Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

michal1977

Stuki w układzie napędowym VC 122 kM

Recommended Posts

Witam wszystkich posiadam Opla Vectre 1,8 122km 2006r,126000 tys przebiegu, manualna skrzynia F17 374.

W mojej Vektrze podczas puszczania pedału sprzęgła w czasie pracy silnika bez włączonego żadnego biegu, slychać stuk z rejonu skrzyni , stuk cichnie zupełnie gdy silnik wyłączę, dodam jeszcze ten stuk słychać również podczas ruszania a w czasie jazdy odczuwa się minimalne szarpnięcie na lewarku zmiany biegów, przeguby sprawdziłem luzów nie ma, ale zastanawia mnie co jest przyczyną stukania na postoju w czasie pracy silnika przy puszczaniu pedału sprzęgła bez wbitego żadnego biegu.

Prosze o jakąś radę w tym temacie z góry za pomoc.

Edited by Piotreq

Share this post


Link to post
Share on other sites

a sprawdź kolego poduszki silnika i skrzyni

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dzięki kolego nie są wybite ale zaznaczam na postoju w czasie pracy silnika przy puszczaniu pedału sprzęgła bez wbitego żadnego biegu z góry za pomoc DZIĘKUJĘ

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zapewne bez demontażu skrzyni i sprawdzenia stanu sprzęgła się więcej nie dowiesz.Jeśli to nie jeden z elementów sprzęgła (docisk, wysprzęglik, tarcza) to być może jednak coś się dzieje wewnątrz samej skrzyni (łożysko).

Share this post


Link to post
Share on other sites

... na wałku sprzęgłowym masz łożysko oporowe (hydrauliczny centralny operator sprzęgła).

Jeśli masz pewność, że poduszki silnika są ok, układ przeniesienia napędu także to masz problem albo ze skrzynią albo ze sprzęgłem.

Mechanik powinien sobie poradzić z diagnozą...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Podnies auto urochom silnik i rozpedz kola. Nasluchuj stukow z okolicy skrzyni. Wart tez zdemontowac korek wlewu oleju do skrzyni i sprawdzic czy nie ma tam opilkow. Skrzynie F17w394 to niestety badziewie i padaja czesto. Cos o tym wiem bo u siebie wymienilem juz dwie. Profilaktycznie warto wymienic w niej olej kup wtedy uszczelke dekla i olej gm. Jak juz zdejmiesz dekiel bedziesz widzial mechanizm roznicowy i glownie to jego slychac jak cos stuka. Jego stan w pewnym stopniu da sie ocenic na oko reszta dopiero po demontazu skrzyni.

Please login or register to see this quote.

Warto wymienic przy kazdej wymianie sprzegla dostep do tego po wyjeciu skrzyni jest bardzo dobry kilka minut i zmienione. Za zestaw sprzegla + wysprzeglik dalem ostatnio 850zl (luk)

Edited by szabrownik szrotów

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...