Jump to content
XXX ZLOT

NOWY TEMAT - NOWY OŚRODEK

ZAPRASZAMY DO REZERWACJI

https://forum.vectraklub.pl/forum/329-xxx-zlot-vkp-20-23062019/

sdfsdf.jpg

 

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

adriano2747

błąd 0130 lpg

Recommended Posts

Witam!

Jako że jestem nowy to się przywitam.

A teraz do sedna dziś zapalił mi się check po zczytaniu błędów wyskoczył 0130 czyli sonda lambda jak myślę.

Czy instalacja sekwencyjna lpg mogła wywołać ten błąd ?

Jeśli nie to czy sonda jest do wymiany ?

Jaką polecacie (link?) ? od jakich silników pasują ?

Podwyższone spalanie lpg może być objawem padniętej sony ?

vectra b 98 x18xe

Edited by adriano2747

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zgaś silnik, odpal na benzynie i przegazuj (wyłącz LPG). Powinno zgasnąć. Jeżeli na benzynie też jest źle to sonda padła. Jeżeli tylko na gazie instalacja do kalibracji bądź kończą się wtryskiwacze i zalewają (sam ostatnio to przerabiałem).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sam check po zgaszeniu i odpaleniu silnika zagasł. Jechałem dalej około 30km na gazie i już się więcej nie zapalił ani na gazie ani na benzynie. jak zczytałem kostkę to się wyświetlał bład. Czy taka sonda może być /. ?

Please login or register to see this link.

edit: byłem ją przegazować na benzynie tak jak radziłeś komputer nadal wyświetla bład w trybie awaryjnym. czyli sonda ?

Edited by adriano2747

Share this post


Link to post
Share on other sites

Widocznie chwilowa niesprawność LPG. Szybciej zapali się na postoju check na jałowym niż przy jeździe. Za 59 zł wątpię abyś kupił sondę NGK. To raczej podróba. Jeżeli teraz pracuje jak się należy na razie bym to zostawił. Jeżeli jednak problem powróci jedź do gazownika. Podepnie instalkę pod kompa i zobaczy jak zachowuje się sonda pod pb i lpg. Ja akurat robię to sam. Interfejs nie jest drogi a wiele samemu można sobie wyjaśnić. Z wymianą radziłbym się wstrzymać. Zamienniki rzadko pracują prawidłowo, a oryginał o ile pamiętam to był koszt koło 200 zł albo nawet więcej.

Edited by damian6905

Share this post


Link to post
Share on other sites

byłem ostatnio u gazownika przy wymianie filtrów (2 dni temu) błędów nie stwierdził

Share this post


Link to post
Share on other sites

jaka masz instalacje lpg?sekwencje?

Share this post


Link to post
Share on other sites

W opisie ma sekwencja. Jedynym wyjaśnieniem jest podłączenie kompa pod centralkę gazu i zobaczyć jak sonda zachowuje się na pb i lpg. Raczej innego wyjścia nie ma. Bez tego można sobie gdybać.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

pytam,bo u mnie centralka jest do wymiany...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Instalacja jest sekwencja. Gazownik mówił że stara bardzo brak autodiagnostyki itd z 2006r. Powiem inaczej bo wydaje mi się że problemy zaczęły się w pewnym momencie a mianowicie:

Byłem wymienić filtry fazy ciekłej i lotnej (czy jakoś tak) i podczas wymiany gazownik pokazywał mi je. filtr fazy lotnej (ten przed listwa) był ładny ale ten drugi masakra brudny podejrzewał że nigdy nie wymieniany. I tak po wymianie podpięcie pod kompa, ciśnienie na reduktorze 1.11 przy bucie 1.07 (także chyba nie źle?) i wszystko niby ok. Po tym na miasto i trasa około 70km i tu problemy pierwsze na rondzie na dwójce dałem do podłogi, a tu nic brak reakcji na pedał zadławił się myślę może filtr się odłączył czy coś tym bardziej że miałem full zbiornik ale nagle pokazało połowe czyli 2 zielone kropki, otwieram maskę nic,wszystko ok, wracam spowrotem pokazuje już spowrotem pełen zbiornik. potem tak skakało od 1 do 3 kropek poziomu gazu . wróciłem do gazownika przebadał instalacje na wycieki nic, podpiął pod kompa nic, sygnał sondy w normie itd zwiększył dawkę gazu o 3% tyle było za mało. Wydaje mi się że auto od tamtego momentu (przed zwiększeniem dawki gazu) więcej go pali po tej wymianie filtrów no i jeszcze ten błąd sondy ktoś może coś poradzić. Sorry że tak dużo ale chciałem wszystko opisać. Nie znalazłem nigdzie odpowiedzi na google też brak podobnych przypadków.

edit: kolega jeszcze coś wspominał o interfejsie do gazu i mam pytanie niby na allegro są te interfejsy i kable ale czy do tego trzeba kupić jeszcze jakiś program do komputera ? jakiś link do czegoś konkretnego jeśli mowa o interfejsie ? wyczytałem z gwarancji że instalacja jest LANDI LSI-NSI

Edited by adriano2747

Share this post


Link to post
Share on other sites

Najpierw sprawdź w jakim stanie jest złącze lambdy, przeczyść styki, potem sprawdź jak sonda oscyluje w dłuższym okresie czasu, czy np nie wywala błędu gdy jedziesz sobie spokojnie z niewielkim obciążeniem na dłuższym odcinku. Prace sondy w amatorski sposób możesz sobie podglądać mając komórkę z androidem i elema na BT (OK 70zł jakoś tak to kosztuje) Jest to fajne rozwiązanie, bo nie musisz wozić ze sobą zbędnych gratów aby podejrzeć czy wszystko jest ok

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20"> Daj znać co ustaliłeś.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Właśnie chciałem dokupić ten interfejs na lpg i nie wiem jakiego wtyka mam użyć do centralki który pasuje pod moją instalację

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

ja nie miałem na myśli interfejsu do lpg, tylko d złącza obd auta.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ok rozumiem ale nie lepiej kupić iterfejs na którym również pokazana jest praca sondy ? tylko byłbym wdzięczny gdyby ktoś podpowiedział jaki rodzaj kabelka potrzebuję

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

o takim Ci pisałem wcześniej, ale nie licz na cuda sondę sprawdzisz wiarygodnie tylko jak masz oscyloskop. To co Ci proponuje to takie półśrodek bo przecież nie wydasz kasy na coś co nie będzie Ci wciąż potrzebne.

Share this post


Link to post
Share on other sites

no ok byłem dziś na przejażdżce około 80km check nie wyskoczył, myślę więc że narazie spokój. I ponawiam pytanie wie ktoś może jaki kabelek mam użyć do swojej instalacji ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...