Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Willson

Problem z LPG w Z20NET.

Recommended Posts

Witam Panowie i Panie.

Otóż dzisiaj założyłem gaz w FHU Joanna w Krakowie. Zakład polecany na forum LPG,aczkolwiek wrażenie wizualne nijakie.

Założono mi(podaję specyfikację):

Elektronika: Stag 300-4 Isa2

Rozdzielacz do wtrysków:Romano 4cyl.

Wtryskiwacze:Hana EG2000 A+(niebieskie)

Reduktor:AC-R01(250) czerwony

Elektrozawór:Valtek BFC d8

Zbiornik 630/200/48l (bodajże firmy bormech)

Wlew: Tomasetto w klapkę

Przewód do układów chłodzenia: Semperit

Przewód gazowy d5 RUBBER

Przewód gazowy D12 PARKER

Przewod gazowy D17 Parker

Przewód zasilający: Faro D8

Obejmy skręcane :NORMA

Obejmy zaciskowe: Anaconda

Na początku komp wyświetlał błąd P0107 podciśnienia. Okazało się że jakaś blaszka się we wtyku przygięła i zostało to naprawione.

Dodatkowo zirytowało mnie,że butla jest z 2 cm za wysoka i w zwiazku z tym podłoga nie domyka się. Facet powiedział że jakby wsadził mniejszą butlę to miałaby tylko 27 litrów pojemności. Prawda to? czy jest jakaś duża która do Signuma pasuje idealnie, i czy powinien mi to wymienić(czy w ogóle się da?)

Pojechaliśmy na A4 z podpietym kompem.

Przegoniliśmy autko ze 20 km.

Okazuje się ze przy wyższych biegach przełącza na benzynę w okolicy 4900 obrotów.

Według majstra, komp pokazuje czasy otwarcia wtrysków w zakresie 48-64 milisekundy, co według niego nie powinno mieć miejsca bo pełne otwarcie następuje już przy 25 ms. Te wartości od 48ms pokazuje komp zarówno na gazie jak i benzynie.

Tak więc na razie nie zapłaciłem za usługę, majster ma od poniedziałku kombinować co z tym fantem zrobić.

Mam jak na razie niepełnowartościowe autko

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_sad.png" alt=":(" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/sad@2x.png 2x" width="20" height="20">

Twierdzi ze takiego samego Zygmunta już robił(ma nawet zdjęcia na stronie) i tam żadnych problemów nie było.

Nie wiem co mam robić.

Zakładałem zestaw jaki mi tu na forum polecono( na taki zestaw składałem zamówienie

Stag 300-4 ISA2

Hana zielone x4

AC R01 (czerwony) do 250 KM

faro fi 8mm

wielozawór tomasetto extra

wlew ukryty obok wlewu benzyny.

, gaziarza sprawdziłem na forum...no i tak jest klops.

Wasze sugestie,pomysły odnośnie zbiornika i tego odłączania gazu?

Edited by Willson

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

to akurat prawda i wtedy bak masz na 200 km (zależnie od stylu jazdy)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja mam bak 44L wchodzi 37L. Podłoga podniesiona o jakieś 2-3 cm. Ale mam zamiar to wszystko ładnie obrobić i wyciszyć.

Odnośnie przełączania na BP to nie powiem nic bo nie wiem jak jest u mnie ale przy najbliższej wizycie u gaziarza się dopytam.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Takie zachowanie wtryskiwaczy w tym silniku jest normalne. Maja ograniczoną wydajność i po prostu się "zapętlają". Modyfikowałeś coś w sofcie? Chociaż z tego co się dowiedziałem, to nawet na nominalnej mocy się to zdarza. Zależy od egzemplarza, jeden będzie pętlił wcześniej, drugi później, trzeci przy nominalnej mocy wcale.

Mój pętli od około 4k obrotów. Pisałem o tym tutaj:

Please login or register to see this link.

, i tutaj:

Please login or register to see this link.

Ale ja mam "trochę" zmodyfikowany (by Coobcio) soft, dlatego pętli wcześniej.

Zanim założyłem instalację dużo czytałem na ten temat, rozmawiałem z wieloma osobami, które siedzą w tym bardzo długo i każdy mówił, że tak będzie (na 100% ze względu na podniesiona moc). Twój gazownik najwyraźniej ma mało doświadczenia z tymi silnikami, bo mi już podczas pierwszej rozmowy p. Nowotczyński z Mławy o tym powiedział. To samo mówili w Migazie w Warszawie, też na wstępie uprzedzili, że wtryskiwacze będą pętlić.

Także przełączanie na PB w takiej sytuacji jest jak najbardziej normalne. Chcesz jeździć w 100% na LPG, wymień wtryskiwacze benzynowe na wydajniejsze (od Saaba Aero). Wtedy sterownik LPG nie będzie dostawał błędnego sygnału i nie będzie przełączania na PB.

Edited by kondys

Share this post


Link to post
Share on other sites

Moc seryjna, kręcę do końca i idze jak burza. Ja miałem nieco inny kłopot, tzw. pompowanie., czyli po zdjęciu nogi z gazu przechodził na PB, ale po małej modyfikacji jest ok.

Share this post


Link to post
Share on other sites

mi się na PB przełączało jak był źle ustawiony reduktor, i sygnał obrotów był brany z cewki, teraz mam brany z kabla co wchodzi do komputera.

Ale to w BRC

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

trzeba było techa brać a nie wynalazek

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20"> a tak na poważnie, trzeba się przyjrzeć instalacji, ja bym się nie godził na przechodzenie na benzyne przy wyższych obrotach. Trzeba sprawdzić jak sonda stoi gdy zaczyna pętlić, jak nie jest ubogo to jest ok. Najlepiej zrobić pomiar AFR.

Share this post


Link to post
Share on other sites

W innym temacie nie protestowałeś gdy pytałem o konfigurację zestawu.

Auto nie jest modyfikowane.

O pętleniu nie wiem nic....nawet co to znaczy

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_mysli.gif" alt=":mysli:">

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja w zapasie miałem pełnowymiarowe koło więc w miejsce te weszła butla podajże 51L (tankuje 40L do niej) i podłoga w bagażniku nic do góry nie poszła. Jeśli chodzi o to tzw. zapętlenie mam to samo i ustawione zostało, że przy przekraczaniu 4800 obr/min przechodzi na benzynę a po zejściu z tej wartości wraca na gaz.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ale ja tak nie chcę. Po to mam skalę do 7 tys i silnik turbo żeby jak trzeba to tego użyć.

Ma chodzić na gazie jak na benzynie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Przy normalnej mocy też mi się wydaje, że nie powinno tak być ale jak pisze ,,kondys,, ponoć tak bywa. Jeżeli twój gazownik nie rozwiąże problemu to chyba zostają wydajniejsze wtryski benzynowe.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Z tego co wiem, to bardzo rzadko zdarza się, że na nominalnej mocy wtryski pętlą - ale zdarza się. Na początku sam zastanawiałem się, czy nie wsadzić większych wtrysków (dzięki temu dałoby się przy okazji wykrzesać z silnika jeszcze kilkanaście koni), ale na razie mam inne wydatki, a poza tym nie przeszkadza mi to - ani w jeździe, ani chwilowa praca na benzynie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Bo tak powinno być. Przy prawidłowym montażu i ustawieniu LPG nie ma prawa auto przełączać się na Pb. W ST 220 mam LPG i na każdym biegu mogę wciskać gaz w podłogę i do odcinki.Nigdy nie przeskakuje na Pb.Chyba,że koniec gazu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pozwolę się wtrącić mam przykłądy na swoim e32 m30b35 na sekwencji oraz na mondziaku mk3 2001 2,5v6(gdzie poprzedni właściciel założył instalkę brc z lubryfikacją z tzw górnej półki i chodzi jak miód to auto) w przypadku wszystkich instalacji pomijając wtrysk ciekłego gazu to na wysokich obrotach lepiej mieć wtrysk benzyny niż gazu chodźby z tego powodu,że ze względu na różnorodność jakości gazu szczególnie stosunek butanu do propanu przy wysokich obrotach niekontrolowanie może wzrastać temp w komorze spalania.

Poporstu jestem zwolennikiem takiej prostej zasady gaz do oszczędzania a jak chcesz piłować to nie licz na oszczędność ...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Nie wiem czy czytales wczesniejsza dyskusje, ale wnioskuje ze nie.

Problemem nie jest instalacja gazowa ani jej komponenty czy wystrojenie, tylko uklad zasilania silnika w benzyne. A dokladnie wtryskiwacze, ktorych wydajnosc sie konczy (vide pierwszy post i czasy otwarcia).

Przyklad Mondeo jest nieporownywalny - inne auto, inny silnik.

Edited by kondys

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Nie ma znaczenia jaki silnik.Zasada działania LPG jest taka sama.Każdy wtryskiwacz ma ograniczoną wydajność.A zapętlają wtryskiwacze gazowe. Są za słabe,źle zamontowana instalacja lub spadki ciśnienia na reduktorze

Edited by norbi333

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wytłumacz mi jedno: czemu czasy otwarcia wtryskiwaczy benzynowych podczas zasilania benzyną są nienormatywne? Czemu remedium na to jest wymiana wtryskiwaczy benzynowych na wydajniejsze? Czemu rozwiązuje to opisane tu problemy z zasilaniem gazem?

Kłócić się z Tobą nie będę. Najwyraźniej masz większą wiedzę i praktykę, niż ludzie którzy "przerobili" w swoim życiu wiele takich silników. Chylę czoła. Ja się nie znam, wiem, że można tak wszystko wystroić, żeby pracowało tylko na LPG, ale nie jest to sytuacja prawidłowa i szanujący się i swoich klientów majster nie odda klientowi takiego auta.

Share this post


Link to post
Share on other sites

U mnie przy kit Landi Renzo Omegas do czerwonego pola na obrotomierzu na pewno nie przechodzi na benzynę, do końca nigdy nie piłowałem, początkowo przy większych obrotach zaczynał szarpać bo było za ubogo, ale parę szybszych sprintów z gazownikiem wszystko zostało dograne. Moc mam seryjną. Wniosek jest jeden: Stag nie radzi sobie z zapętlaniem. Ja tez miałem pełnowymiarowe koło i wchodzi delikatnie ponad 40L

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Pewnie się nie znam .Ale nigdy nie słyszałem,żeby seryjne auta miały za mało wydajne wtryskiwacze.A już tym bardziej nie słyszałem,żeby dobry gazownik naprawiał instalację gazową wymieniając wtryskiwacze benzynowe.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dostałem kilka informacji że moze lepiej było użyć sterownika Techa. Jakiego dokładnie(pełne oznaczenie)...i jak on się różni cenowo od mojego Staga?

W innym temacie miałem do 3.2 V6 polecanego Staga, jak zmieniłem na 2.0T to nadal Stag był ok. Tym się sugerowałem wybierając instalację. A tu nagle czytam że lepiej było wziąć jakiegoś techa.

Od Damiana Piekarczyka z lpg forum, dostałem info, że jeśli gazownik sobie nie poradzi ze strojeniem tego co jest to wymiana na wydajniejsze wtryskiwacze benzyny powinna pomóc. Ale jest to równoznaczne z tym ,że gazownik jest słaby......no a ja nie zamierzam ponosić dodatkowych kosztów.

Share this post


Link to post
Share on other sites

czytam cały temat i dochodze do wniosku ...

kolego zabrałeś się troszkę od d*py strony ...

niedawno kupileś auto było pojeździć troche na benzynie popytac w kilku miejscach/warsztatach o instalację lpg

forum to nie wszystko owszem jest duzo cennych rad ale wiele osób weryfikuje to na własnym przykładzie..

nie znam warsztatu który Ci zakładał lpg .. nie oceniam jego pracy ale jak czytam to to pojechaleś bo było tak na forum napisane ...

nie robiłeś porównania ofert jakości pracy itd?

teraz jest tak wczoraj byłeś hydraulikiem dzisiaj bedziesz gazownikiem ...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Od jakiej d**y??

Pytałem w 4 zakładach. Pytałem tu na forum, przeglądałem forum lpg.

Badałem sprawę gazu ponad miesiąc przed zakupem auta. A Ty twierdzisz że wpadłem jak do supermarketu i załadowałem do koszyka to co ładniej błyszczy.

Z całym szacunkiem, ale szukam porady i propozycji a nie moralizatorskich stwierdzeń.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

a rozmawiałeś z Hapko albo Miłym ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nie rozmawiałem. To gazownicy tu z forum?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...