeni roznicy czy silnik wlaczone bez niczego czy na full opcji caly czas pokazuje 14,42 V

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

dobre masz wartości ..

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites

Skoro mam dobre wartości, to czy normalne jest to, że na biegu jałowym podczas gazowania przygasają mi światła wewnątrz samochodu? Czy może mam zwrócić się z tym pytaniem do działu "elektryka"?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam. Jestem świeżakiem na forum. Posiadam Vectrę B 2.0 DTL i również ostatnio borykam się z problemami ładowania.

Pewnego sobie razu sprawdziłem napięcie na akumulatorze zaraz po rozruchu. Było coś około 13,5V z włączonymi różnymi odbiornikami. Po kilkudziesięcio kilometrowej trasie sprawdzam ładowanie 14.5V, ale po wyłączeniu wszystkiego było 15.5V a nawet więcej. Z miejsca założyłem, że padł regulator. Wymiana nie pomogła. Uruchamiam zimny silnik 14,7V. Włączam co się da i napięcie nie spada, ale faluje. Na multimetrze widać skoki napięcia 13,5V-14,5V czyli duże. Po wyłączeniu odbiorników napięcie wynosi około 15V(po chwili rosło) i nadal falowało. Zauważyłem również skok napięcia przy przegazówce(zazwyczaj na zimnym silniku). To znaczy odpalam, przegazówka i przy około 2.5tys obr. Wszystkie żarówki w samochodzie błysną mocniejszym światłem i dalej świecą normalnie.

Przy wymianie regulatora sprawdziłem diody prostownicze i wzbudzenia multimetrem oraz żarówką (21W). Wszystko było ok.

Skłaniam się jednak ku wymianie mostka prostowniczego, lecz czy jest sens??

Alternator BOSCH.

Pozdrawiam

Share this post


Link to post
Share on other sites

Panowie chciałem przed chwila schować auto do garażu, ja na pilot a tu zero reakcji, więc otwieram z kluczyka, a tu tylko drzwi od kierowcy się otworzyły. W samochodzie ciemno jak w du.... przekręcam kluczyk zero reakcji jakby akumulator był wyjęty. Czy to możliwe żeby się tak rozładował akumulator, żeby drzwi nie otwarło nawet. Akumulator centra futura 53 Ah, nówka 2 miesiące ma, Auto stało w temp. jakieś 3-6 stopni jakieś 32 godz. Czytałem że coś może pobierać prąd na postoju ale aż tak akumulator wydoić. Patrzyłem teraz na to oczko na akumulaorze to chyba czarne jest, jakby rozładowane. Wiem że trzeba szukać co pobiera prąd ale tylko mnie zastanawia czy to normalne że tak jest rozładowany aby lampka w samochodzie się nawet nie zaświeciła, chyba że chu.... sztuka mi się trafiła i na gwarancję trzeba oddać.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Rozładowany całkiem. Mógł paść...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Znajomy ma maty z marketu, które podłącza do zapalniczki. One mają osoby wyłączynik, więc pobierają prąd nawet jak auto jest wyłączone. Raz ich nie wyłączył na noc i miał to samo.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dzisiaj trochę podładowałem, odpalił, pomierzyłem popatrzyłem, wszystko ok, ładuje, napięcie zdrowizna. No i myślałem że radio może tyle brać, bo nie jest podpięte pod kluczyk, ale gościu jeden mi podsunął pomysł z bagażnikiem. No to patrze a tam wali non stop światło, okazało się że nie wiadomo czemu w wiązce co idzie do klapy zaraz przy kostce kable były jakby ponacinane i po zamknieciu klapy nie odłączało napięcia, ale zarobiłem ładnie taśmą i jak narazie cacy

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam,

Podepnę się pod temat gdyż szukam już trzy godziny na forum i nie znalazłem problemu jaki mam w mojej vb.

Jeśli wiecie co może być to będę wdzięczny za pomoc a mianowicie:

Kiedy odpalam auto nie ładuje mi altek - nie ma tego charakterystycznego gwizdania i pomiar miernikiem to potwierdził, natomiast po przejechaniu kilkunastu lub kilkudziesięciu kilometrów nagle zaczyna ładować - czyli gwizd, chwilowe obciążenie silnika i pomiar 14,57 fakt, że za dużo ale ładuje.

Zastanawiam się czy temperatura silnika może mieć z tym związek? Bo z tego co zauważyłem zaczyna ładować kiedy się zagrzeje.

Dodam, że kontrolka ładowania się nie świeci natomiast jest sprawna, bo po przekręceniu stacyjki na zgaszonym świeci i po zapaleniu silnika gaśnie:/

Niby wszystko ok a jednak z jakiegoś powodu na początku nie ładuje.

Obawiam się, że przez to padnie mi aku.

Miał może ktoś podobny problem?

Hmmm chyba nikt nie miał:/

Cóż jutro auto do mechanika.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...