Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Sign in to follow this  
t.jaworski

1.9 DTH, 150KM z przerwami nie ma mocy

Recommended Posts

Witajcie.

Dziś jadąc Vectrą z 2005 roku (model 2006) ze wspomnianym w tytule silnikiem, po przejechaniu trasą ok 30km, dojechaniu do ronda, ruszyłem. Samochód ruszył po czym nagle zabrakło mu mocy i zaświeciła się kontrolka samochodu z kluczykiem i nie chciał się wkręcić wyżej niż na dwa tysiące obrotów. Po chwili kontrolka zgasła i samochód normalnie jechał. Potem dalej w czasie tej jazdy raz dosłownie na sekundę się zapaliła. Postawiłem samochód, po ok. 6 godzinach znowu musiałem jechać i normalnie odpalił, kontrolka nie świeciła się, miał moc. Dojechałem do skrzyżowania, ruszyłem i po chwili znowu zapaliła się ta kontrolka, a samochód stracił moc. Po paru sekundach kontrolka zgasła i samochód odzyskał moc. Po kilometrze znowu kontrolka i samochód nie ma mocy. Pojechałem podłączyć go pod komputer i wykazało taki błąd:

P0243 - Zawór ograniczający ciśnienie doładowania - przerwany obwód

(04) - Nie występuje

Jak rozwiązać ten problem? Dziwne jest to zachowanie, że raz jest ten błąd, raz go nie ma. Raz się zapala po 30km jazdy, raz od razu po ruszeniu, raz po chwili gaśnie kontrolka i moc wraca a raz świeci się przez 30km i dopiero po dłuższym postoju nie ma błędu i samochód normalnie jedzie

Edited by t.jaworski

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tez edytuje ten post ,zeby kto nie uznal ,ze jakies bzdury sa wypisywane , kolega zakladajacy temat , podal inny kod bledu niz jest teraz ,wiec rozmowa nabiera sensu po przeczytaniu wszystkich postow

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_biggrin.png" alt=":D" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/biggrin@2x.png 2x" width="20" height="20">

Sprawdz swiece , pewnie do wymiany ktoras.Chociaz swiece powinny zapalac kontrolke na poczatki i po jakims czasie znikac,zalezy w jakim sa stanie.Moze to tez byc problem z modulem ,ale zacznij od swiec.

Edited by pszczo

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja tez wymienialem swiece i po 2 dniach jedna padla.jesli swiece masz wymienione no to temat idzie dalej,musisz sprawdzic modul. Ja mialem podobne objawy,a okazalo sie sie co innego ,blokujace sie klapki w kolektorze a swiece wyszly przy okazji.

Sorry niechcący nacisnolem i dalem ci plusa w sumie za nic.swoja droga wpisz w wyszukiwarce kod bledu i jest tego sporo w necie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Przepraszam bardzo ale wprowadziłem Was w bład - nie ten błąd podałem - ten miałem przed wymianą świec. Temat dotyczy tego błędu:

P0243 - Zawór ograniczający ciśnienie doładowania - przerwany obwód

(04) - Nie występuje

Poprawiłem pierwszy post.

Edited by t.jaworski

Share this post


Link to post
Share on other sites

No to tylko taka mala roznica

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_biggrin.png" alt=":D" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/biggrin@2x.png 2x" width="20" height="20">

Nie zmienia to faktu ,ze nadal nie szukasz odpowiedzi w internecie , a wystarczy uruchomic wujka google

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_biggrin.png" alt=":D" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/biggrin@2x.png 2x" width="20" height="20">

Milej lektury:

Please login or register to see this link.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Myślę, że wystarczy wyczyścić czujnik róznicy cisnień. Znajduje on się w środkowej cześci kolektora ssącego.. Do tego celu trzeba wypiac kostkę, odkręcić śróbę typu torx i dalikatnie ruchami w prawo i w lewo wyjąc czujnik.

Do czyszczenia można użyć pędzelka i benzyny ekstrakcyjnej.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Zrobiłem dokładnie jak napisałeś. Czujnik był bardzo brudny. Niestety dalej silnik zachowuje się tak samo jak to opisałem w pierwszym poście.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Jesli faktycznie EGR ,czujnik masz czyste , jest jeszcze kilka rzeczy do sprawdzenia , nie chce Cie wprowadzac w blad teraz ,znajde opis to Ci wkleje troche pozniej.

Share this post


Link to post
Share on other sites

tak czytam ten temat i czytam i powiem Wam tak jeden pisze o zupie, a drudzy o d*pie

to, że przeczyściłeś czujnik ciśnienia w dolocie to super, nie mam pojęcia na jakiej zasadzie on działa ale w każdym z19dth i nie tylko jest tak zaklejony, że z jego wskazań to chyba komputer nie korzysta

problem dotyczy zaworu sterującego turbiną i jest to problem natury elektrycznej, więc trzeba przeczyścić styki, a najlepiej podmienić na inny sprawny

zawór ten znajduje się przy pasie przednim koło obudowy akumulatora

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

no nie do konca o zupie i d*pie , bo link do rozwiazania problemu zostal wklejony, a nie trzeba chyba wypisywac tego samego ,co mozna znalezc i przeczytac.tak problem dotyczy zaworu sterujacego ,tak jak pokazuje blad przedstawiony przez kolege zakladajacego temat.

zamieszanie wynikalo z tego ,ze kolega na poczatku opisal objawy ,ale dopisal zly kod bledu ,ktory teraz poprawil.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...