Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Guest davido6

Vectra b 2000r 2,2dti Brak mocy

Recommended Posts

Guest davido6

POMOCY!! Sprawa wygląda następująco: Ogolnie brak mocy, PALI SIE CHECK, nie załącza się turbo, ale to nie jest wina turbo bo podłączeniu pod komputer turbo działa, Auto jeździ ale nie ma mocy nie kopci, obroty wporządku, odpala na dotyk. Kody błędów nastepujące: P1631 P0400 i P1590 Elektrozawory wporządku, podciśnienia też, Wymieniony niepotrzebnie przepływomierz powietrza, była opcja sterownik w pompie wtryskowej, zostało to sprawdzone i też jest wporządku, ostatnio mechanik powiedział że może być to pompa ale z tego co wiem to nie są do końca objawy uszkodzonej pompy wtryskowej. Prosze o jakieś konkrety jesli miał ktoś podobny problem bo już nie mam siły, kontakt davido36@interia.pl gg 3850506 bądź forum.

Edited by davido6

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Witam!

Co do błędów to napisałem Ci w innym poście.. Co do podciśnienia to może zawór EGR lekko walić (membrama lub zapierdzielony), wężyk gdzieś przytary, vacum pada itd. Błąd P0400 to bardzo rozległy błąd i może dotyczyć większej ilości podzespołów..

A P1631 to słynny już sterownik pompy wtryskowej..

Pozdrawiam, HDTeam!

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest davido6

Nie zauważyłem aby EGR "walił" wyczyściłem go na samym początku był zanieczyszczony, wężyki niby też wszystkie wporządku, a co do sterownika to "był" sprawdzany

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Witam!

W EGR'rze mogła paść membrama i tego nie zweryfikujesz..

A sterowniki padają nawet 100m od mechanika, który to robił, bo jakaś inna np. mechaniczna usterka w pompie uwala go, a on się po prostu tam smarzy.. Nie ma reguły na to, naprawdę..

Wężyki trzeba niestety skrupulatnie posprawdzać..

Pozdrawiam, HDTeam!

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest davido6

Ale czy EGR mogłby powodować aż takie problemy? Sterownik sprawdził bo myslał że jest przypalony ale był ok, bawił sie z autem ponad 2 tygodnie i nic nie zrobił, dzisiaj po pracy chcę wstawić do innego warsztatu, może uda komuśinnemu zlokaliować usterke

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Witam!

Zawór EGR jest jedną z części składowych całego układu recyrkulacji spalin i też podciśnienia i tak jak pisałem, jedna mała pierdułka przy czymkolwiek skutkuje w bardzo wielu przypadkach właśnie błędem P0400 a konkretnie nie da się wskazać, co jest przyczyną i trzeba niestety eliminować, no chyba, że widzisz, że gdzybek od EGR nie chodzi, albo wali olejem itd., albo wężyki od zaworków na gumowych łączach nie są rześkie.. Jak to z Oplem

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Pozdrawiam, HDTeam!

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest davido6

Jak wyczyściłem egr to "grzybek" normalnie chodził, dzisiaj jeszcze raz sprawdze jak wyglada EGR-miesiac temu czyszczony, może akurat bedzie to cos z układem recyrkulacji spali, podciśnienia, jak odstawie auto to wytłumacze co było sprawdzane i niech zwróci uwage własnie na układ recyrkulacji spali, podciśnienia, zobaczymy efekty,

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Witam!

Ja też bazuje na własnych doświadczeniach i perypetiach.. Ale niech mądrzejśi myślą, może wymyślą -oby..

O ew. wynikach pisz..

Pozdrawiam, HDTeam!

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest davido6

Tym razem sprawa wyglada nastepująco: Wyciągnąłęm zawór EGR był on od oleju przetarłem go troche, dmuchnałem w wezyk od niego nie mozna było i wciagnałem powietrze było słychać takie syczenie za filtrem powietrza, pewnie od elektrozaworow, złozyłem wszystko spowrotem odpaliłem o dziwo check zgasł moc wróciła

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20"> kawałek sie przejechałem zgasiłem auta odpaliłem na nowo i check znowu sie zapalił i brak mocy ale wydawało mi sie że było troche więcej mocy, czynność powtorzyłem jeszcze raz ale juz check palił się. Co tym razem czy to właśnie EGR????

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Witam!

Najprostszym rozwiązaniem jest podmianka takiego samego zaworu EGR od jakiegoś kumpla, jak jest to chwała Panu, i wtedy wynik masz od razu..

Albo jak masz znajomego gdzieś w sklepie to 'pożycz' na godzinkę

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Powyższe rozwiązania za darmo.. Albo nowy EGR za 250/300 PLN :|

Pozdrawiam, HDTeam!

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest davido6

Ale jeśli był by to EGR to moc wróciła by na "chwile" ?? jesli bym wymienił warto też było by wyczyścić kolektor? czy było by to zbędne

Share this post


Link to post
Share on other sites

Przecierz ty masz elektroniczny EGR jak mambrama ?. Y2,2DTR <- EGR z zafiry, a nie VB.

Please login or register to see this link.

Poprostu zacina sie EGR w nich regeneracja pomaga na 100km i znowu check możesz zdjąć ten plastyk z EGR i tam może być dużo sadzy i tam należy wyczyścić.

Tu masz jak.

Please login or register to see this code.

Edited by SEBA

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Witam!

Jeżeli źródłem problemów jest tylko EGR to jego wymiana teoretycznie powinna rozwiązać problem, ale cholera wiem.. Może warto byłoby pojechać do kogoś kto ma vacuometr i sprawdzić podciśnienie jakie robi pompa vacum..

Czyszczenie kolektora, o ile nie było robione, naprawdę warto zrobić.. Można się ostro zdziwić, jak okaże się, że wyciągniesz pół wiadra mazutu

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Pozdrawiam, HDTeam!

Share this post


Link to post
Share on other sites

1. P1590 - za mocne wejście sygnałów pracy silnika. Zwarcie w obwodzie prądowym modułów sterujących zacisk 95 (X81)

2. P1590 - za słabe wejście sygnałów pracy silnika. Zwarcie do masy lub przerwa w obwodzie prądowym modułów sterujących zacisk 95 (X81)

W obydwu przypadkach należy sprawdzić wiązki przewodów: Y51 zawór elektromagnetyczny – podciśnienie oraz K70 moduł sterujący – diesel, czy nie ma zwarcia do masy lub przerwy w obwodzie prądowym zaworu elektromagnetycznego i modułu sterującego

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest davido6

U siebie mam taki zawór

Please login or register to see this link.

DZIADEK VEC- ten plastik z góry ściągnąć tak? nie no regenerować nie opłaca się a na nowy dobrej firmy ile trzeba wydac?

Please login or register to see this quote.

Jesli by tak było moc wrociła by na chwile tak jak wcześniej napisałem???

Edited by davido6

Share this post


Link to post
Share on other sites

Taki EGR jak na twojej fotce to nie było w 2,2DTR tylko w 2,0DTI ale jak mam taki sam w 2,0DTL,i nie regenerują tylko metalowe w Brzegu.

P1631 Uszkodzony sterownik pompy wtryskowej

P1631 Komputer sterujacy pompy wtryskowej - uszkodzenie Przerwany obwód pradowy / zwarcie z potencjałem plus akumulatora w wiazce przewodów

Należy podawać wszystkie błędy tego nr.

P 1590 winowajcą jest elektrozaworek od zbiorniczka mia za małą rezystancje cewki np 5 ohm a powinno byc 45 ohm.

//edit SEBA

Wykresliłem nieprawdziwe informacje. EGR o którym piszesz był w Zafirach, ktore mają również inną pompę wtryskową.

W VB 2.2 i 2.0 EGR jest taki sam.

Edited by SEBA

Share this post


Link to post
Share on other sites

według mnie przyczyny należy szukać w elektrozaworze sterującym egrm, czyściłeś ten elektrozawór?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Witam!

WAHLER jest dobry.. Te 230-250 PLN to taka cena będzie.. I tego nie zregenerujesz niestety..

Pozdrawiam, HDTeam!

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest davido6

Bo mam właśnie 2,2 dti, Elektrozawory były sprawdzane przez poprzedniego mechanika z tego co mowił. a jak moge go wyczyścic?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest davido6

Ten elektrozawór znajduje sie z lewej strony za filtrem powietrza? Bo jak wciągnąłem powietrze z wezyka od egr-a to było słychac taki drzwiek właśnie z tamtąd

Edited by davido6

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this link.

Masz taki drugi elektrozaworek ? to do wymiany jak masz.

Please login or register to see this link.

Edited by Dziadek vec

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest davido6

Sam nie dam rady sprawdzic tego takze zostane narazie przy EGR i elektrozaworze jutro sie tym zajme bo jestem właśnie w pracy a jak to nie poskutkuje to pojade do elektryka,

Share this post


Link to post
Share on other sites

EGR środek potargana membrama.

Please login or register to see this link.

Sprawdzić elektrozawór od turbo możesz pomijając go podłanczając podciśnienie odrazu pod gruszke na turbo i spróbować ale nie przekraczając 3000 obrotów bo będzie check przeładowanie.

Edited by Dziadek vec

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest davido6

Czyli wyciągam ten na który jest skierowana strzałeczka? A drugiego nie mam aby podmienić

Edited by davido6

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...