Jump to content
XXX ZLOT

NOWY TEMAT - NOWY OŚRODEK

ZAPRASZAMY DO REZERWACJI

https://forum.vectraklub.pl/forum/329-xxx-zlot-vkp-20-23062019/

 

 

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

nonda

Wyłączające sie radio

Recommended Posts

Witam,

Przedstawie teraz swoj problem z radiem w Oplu Vectrze B.Wygląda to tak,że radio włączy się na chwilę i po podgłosnieniu na 15-16 słychać taki "puk" i nagle resetuje się,wyłącza i za chwile znów się włącza i tak nieustannie.Zdarza się tez czasami,że uruchomi się na 5 sekund i automatycznie wyłącza się,albo wcale nie uruchomi się tylko zamigają przyciski od radia.Nie wiem co jest przyczyną.Myslałem ze to radio tak powoduje,ale to nie radio. Miałem wczesniej radio Sony i przez długi czas wszystko było dobrze i nagle tak się zaczeło dziać. To przerywanie występowało co ciekawe także wtedy kiedy włączyłem kierunkowskaz podczas jazdy,albo nacisnąłem pedał hamulca, radio resetowało sie i po chwili włączało ponownie.Wygląda na to jakby jakies zwarcie występowało. Postawowiłem kupić nowe radio SONY DSX A-30 i problem jest ten sam. Probowałem odkręcać głosniki i sprawdzać czy aby przypadkiem jakiś głosnik nie nawalił,ale to nic nie pomogło.Zastanawia mnie tez dlaczego po odłączeniu wszystkich głosników i podłączeniu samego radia, tez to występuje.Moze kostka ISO jest uszkodzona? Czy może przewody zasilające głosniki są uszkodzone? Naprawde nie wiem co jest przyczyną.

Proszę o pomoc,

Pozdrawiam

Share this post


Link to post
Share on other sites

Może gdzieś w instalacji do radia zwarcie ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

wygląda to tak jakby radio dostawało za mało prądu z akumulatora. może być coś na kablu zasilania radia. sprubuj pociągnąć zasilanie bezpośrednio z akumulatora i zobaczysz czy bedzie ok. możliwe że zaśniedziały jakieś styki lub masa radia niełączy jak powinna.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

W jaki sposób bezpośrednio pociągnąc zasilanie z akumulatora? Jakie kable sa potrzebne z radia aby to podłączyć?

Share this post


Link to post
Share on other sites

na początek sprawdz czy radio dobrze masuje. wez kawałek kabla i zamocuj do obudowy radia (do blachy) a drugi koniec podłącz do masy auta. i zobacz czy dalej bedzie sie wyłańczało. jeżeli to nie pomoże to przeciągnij 2 kable od akumulatora + i - do radia i podłącz. tylko nie pomyl biegunów + z - . w radiu minus to czarny kabel a plus czerwony i żółty

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Podłączenie bezpośredniego zasilania +12 z aku tylko wykluczy awarię radia a to zostało wymienione na inne,reasumując wina leży po stronie zasilania przychodzącego z instalacji w samochodzie,jeżeli masz możliwość podłączenia "miernika" i sprawdzenia w/w spadków napięcia uchronisz radio przez eksperymentami.Na pierwszy etap idzie oczyszczenie styków kostki ISO od samochodu,sprawdzenie masy kabelkiem od aku do radia,przyczyna może leżeć faktycznie od strony "masy".Można się z tym uporać.Bardzo niepokojący jest fakt używania kierunku czy hamulca,co powoduje takie zachowania,to jednak szukanie igły,miałem podobny problem dawno dawno temu w innym samochodzie ale takie objawy występowały bardzo rzadko i w niespodziewanych momentach.

Share this post


Link to post
Share on other sites

posprawdzaj i przeczyść złącza w aucie te na słupku w nogach z lewej i prawej strony

Share this post


Link to post
Share on other sites

Odkopuję, bo mam ten sam problem, naciśnięcie hamulca, tudzież załączenie jakichkolwiek świateł, el szyb, powoduje zwarcie, które idzie praktycznie na całe auto, oczywiście objawia się to wyłączaniem/resetowaniem radia i migotaniem przygasających kontrolek na desce. Rozrusznik i alternator wykluczone, po ich odłączeniu te same efekty. Szukałem cały dzień i nic nie zalazłem, odłączane obwody przez wyjmowanie bezpieczników/przekaźników po kolei nic nie wniosły, żadnych zmian. Zwarcie podowuje spadek napięcia na aku z 12,8V do 10,5V. Jakieś pomysły?

Share this post


Link to post
Share on other sites

A może poprostu akumulator nie daje rady

Share this post


Link to post
Share on other sites

A aku daje radę odpalić auto? Bo wygląda na to, że jest kaput.

Jak nie, to pozostaje multimetr.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Probmlemem nie jest źródło zasilania, objawy takie same z innym aku oraz z instalacją auta podpiętą pod prostownik z pominięciem aku. Co ciekawsze, awaria raz na jakiś czas ustaje z nieustalonych dotąd przyczyn i wszystko wraca do normy, lecz niestety na dosłownie minutę, może dwie, lecz przy większym odbiorze prądu (np. światła lub cokolwiek innego, el szyby itd.) usterka natychmiast powraca. Przy występujących spadkach napięcia oczywiście auto nie odpala, bo nawet automat nie wyrzuca zębatki, a gdzie mowa o obruceniu silnikiem rozrusznika... Ot, taka właśnie ciekawoska...

Edit:

ECU auta odpięte raczej dla bezpieczeństwa, ale nic się nie zmieniło, usterka nadal występuje.

Edited by michalck81

Share this post


Link to post
Share on other sites

To sprawdź jakie masz napięcie podczas takich cyrków, zapewne masz gdzieś zwarcie na dużym obwodzie prądowym dlatego dochodzi do spadku napięcia przez co nie ma siły zakręcić ani odpalić radia. Podejrzewam uszkodzenie alternatora lub wieszający się rozrusznik.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Napisałem wyżej, że spada do 10,2-10,5. Napisałem też, co jest wykluczone.

Proszę o dokładne czytanie, aby nie pisać 10 razy tego samego...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Ja również!!!

Nie możesz kręcić rozrusznikiem bo masz za niskie napięcie w instalacji, radio odłącza się ze względu na mechanizm zabezpieczający przed uszkodzeniem.

Gdzieś masz zwarcie i to musi być zwora na jakimś dużym kablu.

Mamy Ci wymieniać wszystko po kolei a Ty będziesz czekał jedynie na efekty, czy może ktoś ma za Ciebie to sprawdzić, zmierzyć, a może jednak pofatygujesz się i sam ruszysz tyłek, zmierzysz poszczególne obwody, poodłączasz bezpieczniki, przekaźniki i sprawdzisz po wyjęciu którego napięcie wraca do normy.

Na forum było dziesiątki razy opisywane jak sprawdzić które obwody pobierają prąd, gdzie są główne złącza, które przewody są newralgiczne w vectrze.

Tak więc proszę o dokładne czytanie forum a nie liczenie na gotowca!!!

Sprawdź sobie panie łaskawco wiązki, kości w progu kierowcy złącze X1 i sąsiednie czy przypadkiem wody tam nie masz, stan kabli za skrzynką bezpieczników, wiązkę idącą do tylnej klapy, stan rozrusznika i alternatora.

Edited by JarekS

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...