Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

vikilodz

Zdarte opony z jedej strony

Recommended Posts

Witam zmieniając koło ostatnio zobaczyłem ze od strony auta tzn wewnętrznej byłem na szarpakach na przeglądzie nic nie stwierdzono w zawieszeniu ze jest nie tak.Zamierzam kupić nowe opony nie chce zeby po roku było to samo

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pozostaje kwestia czy oby na pewno nie ma luzów, bo przegląd na stacji to tylko przegląd...

Do ustawienia raczej będzie geometria / zbieżność.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ale masz zdarte opony z przodu czy z tylu? jak przod to zbierznosc, jak tyl to nie wiem

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_biggrin.png" alt=":D" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/biggrin@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja maialem tak u siebie na felgach z ET 35 z tylu. Zbieżnosci tam nie ustawisz. Na sezon zdzieralem 4 opony tak, ze druty az wychodzily. Zmienilem felgi na ET 41 i juz nie zdzieralo. Teraz mam felgi z ET 60 i 2cm dystans i tez nie zdziera. Zawieszenie wszystko ok bylo i tez nie umialem dojsc o co chodzi i wyszlo ze parametry felgi maja dosc istotny wplyw na to. Jeszcze jedna sprawa, ja mam wachacze z tylu i inaczej sie kolo sklada jak na belce. A jezeli tak CI sie dzieje z prozdu to pewnie zbieznosc powinna pomoc.

Edited by Zigi

Share this post


Link to post
Share on other sites

koła tył auto vectra b sedan

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zbieżność do ustawienia (wbrew temu co ktoś tu napisał w VB na tyle ustawia się zbieżność!), tuleje wahacza wzdłużnego i pływające do sprawdzenia.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Po obu stronach? Bo jeśli po jednej to ja bym jeszcze sworzeń wahacza podejrzewał.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Najlepszy sposób, żeby sprawdzić luz na tulejach pływających to wjechać na kanał, jedna osoba buja samochód za dach tak jak byś chciał go przewrócić, a druga osoba na dole łapie za tuleje - 100% pewności. Na szarpakach bardzo często nie widać luzu na tul. pływających.

Druga sprawa to zbieżność - oczywiście z tylu w Vectrze jest regulowana.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Po obu .... jak wygląda ta tuleja i jak zbierzność sie ustawia da sie samemu czy tak jak z przodu na "laserze"

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

W miejsce gdzie przychodzi tuleja główna wahacza wzdłuznego - tam jest regulacja.

A druga część pytania jest chyba zbyt głupia aby odpowiadać ;-P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Może dla Ciebie... bo ja np nie wiem jak wygląda a jeśli Ty się urodziłeś i już wiedziałeś to gratuluje mi musi ktoś pokazać to bede wiedział

Share this post


Link to post
Share on other sites

Na oko to chłop...

Widziałeś kiedykolwiek ustawianie zbieżności na oko????

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nie a Ty?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Podjedz do warsztatu (nie okulisty ;p) i poproś o ustawienie zbieżności - na wszelki wypadek wspomnij, że w VB z tyłu też sie ustawia.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Orientujesz sie jaki przedział cenowy ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

ceny są różne w zależności od regionu , po wymianie tulej za ustawienie tyłu (laserowo) zapłaciłem 50zł, najpierw sprawdź wszystkie tulejki nie tylko pływające ale również wahacza wzdłużnego tak jak kolega wyżej napisał na szarpakach nie zawsze wszystko wychodzi

Share this post


Link to post
Share on other sites

a te tuleje raczej samemu trudno wymienić?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lepiej oddac na warsztat. Jest mozliwa wymiana samemu ale potrzebny jest sciagacz. Mordegi z tym tez nie malo.

Ja kupilem tuleje i oddalem znajomkowi na warsztat. Zaplacilem 100 za wymiane. Chlopaki wykonali robote w przeciagu 4 godz.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hmmm no tak pamiętam w punto miało być lekko skończyło sie na prasie.Musze sprawdzić pierw na szarpanego... Jak bede bujać jak poznać ze uszkodzona?... Ps jaki koszt tych tulej bo na allegro to ceny od 6zl do 160zl ale pewnie źle patrze

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jedna osoba buja autem a druga trzyma dłoń na tulei - jak czuje luz, stukanie to wymiana. Najlepiej komplet. Szukaj Lemfordera, febi. Koszt ok. 50-70zł za sztukę a jest 6szt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

możesz także podjechać na podnośnik i szybko sprawdzisz to .

wymień od razu cały komplet tak jak kolega wyżej napisał- ja płaciłem chyba 780 zł z tulejkami - czas około 5 godzin

teraz totalna cisza aż miło się jeździ samochodem

Share this post


Link to post
Share on other sites

ktoś napisał że jest 6 szt.

dokładniej 4 szt. pływających , 2szt. głównego wahacza wzdłużnego, 4szt. wewnętrzne wahaczy poprzecznych (tzw. cukierki)

najlepiej kupić lemfordera, a cukierki od febi

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tuleje się na prasie wymienia i nie idzie to lekko. Nie wiem po co pytasz o samodzielna ich wymianę skoro geometrie na oko byś robił.

Tzw. cukierki bardzo rzadko padają więc jak luzów nie wykazują to bym ich nie ruszał, natomiast pływające i główne to norma.

Ten temat powinien być zamknięty tak szybko jak się pojawił więc to tylko nasza uprzejmość, że staramy się wyjaśniać setki razy tą sama historię.

Wejdź w

Please login or register to see this link.

I tam szukaj o ścieranych oponach, krzywo stojących kołach, tulejach pływających itp. Wszystkiego się dowiesz.

Edited by SEBA

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...