Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

marcin08041978

spadające obroty silnika

Recommended Posts

Witam czy może miał ktoś podobny problem,mianowicie chodzi o to że kiedy silnik pracuje a ja włączę światłą bądz zacznę otwierać elektryczną szybę,kiedy załancza się wentylator chłodnicy silnik na chwilę spada z 900 obr na 600,dzieje się tak za każdym razem kiedy coś załanczam w czym jest problem?? czy to może być padająca powoli cewka WN???

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja bym bardziej obstawiał problem z altkiem albo słaby aku, zmierz napięcia na wyłączonym oraz włączonym silniku

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ale czy to nie normalne,ze jak sie zwieksza napiecie to ...zreszta sam napisales ...na chwile.......spadaja obroty z powodu zwiekszonego obciazenia silnika. Z tego samego powodu wlasnie nie wlaczasz silnika przy wlaczonych światlach...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nie jest to normalne, większe obciążenie powinno być zaspokajane z prądu akumulatora ładowanego przez altka. Jeżeli altek nie ma swojej wydajności prądowej lub też aku nie jest w stanie zmagazynować wystarczającej ilości prądu wtedy właśnie dzieją się takie rzeczy.

Ewentualną jeszcze przyczyną mogą być zaśniedziałe klemy, dochodzi przez to do spadków napięcia, prąd płynący w obwodzie napotyka na dodatkowy opór.

Przeczyść klemy papierem ściernym, to samo możesz zrobić z punkatmi masowymi w aucie, lewy kielich pod plastykową osłoną, odrkęć sróby, przetrzyj, psiknij środkiem penetrującym i ponownie wszystko skręć. Dobrze by było również abyś przetarł końcówkę kabla na alternatorze, tą która idzie do aku. Pamiętaj aby wcześniej odpiąć akumulator, co byś zwarcia jakiegoś nie zrobił.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja mam tak samo.... przy kazdorazowym wlaczeniu sie wiatrakow,spadaja obroty....

Please login or register to see this quote.

tnx jareks

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20"> jutro si zabieram za czyszczenie

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_ok.gif" alt=":ok:">

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jarek dzieki,nie zwracalam na to zbytniej uwagi,ale jutro zagonie mojego Pana do pracy...niech bierze papierek scierny i czysci......

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_biggrin.png" alt=":D" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/biggrin@2x.png 2x" width="20" height="20"> :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ważne jest aby to jeszcze zabezpieczyć przed ponownym utlenianiem, najlepiej pojechać do jakiegoś samochodowego typu nourauto i poprosić o preparat do zabezpieczenia klem i tym wysmarować wszystkie styki.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...