Jump to content
XXX ZLOT

NOWY TEMAT - NOWY OŚRODEK

ZAPRASZAMY DO REZERWACJI

https://forum.vectraklub.pl/forum/329-xxx-zlot-vkp-20-23062019/

 

 

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

jamanek

Metaliczny dźwięk/stukot przy gaszeniu silnika [120 DT]

Recommended Posts

Witam, mam mały "problem" ze swoją Viki otóż przy gaszeniu silnika słychać metaliczny dźwięk, stukot . Ogólnie to ciężko jest go zlokalizować ale przy zgaszeniu z wciśniętym pedałem sprzęgła dźwięku nie ma. Typowych objawów kończącej się DM nie mam, biegi wchodzą gładko, na całej długości skoku pedału sprzęgła nie ma drgań oraz niepokojących dźwięków. Podejrzewam DM lub rozrusznik ale tego drugiego to nie jestem pewien.

Czekam na Wasze pomysły. Pozdrawiam!!!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

jak go nie ma z wciśniętym pedałem sprzęgła to prawdopodobnie masz odpowiedź - dwumasa, ściśnięta w płaszczyźnie pionowej wysprzęglikiem nie hałasuje, nadmiernego luzu osiowego może nie mieć, ale złapało luz w płaszczyźnie pionowej i stąd ten dźwięk, raczej normalna sprawa przy początku padania dwumasy

Share this post


Link to post
Share on other sites

Odkąd kupiłem auto też mam podobny dźwięk na gaszeniu ale zawsze staram się auto gasić na sprzęgle i jest cisza, jeżdżę tak już trzeci rok i dźwięk jest ten sam nić nie zmieniło się przez ten okres ani ciszej ani głośniej....

Share this post


Link to post
Share on other sites

na siłę nie ma też co kombinować i szukać problemów, padniętą dwumasę po prostu słychać, a gdy luz w płaszczyźnie sprzęgła jest już naprawdę duży to wibracje przenoszą się na całą budę

Share this post


Link to post
Share on other sites

U mnie były objawy stukania na postoju i tarcia jak wciskałem pedał sprzęgła , jak gaziłem to był taki zgrzyt jak w filmiku u Ciebie

to co zbigos pisze to prawda w moim aucie tak trzesło budą że fotel pasażera wibrował bardzo mocno - wymiana DM załatwiła problem auto ładnie rusza , biegi ładnie wchodzą nic nie wibruje trzesie nic nie stuka i puka.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

siema,

Zbigos , a co jesli na wcisnietym i niewcisnietym taki sam efekt ? Bo u mnie w obu konfiguracjach, taki sam efekt dzwiekowy przy gaszeniu. Najlepsze jest to, ze jak auto rozgrzane to efekt ginie. Dwumas + wysprzegl + tarcza sprzegla wymieniane 25-30 tys temu. Zero problemu ze zmianą biegu, płynnym przyspieszaniem itp ze skrzynią. Typowy efekt jakby cos kręcocęgo przestawało się kręcic i obcierało. Trwa to 2 sekundy.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja bym obstawial kolo dwumasowe

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja też mam takie stuki przy gaszeniu, odkąd pamiętam i zrobiłem 50 tys. km. Jeżeli to dmumasa to ile można teoretycznie na tym jeździć? Co może się stać?

Share this post


Link to post
Share on other sites

ogulnie to nie ma konkretnego czasu na ktoryn mozesz z tym jezdzic, poze pość za tydzien,miesiąc albo pozniej. ja jezdzilem 3 tyg na rozwalonej dwumasie i wymienilem bo juz ten dzwiek byl dobijający

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jeżeli ktoś kiedykolwiek będzie szukał na forum odpowiedzi na problem z tym silnikiem opisany powyżej to warto zainteresować się przepustnicą. Mam ten sam problem i przy gaszeniu samochodu na sprzęgle czy bez to szarpie silnikiem. Nie szarpie jedynie jeżeli przy gaszeniu równoczesnie wcisne pedał gazu w podłoge. Wtedy gaśnie mięciutko. Wyciągałem już przepustnice i czyściłem ale pora chyba poszukać machera z lutownicą.

Share this post


Link to post
Share on other sites

witajcie,

pierwszy post

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

u mnie jest zupełnie odwrotnie

taki dźwięk jak w filmiku jest wyłącznie kiedy silnik jest rozgrzany

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

kiedy silnik jest zimny tak nie grucha/stukot charakterystyczny jak na filmie kolegi.

dodam tylko że sprzęgło kpl i dwumas już wymienione 1 miesiąc temu - po pewnym czasie zaczęły się te hałasy więc zareklamowałem, i wymieniono 2 raz!

i po około 2 tygodniach dalej to słysze (przy odpalaniu mniej przy gaszeniu silnika więcej)

podobną sytuację miałem w Citroenie Berlingo przy gaszeniu ten dźwięk (jak na fimiku)

podkreślam - tylko jak silnik rozgrzany (np. po trasie 40 - 80 km)

rano kiedy silnik zimny tego nie ma albo jest bardzo słabo słyszalne (na tyle że mi nie przeszkadza)

najgorsze że dwumas wymieniony już 2 raz w ciągu miesiąca!!!

macie jakieś pomysły?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja mam cos podobnego
obstawiam przepustnice, ktora albo nie domyka sie do konca albo jakas nieszczelnosc w kolektorze dolotowym. Zrobcie sobie test przepustnicy w Op-Comie, mi nie gasnie silnik, tylko wchodzi na dosc niskie obroty.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam Wszystkich

u mnie slychać metaliczny dźwiek przy odpalaniu, tzn jezeli za krótko przytrzymam rozruch i nie załapie silnik tylko wtedy. Przy gaszeniu jest płynnie i cicho, zadnych drgań.

Edited by Marjo72

Share this post


Link to post
Share on other sites

tak zupełnie serio to może być nawet przepalający się tłumik

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20"> albo jakaś blacha gdzieś wali

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

każdy mechanik jak zajeżdzam i pytam mówi - dwumas

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

masakra jakaś - jak mówię że 2 razy weymieniałem to twierdzą że trzeba szukać w takim razie

aż mi się wierzyć nie chce - nikt nigdy nie miał podobnego ( w sensie mechaników) objawu?

jak znajdę co to od razu napiszę

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja w vc mam ten sam dzwiek od jakis 2 lat i tez nikt nie potrafi postawic odpowiedniej diagnozy

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cześć miałem taki dzwięk przy gaszeniu silnika. Stukot pojawiał się tylko przy włączonej klimie, jeśli klimatyzacja była wyłączona dźwięku nie było. Diagnoza zajeła mi pare tygodni winny jest przekaźnik klimatyzacji, uszkodzona dioda lub opornik podczas gaszenia pojawiał się prąd i na sekundę załączał rozrusznik stąd metaliczny dźwięk. Wymiana przekażnika pomogła, choć po wymianie na nowy za pierwszym razem nic to nie dało dopiero założyłem stary przekażnik (inny) i stukot zginą. Powodzenia

Share this post


Link to post
Share on other sites

miałem dokładnie tak samo, kilka dni temu kupiłem przepustnicę, i po problemie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja zawsze miałem problem z metalicznym dźwiękiem przy gaszeniu. Ostatnio po problemach z błędami okazało się, że przepustnica była zalana olejem. Po czyszczeniu okazało się, że silnik bardzo miękko gaśnie, bez żadnych metalicznych dźwięków. Oczywiście mechanicy bardzo często mi też mówili o dwumasie, dobrze że ich nie posłuchałem.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Czyszczenie pomoże raptem na miesiąc może dwa. U mnie po 2 tygodniach od czyszczenia problem się pojawił z powrotem. Ja swoja wysłałem do kolesi co sie ogłaszają na pewnym portalu aukcyjnym i za 250 zł mam już spokój prawie rok. Przed tym co chwile błąd wywalało tryb awaryjny i przy gaszeniu silnik chciał z pod maski wypaść.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

U mnie też coś cały czas mi przeszkadzało szczególnie podczas uruchamiania silnika tak jakby coś haczyło przy rozruszniku, ale nie zawsze, czasami też przy gaszeniu. Wyjąłem wczoraj wieczorem przekaźnik załączający sprężarkę klimy i cisza.

Ale najlepsze jest to, że przynajmniej na razie kilka odpaleń dzisiejszych było praktycznie na dotyk a wcześniej to zależało nie wiem od czego. Potestuję to jeszcze przez parę dni i dam znać czy dalej jest dobrze. Przekaźnik rozebrałem i odgiąłem trochę ogranicznik styku zwieracza zwiększając szczelinę pomiędzy nim a stykiem roboczym. Znalazłem temat na elektrodzie dotyczący tego problemu z przekaźnikiem klimy i tam taka operacja pomogła. Oczywiście wymiana na nowy to koszt ok 20 zł.

Plusik dla Kolegi mac121. Pozdrawiam

Dodaję po dłuższych obserwacjach. Pomogła wymiana przekaźnika, ale stukania brak tylko w opcji gdy klimatyzacja w menu jest włączona to wtedy nawet jak sprężarka nie pracuje z racji temperatur obecnie panujących to wtedy nie ma stuku. Jeżeli w menu wyłączymy klimatyzację to wtedy stukanie się pojawia. Tak jakby coś w sofcie niedopracowane.

Edited by tgrzybek

Share this post


Link to post
Share on other sites

Odświeżę nieco temat.

Mam bardzo podobny problem z silnikiem 150KM. Jestem świeżo po wymianie koła dwumsowego i dalej mam taki sam dźwięk jak na filmie z początku tematu przy wciśniętym pedale sprzęgł. Co prawda na zimnym silniku odpala i gaśnie idealnie i cicho, ale za to jak już się nagrzeje to powyższy dźwięk pojawia się zrówno przy zapalaniu jak i przy gaszeniu. Przy czym w zapalaniu towarzyszą jeszcze dźwięki metaliczych tarć.

Samochód jeździ lepiej po wymianie dwumasy, ale ten problem, jak i metaliczne dźwięki przy obciążaniu silnika (np. przy jeździe pod górkę powoli na zbyt niskich obrotach) i wibrujący pedał sprzęgła pod nogą nie dają mi spokoju. Podobne dźwięki miały miejsce przed wymianą dwumasy i myślałem, że ta naprawa je wyeliminuje.

Warsztat, który wymieniał koło dwumasowe mówi, że dźwięki jak na filmie to wina rozrusznika. Fachowiec od rozruszników mówi (bez zaglądania), że to koło dwumasowe. Internet podaje jeszcze, że może to być przepustnica lub przekaźnik od klimatyzacji (z tym, że ja jeżdżę na wyłączonej klimie więc to raczej odpada).

Piszę, bo chyba jestem jedyny na forum, któremu wskazane objawy występują na ciepłym silniku.

*****************

Problem opisanego dźwięku przy gaszeniu wyeliminowany poprzez przeczyszczenie i przelutowanie przepustnicy. Pozostaje do namierzenia jeszcze charakterystyczny dźwięk metalicznych tarć przy odpalaniu. Jak namierzę przyczynę tego problemu to podsunę rozwiązanie.

Edited by narook

Share this post


Link to post
Share on other sites
Witam

Nie jesteś kolego sam z tym problemem mam to samo tzn mam tylko jeden objaw z tych co wymieniłeś, u mnie tylko na ciepłym silniku przy odpalaniu jest stuknięcie jak by ktoś udeżył młotkiem w metal i mam to odkąd kupiłem auto ponad dwa lata, dwumase ze sprzęgłem wymieniłem pół roku temu i rozrusznik też regenerowałem i dalej to samo. Pisałem o tym również w innym temacie

Please login or register to see this link.

i jedna osoba sobie z tym poradziła, po wymianie akumulatora stukanie przy odpalaniu ustało. Ja akumulatora nie wymieniałem ponieważ myśle że jest dobry na mrozie odpala bez problemu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

U mnie problem ten występuje przy gaszeniu silnika obojętne czy ze sprzęgłem czy bez. Mechanik wróży początek końca dwumasy.

Natomiast kiedyś zrobiłem OP-comem test przepustnicy i silnik zgasł cichutko bez szarpnięcia i żadnych odgłosów.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja też miałem taki stukot plus szarpanie silnikiem a w czasie jazdy to już była masakra i po wymianie DM jest cisza.

Share this post


Link to post
Share on other sites

U mnie w czasie jazdy nic się nie dzieje

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...