Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

eminem1986

PROBLEM Z SILNIKIEM

Recommended Posts

witam wszystkich.

Mam taki problem, check ani kontrolka silnika sie nie pali a auto niema wogole mocy ani wolnych obrotów tzn. gdy puszcze noge z gazu to w zasadzie od razu gasnie... swiece wymienione jakies 5 miesiecy temu, filtr paliwa z rok temu ale malo ma na nim przejechane... ostatnio mialem problem z czujnikiem obrotow walu i tez go wymienilem na oryginalnego simensa (nowke za 240zl) juz niemam sily do tego samochodu... ciagle cos wymieniam i wiecznie cos go boli... bledy oczywiscie zczytałem metoda "zworki" i nic nie wykazało... slychac tez troche ze zawory stukaja ale czy to moze byc powod ze silnik jest mulowaty, brak mu mocy i niema wolnych obrotow?? ostatnio czyscilem rowniez przepustnice i silniczek krokowy ale to tez nic nie dalo, zastanawiam sie czy go gdzies do mechanika nie oddac ale nie chce trafic na jakiegos naciagacza co bedzie gdybal moze to moze tamto i za wszystko kasowal...chociaz sam juz tez trace cierpliwosc do niego... POMOCY... za wszystkie porady z gory dzieki.

Share this post


Link to post
Share on other sites

A że tak spytam filtr powietrza jak wygląda? Przewody wysokiego napięcia jak wyglądają?

Share this post


Link to post
Share on other sites

no wlasnie filtr powietrza wymienilem razem z olejem jakies 5 miesiecy temu... przewody ze swiecami rowniez wtedy byly wymienione...

Share this post


Link to post
Share on other sites

A przeplywkę sprawdzałeś?

Share this post


Link to post
Share on other sites

przeplywomiez tez wymienilem na uzywke z samochodu ktory przyprowadzilem z niemiec... mialem przezucic do siebie caly silnik ale wyszlo na to ze go sprzedalem i chyba zrobilem duzy blad bo tamten chulal jak marzenie... w sumie mam dwa przeplywomierze ten swoj stary i ten z samochodu ktory przyprowadzilem,ktory poszedl na czesci...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kiedy to się stało, od zawsze tak ma czy od jakiegoś czasu?? Kompresja zmierzona?? Ciśnienie paliwa zmierzone??

Share this post


Link to post
Share on other sites

egr ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

kompresja byla mierzona i wyszlo 14,5 na kazdym garze... egr przeczyscilem ostatnio razem z przeplewka i krokowcem (moze go zaslepic...) cisnienia paliwa nie mierzylem bo niewiem jak i czym... juz skonczyly mi sie pomysly co moge jeszcze zrobic... dzieje sie to gdzies od miesiaca czy poltora i caly czas grzebie i nic...

kompresja byla mierzona na cieplym silniku, przy otwartej przepustnicy i wykreconych wszystkich swiecach...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Zmierz ciśnienie paliwa - jest do tego specjalny przyrząd pomiarowy (manometr). Odepnij też czujnik temperatury i sprawdź czy jest jakaś zmiana

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

kurde niewiem czy bede mial skad skombinowac ten manometr... a co do czujnika temp. to jakby byl uszkodzony to nie wyswitlil by sie jakis blad??? wymienilem ostatnio czujnik temp ale ten podajacy sygnal na zegary a nie na ECU

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Niekoniecznie, właśnie najczęściej jest tak że nic nie wywala przy uszkodzonym czujniku. Odłącz lub zmierz go jaką ma rezystancję na zimnym i ciepłym silniku - gdzieś na forum były podawane dane tego czujnika

Share this post


Link to post
Share on other sites

pooglądaj auto pod kątem nieszczelności w okolicach dolotu powietrza

Share this post


Link to post
Share on other sites

A sprawdzałeś ustawienie rozrządu? Skoro nie ma mocy, auto gaśnie po zdjęciu nogi z gazu i klepią zawory to ja obstawiałbym przestawiony rozrząd. Sprawdź to, bo jeśli przeskoczył o ząbek lub dwa to kolejny przeskok nie będzie zbyt przyjemny :|

Share this post


Link to post
Share on other sites

a czy przy przestawionym rozrzadzie nie byloby jeszcze np strzelania w rure itp? bo czegos takiego niema... juz niewiem co robic... kable, swiece, olej, filtr paliwa i powietrza, czujnik polozenia wałkow rozrzadu, czujnik obrotow walu, pasek klinowy-to wszystko wymieniałem...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Nie koniecznie, masz całe mnóstwo opcji przestawienia rozrządu tym bardziej że masz 2 wałki rozrządu i tak jak driveron napisał to może być przyczyną

Share this post


Link to post
Share on other sites

tak wiec rozrzad niby wyglada wporzadku... zostaje mi jeszcze cisnienie paliwa zmierzyc (ale niemam czym) no i ten czujnik temp. wie ktos moze ile ten czujnik moze kosztowac? bo juz na 2 czujniki wydalem z 500zl...

Share this post


Link to post
Share on other sites

ale chodzi mi o cene czujnika temp. podajacego sygnal na ECU bo ten na zegary wymienilem i kosztowal jakies 22 zlote a ten na ecu to gosc w sklepie mi powiedzial ze musze go najpierw wykrecic zeby on zobaczyl bo sa jakies rozne i on niewie jaki Ja mam... fakt ze jak prayprowadzilem opla z niemiec na czesci do siebie to tam byla inna wtyczka na ten czujnik a silnik byl taki sam jak moj X20XEV...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

No tak jak Ci kolega napisał. Oryginał kosztuje ok 50zł

Share this post


Link to post
Share on other sites

witam

tak wiec dzisiaj wykrecilem kolektor ssący i okazalo sie ze nie dosc ze uszczelka na łączeniu byla walnieta i zasysal lewe powietrze to jeszcze kolektor ogolnie jest pekniety na dlugosci ok 15cm... teraz pytanie... ktory kolektor jest lepszy, plastikowy czy aluminiowy bo podobno sa 2 i niewiem na co mam wymienic bo mialem aluminiowy... oraz czy od omegi 2.0 podejdzie i czy sa roznice w podcisnieniach????

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Do Twojego silnika nie ma plastikowego kolektora

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20"> Od Omegi będzie ok a co i jak podłączyć było opisane wielokrotnie na forum

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites

witam ponownie:-) tak wiec wymiana kolektora pomogla... silnik o wiele lepiej pracuje i chodzi... w koncu jakas tam moc czuje:-) ale pojawil sie nastepny problem a mianowicie od czasu do czasu wyskakuje mi blad 0130- nieprawidłowy sygnał sondy i teraz niewiem czy sonda raz moze pracowac a raz nie, czy z kablami cos nie tak (chociaz ostatnio sprawdzalem i wydaje mi sie ze jest ok...) i czy jest jakas mozliwosc sprawdzenia sondy?? tylko nie piszcie ze bylo opisane na forum czy cos... poprostu jak ktos wie to prosze o napisanie... z gory dzieki:-)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Jest możliwość sprawdzenia sondy i było na forum

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20"> Najlepiej jak podepniesz samochód pod kompa i sprawdzisz zakres działania sondy w czasie rzeczywistym

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...