Skocz do zawartości

Witamy na Vectra Klub Polska

Guest Image

Witamy na Vectra Klub Polska, podobnie jak na większości społeczności internetowych, musisz się zarejestrować aby uczestniczyć w naszym wspólnym życiu ale nie martw się jest to bardzo prosty proces, który wymaga minimum informacji, aby zostać zarejestrowanym.

Zakładając konto na Vectra Klub Polska, możesz uzyskać następujące przywileje:

  • Zakładać nowe tematy i pisać odpowiedzi w innych
  • Subskrybować tematy i fora, aby uzyskać powiadomienia
  • Uzyskać własną stronę profilu i poznawać nowych przyjaciół
  • Wysyłać prywatne wiadomości do innych użytkowników.

nonda

Wyłączające sie radio

Polecane posty

Witam,

Przedstawie teraz swoj problem z radiem w Oplu Vectrze B.Wygląda to tak,że radio włączy się na chwilę i po podgłosnieniu na 15-16 słychać taki "puk" i nagle resetuje się,wyłącza i za chwile znów się włącza i tak nieustannie.Zdarza się tez czasami,że uruchomi się na 5 sekund i automatycznie wyłącza się,albo wcale nie uruchomi się tylko zamigają przyciski od radia.Nie wiem co jest przyczyną.Myslałem ze to radio tak powoduje,ale to nie radio. Miałem wczesniej radio Sony i przez długi czas wszystko było dobrze i nagle tak się zaczeło dziać. To przerywanie występowało co ciekawe także wtedy kiedy włączyłem kierunkowskaz podczas jazdy,albo nacisnąłem pedał hamulca, radio resetowało sie i po chwili włączało ponownie.Wygląda na to jakby jakies zwarcie występowało. Postawowiłem kupić nowe radio SONY DSX A-30 i problem jest ten sam. Probowałem odkręcać głosniki i sprawdzać czy aby przypadkiem jakiś głosnik nie nawalił,ale to nic nie pomogło.Zastanawia mnie tez dlaczego po odłączeniu wszystkich głosników i podłączeniu samego radia, tez to występuje.Moze kostka ISO jest uszkodzona? Czy może przewody zasilające głosniki są uszkodzone? Naprawde nie wiem co jest przyczyną.

Proszę o pomoc,

Pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Może gdzieś w instalacji do radia zwarcie ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

wygląda to tak jakby radio dostawało za mało prądu z akumulatora. może być coś na kablu zasilania radia. sprubuj pociągnąć zasilanie bezpośrednio z akumulatora i zobaczysz czy bedzie ok. możliwe że zaśniedziały jakieś styki lub masa radia niełączy jak powinna.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

W jaki sposób bezpośrednio pociągnąc zasilanie z akumulatora? Jakie kable sa potrzebne z radia aby to podłączyć?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

na początek sprawdz czy radio dobrze masuje. wez kawałek kabla i zamocuj do obudowy radia (do blachy) a drugi koniec podłącz do masy auta. i zobacz czy dalej bedzie sie wyłańczało. jeżeli to nie pomoże to przeciągnij 2 kable od akumulatora + i - do radia i podłącz. tylko nie pomyl biegunów + z - . w radiu minus to czarny kabel a plus czerwony i żółty

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Podłączenie bezpośredniego zasilania +12 z aku tylko wykluczy awarię radia a to zostało wymienione na inne,reasumując wina leży po stronie zasilania przychodzącego z instalacji w samochodzie,jeżeli masz możliwość podłączenia "miernika" i sprawdzenia w/w spadków napięcia uchronisz radio przez eksperymentami.Na pierwszy etap idzie oczyszczenie styków kostki ISO od samochodu,sprawdzenie masy kabelkiem od aku do radia,przyczyna może leżeć faktycznie od strony "masy".Można się z tym uporać.Bardzo niepokojący jest fakt używania kierunku czy hamulca,co powoduje takie zachowania,to jednak szukanie igły,miałem podobny problem dawno dawno temu w innym samochodzie ale takie objawy występowały bardzo rzadko i w niespodziewanych momentach.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

posprawdzaj i przeczyść złącza w aucie te na słupku w nogach z lewej i prawej strony

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Odkopuję, bo mam ten sam problem, naciśnięcie hamulca, tudzież załączenie jakichkolwiek świateł, el szyb, powoduje zwarcie, które idzie praktycznie na całe auto, oczywiście objawia się to wyłączaniem/resetowaniem radia i migotaniem przygasających kontrolek na desce. Rozrusznik i alternator wykluczone, po ich odłączeniu te same efekty. Szukałem cały dzień i nic nie zalazłem, odłączane obwody przez wyjmowanie bezpieczników/przekaźników po kolei nic nie wniosły, żadnych zmian. Zwarcie podowuje spadek napięcia na aku z 12,8V do 10,5V. Jakieś pomysły?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

A może poprostu akumulator nie daje rady

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

A aku daje radę odpalić auto? Bo wygląda na to, że jest kaput.

Jak nie, to pozostaje multimetr.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Probmlemem nie jest źródło zasilania, objawy takie same z innym aku oraz z instalacją auta podpiętą pod prostownik z pominięciem aku. Co ciekawsze, awaria raz na jakiś czas ustaje z nieustalonych dotąd przyczyn i wszystko wraca do normy, lecz niestety na dosłownie minutę, może dwie, lecz przy większym odbiorze prądu (np. światła lub cokolwiek innego, el szyby itd.) usterka natychmiast powraca. Przy występujących spadkach napięcia oczywiście auto nie odpala, bo nawet automat nie wyrzuca zębatki, a gdzie mowa o obruceniu silnikiem rozrusznika... Ot, taka właśnie ciekawoska...

Edit:

ECU auta odpięte raczej dla bezpieczeństwa, ale nic się nie zmieniło, usterka nadal występuje.

Edytowano przez michalck81

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

To sprawdź jakie masz napięcie podczas takich cyrków, zapewne masz gdzieś zwarcie na dużym obwodzie prądowym dlatego dochodzi do spadku napięcia przez co nie ma siły zakręcić ani odpalić radia. Podejrzewam uszkodzenie alternatora lub wieszający się rozrusznik.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Napisałem wyżej, że spada do 10,2-10,5. Napisałem też, co jest wykluczone.

Proszę o dokładne czytanie, aby nie pisać 10 razy tego samego...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Ja również!!!

Nie możesz kręcić rozrusznikiem bo masz za niskie napięcie w instalacji, radio odłącza się ze względu na mechanizm zabezpieczający przed uszkodzeniem.

Gdzieś masz zwarcie i to musi być zwora na jakimś dużym kablu.

Mamy Ci wymieniać wszystko po kolei a Ty będziesz czekał jedynie na efekty, czy może ktoś ma za Ciebie to sprawdzić, zmierzyć, a może jednak pofatygujesz się i sam ruszysz tyłek, zmierzysz poszczególne obwody, poodłączasz bezpieczniki, przekaźniki i sprawdzisz po wyjęciu którego napięcie wraca do normy.

Na forum było dziesiątki razy opisywane jak sprawdzić które obwody pobierają prąd, gdzie są główne złącza, które przewody są newralgiczne w vectrze.

Tak więc proszę o dokładne czytanie forum a nie liczenie na gotowca!!!

Sprawdź sobie panie łaskawco wiązki, kości w progu kierowcy złącze X1 i sąsiednie czy przypadkiem wody tam nie masz, stan kabli za skrzynką bezpieczników, wiązkę idącą do tylnej klapy, stan rozrusznika i alternatora.

Edytowano przez JarekS

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Kto przegląda   0 użytkowników

    Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×