Skocz do zawartości

Witamy na Vectra Klub Polska

Guest Image

Witamy na Vectra Klub Polska, podobnie jak na większości społeczności internetowych, musisz się zarejestrować aby uczestniczyć w naszym wspólnym życiu ale nie martw się jest to bardzo prosty proces, który wymaga minimum informacji, aby zostać zarejestrowanym.

Zakładając konto na Vectra Klub Polska, możesz uzyskać następujące przywileje:

  • Zakładać nowe tematy i pisać odpowiedzi w innych
  • Subskrybować tematy i fora, aby uzyskać powiadomienia
  • Uzyskać własną stronę profilu i poznawać nowych przyjaciół
  • Wysyłać prywatne wiadomości do innych użytkowników.

GregG11

CD70 uszkodzenie pokrętła

Polecane posty

Witam szanowni koledzy, mam problem z w/w radyjkiem, nie znalazlem na calym forum

Nawet wzmianki o podobnym problemie dlatego postanowilem zacząć nowy temat

Problem pojawil sie niedawno i zupełnie niespodziewanie, na poczatku przestalo dzialac duze srodkowe pokretlo( impulsator ) objawia sie to tym ze pokrecajac obojetnie w ktora strone na wyswietlaczu kursor przeskakuje raz w lewo raz w prawo wciskanie pokretla dziala normalnie po jakims czasie moze tydzien po tym jak duze pokrętełko sie zepsulo padło tez male z tym ze tutaj juz absolutnie nic sie nie dzieje jak krece w prawo czy lewo zadnego rezultatu ani nie poglasnia ani nie zcisza wcisniecie dziala normalnie czyli albo włącza albo wyłącza radionawigacje

Co dziwne sterowanie z kierownicy dziala zupelnie normalnie, zarowno moge poruszac sie po menu jak i poglasniac i zciszac radio. W pierwszej chwili pomyslalem zimne luty tak jak w przypadku pokrętełek od klimy ktore juz kiedys naprawiałem i z powodzeniem dzialaja bez zazutu do dnia dzisiejszegi

Biore sie wiec do roboty wyciagam radio rozkrecam wylutowuje impulsator od duzego pokretla bo nie da.sie zdjąc samej gałki tak zeby wyciagnąć plytke drukowana z.przedniego panela dla pewnosci rozbieram oba wylutowane impulsatory przeczyszczam styki przeparatem Contakt podginam blaszki tak aby mialy lepszy styk, wszystko ładnie skladam i przylutowuje do płytki drukowanej sprawdzam dla pewnosci miernikiem czy jest przejscie z lutów na płytke wszystko wydaje sie być OK. Składam dadio do kupy podłączam w aucie sprawdzam rezultat mojej pracy i nic zero poprawy, takisam problem pokretła nie reagują tak jak powinne.

Czy spotkał sie juz ktoś z takim przypadkiem i udało sue mu ti naprawić

Jesli cos wiecie na.ten temat prosze o pomoc bo juz nie wiem co mam robic a w moich okolicach brak

Warsztatow ktore chcialy by sie.tym zająć.

Mieszkam w okolicach Lublina

Pozdrawiam i prosze o pomoc

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Mam tak samo w DVD90NAVI z tego co się dowiedziałem potencjometr pewnie jest do wymiany

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

dokladnie

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

czy moze znają koledzy oznaczenie tego głównego pokrętełka albo wiecie gdzie można go kupić?

pokrętło głośności to EC11B

pozdrawiam

Edytowano przez GregG11

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Może ktoś napisać jak rozwiązał problem z impulsatorem. Chodzi mi o dużą środkową gałkę od radia cd70.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Będę męczył temat w przyszłym tygodniu.

Opcje są 2 : albo uszkodzony impulsator, albo coś jeszcze

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">

Jak sprawdzę dam znać.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

U mnie impulsator był wymieniany 3 razy, za każdym razem działał ok minuty i znowu zonk.

Problemem okazało się gniazdo połączeniowe ( styki ) panelu z radiem, zmienione z innego panelu i teraz radio już hula.

Nie wiem czy można takie dostać więc potrzebny będzie dawca.

A jak ktoś ma uszkodzoną płytę w panelu radia CD70 lub DVD90NAVI (są takie same) to mam taką w posiadaniu

Edytowano przez Econ

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

no i jak tam robiłeś coś z tym pokrętłem

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Enkoder sprawny i większości nie psuje się w ogóle.

Problemem jest jak Econ pisał złącze

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20"> moje radio poleżało przez tydzien i potem w ogóle się nie włączyło

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Myślałem że coś je spaliło, może burza etc. więc złapałem za przedni panel i zaczęło coś skrzypieć.

Jak rozebrałem panel przedni to wyglądało to tak

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

DVD90 płyta:

ea70eebaf37811e2b78b22000a1f8cd1_7.jpg

A złącze zostało w panelu

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

a4e95ddcf37811e2a39f22000aa8011e_7.jpg

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Mogę kolegom podrzucić sposób na ściągnięcie gałki z impulsatora bez jej uszkodzenia. Oczywiście gałka jest ściągalna (czytałem gdzieś na forum, że trzeba odlutować impulsator, żeby ściągnąć panel przedni, a to nieprawda).

Obydwie gałki: małą (ta schodzi bez problemu) i dużą ściągamy przed odkręceniem laminatu (płytki drukowanej), od panelu przedniego, a to z powodu, że laminat ma osłabienia i ściąganie, wymagające użycia siły, mogłoby uszkodzić laminat oraz ścieżki, do których impulsatory są przylutowane. Obydwa impulsatory opierają się swoim korpusem o panel przedni w normalnym stanie.

Gałkę małą ściągamy palcami.

Natomiast pod gałkę dużą wsuwamy tasiemkę, najlepiej taką, z jakiej zrobione są tzw. „smycze” na klucze bądź identyfikatory. Osobiście użyłem taśmę o szerokości 10mm i grubości 0,5mm. Troszkę trzeba się pomęczyć z wsunięciem tej tasiemki bokiem w szczelinę między pokrętem a panelem, popychając ja palcami, tak aby wskoczyła pod pokrętło.

A potem już tylko: jedną rękę opieramy o panel przedni a drugą ciągniemy za oba końce smyczy. Trzeba użyć dość dużej siły ponieważ pokrętło ma zapadki osadzone w specjalnym rowku na osi impulsatora oraz dodatkowo przyklejone jest taśmą dwustronnie klejącą.

Po ściągnięciu obydwu gałek możemy odkręcić laminat, uważając trochę na to by przyciski się nie wysypały (chociaż nie aż tak bardzo, ponieważ każdy przycisk numeryczny ma sobie tylko właściwy układ trzech wypustów pasujących wyłącznie do przeznaczonych dla siebie prowadnic, nie można więc włożyć ich z powrotem niewłaściwie).

Po odkręceniu laminatu można bez przeszkód przeczyścić styki „węglowe” lub odlutować impulsator w celu wymiany lub naprawy.

Powodzenia i pozdrawiam.

Edytowano przez andrem

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Witam

Gałki nie trzeba sciagać ani innych skomplikowanych operacji z rozbieraniem radia, problem leży po stronie połączenie

między panelem a korpusem radia jest tam taka kostka-wtyczka i są na niej zimne luty, lutowanie jest skomplikowane ze wzgledu na brak miejsca

trzeba mieć dobrą lutownice

ja u siebie zrobiłem to tak że całkowicie wylutowałem to złącze z płyty głównej radia a połączenie do panela zrobiłem poprzez bezposrednie połączenie płyty z panelem

to tego wykożystałem taśme od dysku twardego IDE/ATAPI i mam od tego momentu problem z głowy

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Na gałkę jest znacznie prostrzy sposób, nie trzeba wkładać żadnych tasiemek, podważać śrubokrętem a tym bardziej jej wylutowywać, wystarczy 10 minut nagrzewać panel suszarką do włosów, tak aby plastyki zrobiły się ciepłe, po tym schodzi palcami

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

witam, poruszam temat bo widzę że go ogarniacie. Problem polega na tym że radio cd 70 navi w innym aucie dobrze bez problemów. u mnie jednak pokrętło głośności nie działa. po jakiejś chwili zaczyna nomrlanie śmigać ( po ok 3-5 min). Potencjometr sprawdzony i luty tak samo wszystko ok. Zauważyłem ze jak włoze klucz do wyciągania radia od strony pokreła to też działa. Wiecie co moze być powodem takiego działania, gdzie szukać problemu ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Uszkodzone złącze pomiędzy radiem a panelem, obruszone styki, należy je ponownie przelutować i będzie ok.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

z tym że radio sprawdzane u innej osoby i u niej działa. A dodam ze przechodziłem z cd30 mp3

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

I????????

Co ma pokrętło w radiu do innego auta?

Bo widocznie tam wchodzi pod innym kątem i panel się zapiera bokiem o deskę i dociska uszkodzony styk na kostce.

Nie kombinuj, przelutuj kostki w radiu i panelu i problem ustąpi.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

tzn wlutować jeszcze raz? czy wziąć od jakiegoś dawcy ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wystarczy wlutować, problemem są zimne luty które puszczają, same kości w sobie są sprawne jak nie zostały wcześniej wyrwane siłą.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

z tym że luty były sprawdzone przez inną osobę i są ok. nie pozostaje nic innego jak sprawdzić osobiście w innym aucie, lub u mnie inne radio. chociaż jak dociskam panel w okolicy tego pokrętła to śmiga

Edytowano przez blazej6

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

To najwidoczniej nie sprawdził ich prawidłowo albo tylko Ci powiedział że je sprawdził. Komunikacja pomiędzy panelem a radiem odbywa się jedynie przez gniazdo o którym wcześniej pisałem, nie ingeruje w to żadna instalacja z samochodu. Możesz podpiąć sobie napięcie, wyświetlacz i w domu możesz odpalić radio.

Więcej się nie wypowiadam, nie wdaje w zbędne dyskusje, zrobisz jak zechcesz. Jesteś przekonany że problem leży gdzie indziej ok, tego się trzymaj

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20"> szukaj problemu tam gdzie go nie ma, jak już nic nie znajdziesz zastosuj się do porady wyżej.Musisz poprawić luty od strony panelu oraz radia.

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

To właśnie świadczy o tym o czym pisałem, tracisz łaczność pomiędzy radiem a panelem, jedyne przejście to kostka!!!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

okej wielkie dzięki za pomoc, teraz musze znaleźc kogoś w okolicach katowic kto mi to ogarnie bo lutownica to dla mnie abstrakcja

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Ja bym wydłubał tą metalową ramkę i wsadził radio bez i sprawdził czy jest to samo .W Astrach H dosyć często ta ramka jest dość ciasna i przy wciskaniu uszkadza się to nieszczęsne złącze .Nie umiejętne używanie wyjmaków lub gwoździ do wyjęcia radia potrafi przy zaciśniętej dobrze ramce nawet wyrwać panel lub zwalić złącze

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20"> Jak piszesz że ktoś to naprawiał i u niego było ok to wychodzi na to że coś się stało przy montażu .Na twoim miejscu modlił bym się aby puściły luty a nie zerwała się ścieżka bo w tedy radio do kosza .Spotkałem się wiele razy jak ludzie psuli radia przy montażu lub demontażu i niektóre z nich leżą na śmietniku

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_ok.gif" alt=":ok:"> .Nie dawaj byle komu tego do naprawy bo zwali do końca

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_mad.gif" alt=":angry:">

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

okazało się że ścieżka na płytce drukowanej panelu była przerwana w dwóch miejscach, płytka wymieniona i radio śmiga.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Mam pytanie jak się dostać do tego złącza gdzie panel jest połączony z korpusem. Niestety mam problem z przeskakującym pokrętłem w lewo i prawo i chciałem to naprawić ma ktoś jakieś zdjęcia jak to wygląda i jak się do tego dostać ?


Do złącza się już dostałem. Tylko pytanie czy te zimne luty są na kostce przy korpusie radia czy na panelu ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Zimne luty na kostce łączącej panel z radiem raczej nie mają wpływu na przeskakujące pokrętło. W tym przypadku bardziej prawdopodobne jest uszkodzenie impulsator pod gałką

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Kto przegląda   0 użytkowników

    Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×