Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Sign in to follow this  
Bartoneczek

Problem z silnikiem Z18XE, check engine

Recommended Posts

Witam,

To drugi dzień jak mam moją nową Vectrę i już pojawiły się problemy. Po pierwszym odpaleniu dziś wszystko było ok. Potem małe zamieszanie z immobiliserem (pestkami). W końcu odpaliłem go drugi raz, samochód po jakimś czasie przełączył się na gaz (instalacja Zavoli sekwencja) i się zaczęło. Zaczął się dławić i wywaliło check'a. Zjechałem na bok, za każdym odpaleniem (czy to benzyna, czy LPG) aż do tej pory pali się check. Z początku coś piszczało jakby z elektryki. Potem wszystko w zasadzie wróciło do normy, samochód jechał płynnie, nic nie piszczało ale pozostał check. No i najważniejsze - samochód prawdopodobnie przeszedł w jakiś tryb awaryjny i ma odcięcie przy około 4500 rpm. Teraz na LPG i benzynie jeździ tak samo. Komputer w konsoli nic nie pokazuje.

Pytanie pierwsze: co to mogło być?

Pytanie drugie: czy to ograniczenie obrotów to rzeczywiście jakiś tryb awaryjny?

Pytanie trzecie: ponieważ mam wrażenie że wszystko jest już ok, da się w 'domowych' warunkach skasować błąd i doprowadzić samochód do porządku?

Bardzo proszę o szybką pomoc! Problem dotyczy Vectry z 2001 roku z silnikiem Z18XE 125 km. Ewentualnie czy jest ktoś z Częstochowy kto mógłby mi 'co łaska' sprawdzić i wykasować błędy?

Pozdrawiam i z góry dzięki.

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_sad.png" alt=":(" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/sad@2x.png 2x" width="20" height="20">

Edited by Bartoneczek

Share this post


Link to post
Share on other sites

Trzeba odczytać te błędy bo zapewne się to powtórzy. Potem usunąć usterkę i wykasować błędy.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Chyba nie będę miał wyjścia. Ale co może oznaczać check? Z pewnością tylko kilka rzeczy może wywolać checka więc wie ktoś, co to za rzeczy?

No i czy jeśli odepiąłbym klemę to nie zresetuje mi się pół samochodu i sterownik od gazu?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Zczytaj błedy bo w tej chwili to wróżenie z fusów. Mogło paść wszystko od błachostki po jakiś czujnik za kilka stów.

Edited by michalm83

Share this post


Link to post
Share on other sites

Rozumiem. I ostatnie pytanie, lepiej odpiąć plus, minus czy bez różnicy?

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Myślę że teraz jeszcze spróbuję zresetować ECU i przywrócić w ten sposób silnik do normalnej pracy a jeśli ta sytuacja sie powtórzy, wtedy pojadę zczytać błędy.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Podjedz z czytać błędy i będziesz wiele wiedział. Nie sądzę ze odpięcie akumulatora naprawi samochód. Ale jak tak chcesz naprawiac samochód to życze powodzenia. Ja najpierw odpina minus

I uzupełnij swój profil to może ktoś z twojej okolicy ci z czyta te błedy za piwko

Edited by michalm83

Share this post


Link to post
Share on other sites

@michalm83: nie zamierzam w ten sposób naprawiać samochodu. Na chwilę obecną pracuję w innym mieście i wracam przed godziną 18 do domu. Jedyny punkt w moim mieście który ma odpowiedni interfejs jest otwarty do 17. Niestety potrzebuję sprawnego samochodu każdego wieczoru, a najbliższą okazę na zczytanie blędów będę miał w sobotę. W związku z tym jedyną nadzieją jest reset komputera.

Edited by Bartoneczek

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nie wiem skąd jesteś , ale poszukaj kogos w swojej okolicy.Na forum wielu użytkowników ma interfejsy diagnostyczne i jak poprosisz to ci błędy z czytają.

Please login or register to see this quote.

Dop iero teraz sie kapłem. Jeśli piszczało to na 99% z centralki LPG . Takie piszczenie oznacza błąd LPG

Share this post


Link to post
Share on other sites

Przechodziłem podobne perypetie ze swoją VB rok temu. Najpierw padła listwa cewkowa chwilę pózniej znów te same objawy auto chodziło do 4,5tys po podpięciu kompa pokazywało czujnik położenia wałka rozrządu a prawdziwą przyczyną było uwalone ECU.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Oby nie...

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_sad.png" alt=":(" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/sad@2x.png 2x" width="20" height="20"> A widzę że miałeś ten sam silnik, ten sam rok. Ile dałeś za ECU? Swoją drogą chyba rzeczywiście może to być cewka bo cały czas słyszę dziwne charakterystyczne 'bzyczenie' prądu, a cewka chyba tak potrafi? Czy wymiana cewki w tym silniku to pracochłonna czynność?

Edited by Bartoneczek

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Trzeba odkrecic 2 sruby mocujace ta plastikowa osłone na silniku. Nastepnie odłaczyc kostke z przewodami. Potem bodajże 6 srób trzymajacych listwe z cewkami.Jak odkrecisz sruby to listwa z cewkami wyciągasz do góry i finito.

Na poczatek zanim kupisz swoja to spróbuj od kogos podmienic.

Edited by michalm83

Share this post


Link to post
Share on other sites

@michalm83: dzięki za info. Czyli praktycznie to koszt samej cewki.

Poza tym znalazłem pomocną osobę na forum i jutro jadę odczytać błędy z komputera. Dam znać jak będę już miał te informacje.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ECU używka z angola + programowanie IMMO 700-800pln dokładnie nie pamiętam. Co do listwy cewkowej nie kupuj chinoli bo padnie szybciej niż założysz

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">. Lepsza już ori używka. Ja znalazłem w śmiesznej cenie jedną wsadziłem, druga śmiga w bagażniku w razie czego. Jak cewka przerywa odczuwalne będziesz miał np na postoju trzęsienie autem.

Co do wymiany to jak kolega wyżej napisał. 10min roboty

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20"> Dostęp prosty, lekki i przyjemny.

Edited by Guest

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bardzo delikatnie nim telepało, myślałem że to świece. W takim razie miejmy nadzieje że to cewka.

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20"> Znalazłem na allegro oryginalną używaną za 110 zł.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Ja jeżdżę na chińskiej 2 lata. Tylko pilnuje świec bo zużyte świece obciążają cewkę i może paść,

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sprawa prawdopodobnie rozwiązana. Komputer zwrócił błąd czujnika wałka rozrządu co przyczyniło się do zwrócenia błędów wypadania zapłonu. Po usunięciu błędów samochód wrócił do normalnego stanu (póki co). Jeśli wywali checka jeszcze raz to wymienię czujnik i mam nadzieję że wszystko będzie ok...

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">

Check pojawił się znowu, już dziś!

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">

Przymierzam się do zakupu czujnika wałka rozrządu. Na oku mam:

Please login or register to see this link.

- czy ten czujnik nie jest zły, z felernej serii lub bóg wie co jeszcze i można go spokojnie brać?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...