Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Gabrielll

Interfejs LPG STAG 4/LPGTECH

Recommended Posts

Witam, mam zamiar zakupić fejsa

Please login or register to see this link.

Co o tym myślicie??

Mam Silnik X18XE z LPG STAG 4. Kabel jest mi potrzebny do wszelkiej diagnostyki LPG. Program mam zamiar pobrać ze strony STAGA

Edited by michalm83

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mam instalacje ze sterownikiem STAG 4 i taki sam kabelek jak na tej aukcji i wszystko można nim ustawić bez żadnego problemu.

Edited by michalm83

Share this post


Link to post
Share on other sites

A wieć zamówie sobie ten kabelek, dzięki za info. A przy okazji, byłem w sobotę u mechanika bo miałem kłopoty z wtryskiwaczem( zwarcie przy kostce oczywiście wywaliło checka) i powiedziałem mu że mi dużo spaliła jak miałem zwarcie ok 11l/100 gdzie zawsze paliła max 9,5/100. Mechanik ustawił mi prawdopodobnie mniejszą dawkę i teraz faktycznie pali dużo dużo mnie bo jak dzisiaj zatankowałem to wyszło 8,5/100 przy czym samochód zachowuje się jak diesel , dziwi mnie to bo na benzynie chodzi tak samo(kłopoty z wyprzedzaniem) . Czy jest ta regulacja LPG powiązana z PB??

W skrócie- samochód pali mniej niż 9/100 LPG i chodzi troche jak muł. Jak przełącze na Bp chodzi tak samo. A czy nie powinien mieć lepszego kopa??

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Kolego tak w skrócie.

Pojechałeś do gaziarze ze ci dużo pali wiec ci obniżył tzw mnożnik i sterownik LPG podaje mniej gazu wiec jest muł na lpg.

Please login or register to see this link.

U mnie jest tak mapa PBi mapa PB podczas jazdy na LPg praktycznie sie pokrywaja

Please login or register to see this link.

Tu masz mape w której

Please login or register to see this link.

Mam nadzieje ze to złapałes bo sie troche rozpisałem.

Edited by michalm83

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dzięki za konkretną i obszerną odpowiedz :)z tego co widziałem u gaziarza " z za pleców:)" to maja mapa nie pokrywa się za bardzo a na końcach to w ogóle jest rozjechana za równo u dołu i u góry. Czekam na kabel i będę robił korektę. Dodam że gaziarz mi ustawiał wszystko na wolnych obrotach na postoju, a z tego co wiem najlepiej jest się przejechać i pod obciążeniem ustawiać. Jeszcze raz dzięki za info

Edited by Gabrielll

Share this post


Link to post
Share on other sites

Na postoju to sie robi auto kalibracje żeby w ogóle chciało na LPG pojechać . Potem regulacja na drodze.

Co do tych twoich rozjazdów:

Mapa poniżej ok 2ms i powyżej 12ms(w zależności od auta) może byc rozjechana poniewaz :

Te 2ms to bieg jałowy a to co poniżej to mapa gdy puszczasz gaz i hamujesz silnikiem to wtedy trochę rozjeżdża mapę i tym nie trzeba się przejmować choć wyregulować sie da.

To ponad 12ms to wina tego ze w naszych autach sonda pracuje tylko w pewnym zakresie,Czyli po przekroczeniu tej wartości 12ms sonda nie jest w stanie juz regulować mieszanki i ECU wchodzi w OL(open loop) czy jakoś tak . To OL powoduje ze z powodu braku regulacji ECU nie mając już sygnału z sondy lambdy powoduje zalewanie silnika (lepiej zalać silnik niż jechać przy takim obciążeniu na ubogiej mieszance)

Share this post


Link to post
Share on other sites

a najlepiej auto wystoic na korekty skanerem po obd bo na mapki mozna wystroic dobrze ale nie idealnie

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

sonda pracuje w pełnym zakresie, ale w OL jest wskazania nie są brane pod uwagę, zastępują je nastawy fabryczne.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Stag4 nie ma korekty po obrotach .No chyba ze nie umiem właczyc

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

spoko, ja też kiedyś się tego nauczyłem bo wiedza nie bierze się z niczego

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites

mogę się mylić bo nie pamiętam ale wydaje mi się że w stagu4 plus jest aktywna tabelka korekcji po obrotach.

lecz trzeba by to dla pewności sprawdzić.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Katuje STAGa 4 od maja i jakoś te korekty mi się nie chcą uaktywnić.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Czekam na kabel i zrobie prt sc map, wtedy porozmawiamy konkretnie

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20"> dziękuję wszystkim za informację i wyczerpującą wypowiedź.

Share this post


Link to post
Share on other sites

chyba faktycznie neima korekcji po obr w 4

teraz oglądam instrukcje i ta funkcja niby dostepna jest w 300 isa i premium

w 4 jest korekcja od temp i cisnienia gazu

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mam Stag 4 z softem 8.0 i są korekty po obrotach, temperaturze gazu, ciśnieniu gazu. Zaktualizuj soft do nowszego ze strony producenta i będzie dostępne.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Kolego soft 8.0 to chyba jest z przed roku. Najnowsza wersja 9 jest z 23,072012 i oczywiscie w nim jest zakladka korekty po obrotach tylko niestety u mnie w STAG 4 nie aktywna.Klikajac na KOREKTA PO OBROTACH pojawia sie tabela obrotów i czasów ale nic tam nie moge wprowadzic

Edited by michalm83

Share this post


Link to post
Share on other sites

A może masz Stag 4 ECO. To taka okrojona wersja sterownika=tańsza dla montera. Podobno nie obsługuje właśnie niektórych korekt nawet po dograniu nowszego softu. Powinno się go wykorzystywać w autach niepotrzebujących żadnych korekt. Na sterowniku jest chyba napis ECO w zielonym kolorze. Zobacz temat o tym sterowniku na forum LPG.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this image.

Please login or register to see this link.

Please login or register to see this image.

Please login or register to see this link.

Please login or register to see this image.

Please login or register to see this link.

Please login or register to see this image.

Please login or register to see this link.

A więc tak:

W końcu otrzymałem kabel z allegro jak który zamówiłem ( ten podany w temacie) i kabel sprawuje się bardzo dobrze, nie rozłącza, nie wyświetla błędów( na win 7 64x)

na początku zaktualizowałem softa do wersji 9,1 i zrobiłem auto kalibrację w trakcie pojawił się komunikat że ciśnienie gazu w barach jest za wysokie i wynosi 1,62, nie wiedziałem na ile trzeba zmienić i gdzie więc zostawiłem to w spokoju. Później zrobiłem 10 km na benzynie a później 10 km na gazie, okazało się że moje mapy w ogóle nie nakładają się na siebie ( gaz ( zielony) był na dole o 2 cm równolegle dalej od benzyny ) więc zacząłem się bawić mnożnikiem. Efekt końcowy jest taki jak na zdjęciach. Proszę o pomoc w dostrojeniu gazu, zapewne jest mnożnik źle ustawiony i ciśnienie, dlatego wrzuciłem zdjęcie. Dodam że auto ma muła chociaż równo pracuje..

Edited by Gabrielll

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

regulujesz śrubą na reduktorze, ale zanim to zrobisz przełącz auto na gaz potem z powrotem na benzynę ciśnienie powinno spaść, jak nie spadnie to trzeba ustawić w niższym zakresie to stanowczo zbyt wiele, wszystko zależy od zastosowanych wtryskiwaczy i średnicy ich dysz.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ze zdjęc wynika ze cisnienie jest 1.33

w porgramie masz ustawione 1,43 , wiec ustaw w porgramie ok 1.30 i sprawdz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this link.

Mam kilka pytań odnośnie zasady ustawiania mnożnika... Interesuje mnie pierwsza i ostatnia kropka, i jakie odstępy powinny mieć kropki żółte pomiędzy sobą?? czy to jest dowolne??? Czy w ogóle jest jakaś zasada podczas ustawiania mnożnika. Nie pasuje mi jeszcze że czasy wtrysków Bp i LPG nie są identyczne i czy jutro jak będę robić regulację to czy odłączać keme na 5 min i od nowa zrobić autokalibrację przy temp 80 stopni a nie przy 41?? ?? Czy odchyłkę też jakoś się kalibruje?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Odchyłka ci pokazuje róznice miedzy mapa PB i mapa PB podczas jazdy na LPG

Druga kropka na mapie to punkt biegu jałowego wstepnie jest on ustwaiany podczas autokalibracji .

zanim zaczniesz działac to cisnienie daj na 1,2 bara

Edited by michalm83

Share this post


Link to post
Share on other sites

Czy robić ponownie autokalibrację czy już regulować na tym co jest??

Co do ilości punktów to moge ustawić ile chce bo to tylko służy do regulacji mnożnika prawda??( te żółte)

W necie znalazłem coś takiego::

Podstawa to:

- gaz doprowadzany wężykami o jednakowej długości

- zastosowanie odpowiedniej średnicy dysz w wtryskiwaczach

- sprawdzenie szczelności układu dolotowego powietrza i jakości kabli wysokiego napięcia ewentualna wymiana filtra no i kabli, jeśli kopią.

Od tego należy zacząć, aby móc zająć się ustawianiem Staga300.Jeśli sama instalacja wtrysku gazu jest poprawnie wykonana a w/w układy silnika sprawne to przystąp do regulacji staga 300.

A robisz to tak

przed całą zabawą ze stagiem w butli zero gazu (to ważne) jedziesz na stacje i tankujesz 5litrów to według twojego spalania powinno dać ci możliwość przejechania około 50km to dystans, na którym powinieneś zdążyć zestroić sterownik LPG.

Teraz ustawiamy staga:

1. Auto Kalibracja

Przed uruchomieniem silnik ma mieć temperaturę trakcji. Teraz zdejmij klemy z akumulatora na około 5min. Po to, aby komputer samochodu zresetował ewentualne błędy w większości samochodów ten zabieg wystarcza aby zresetować błędy komputera sterującego wtryskiem silnika. Po tym zabiegu odpal ponownie samochód minuta na wolnych obrotach potem jazda z 5 kilometrów wszystko oczywiście na benzynie sterownik staga w pozycji off, czyli centralka w samochodzie zgaszona a niemigająca (automatycznie). Teraz włącz autokalibrację oczywiście na postoju po to aby wiedzieć czy stag nie wykryje za dużych czy za małych dysz wtryskiwacza no i ustawi orientacyjnie swoje parametry. Ważne rób to przy wyłączonych światłach, klimie, nawiewie, i radiu po prostu wszystko ma być off.

2. No teraz sławetna mapa wtrysku

Najważniejszy parametr, od którego zależy jazda i spalanie

Najpierw mapa benzyny

Ważne rób to przy włączonych światłach, nawiewie, i radiu po prostu wszystko ma być on. Tylko klima ma być off.

W zależności, jaki preferujesz styl jazdy tak rób mapę, tzn, jeśli jeździsz z butem, sandałem, kapciach tak masz jeździć przy tworzeniu mapy benzyny ważne wtedy jest to, aby deptać pedał gazu od czasu do czasu do tzw. deski. Jak się wyrysuje linia mapy benzyny to zrób jeszcze z 3-5 km. Ale jadąc jak normalny użytkownik samochodu na długiej nudnej trasie gdzie niema dziur i innych samochodów do wyprzedzania po prostu spokojnie. Zauważ, że mapa benzyny powinna się lekko zmieniać w czasie jazdy spokojnej najprawdopodobniej będzie się prostować. Na zakończenie tworzenia mapy jeszcze raz przez chwilę gaz do dechy no i zjazd na postój teraz wolne obroty i obserwuj mape (linia wyrysowana) jak się zmieni na początku ładnie wyprostuje (około 15-30 sekund na postoju) zaznacz w programie sterownika Blokuj no i masz dobrze zrobioną mapę benzyny. Powinna wyglądać mniej więcej jak twoja na zamieszczonej fotce.

3 A teraz najlepsza zabawa mapa Gazu!

Jedną z ważniejszych rzeczy, którą musisz zrobić to dodać na swojej mapce więcej punktów (te żółte zaznacz którykolwiek i naciśnij insert na klawiaturze spowoduje to dodanie kolejnych punktów) teraz rozmieść je w następujący sposób pierwszy zostaw na razie tak jak się ustawił po autokalibracji.

Drugi punkt (wolne obroty) ustawiasz w następujący sposób

Przełącz na benzynę niebieski punkt wskaże ci czas pracy wtryskiwacza na wolnych obrotach ustaw swój drugi punkt tak, aby pionowa linia przecinała go w samym środku to jest twój czas pracy wtryskiwaczy gazu na wolnych obrotach resztę punktów rozmieść od siebie, co 1,5ms (dla ułatwienia na podziałce czas wtrysku jedna kreska to 0,25ms).

Teraz pozostaje ustalić mnożnik dla wolnych obrotów a robi się to tak silnik pracuje na benzynie zobacz po prawej stronie, jakie czasy mają wtryski dla benzyny teraz zaznacz punkt 2 swojej mapy przełącz na gaz i porównaj czasy dla gazu, jeśli się różnią a na pewno to strzałkami na klawiaturze podnieś albo opuść punkt tak, aby czasy wtrysku benzyny i gazu były takie same w ten sposób ustala się mnożnik.

Po ustaleniu mnożnika dla punktu 2 wszystkie pozostałe punkty oprócz ostatniego ustaw tak samo strzałkami góra duł.

Ważne jest, aby lamda czy silnik pracuje na gazie czy na benzynie idealnie falowała góra duł.

No chyba, że jednak jest nie podpięta, (bo większość gaziarzy uważa, że to niepotrzebne- kompletna bzdura sterownikowi jest niepotrzebne, ale nam do kalibracji bardzo!)

I to wszystko, co możesz zrobić samemu teraz poproś kogoś, kto siądzie za kółkiem twojego autka a ty laptop na kolanka i do roboty i najważniejsze zapomnij, co do tej pory wiesz na temat mapy wtrysku i jej graficznego przedstawienia za pomocą dwóch linii nigdy się nie pokryją na stałe to tylko chwilowe przebiegi Mapy te mają zobrazować czy czasy wtrysku pokrywają się w jakimś nieznacznym stopniu szkoda czsu …

No to w drogę

Wolne obroty (punkt 2)masz ustawione teraz kolejne punkty twojej mapy.

Rozpędź auto do jakiś 80 km/h na 4 biegu i zacznij wstępna kalibracje posłużymy się tu dopasowaniem mapy gazu do istniejącej już mapy wtrysku benzyny zaznacz kolejne punkty swojej mapy i przesuwaj je w górę lub w dół nie na boki (punkty mają pozostać rozmieszczone od siebie, co 1,5ms oprócz pierwszego i ostatniego).

Po wstępnej kalibracji powinieneś mieć dopasowanie mapy gazu i benzyny to oznacza wstępną kalibrację zakończoną

Teraz dostrajanie

Najbardziej żmudne zadanie dobrze robić w godzinach wieczornych, kiedy natężenie ruch jest małe i na drodze prostej i równej. Twój kierowca mysi wykazać się wyczuciem a więc niebieski punkt, który porusza się po naszej mapie wtrysku w zależności od obciążeń, ustawiamy, go np. pomiędzy punktami 2 i 3 naszej mapy sprawdzamy, przez co najmniej 15sekund czas otwarcia wtryskiwaczy na benzynie teraz przełączamy na gaz i punktem trzecim poprzez przesuwanie go w górę lub duł (nie na boki) tak, aby czasy otwarcia wtrysku były takie same jak na benzynie (lambda pracuje falowo góra duł) i tak wykonujemy korekty wszystkich punktów na naszej mapie.

Pozostaje jeszcze punkt pierwszy i ostatni ustawia się je tak, aby utrzymać linie jak najbardziej zbliżoną do prostej.

Na koniec regulacji jedziemy spokojnie do czasy aż stag zasygnalizuje koniec gazu wtedy przełączmy się na PB jedziemy na stację tankujemy 10litrów gazu i test spalania mamy rozpoczęty jedziemy do zasygnalizowania braku paliwa przez stag przełączamy na PB i ponownie na stacje znów 10l i tak az do spalenia 30l gazu wtedy mamy dobrą średnią spalania (ilość litów podzielić przez kilometry razy 100 i mamy wynik)

Czy mogę się na tym wzorować??

Edited by Gabrielll

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cisnienie w dól i potem znow autokalibracja. Tylko jak obnizysz cisnienie to i w ustawieniach sterownika zmien.

Nie musisz walic tyle kropek wystarczy co 1.5ms

Share this post


Link to post
Share on other sites

Czy mógłbyś mi opisać dokładniej gdzie i jak zminić ciśnienie?? czy faktycznie muszę tą śróbą regulować a nie wystarczy w programie zmienić na 1,2 tu gdzie ciśnienie robocze wynosi 1,43??

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...