Jump to content
XXX ZLOT

NOWY TEMAT - NOWY OŚRODEK

ZAPRASZAMY DO REZERWACJI

https://forum.vectraklub.pl/forum/329-xxx-zlot-vkp-20-23062019/

 

 

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

topik83

Prośba o pomoc w diagnozie P0105 oraz P1100

Recommended Posts

Witam wszystkich forumowiczów i proszę o pomoc w diagnozie !

Miesiąc temu zakupiłem VB z silnikiem Y20DTH (polift z 2000r.) Problem z moją Viki polega na pojawianiu się kontrolki silnika "Check Engine" przy przekroczeniu około 3 500 obr. zazwyczaj na 4-tym i 5-tym biegu. Poprzedni właściciel wymienił przepływomierz jakieś 2-3 miesiące temu ponieważ kontrolka "Check Engine" pojawiała się bardzo często i przy znacznie niższych obrotach. Po wymianie przepływomierza kontrolka zaczęła pojawiać się w zakresie obrotów 3 500 zazwczaj na 4 i 5 biegu. Mechanik który wymieniał przepływomierz stwierdził, iż problem nadal leży po stronie przepływmierza (dodam, że przepływomierz zakupiony był nowy za około 360 zł, niestety nie wiem jaka firma).To tyle o historii...

Jeśli chodzi o moje działania w próbie zdiagnozowania usterki, oczywiście przy pomocy tego forum to:

- zczytałem błędy i wyszło P0105 oraz P1100

- zgodnie z poradami dotyczącymi tych błędów wyczyściłem kolektor ssący oraz czujnik ciśnienia doładowania (znajdujący się z prawej strony w kolektorze), czujnik wydaje sie być dobry ponieważ po podpięciu do kompa na zapłonie wykazuje około 1 bara, przy okazji wymieniłem wężyki przelewowe wtryskiwczy wraz z trójnikami

- sprawdziłem vakuometrem podciśnienie i wszędzie (pompa vacu, wężyki) podciśnienie w granicy -0,7 do -0,8 bara

- aby wykluczyć usterkę elektrozaworu sterującego siłownikiem WG przeczyściłem i zamieniłem miejscami z elektrozaworem klapek zawirowań kolektora (ten sam nr katalogowy, końcówka nr 22)

- jak uruchomi się silnik to widać jak cięgno biegnące do WG zaciąga czyli zakładam, że pracuje poprawnie

- sprawdziłem szczelność przewdów doładowania (z turbo do IC, z IC do kolektora ssącego, IC też po oględzinach wygląda na szczelny)

- wyczyszczony i sprawdzony EGR (działa poprawnie)

Parametry zczytane z komputera podczas jazdy:

W momencie kiedy komputer wyrzuca błędy (kontrolka "Check engine") to ciśnienie doładowanie rzeczywiste dociąga do 2,2 bara a sterownik wykazuje, iż żądane jest na poziomie 1,95 bara czyli wniosek oczywisty, iż następuje przeładowanie przez turbinę. Jak dobrze rozumiem do takiej sytuacji nie powinien dopuścić siłownik Wastegate, więc może z nim jest jednak coś nie tak???

Tylko nie podobają mi sie parametry przepływomierza tak od 3000 obr . w górę, otóż:

Pomiaru dokonano na biegu jałowym:

2000 obr. - 375 (bodajże mg/cm3 ?)

2500 obr. - 384

2800 obr. - 715

3000 obr - 1020

3500 obr. - 1020

4000 obr. - 970

Dziwi mnie to, iż przepływomierz przestaje zwiękaszać dawkę powietrza tak od 3000 obr. Z drugiej strony 2-3 miesiące temu był wymieniany na nowy...

Dodam, że od 3000 obr. auto zaczyna dymić na czarno.

Pytanie czy ewentualnie zaniżone wartości przez przepływomierz mają jakikolwiek wpływ na przeładowanie turbiny?? Wydaje się że nie...ale..

I tu proszę doświadczonych forumowiczów o porady i sugestie . Wiem, że temat tych błędów wałkowany na forum był kilkukrotnie aczkolwiek w moim przypadku żadne z rozwiązań się nie sprawdziło.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sprawdż ten przepływomierz- tylko oryginał Boscha z prawidłowym numerem .To w kwestii p0105.

Z testu wynika że turbina przeładowuje -więc spadek pomiarów przepływki jest związany z działaniem zaworu upustowego WG,

Natomiast p1110 -to siłownik klapek zawirowań lub elektrozawór nim sterujący lub żle podpięte weżyki podcisnienia.

Edited by drano

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Dzięki za zainteresowanie.

Ten drugi błąd to P1100 a nie P 1110. Hmm... Czyli jest to normalne zachowanie przepływomierza? Zawór upustowy WG zaczyna działać i przepływmierz zaczyna zmniejszać dawkę powietrza? Tylko co może prowadzić do przeładowywania, za późno zawór upuszcza ciśnienie? A może zawór WG można jakoś wysterować, żeby szybciej zaczął upuszczać?

Share this post


Link to post
Share on other sites

sorry---faktycznie pomylilem p1100 to czujnik MAP czyli cisnienia doładowania w kolektorze -jesli czyszczenie nie pomogło to wymień na nowy .

Czyli po piewsze -ustal czy masz oryginalną przepływke BOSCHA -i druga sprawa to czujnik MAP.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

No tak... jeżeli jednak czujnik ten na wyłączonym silniku wskazuje prawidłowo ciśnienie atmosferyczne około 1 bara to nie widzę powodu dla którego uznać go za niesprawny. Przecież on sam odpowiedzialny jest tylko za prawidłowy pomiar ciśnienia doładowania. Jeżeli on wskazuje na 2,2 bara przy 3 500 obr. to chyba nie jest to wina jego zawyżonego pomiaru ciśnienia tylko sterowania turbo lub samego turbo że pozwala na doładowanie do tak dużej wartości. Popraw mnie jeśli się mylę...

Share this post


Link to post
Share on other sites

czujnik MAP może pokazywać prawidłowo cisnienie na biegu jałowym ,ale jego usterka ujawniać sie może przy wyższych obrotach i ociazeniu.

Jesli wykluczysz jednoznacznie usterke MAP-a to wtedy dopiero mozna szukać dalej.

Jednak na poczatek tak jak pisałem -przepływomierz.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zanim zacznę wymieniać czujniki to mam jeszcze pytanie czy zatkany katalizator mógłby powodować podobne objawy???

Chyba jednak sam znalazłem odowiedź na swoje pytanie. Gdyby to był zapchany katalizator to turbosprężarka miałaby problem z niskim doładowaniem a nie przeładowywaniem.

Edited by topik83

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tyle co mam na temat tych błędów.

Please login or register to see this quote.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Do wszystkich, którzy mają lub będą mieli w przyszłości podobny problem....

Ja miałem to samo u siebie, objawy identyczne jak te , które opisuje autor tego tematu (jak by to dotyczyło mojej vectry).

Szkoda kasy na auto-elektryków, bo można to zrobić samemu.

Wymiana czujnika ciśnienia doładowania MAP załatwiła sprawę w moim przypadku. Ja wsadziłem nowy zamiennik za ok 240 PLN + robocizna, dlatego przepłaciłem...:/ ale i tak jestem zadowolony bo usterka usunięta!!!

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Pozdr

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dla potomnych... trochę późno, ale może się komuś przydać.

Problemem okazał się wadliwy przepływomierz masowy powietrza firmy "Herzog" (przypomnę, iż był zakupiony nowy) , dlatego odradzam wszystkim zamiennik tej firmy. Po wymianie na przepływomierz firmy "Bosch" wszelkie opisywane wcześniej objawy ustąpiły "jak ręką odjął".

Pozdrawiam

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...