Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

łukasz vectra B

dziwny przypadek po wyłączeniu silnika

Recommended Posts

witam forumowiczów proszę o pomoc może wam cos się kiedyś takiego zdarzyło i wiecie jak to naprawić

opel vectra 1.8 16V 96 rok

już kilka razy mi się to zdarzyło na parkingu pod blokiem że Po wyłączeniu stacyjki na 0 czasem nawet wyciągam kluczyk i silnik jeszcze chwile pracuje (krztusi sie) wykonuje 1-2 -4 obroty walu i gaśnie. Co może być przyczyna?i czy można to jakoś zrobić samemu? Obawiam się ze może mi z czasem zerwać pasek rozrządu jak go tak szarpie , obiawy są sporadyczne na szczęście nie zawsze po zgaszeniu silnika coś takiego sie dzieje

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Na jakim oleju to jeździ i jak ze spalaniem oleju?? Prawdopodobnie masz tak duży nagar w silniku że po zgaszeniu następuje samozapłon czyli zapala się cały ten syf. Kiedy wymieniałeś świece??

Share this post


Link to post
Share on other sites

nie wiem kiedy świeczki były wymieniane , niedawno ten samochód kupiłem , oleju nie ubywa odkąd go kupiłem ma tyle samo a jaki olej kurcze nie pamiętam sprawdzę

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20"> wiem że był niedawno wymieniany z innymi płynami i filtrami itd to może świece też były wymieniane muszę się zapytać

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20"> bo faktycznie jak nie były wymieniane to warto sprawdzić ich stan

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mam ten sam przypadek, po wyłączeniu zapłony silnik jeszcze " nie gaśnie do końca". Kłopot rozwiązałem w ten sposób że jak chce zgasić zamochód to mam wduszony chamulec- nie mam pojęcia jak to jest powiązane, może jakieś zwarcie. Nie polega to na duszeniu silnika, wystarczy że z tyłu zapalą się światła stopu i przekręcam kluczyk. Silnik gaśnie jak niemowle

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20"> Próbowałem dojść co to jest ale niestety bez rezultatu. Czujnik stopu działa poprawnie.....

Share this post


Link to post
Share on other sites

tak potwierdzam ze jak gasi się silnik i trzyma się wciśnięty hamulec to objawy się nie pojawiają

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20"> ale mnie to nie bawi i dalej szukam rozwiązania żeby można było normalnie gasić

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sprawdzic poprawnosc oswietlenia tylnych lamp-instalacja ,żarówki, ew. instalacja haka

Kiedys mialem z takim problemem w Astrze II kombi ,tam to po wyjeciu kluczyka wo gule silnik nie gasl =wymiana zarówek rozwiozala problem

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

ja też nie mam pojęcia ; D a zapala Ci sie czasem check Bremsbelag- czyli wytarte okładziny klocków ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Prawdopodobnie powiązanie jest z kablem od stopu,przejscie na swiatla pozycyjne

Share this post


Link to post
Share on other sites

dalej nie widzę związku pomiędzy światłami a obrotami silnika po wyłączeniu zapłonu raczej może być to wina elektyki która daje impuls do wtrysku i pobiera jeszcze odrobine benzyny zreszta nie wiem nie znam się

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jeśli już to ma jakiś związek to bardziej z podciśnieniem. Serwo ma podciśnienie z kolektora dolotowego i pewnie wciskając hamulec przy wyłączaniu silnika powietrze idzie do serwa a nie do komory spalania. Takie moje przemyślenia

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites

aa wiesz coś w tym jest

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20"> też zastanawiałem się na tym że tak może być

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20"> szukam cały czas rozwiązania problemu żeby już tak sie nie robiło ale moje szukania są marne wiec chyba przyjdzie mi wduszając hamulec przed wyłączaniem ; D

Share this post


Link to post
Share on other sites

A, że pozwolę spytać

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Masz instalację gazową?

Share this post


Link to post
Share on other sites

nie nie posiadam LPG , ale wymieniałem ostatnio Filtr powietrza na K&N może za dużo powietrza dostaje i jeszcze go kręci może to też ma jakis wpływ

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Dokładnie

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Wykręć najpierw świece i zobacz czy nie ma na nich nagaru. Jak nie wiesz kiedy były wymieniane to je wymień, na pewno nie zaszkodzi

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20"> Wkładka K&n raczej nie ma tu nic do tego

Share this post


Link to post
Share on other sites

jakie swiece polecacie do tego silnika Opel Vectra B 1.8 16V X18XE 116KM 85kW jakies dobre i niedrogie moze świece 2elektrosowe albo 3?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

NGK, Denso, Beru

Edited by YaSIu

Share this post


Link to post
Share on other sites

mhmm a jakaś różnica między dwu a jedno elektrodową jest?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Tak, jednoelektrodowa ma jedną elektrodę a dwuelektrodowa ma dwie elektrody

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_tongue.png" alt=":P" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/tongue@2x.png 2x" width="20" height="20"> Tak na serio to do Twojego silnika dedykowana jest dwuelektrodowa i taką (oczywiście o odpowiedniej wartości cieplnej) powinieneś kupić

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">

Edited by YaSIu

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this link.

Please login or register to see this link.

coś takiego wypatrzyłem ale na wartosci cieplnej to ja sie nie znam jaka powinna być

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_tongue.png" alt=":P" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/tongue@2x.png 2x" width="20" height="20">

Please login or register to see this quote.

cos podobnego nom nie spodziewałem się ;D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Zarówno świece jak i przewody z linka są ok ale przewody zdecydowanie za drogo - te same przewody z rabatami dostniesz za ok 80 zł - zapytaj w najbliższym sklepie motoryzacyjnym. Świece NGK czy Denso też powinieneś dostać taniej niż te oryginały

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam kolegów

Być może to pomoże w rozwiązaniu problemu gaszenia silnika.

Parę lat temu miałem taką sytuację w Polonezie, silnik po wyłączeniu stacyjki pracował dalej-mogłem wyjąć kluczyk i wysiąść z auta a on pracował. wystarczyło wcisnąć hamulec i gasł. Dodam, że układ zasilania i sterowania silnikiem to był BOSH Monotronik montowany też w Oplach co prawda nie w silniku x18xe. Odwiedziłem elektryka i okazało się,że problem polegał na awarii jakiegoś małego układu scalonego nie pamiętam jakie były koszty wymiany ale nie duże i pomogło.

Może w tym przypadku też pomógłby jakiś kumaty elektryk lub może warto zapytać w ASO co może być przyczyną.

Jak ci się uda to napisz co było przyczyną.

Share this post


Link to post
Share on other sites

widzę ze są różne sposoby ale nikt nie ma pewności na razie zmienię świece na 2 elektrodowe i może kabelki może coś pomoże na razie trzeba trzymać hamulec

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20"> ale dziwne jest to ze czasem po długiej trasie silnik normalnie się wyłącza a czasem tak telepie ;D

Share this post


Link to post
Share on other sites

tak wiec problem nie ustąpił nowe świece nowe przewody czyszczenie przepustnicy czyszczenie nagaru preparatami do benzyny i dalej raz na jakiś czas samo zapłon się zdarza :/ ręco opadają

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...