Jump to content
XXX ZLOT

NOWY TEMAT - NOWY OŚRODEK

ZAPRASZAMY DO REZERWACJI

https://forum.vectraklub.pl/forum/329-xxx-zlot-vkp-20-23062019/

 

 

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Slovakia

Z20net nie odpala rano, po południu tak

Recommended Posts

Witam

Mam problem auto już u mechanika i lakiernika (drzwi do wymiany i malowania).

W zeszłym roku o podobnej porze dnia miałem problem iż auto rano nie chciało odpalić.

Po załączeniu kilka razy zapłonu auto odpalało, więc myślałem że moze pompka paliwa, albo filtr do wymiany.

Mechanik wyimenił filtr paliwa i okazał się "zabity" syfem i mówił, że to coś co wypłynęło to nie wygladało na paliwo.

Po wymianie wróciło do normy palił w OK. Nawet w wielkie mrozy.

Minął rok problem wrócił, kilka dniu gdy włączałem zapłon beż krecenia kilka razy pod rząd i nastepnie odpalałem to pomagało.

Jednak przez pierwszą minute nie mogłem dodawać gazu, bo automatycznie gasł, tak jak by nie miał paliwa.

Kupiłem pompkę paliwa i kazałem wymienić filtr. Dzwoniłem do serwisu i mówią, że raz pali raz nie.

Auto się maluje w komorze lakierniczej dziś więc mechanik nie miłą czasu zajrzeć.

Wspomnę, że zawsze przy odpalaniu było czuć lekko benzynę, ale to chyba od zawszę.

Teraz się głowie czy to nie ten trop, albo zalewanie, albo brak zapłonu.

Czy ktoś ma pojęcie, jakiś trop co sprawdzić.???

Edited by Slovakia

Share this post


Link to post
Share on other sites

jakieś błędy? sprawdzałeś listwę z wtryskami?

Share this post


Link to post
Share on other sites

błędów zero,a listwę jak sprawdzić domowym sposobem.

mechanik rozkłada ręce, może ktoś coś zaproponuje.

Share this post


Link to post
Share on other sites

trzeba sprawdzić ciśnienie na listwie to podstawa, potem sprawdzić czy jest iskra. Następnie sprawdzić czujnik położenia wału.

Share this post


Link to post
Share on other sites

może trzeba ustawić poprawną godzine w zegarku

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

sprawdzałem

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">

nie ma nikt tego czujnika na podmianę pożyczyć?

Share this post


Link to post
Share on other sites

czujnik wału OK, wtryski i listwa podmieniowne, iskra jest, dalej nie pali.

Share this post


Link to post
Share on other sites

a co to za pompe tam wsadziłeś ?

ciśnienie nabija wogole ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mialem podobny problem w zeszlym roku w astrze - co prawa inny silnik ale moze przyczyna podobna - czujnik temperatury plynu chlodzacego. Pokazywal syberie -80 stopni i w ten sposob auto bylo tak podlane paliwem ze nie bylo szans zeby odpalilo...

Edited by Levy_sdz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nie rozumiem tylko co to za warsztat ze nie potrafi ustalić czego silnikowi brakuje ze nie odpala.

Manometru nie ma zeby spr czy w ogole ciśnienie paliwa jest przy rozruchu ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ciśnienie paliwa trzyma na listwie około 2,4bara z tego co pamiętam.

Kompresja OK.

Przepływka podmieniana i stara też OK.

Czujnik wałku niby OK, czujnik faz rozrządu czy jakoś tak też OK.

Coś dziwnego jest, że jak auto już odpali czuć paliwo chwile z rur, chodzi nierówno.

Po chwili się uspokaja, gdy nagrzeje się na tyle, że wyłącza się "ssanie" silnik pracuje równo jakby nic.

Chcą sprawdzić uszczelkę czy nie podlewa płynem chłodniczym i jak to nie będzie ten trop to wysłać sterownik silnika na sprawdzenie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Może faktycznie za bogato ma na rozruchu ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

właśnie

i tym tropem ja zrobiłbym reset ecu poprzez odłączenie go na jakiś czas (2 wtyczki) a pozniej uruchomienie auta i pojezdzenie tylko na benzynie bo cos mi tu śmierdzi że gazik namieszał i sie adaptacja rozjechała. książkowy problem przy porannych rozruchach

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites

U mnie też był problem z odpalaniem, po zapaleniu potrafiło telepać silnikiem i nie można było dodawać gazu przez 30sek bo potrafił zgasnąć, też czasami zaleciało benzyną. Kupiłem za poleceniem jednego użytkownika formule stp do czyszczenia wtrysków i pojeździłem 100km na PB i pomogło. Teraz znowu spartoliła się instalacja lpg i zrobiłem ze 150km na PB i w te przymrozki pali od strzała i można od razu jechać. Raczej pomogło pojeżdzenie na PB niż ta formuła ale na pewno nie zaszkodziła.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

hmm

zanim oddałem auto do warsztatu zrobiłem jakieś 200km tylko na benzynie ( z tego jakieś 150km A4 prędkością srednią 160km/h)), żeby wyjechać je z baku bo było go dużo (do wymiany pompy).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

zrobić porządną mape gazu

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

W BRC to chyba trochę cięższe zadanie, za dużo z automatu się robi

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Dokładnie, u mnie na pewno o wiele dłużej się musi nagrzewać aby na gaz się przełączył.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Hapko, a czy nie wystarczy odłaczyć akumulatora, czy trzeba konkretnie kompa odłączyć od wtyczek ( na podłączonym akumulatorze).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Odłączenie aku nie wystarczy - najlepiej op-comem zrobić reset ecu ( tylko nie na sofcie china, bo podobno wariuje wtedy).

Share this post


Link to post
Share on other sites

no to ja mam China edition i lipa

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam

Ja zastanawiam się na ile tu przy tym zapalaniu ma znaczenie instalacja gazowa. W poprzednim aucie ASTRA G miałem podobny problem - instalacja BRC. Tam posłuszeństwa odmówił reduktor, szczegółowo to mębranka. Auto po nocy nie chciało palić, po wymianie reduktora wszystko wróciło do normy.

pozdrawiam

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

oczywiscie, ze odlączenie klem nic nie daje, reset przez opcom także. Pozostaje pojeździć na benzynie

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

przez dwa dni przed serwisem jeżdziłem tylko na benzynie, po wiosce, i trasa.

Teraz jest odciety LPG przy zbiorniku, takze nie ma sznas na popuszczanie lpg i pb razem.

A Tech moze pomóc przy restarcie Ecu, a pozniej zrobić jeszcze raz mape LPG?

Edited by Slovakia

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...