Skocz do zawartości

Witamy na Vectra Klub Polska

Guest Image

Witamy na Vectra Klub Polska, podobnie jak na większości społeczności internetowych, musisz się zarejestrować aby uczestniczyć w naszym wspólnym życiu ale nie martw się jest to bardzo prosty proces, który wymaga minimum informacji, aby zostać zarejestrowanym.

Zakładając konto na Vectra Klub Polska, możesz uzyskać następujące przywileje:

  • Zakładać nowe tematy i pisać odpowiedzi w innych
  • Subskrybować tematy i fora, aby uzyskać powiadomienia
  • Uzyskać własną stronę profilu i poznawać nowych przyjaciół
  • Wysyłać prywatne wiadomości do innych użytkowników.

Zaloguj się, aby obserwować  
dedert

Ukręcona śruba do regulacji zbieżności

Polecane posty

Witam

Po wymianie tulei pływających w tylnym zawieszeniu miała być robiona zbieżność. Niestety podczas odkręcania śrub zbieżności jedna się ukręciła a druga obraca się wraz z tuleją. Jak na złość okazało się że warsztat nie może zamówić ani śrub ani tulei bo są nieosiągalne a koszt nowych w serwisie opla to ok 200 zł za jeden komplet-potrzebne są 2 (jest to cała kość - tuleja ze sruba). Oznaczenie kości to 0423002, śruby m12x100 chociaż zmierzone były dłuższe. Nie mam zamiaru płacić 400 zł za jakieś śruby, czy ma ktoś jakieś pomysły czym to można by zamienić? Czy można kupić gdzieś oddzielnie tuleje?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

hmmm, dziwne bo ja też miałem problem z tymi śrubami i w ASO kupiłem te śruby na sztuki chyba około 19 zł za sztukę.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

chłopaki sprowadzają tutaj samochody po dzwonach Angliki i nie tylko , podpytaj się ich , na pewno cos się znajdzie

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

zwymiaruj te tuleje i poszukaj na allegro jest tego dość sporo, aaaa i zmień warsztat

Edytowano przez zbigos74

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Te tuleje "regulacyjne" (wewnętrzne) są dostępne w zamienniku, około 30 zł/szt (sztywne). Śruba musi być z ASO (mimośród).

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

śruby około 20zł sztuka do tego nakrętki po 9zł a te wahacze krótkie wymień sobie całe 80zł sztuka oryg GM, Fiat, lancia

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

ok popytam w ASO ale ten numer co mi mechanik podał 0423002 - nie mogę go nigdzie znaleźć co to konkretnie jest za kość.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

244285484 23 002

RAMIĘ STEROWNICZE, DÓŁ, DODATKOWY

nr 22

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć attachment

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Poz. 22 to "ramię sterownicze" czyli ten krótszy wahacz (jest przed "bananem").

Być może występuje razem ze śrubą regulacyjną w komplecie.

Sama śruba ma oznaczenie 19, 23 i 24 po schemacie patrząc i występuje oddzielnie jako element wymienny.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Śruby niema w komplecie z tym wahaczem poprzecznym. Wahacz jak wyżej pisałem cena około 80zł oryg GM/fiat croma/lancia. Mechanik kazał Ci kupić te wahacze poprzeczne poneiważ nie da sie wyciągnąć starych aby wymienić w nich tuleje tak aby ich nie pociąć na kawałki

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_dash.gif" alt=":dash:"> Więc dla potomnych info:

ukręcona śruba od regulacji zbieżności = wymiana wahacza poprzecznego.

Koszt części na stronę to około 110-120zł + robocizna.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ok, dzięki śruby już mam mimośrodowe (nr 20 ze zdjęcia), podkładka powinna być stara, nakrętkę się znajdzie bo nie mieli w Oplu ani w Fiacie na miejscu. Za śruby dałem po 25 zł, ale w Fiacie mieli tańsze. Będę musiał jeszcze dokupić te śruby o nr. 23 (+ 24, 19) bo raczej na pewno też będą zapieczone. Oraz te wahacze krótkie - pytanie tylko czy oryginały czy moze z allegro? Jeden sklep sprawdził mi ceny tej części z Fiata- oznaczenie 51755681 koszt jednej 180 zł. A na allegro 74 zł:

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć link

Koszt wahacza w serwisie Opla jednego ponad 200 zł.

Pytanie tylko czy warto się w to bawić czy lepiej oryginał?

Edytowano przez dedert

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Kolego bierz z allegro.Stare wachacze nie byly zuzyte kiedy je wymienialem w swojej VC wiec zamiennik z allegro da tez rade na dlugo.Kasa przyda ci sie na robocizne bo mechanik troche sie nad tym nameczy.Przebieg u mnie przed wymiana 170tys km

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Witam!

Dziś zamówiłem całe kompletne śruby czyli te części o numerach 19, 23 i 24. Ale nie mając ASO Opla zmuszony byłem zrobić to we Fiacie. Czy te śruby od Cromy podejdą do Vectry C?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Tak podejdą bez problemu tylko w fiacie są troche droższe niż w oplu

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Odkopię trochę temat. Będę robił zbieżność i śruby nie wyglądają najlepiej . Więc prawdopodobnie sie ukręcą. Mam już komplet drugich i teraz pytanie czy jak sie ukręcą to reszta wyjdzie. Czy ukręci sie bo jest zapieczona w tulei i tak łatwo to nie będzie że wybije ukręconą i włożę drugą ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

U mnie żadna się nie odkręciła, 3 wyszły z tulei chociaż łatwo nie było. Jedna zapiekła się i nie dało rady ruszyć

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dzięki. Dziś będzie walka. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Niestety śruby stoją. Trzeba ciąć tuleje i śruby.

Śruby mam. Potrzebuje tuleje wahacza tylnego prostego na którym ustawia sie zbieżność  oraz tą na wahaczu główny na którym ustawia sie kąt pochylenia koła

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Czyli rozumiem, że w awaryjnej sytuacji zapieczonych śrub trzeba wymienić śrubę nr 20 i 23 oraz wahacz 22 i tuleję wahacza 17? czy jeszcze trzeba przygotować się na jakieś niespodzianki?

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć attachment

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowany)

Ten rysunek co wkleiłeś jest nie poprawny. 

Wymieniasz tulejki i śruby w miejscu gdzie zaznaczyłem na czerwono. 

Ewentualnie cały wahacz dolny prosty zaznaczony na zielono. Tuleja 45pln a wahacz na alledrogo 40

 

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć attachment

Edytowano przez michalm83

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Dzięki wielkie. Ten rysunek "z internetu" jest rzeczywiście mylący. Czyli mamy takie śruby:

śruba regulacyjna wahacza krótkiego (20):
OPEL 423969 / GM 24422972

śruba regulacyjna wahacza głownego aluminiowego (23):
OPEL 423970 / GM 24422973

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ja kupowałem używane śruby z demontażu za 40 komplet znaczy za 4.

Wysłane z telefonu

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Tak zgadza sie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ja wymieniałem około rok temu wszystkie śruby regulacyjne wraz z wahaczem prostym i tulejami wewnętrznymi wahacza długiego - aluminiowego. Wymienione były również tuleje wewnętrzne długiego wahacza na nie oryginalne, podróbki chyba polskie. Po przejechaniu około 25 tysięcy właśnie z tych tulei wysunął się wahacz. Odradzam zakup nieoryginalnych tulei a tylko chyba takie można dostać. Lepiej chyba kupić całe wahacze. Teraz czeka mnie znów regulacja i wymiana wahaczy na oryginalne z tulejami.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się
Zaloguj się, aby obserwować  

  • Kto przegląda   0 użytkowników

    Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×