Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

JarekS

Po swapie pali mi się kontrolka TC

Recommended Posts

Witam Panowie,

Kolejny z serii problemów po swapie który mi pozostał do rozwiązania, świeci mi się lampka TC czyli TC nie działa.

Odczytałem błędy w opcomie, wyszedł 1

00067 - Zły sygnał odcięcia Zapłonu/ Wtrysku

Czy mógłby mi ktoś wrzucić schematy połączenia pompa ABS do ECU, które kabelki jakie kolory, ewentualnie zasugerować co sprawdzić.

Z góry dzięki

Edited by JarekS

Share this post


Link to post
Share on other sites

ABS pin13 (szary) – X2 pin 37 – X7 pin 6 – pin 48 ECU X25XE

ABS pin 27 (czerwono/czarny) – X2 pin 36 – X7 pin 24 – pin 82 ECU X25XE

Share this post


Link to post
Share on other sites

Serdecznie podziękował

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_tongue.png" alt=":P" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/tongue@2x.png 2x" width="20" height="20">

Jak zwykle niezawodny

Sprawdziłem całe połączenia, sygnały przechodzą z kostki ABS do ECU, jak widzę w schemacie wkradł się błąd, nie ma 27 pinu na sterowniku ABS, kabelek jest, z tego co pamiętam na 22 ale nie ważne.

Co jest smutne, TC dalej świeci i daje ten sam błąd

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_sad.png" alt=":(" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/sad@2x.png 2x" width="20" height="20"> JEst to sterownik z mojego auta więc jego uszkodzenie nie podejrzewam.

Jeszcze mam pytanko do osób które robiły swapa czy przypadkiem zegary z 2.0 nie mogą być tego przyczyną, obroty strasznie przekłamują (czy ktoś kto miał 2.0 i przełożył się na 2,5 nie miał tego samego problemu), w opcomie również podawana jest zła wartość podejrzewam że dane zaciąga z licznika, bo się zgadzają z tym co jest na liczniku..

Ma ktoś jakieś pomysły??

Share this post


Link to post
Share on other sites

Obrotek będzie przekłamywał o 1/3. Trzeba zarzucić wsad z licznika od vałki. Tak samo trzeba przeprogramować sterownik abs pod twój nowy silnik. Było gdzieś na forum jak to zrobić. Wiem że opcomem można zrobić jedno i drugie. Tak na marginesie to szukam wsadu do poliftowego licznika do x25xe

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eh no w sumie logiczne

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Dziękować Cichy o liczniku wiedziałem że trzeba mu zmienić natomiast o sterowniku absu nie

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_tongue.png" alt=":P" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/tongue@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tak na marginesie to pisałem już w innym temacie daaawno temu, że szukam wsadu do poliftowego x25xe ale nikt się nie odezwał, więc jeśli komuś chciało by się zgrać to byłbym wdzięczny. Niestety nie mam nikogo w okolicy od kogo mógłbym "pożyczyć" wsadu

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cichy jak chcesz to mam wsad do poliftowego 2.6.

Odnośnie mojej sprawy to d*pa, dziś zmieniłem wsad na prawidłowy czyli od 2,5 i d*pa, obroty ok są prawidłowe natomiast TC świeci dalej, nie mam już pomysłu co to może być.

Sterownik jest mój z 2.0 jednak ma identyczne numery jak ten z 2,5, kable sprawdzone połaczenia między ECU a sterownikiem są prawidłowe, nie ma przebić, przerw itd itp. Lampka cały czas świeci

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_sad.png" alt=":(" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/sad@2x.png 2x" width="20" height="20">, nieprawidłowy sygnał odcięcia zapłonu.

Ma ktoś jakieś pomysły, sugestie?

CZy jest jakaś możliwość ewentualnej zmiany softu na sterowniku ABS, jak tak to w jaki sposób to uczynić? Bo niestety nie nigdzie nie znalazłem takich informacji

.

Edited by JarekS

Share this post


Link to post
Share on other sites

numery na sterowniku moga byc te same

ale inny jest program

opcomem mozna zmienic

zmienialem u skowrona nie tak dawno

wsadzil sterownik abs od 2,5 do 2,0

i kontrolka sie zapalala TC wariowal

btw opis jak zmienic znalazlem na forum

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gaw wiem że może bezczelnie ale jak możesz to podeślij mi linka bo szukałem i nigdzie nie mogłem znaleźć.

Pzdr.

Share this post


Link to post
Share on other sites

myslsz ze mam zapisane linki ??

znalazlem w jakims temacie o wymianie sterownika ABS

ogolnie latwizna z tego co pamietam

wlazisz w ABS/TC na opcomie

tam poszukasz i znajdziesz

nie pamietam czy to w programowaniu bylo czy w ustawieniach

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ok, podziękował.

Myślałem że może mniej wiecej pamiętasz

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20"> Szukałem w elekrtyce w hamulcach ale nic konkretnego nie znalazłem.

Ale jeszcze raz spojrzę.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Niedawno przerabiałem problem z padniętym sterownikiem ABS i trafiłem w temacie na coś takiego

Please login or register to see this link.

. Chyba o to chodziło gawlakowi. Jest tam gdzieś dalej opisane jak pozmieniać parametry w OpCom`ie.

Edited by Przemek 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Przemek wielkie dzięki, znalazłem ten temat ale lekturę zostawiłem sobie do domu bo w pracy tyle stron nie dałbym rady przeczytać

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_tongue.png" alt=":P" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/tongue@2x.png 2x" width="20" height="20">

Teraz już wszystko jasne

Share this post


Link to post
Share on other sites

To zacznij odrazu od 11 strony bo tam się zaczyna twój problem i jego rozwiązanie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

o dokladnie o to chodzilo

Share this post


Link to post
Share on other sites

JarekS, jak możesz to dawaj ten wsad od 2.6. Może podejdzie do mojego. Wgram i się zobaczy

Share this post


Link to post
Share on other sites

Podaj maila na pw bo tu niestety nie mam uprawnnień do wgrania pliku z rozszerzeniem bin

Share this post


Link to post
Share on other sites

Problem rozwiązany

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Co prawda instrukcji odnośnie zmiany parametrów sterownika już nie ma ale metodą prób i błędów się udało.

Wchodzimy w sterownik>> bloki pomiarowe>>kodowanie>> wybieramy kodowanie warunkowe>> z listy możliwych sterowników wybieramy pod interesujący nas silnik a następnie aktywujemy

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites

kurka ja zrobilem tak jak opisano na forum

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">

bez szukania i kombinowania

Share this post


Link to post
Share on other sites

Taaa ale niestety tego opisu już nie ma, ktoś go skasował, Teles pisze że szczegóły są pod tym linkiem klikam a tam post usunięty

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_sad.png" alt=":(" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/sad@2x.png 2x" width="20" height="20">

Edited by JarekS

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja mam problem z przeprogramowaniem. Niby wszystko ok. Licznik ruszył, ABS zgasł ale przy próbie łączenia ze sterownikiem pokazuje okno o nie rozpoznaniu wariantu kodowania. Mam do wyboru abs z wariantem 0x0201 lub abs+tc z wariantem 0x0106. U mnie rozpoznaje jako 0x0150. W blokach pomiarowych wariant kodowania pokazuje jako nieznany. Sterownik pochodzi z z22se. Nie wiem czy źle napisałeś czy ja mam dziwnego op-coma ale jeśli wejdę w bloki pomiarowe to tam nic nie można zmienić. Lista sterowników do aktywacji pokazuje się w funkcjach specjalnych ale jeśli tam wybiorę swój wariant i kliknę aktywuj, nic się nie dzieje. Po kliknięciu zatrzymaj pojawia się komunikat wyłącz zapłon i nic więcej się nie dzieje. W błędach absu pokazują mi się dziwne 2 błędy. U2103 i U2104 opisane jako nieznane i obecne. Do tego jest błąd o niewłaściwym wariancie kodowania TC. W silniku nie ma żadnego błędu związanego z TC

Share this post


Link to post
Share on other sites

Skoczę później do auta i przejdę procedurę jeszcze raz, istnieje teoretycznie szansa że coś pokręciłem bo pisałęm z pamięci

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

A więc sprawdziłem

programowanie albo funkcje specjalne>> x25 MT >>wybieram aktywuj. następnie sprawdzam kodowanie wariantowe czy się zmieniło.

Edited by JarekS

Share this post


Link to post
Share on other sites

W testach masz listę sterowników? Ja mam do wybory test lampki kontrolnej x2 i test pompy zwrotnej. Coś chyba mam dziwnego op-coma

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eh

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20"> nie w testach a w programowaniu lub w funckjach specjalnych

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Edited by JarekS

Share this post


Link to post
Share on other sites

No ja mam właśnie w funkcjach specjalnych listę sterowników. Klikam w x25xe mt, potem aktywuj i nic się nie dzieje. Jak kliknę w zatrzymaj to w tym okienku pokazuje się "wyłączyć zapłon!" ale nic się nie zmienia. Ciekawe dlaczego w wariantach kodowania pokazuje nieznany. Sterownik miał pochodzić z z22se z 2001 lub 2002 roku

Pogrzebałem trochę i sprawa wygląda tak: Łączy się ze sterownikiem poprawnie jako Astra G, lecz w blokach pomiarowych nie ma pozycji kodowanie wariantowe a w liście sterowników nie ma mojego silnika, co jest oczywiste

Dzwoniłem jeszcze raz aby się upewnić. Sterownik napewno pochodzi z VB Z22SE końcówka 2001r.

Edited by cichy117

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...