Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Lukasz0402

Stuki przy skręconych kołach

Recommended Posts

Witam. Żeby było szybciej posłużę się przykładem. Jadę na wprost po kostce brukowej i słychać bardzo cichutkie stuki z przodu auta. Trzeba się dobrze w to wsłuchać aby to wychwycić. Ale gdy skręcę w lewo bądź w prawo i zawracam coś się niesamowicie z przodu tłucze. To nie jest jeden stuk tylko czasami cała ich seria. NIe wiem czy to poduszka czy łożysko amortyzatora. 3 miesiące temu wymieniłem drążki kierownicze i łączniki stabilizatora wszystko z firmy TRW. Także te rzeczy wykluczam. 2 tygodnie temu byłem na przeglądzie i facet powiedział że luzów nie ma, wszystko jest ok. amorki mają przód jak i tył po 71 % żywotności. Więc w czym może być problem? Dodam zdjęcie góry kolumn ale nie wiem czy tam jest coś nie tak. Wykluczam przeguby na kołach, z maglownicy się nie leje ale nie wiem czy moze mieć coś związane z tym. Znajomy mechanik który wymieniał łączniki mówił coś o łożyskach amortyzatora że są jakby na 2 razy raz dobrze raz coś mu się w nich nie podobało. Ale zeby powiedzieć dokładnie trzeba by rozebrac. Jest jakas inna opcja sprawdzenia czy łożyska są w całości ?

Please login or register to see this link.

Jeszcze obadałem dzisiaj z ojcem ten temat. On jeździł po podwórku w kółko z otwartą maską a ja latałem przy masce i słuchałem co sie dzieje. Moje spostrzeżenia to takie że gdy była nierówność i silnik pracował na poduszkach wtedy dochodziły mnie jakieś dziwne dźwięki. W takim razie możliwe jest żeby stuki pochodziły z walniętej poduszki pod silnikiem ? Ale czy jest walnięta tego nie wiem...

Edited by Lukasz0402

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest krzycho2.0

Please login or register to see this quote.

A ja obstawiam że to przegub

Share this post


Link to post
Share on other sites

Według mnie również przegub tłucze. Lub amortyzatorki, Nie sugeruj się tym ze mają 71% żywotności. U mnie na przeglądzie miały po 70% i po dwóch dniach po przeglądzie poszedł z nich olej..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Powodów może być kilka może przegub a może łożysko ja gdy miałem jeszcze tico miałem to samo że przy skrętach bardzo coś strzelalo myślalem że przeguby no ale nie, ustawilem ticolota na podnośniku i ruszalem kolem okazalo sie ze lozyska poszly, kupilem nowe na obie strony, jednak to na niewiele sie zdalo bo piasty byly wyrobione wymienilem piasty i lozyska i nastala cisza jak po śmierci organisty.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Na jakiej podstawie wykluczasz przeguby? Bo wedle opisu to na nie bym stawiał. Łożyska amortyzatorów sprawdź - podnieś auto i ruszaj kołem góra dół - jeśli góra McPersona chodzi to łożyska.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Może ktoś jeszcze podpowiedzeć gdzie znajduje się owe łożysko amortyzatora ?

Przegub wykluczam dlatego że jak jest droga równa to moge kręcić się w kółko na max skręconch kołach i jest w miarę cicho ( tylko ja to wyczuję bo pasażerowie tak nie zwracają uwagi) a jak nawierzchnia jest jakaś nierówna wtedy słychać np 3 stuki na zawrócenie o 180 stopni auta. No i jak np wchodze w zakręt 90 stopni i podczas wchodzenia w niego puszczam sprzęgło na drugim biegu to jest czasami strzał. Pamiętam jak 2 lata temu jak kupiłem ją to w pierwszy dzień znajomy jak ją oglądał i zapalał silnik stwierdził jakby była walnięta ta poduszka pod silnikiem bo coś mu się wtedy nie spodobało, może moment odpalenia nie wiem. może to ona takie ma bicia ? Zaczeła się dopiero odzywać czy coś ?. Wiem jak przeguby strzelają jak są obrypane a tutaj całkiem inny dźwięk się wydobywa

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20"> Z zewnątrz tego wogóle nie słychać tylko wewnątrz jak się przebywa to gdzieś coś oddaje.

Mogę jeszcze dodać że gdy nakręcam u siebie na podwórku na maksymalnie skręconych kołach w lewo odnosze wrażenie że tłucze mi się coś z lewego amortyzatora czy coś. Dodatkowo drgania w momencie stuku z przenoszą się na kierownicę. Czasami jest jeszcze że jak jadę na wprost i wrzucam drugi bieg i puszczam sprzęgło to da się wyczuć jakieś uderzenie. To samo gdy wjeżdzam na chodnik na skręconych kołach i puszcze sprzęgło - wtedy też jest uderzenie.

Edited by SEBA

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jeśli na kielichach od amortyzatora widać luz (otwórz maskę i patrz na mocowanie amora) to łożyska, ale poduszka pod silnikiem też może być!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Moje dzisiejsze spostrzezenia : Dałem auto na podnośnik najpierw prawe przednie koło. Jak było w górze ruszałem nim góra - dół. Efekt brak luzów na kolumnie. Ruszałem lewo - prawo. Również brak luzów. To samo z lewym kołem. Góra - dół brak luzów czyli że łożyska amortyzatorów i poduszki całe, ale już na boki są i sie tłucze. Jak pisałem wcześniej drążki, końcówki stabilizatora wymienione i reszta była przejrzana więc wykluczyłem odrazu że to jest powód. Maglownica też cała bo jakby była ona wychlastana to obojętnie czy to lewym czy prawym kołem jak bym na boki ruszał to by się tłukło a tu tylko w lewym. Wiec pojechałem do znajomego mechanika i sam mi się zapytał czy jak wjeżdzam na krawężnik to się tłucze, po czym wziął breche i założył za wahacz. Diagnoza na 99 % sworzeń na wahaczu ten przy zwrotnicy. Wymienie i dam znać czy pomogło ale to za jakiś czas będzie wymiana. A przecież byłem 2 tygodnie temu na przeglądzie i na trzepakach było że wszystko ok.

Edited by Lukasz0402

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Bo na trzepakach takie rzeczy nie wyjdą...

Daj znać czy pomogło.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sprawdź jeszcze górny ( amortyzator,poduszka silnika) =mocowanie -prawy kielich w komorze silnika ,dosyć często są pozrywane gumy ,a wtedy silnik jest niestabilny i to może powodować stuki ,uderzenia przy ruszaniu i skręcie w lewo.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Można jakoś to sprawdzić domowym sposobem ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Po wymianie sworzni nic nie stuka. Więc Niby ok ale czasami (raz na rusko rok) czuje zgrzyt z przodu, mechanik mowił coś o łozyskach na amortyzatorze ale o tym już w następnym odcinku, na razie nie ma powodów do remontów

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20"> Więc problem rozwiązany.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...