Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Sign in to follow this  
Damianklub

Uszczelniacze zaworów, uszczelka czy...?

Recommended Posts

Witam!

Czytałem kilka tematów o podobnej tematyce ale to nie dotyczyło konkretnie tego co dolega mojej vectrze.

Dodam, że w temacie uszczelniaczy, popychaczy itd jestem zielony więc po to zakładam ten temat żeby mi ktoś chociaż troche wytłumaczył co może dolegać autku.

Problem mam taki, że ostatnio przy parkowaniu zauważyłem jak vectra puszcza dymek (taki lekko niebieski) jak dodaje gaz tak w granicach 1500 obrotów. Zauwazyłem przy parkowaniu bo było ciasno i kilka razy ruszałem na 1 i cofałem.

Wcześniej nie dymił. A teraz nawet na jałowym jak dodam gazu do 2000obrotów i puszcze to sobie zadymi na chwile i ustaje.

Olej był wymieniany jakieś 2000km temu, przejechałem około 1500km a oleju ubyło coś koło 700-800ml. To norma dla x20xev? Wcześniej dolewałem ale nie tyle.

Przejechane mam 230 000km. Nie ma oleju w zbiorniczku plynu chłodniczego, "masła" pod korkiem wlewu oleju tez nie ma.

Błędów nie ma. Mam lpg - sekwencja sprawuje się dobrze.

Spalanie w normie - tzn w normie na trasie bo w mieście spala więcej pb czy lpg ale to dlatego , że w mieście robie krótkie odcinki 5-6km wtedy silnik sie nie nagrzewa do optymalnej temp.

Na trasie mam temp. 80 stopni jak jade - nie za mało?

Zaś jak sie zatrzymam np na światłach gdzieś po drodze jak jade albo jak wjade w miasto to wzrasta do 90 (czasem 92-93)

Po trasie zawsze 80.

Starałem się opisać wszystko jak najdokładniej dlatego sporo napisałem.

Nie ma pojęcia czy scenariusz jest najgorszy - kapitalny remont silnika czy pomoże wymiana np uszczelniaczy.

Nie znam się na tym akurat za bardzo więc prosze o naprostowanie i o pomoc.

Z góry dziękuje.

Share this post


Link to post
Share on other sites

700-80ml na 1500 km to dość sporo, z Twojego opisu wnioskuję że poleciały Ci uszczelniacze zaworowe, sam koszt uszczelniaczy jest niewielki bo kosztują ok 3 zł za szt natomiast koszta poboczne robią się już grube.

Uszczelka pod głowicą, planowanie głowicy, wymiana uszczelniaczy, nowe szpilki, płyny robocizna (złożenie i rozebranie)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

A możesz mi napisać chociarz mniej więcej ile co kosztuje? Pytam o części bo robocizna to domyślam się, że różnie mogą wołać.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Teściu z 5 lata temu w Vectrze B z 96 roku z silnikiem 2.0 16v płacił 200 zł za uszczelkę pod głowicą, planowanie 100 zł, szpilki po 50 zł i 300 zł za bodajże gumki zaworowe czy uszczelniacze, przy okazji olej zmienił i zapłacił 1200 zł. Ale śmiga do tej pory bezawaryjnie i bierze do 150 ml na 10000 km. Pewnie ceny części uległy zmianie ale w każdym sklepie Ci powiedza co i za ile do uszczelnienia silnika.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Półtora roku temu w wawie za planowanie głowicy i wymianę uszczelniaczy płaciłem 280 zł w renomowanym zakładzie.

Uszczelka pod głowicę ok 80 zł, kpl szpilek 80, uszczelka pod pokrywę zaworów 60, uszczelniacze wałków 10 zł szt, uszczelka kolektora ssącego 32, wydechowego 40.

Robocizna, zdjęcie i założenie gotowej głowicy myślę że ok 300-500 zł.

Ja wszystko robiłem sam więc koszty robocizn mi odeszły, tyle że przy okazji zrobiłem sobie i spód, czyli pierścienie, panewki itd.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wiecie co jak przegladam wszelkie posty dotyczace podjadania oleju przez Ople to jestem w szoku o swoja ( odpukac w niemalowane !!! )

co tu duzo gadac jak auto kupilem zrobilem ponad 10kkm ( zadnej wymiany oleju nie widzialo w tym czasie :/) ubytek 400ml na tyle km, niedawno sie zlitowalem :/ zmienilem na taniego wrecz darmowego Lotosa Polsyntrtyka+filtr Hengsta zrobilem 1,5kkm i jak na 3/4 bagnetu zalalem tak sie dalej tego trzyma

ale to chyba nie regula jak sie co komu trafi ojciec ma no nie viki ale Combo i ten pomimo wymiany glowicy i wszelkiego co w okolicy jak chlal pomimo ze wiecej tak dalej chleje okolo 500-600ml na 1kkm :/

Edited by RedBull

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Poczekaj jeszcze troszkę, na takim oleju prędzej czy później zniszczysz pierścienie a potem będzie kolejny temat "bierze 1l na 1000 km, co robić??". Wymieniał ojciec pierścienie w Combo??

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Hmmm na takim oleju .... a co to on az taki zly ??? Ja tam nie mam nic do zarzucenia Lotosowi,napewno sa lepsze tupu Motul itp. itd. ale jedno z posiadanych aut smiga na nim do tej pory ( silnik 1,9D ) od ponad 60kkm i zadnych problemow, wczesniejszy Golf z nieznanym przebiegiem tez przelatal na nim ponad 60kkm i rowniez moze z 0,5L dolewki od wymiany do wymiany ( co 10-12kkm ) wiec osobiscie nie uwazam ze to jest zly olej !!! Hmmm ale nie powiem jesli chodzi o Viki to byc moze nastepnym razem zaleje ja czyms lepszym poprostu dostalem banke za darmo wiec co tu wybrzydzac

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">. A co do kolejnego tematu typu "bierze 1l na 1000 km, co robić??". to ja wiem co bede robil albo bede dolewal albo pojdzie do Zyda hehe

co do Combo i pierscieni to nie nie byla robiona tylko gora ( ogolnie to auto poszlo na wymiane uszczelki pod glowica bo nie dosc ze palilo oleju niemal jak benzyny to w zbiorniczku doslownie budyn, okazalo sie ze nie dosc ze uszczelka pod glowica szlak trafil to i bylo jakies pekniecie w glowicy ktora wymienili na inna zregenerowana ), reszta podobno byla wporzadku ale fakt przy okazji mozna by bylo zajrzec nizej ale coz nie moje auto ja o tym nie decyduje

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...