Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

mymateusz

Zmiana silnika

Recommended Posts

Witam,chciałem się was zapytać na forum czy jest możliwość wsadzenia silnika 2.5 V6 do Vectry ktora ma silnik 1.8 16 V?i co należy zmienić jeszcze aby silnik działał prawidłowo?Czy jest możliwość podpiecia do niego instalacji sekwencyjnej jaką posiadam przy silniku 1.8?Rocznik auta 96.Sedan

Share this post


Link to post
Share on other sites

a wiec tak W trakcie baaaaaaaaaaaaardzo podobnej przekladki jest JarekS z x20xev na x25xe a ze twoj 1,8 i jego 2,0 to blizniacze konstrukcje wiec 99,9% czynnosci jest taka sama a druga sprawa tego typu tematow na forum jest full wystarczy poszukac

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Takich tematów na forum jest całe mnóstwo, wystarczy dobrze poszukać...

Share this post


Link to post
Share on other sites

No to może ja się wypowiem jako osoba aktualnie kończąca taki zabieg.

Tak jak Królik napisał x18xe to bliźniak x20, a właściwie jego ojciej 2l to rozwiercone 1,8.

Co do zmian to z pod maski wylatuje praktycznie wszystko

-Skrzynia

-łapy silnika

-cała wiązka elekryczna

komputer

pompa wspomagania

sprężarka

alternator

rozrusznik

wszystkie przewody ukłądu chłodzącego, wspomagania, klimatyzacji

amortyzatory, sprężyny

chłodnice

sprzęgło

Ogólnie to z tego co masz pozostaje lewarek zmiany biegów jeżeli wstawisz skrzynię f25, jeżeli natomiast f23 to musisz go również zmienić., sanki, maglownica oraz układ hamulcowy, reszta wylatuje.

Co do kosztów, może opisze to na podstawie swojego przypadku

silnik z osprzętem + transport 2500

kolektory wydechowe 250

części -uszczelki pokryw, kolektorów, uszczlenaicze wału, wałków, półosiek, rozrząd, chłodniczka oleju, sprzęgło, świece 2300

płyny, oleje 250

materiały do czyszczenia, konserwacji 400

kleje pasty 100

pierdoły spinki, cybanty, zaczepy, ogólnie duperele które zawsze wychodzą 200

czyli wychodzi ok 6 tysi, czy jest to opłacalne hmyyy.... ja się nie wypowiadam.

Edited by JarekS

Share this post


Link to post
Share on other sites

A sekwencji na pewno nie przełożysz bo w 1.8 masz 4 cylindry, w 2.5 masz 6 cylindrów. Będą potrzebne przeróbki

Share this post


Link to post
Share on other sites

dzięki za wypowiedz,chyba zwątpie w przekładkę.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lepiej kupić całe auto jako dawce niż kupować osobno części. U Ciebie dodatkowo dochodzą całe hamulce, piasty, koła, bo trzeba zmienić rozstaw śrub na 5x110. Całe auto z silnikiem 2.5 V6 można dorwać za jakieś 2000zł

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ale i tak musisz sporo kasy w nie włożyć, chyba że tak na desperata ktoś chce przekładać i zostawić to na czym latał. rozrząd, sprzęgło, chłodnica oleju, uszczelki to minimum jakie trzeba zrobić i z tego właśnie robi się gruba sumka, wszystko co było mi potrzebne z vectry można powiedzieć że kupiłem za 2800-3000 zł, reszta to są części i chemia niezbędna do przekładki, czyli jak by nie patrzeć ok ok 5 tyś wychodzi

Share this post


Link to post
Share on other sites

To ja dobrze trafiłem

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_biggrin.png" alt=":D" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/biggrin@2x.png 2x" width="20" height="20"> Sprzęgło było nówka, chłodniczka oleju w stanie bdb. Zmieniłem tylko rozrząd i uszczelki + płyny i olej z filtrem.

Share this post


Link to post
Share on other sites

U mnie się raczej do niczego nie nadawały, a chłodniczkę tak czy siak bym wymienił

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">, ja do siebie kupowałem w ciemno, jak sobie poczytałem w necie jakie są skutki

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Prim miałeś rację z altkiem

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20"> łożysko delikatnie chuczy

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20"> ale niestety kasy mi już zbrakło i musiałem założyć taki jaki był.

Share this post


Link to post
Share on other sites

To teraz się trochę nagimnastykujesz. Półośka do wyszarpania + wydech.

Share this post


Link to post
Share on other sites

wiem

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_sad.png" alt=":(" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/sad@2x.png 2x" width="20" height="20">, ale już obgadałem temat z naszym oddziałowym specem od vałek

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20"> będziemy razem walczyć więc powinno pójść sprawnie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam

Jestem świerzo po wymianie silnika w mojej viki (X18XE)

Przekładka 1 do 1 ale świeci mi się teraz kontrolka silnika.

Narazie nie mam jak podjechać na sprawdzenie.

Auto normalnie jeździ na benzynie jak i na gazie.

Czy możliwe jest skasowanie tego błedu po odpięciu klem aku??

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kolego nie ma możliwości skasowania błędu przez odpięcie klemy ponieważ może być błąd aktywny a wtedy jak nie usuniesz przyczyny błędu to będzie się kontrolka świeciła. Jeśli usuniesz przyczynę to kontrolka zgaśnie i będzie błąd nieaktywny ale nadal zapisany. Jednak po którymś odpaleniu samochodu błąd się skasuje.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Tak myślałem ale wolałem się upewnić.

Kiedyś miałem złą mieszankę na gazie ( za bogatą) to mi kontrolka silnika paliła się - pewnie od sondy lamda.

Po ponownym uruchomieniu silnika na benzynie - błędu nie było, więc sam się kasował.\

Hmmm czyli bez szybkiej wyzyty na diagnozie się nie obędzie

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_sad.png" alt=":(" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/sad@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites

Poszukaj kogoś w swoim regionie może akurat ktoś ma kompa, ewentualnie można na zworkę jest o tym na forum.

Edited by ADi999

Share this post


Link to post
Share on other sites

A po co jechać na diagnostykę?

Odczytaj samemu błędy jakie masz na kompie, jak to zrobić jest tutaj

Please login or register to see this link.

który co oznacza tutaj,

Please login or register to see this link.

kody które Ci wyskoczą wpisz w wyszukiwarkę i zobacz o co chodzi, jeżeli nie znajdziesz o nich informacji na forum otwórz nowy temat.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...