Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Pieczara07

Szarpanie silnika na kazdym biegu przy obrotach 2200-2500

Recommended Posts

Szukam pomocy Vectra zaczela mi szarpac na kazdym biegu przy obrotach 2200-2500, ostatnio wyskoczylem do Niemiec i podobrym wstawieniu i rozgrzaniu przestala szarpac myslalem ze ja przedmuchalo i bedzie wszystko Ok ale niestety po paro godzinnym postoju ostudzeniu problem powrocil, sprawdzany byl EGR i niby tez nie jest zapchany. Pomocy!!!

Edited by Pieczara07

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam, kolego mam ten sam problem od jakiegos czasu a konkretnie od wymiany EGR. Zawór u mnie padł zupełnie, wymieniłem w ASO bo było relatywnie tanio z uwagi na promo na czesci. Po wymianie pojawił sie problem z szarpaniem, w serwisie twierdza ze wszystko jest ok, parametry w normie i rozkladaja rece. Powiedz czy szarpanie wystepuje zawsze? tzn u mnie szarpie jak delikatnie dodaje gazu, jak "docisne" solidniej to problem nie wystepuje albo po prostu nie jest odczuwalny. Udało Ci się jakos rozwiazac ten problem?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Jak masz opcoma odepnij wtyczkę od egr i wtedy sprawdź czy dalej masz ten problem

Share this post


Link to post
Share on other sites

Na próbę odłączcie egr , pisze to dlatego ze bardzo często są problemy z szarpaniem właśnie przez egr

Nie ważne że nowy czy wyczyszczony

Sam przeszedłem przez to z kilku miesięcznym czysciutkim egrem

Share this post


Link to post
Share on other sites

u mnie problem pojawił się jakiś miesiąc bądź dwa temu, zauważalny był akurat przed samą zmianą biegu na następny czyli powyżej 2000. Postanowiłem przeciągnąć bieg i wyglądało to tak że przyśpieszając powoli silnik tracił na ułamki (kilka takich poszarpnięć wystąpiło) sekund ciśnienie doładowania. Sprawdzone na 2 i 3. Na myśl przyszedł mi zawór VTG czy jako on tam się nazywa. Wczoraj otworzyłem go drugi raz, przeczyściłem, przesmarowałem, no a skoro nabyłem od razu oryginalną fiatoską blaszkę do EGRu to od razu małe czyszczonko (ostatni raz 4 miesiące temu czyściłem wraz z przesmarowaniem elektromagnesu).

Niestety jadąc dziś do roboty poszarpywanko pojawiło się tyle że tylko na 3 biegu.

Poszarpywanie nie występuje przy pełnym gazie czyli pedał w podłogę i ogień.

Chyba spróbuję dziś z odłączeniem EGRu w drodze do domu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Założę się że pomoże jak odepniesz egr bo miałem identycznie

Share this post


Link to post
Share on other sites

nie odłączałem wczoraj ani dziś gdyż objawy nie występują... jak tylko się to pojawi od razu wtyczkę odepnę (mam wrażenie że temperatura powietrza ma na to wpływ tzn na zimnym silniku to nie występuje)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

dokładnie jak zagrzeje sie silnik i zgaś samochud jak troszkę ostygnir obiaw wystepuje

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites

to zapytam od razu ... czy rozwiązałeś problem ?? jeśli tak to co nowy EGR? czy zaślepiałeś go ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

u mnie to wystąpiło tylko raz zanim zrobiłem aktualizacje oprogramowania w ecu po aktualizacji problem się nasilił ale możliwe że nie była to wina aktualizacji bo autko przed aktualizacja stało z 4 dni nie odpalane

dzień pierwszy po aktualizacji najgorzej (po rozpięciu kostki od egr nigdy nie było problemu) rozbierałem i czyściłem egr ale był czysty

jadąc i patrząc w opcoma działanie egr w czasie szarpnięcia egr otwarty na max wiec w tym problem ale dlaczego do dziś nie doszedłem (prawdopodobnie trzpień ciężko chodzi w egr ale to jest moje gdybanie )

Co ciekawe zrobiłem trasę około 3 tyś i do dziś problem odpukać w niemalowane ustąpił

u mnie mogło być coś takiego że ecu uczył się po aktualizacji i dlatego taki problem wystąpił

Co prawda między czasie zmieniłem termostat bo cały czas temp była koło 80 stopni a powinna być 88 po zmianie 88 wróciło więc i może w tym była też przyczyna

Ludziska też pisali że nowy egr ciężej działa i jakiś czas zanim się dotrze może być taki problem jak wymieniałeś na nowy

U mnie egr padł na gwarancji w 2007 (wada fabryczna była w nim bo zaraz po wyjechaniu z salonu szarpną i przez 1.5 roku był spokój po czym szarpanie powróciło w 2007 ) i do dziś go nie wymieniałem rozbierałem 2 razy ale brudów w nim praktycznie nie ma tylko lekko okopcony możliwe że syf w silnikach i egr jest przez złej jakości paliwo albo olej lany do silnika

ja paliwo tankuję koło uk wiec może jest jakościowo lepsze w co wątpię i raczej bym obstawiał olej u mnie jest cały czas castrol chociaż mam silnik bez dpf leje taki olej jakbym miał dpf i od wymiany do wymiany ciężko zobaczyć go na bagnecie taki jest czysty praktycznie przez cały okres co bardzo rzadko zdarza się w dizlach bo przeważnie przed wymiana jest czarny a u mnie coś w kolor pomarańczowego zachodzi wiec nawet po tym widać jaki stan jest silnika a na budziku 100000

na gwarancji jeździłem bo było troszkę oleju na sprężarce klimy (sączył się troszeczkę z tej rury od turbo) w serwisie powiedziano mi ze to normalne w tym roku przy wymianie termostatu rozebrałem i wyjąłem tą rurę i co się okazało jakiś debil przy składaniu auta przeciągną opaskę na tej plastikowej rurze od turbo i w tym był problem teraz zero sączenia na sprężarkę

Edited by xpirat

Share this post


Link to post
Share on other sites

faktycznie, rozgrzałem silnik i pojawiło się poszarpywanie. Zatrzymałem się, wypiąłem kostkę i powtórzyłem manewry... brak szarpnięć. Ostatnio rozebrałem EGR i też tylko trochę sadzy, trzpień luźno chodzi..

hym.... ostatnio rozbierałem też cześć z elektromagnesem, może tu coś się spitoliło - przepoleruję i przesmaruję ten trzpień jeszcze raz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

u mnie też egr sam trzpień luźno chodził ale problem ni z tego ni z owego sam ustąpił i usterka świadczy raczej o usterce egr daj znać po polerce trzpienia bo ja jeszcze tego nigdy nie robiłem z lenistwa

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_zzz.gif" alt=":zzz:">

Share this post


Link to post
Share on other sites

odświeżę temat

Problem z szarpaniem w zimie miałem dopiero gdy auto się rozgrzało czyli pewnie dopiero jak się gazy wylotowe rozgrzały to EGR był włączany.

Od tygodnia auto prawie zaraz po wyjeździe z garażu zaczynało poszarpywać i to nawet poniżej 2000obr.

Wczoraj postanowiłem przeczyścić przepustnice, fitlerki VGT (czy jak to sie tam nazywa) i kanały od strony EGR i przepustnicy... ale podpiąłem interfejs na rozebranym EGR i bawiłem się testem EGR'u.

suma sumarum, po załączeniu EGR'a na 100%, trzepień został wypchnięty, z tym że palcem jak go wcisąłem to cofał się ale już nie zawsze odbijał. Na wyłączonym EGR trzepień działał płynnie.

Rozebrał ten elektromagnes, i w moim przypadku zacinkę powodowały drobinki magnesu które dostały sie miedzy trzpień a walec magnesu (być może ostatnim razem nie wyczyściłem za dobrze albo przy rozbiórce sie nadkruszył). Nie powiem, trochę mi zajęło by ten pokruszony magnes wydobyć ale po złożeniu wszystkiego i przesmarowaniu problem ustał.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

U mnie szarpanie wystepowalo w bardzo roznych warunkach. Co ciekawe w takich jak opisujesz czyli jak rozgrzane auto postoi troche i lekko ostygnie to wystepuje nierowna praca po odpaleniu na jalowym. Prawie zawsze jak auto troche ostygnie, odpalam i jakies 30 sekund sie telepie i chodzi nierowno. Nie za bardzo wiadomo czego to wina.

Edited by Rhomek

Share this post


Link to post
Share on other sites

Odświeżę temat.

W firmowej Vectrze 1.9 DT przy przyśpieszaniu bądź też przy płynnej jeździe autem potrafi szarpnąć tak jakby na sekundę zabrakło paliwa.

Przeczytałem powyższe posty i rozumiem, że mogę odpiąć wtyczkę od EGR'a żeby sprawdzić czy on jest winowajcą ?

Ile km mogę przejechać z odpiętą wtyczką ?

W piątek jadę do Poznania i z powrotem tj. łącznie jakieś 110 km. Mogę taki dystans pokonać z odpiętą wtyczką od EGR'a ?

Rozumiem, że jeżeli po przejechaniu powyższego dystansu stwierdzę, że nie było ani 1 szarpnięcia to czeka Vectrę odstawienie do mechanika na czyszczenie EGR'a ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

jak nie masz dpf to możesz cały czas tak jeździć tylko błąd będziesz miał na desce

i jak problem ustąpi to do czyszczenia ale cześć elektryczna (nawet jak trzpień lekko chodzi )

Edited by xpirat

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oprócz tego co xpirat słusznie prawi... często za takie zachowanie odpowiada przepustnica...

Przepustnica działa jako klapa gasząca (dławienie diesla) ale przede wszystkim równoważy ciśnienie w kolektorze ssącym, gdzie spotyka się powietrze zasysane z filtra, tłoczone przez turbinę, dodatkowo w to zamieszany jest EGR (recyrkulacja spalin) i poprzez odpowiednie czujniki bądź za ich pomocą ECU mając odpowiednie odczyty steruje tym wszystkim. O takim fakcie decyduje także kilka innych szczegółów, na przykład szczelność układu dolotowego (głównie chodzi tu o intercooler czy turbinę)...

Mimo wszystko byłoby dobrze gdyby dało się zdjąć zawór i go po prostu wyczyścić...

Share this post


Link to post
Share on other sites

O ile dobrze pamiętam to DPF jest na pokładzie czyli jeżeli przejadę około 110-120 km z odpiętą wtyczką od EGR'a to poza błędem na desce więcej spalin poleci do DPF'a i szybciej się zapełni tak ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Spaliny idą nie do DPFa bezpośrednio tylko do kolektora ssącego i są ponownie "przetwarzane", cała ta gadanina rozbija się o wygórowane normy emisji spalin (E4 i wyżej)...

Tyle, że co w przypadku, kiedy przy niesprawnych czujnikach, filtrach, zaworach i tak dalej silniki emitują kilkadziesiąt razy więcej trujących związków? Po co te cyrki z tą całą pseudoekologią?

Edited by Piotreq

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

troszkę to nie tak jak odepniesz kostkę spaliny się nie przepalają 2x i dpf zapełni się szybciej na te 100 km odpinaj i testuj (przy wyłączonym egr spaliny idą prosto do dpf a przy sprawnym jakaś tam część przepala się ponownie co wspomaga oszczędzanie dpf bo wiadomo czym mniej spalin idzie do dpf tym rzadziej się wypala i wydłuża się jego żywotność )

reszta się zgadza jak jakiś czujnik padnie lub tym podobne czarno się robi za nami

Edited by xpirat

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam

Mam podobny problem, przy delikatnym przyspieszaniu w okolicach 2000-2500 RPM potrafi lekko szarpnac. Jak dam buta do oporu nic nie szarpie, auto elegancko się odpycha. Problem pojawił się po wymianie zaworu EGR. Wymieniłem na nowy,oryginalny Pierburga. Na poczatku myslałem, że winowajcą może być regenerowany kolektor dolotowy, bo był nieszczelny i dmuchało na wszystkich 4 klapkach ale ostatnio wymieniłem kolektor w ramach gwarancji u Kolegi jabolkg (w tym miejscu chylę czoła za super pomoc ze strony Pawła i fachową, uczciwą usługę w ramach gwarancji). Przy okazji wszystko zostało sprawdzone i wyczyszczone. Odma, dokładnie wymyty intercooler, przepustnica, boost sensor. Zrobiłem na tym 1000km i jest szczelne wszystko ale szarpie dalej jak szarpało, raz nie zawsze w okolicy 2500 RPM, także winowajcą jest EGR na 100%. I teraz pytanie, czy jest szansa na to, że nowy zawór się "dotrze" ??

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

całkiem możliwe że się dotrze sam ale dla pewności odepnij kostkę egr a wyjdzie czy to na pewno egr

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam, ostatnio też mam problem z szarpaniem. Tyle że to się dzieje tylko i wyłącznie na 5 biegu i na dodatek przy tym gaśnie silnik i już nie odpala. Dopiero po restarcie kompa odpala. Na każdym innym biegu jest ok no a niestety jak wrzucę 5 nacisnę gaz to samochód gaśnie. Dopiero w środe moge jechac na kompa, więc pomóżcie jak słyszeliście o czymś takim.

Mimo, że nikt nie odpisał to napisze co wyszło, na szczęście nic strasznego - czujnik położenia wału ufff

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam,

Mam bardzo podbne objawy - szarpanie pomiędzy 1500-2000 obrotów. Niedawno wymieniałem EGR na nowiutki pierburga i początkowo pominąłem zawór jako ewentualnego winowajcę. Po przeczytaniu tego posta zrobiłęm podstawowy test - wtyczka OFF. Auto przestało szarpać i oczywiście lepiej się zwija.

Bazując na tym co napisaliście - postanowiłem zareklamować przedmiot. Skoro odłączenie zaworu jednoznacznie zmienia parametry pracy silnika - dla mnie wystarczający argument żeby go odesłać.

I tutaj pojawia się problem - sprzedający zarządał podbitej karty gwarancyjnej przez warsztat stwierdzający usterkę i krótki opis owej usterki. O ile opinia maechanika nie jest problemem o tyle karta gwarancyjna tak - sprzedający mi jej nie wysłał wraz z przedmiotem w chwili zakupu. Czy macie jakieś doświadzenia z podobnymi sprawami? Boję się że teraz sprawa utknie w martwym punkcie kłótni o brak załączenia karty gwarancyjnej.

Poza tym dziwi mnie trochę prośba o taką opinię...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...