Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Nightroud

Wtryski

28 posts in this topic

Mama do wymiany dwa wtryski, na wtryskach są numery 0986435088. Na allegro znalazłem wtryski ale z numerami0445110159. Czy mogą wymienić 2 wtryski na te z numerami 0445110159 czy wszystkie cztery a może muszę szukać tylko z numerami 0986435088. VC 1.9cdti 150KM 2004r.

Please login or register to see this link.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Moim zdaniem możesz wymienić, w op-comie jest funkcja "Wymień wtryskiwacz", podaje się nr wtryskiwacza który chce sie wymienić i już.

Ale dla pewności poczekaj aż ktoś jeszcze potwierdzi.

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_tongue.png" alt=":P" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/tongue@2x.png 2x" width="20" height="20">

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Posted (edited)

Myślę, że spokojnie można wymienić. Nie wiem, czy ECU auta jakoś weryfikuje oznaczenia wtryskiwaczy, ale 0445110159 był stosowany w przedlifcie VC 1.9 150 KM.

Ja mam dylemat, czy można zastosować wtryskiwacze z wersji 2.4 JTDM ?

Akurat mam okazję kupić w dobrej cenie takie nowe wtryski FIATa nr 0445110213, chciałbym je założyć zamiast aktualnie zamontowanych 0445110243

Wyglądają identycznie.

Edited by Arsene
0

Share this post


Link to post
Share on other sites

w dobrej cenie to ile, bo też mnie to czeka

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Cztery stówy za funkiel nową sztukę...

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_ph34r.png" alt=":ph34r:" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/ph34r@2x.png 2x" width="20" height="20">

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

to za darmo i inter carsie chcą ok 1000 zł

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Pytanie tylko, czy wtrysk z końcówką numeru ...213 z 2.4 JTDM będzie prawidłowo działał zamiast tego z końcówką numeru ...159 lub ...243 w silniku 1.9 CDTI 150 KM ?

Gość ma podobno w magazynie więcej sztuk takich wtryskiwaczy.

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Posted (edited)

Kombinujcie,.. zmieniajcie,.. a potem biadolcie, że coś jest nie tak. To, że wtrysk wygląda tak samo to nie znaczy, że ma takie same parametry. Skoro w danym silniku zmieniono nr. wtryskiwaczy to znaczy, że był jakiś powód. Np. w nowszym roczniku auta zasotosowano wtryski o zmieniponych parametrach, a do tego zmieniono mapy sterujące w ECU. Ale do odważnych świat należy

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">. Numery zaczynające się na 0986... to wtryski po tzw. regeneracji fabrycznej ( w praktyce - fabrycznie nowe ). A więc już były wymieniane.

To co mogę zasugerować - zadzwoń do jakiegoś kompetentnego serwisu diesla, który dysponuje oprogramowaniem boscha ESItronic i sprawdzą Ci, które nr. wtrysków są ze sobą zamienne.

P.S.

Słyszałem kiedyś, że te wszelakie nowe wtryski za pół ceny na Allegro ( a sprowadza się tego dużo do Polski ) to odrzuty z produkcji, które nie przeszły rygorystycznych testów. Rozbieżności są na tyle małe, że w praktyce działają i jeżdzą,.. ale są trochę poza parametrami - tak słyszałem.

Edited by Trinity
0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wymieniłem cztery wtryski na 0445110159 autko nie do poznania

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

No nie wiem nie mam takiego dobrego pojęcia ale chyba tak raczej powinny pasować

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

A ja sobie zafundowałem regenerację wtryskiwaczy. Wymiana końcówek, czyszczenie itd.

Po montażu faktycznie auto nie do poznania, silnik pracuje ciszej, co ważniejsze spalanie spadło o około 1- 1,5l/100 km.

Na postoju komputer pokazuje spalanie 0,8l/h wcześniej było nawet 1,5l/h

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_blink.png" alt=":blink:">

Co ciekawe, mechanik zamontował wtryski losowo i bez kodowania twierdząc, że i tak się zaadaptują.

Po przejechaniu kilkuset kilometrów okazało się, że OPCOM pokazuje prawidłowe kolejne kody wtryskiwaczy, tj. spryciarz ECU sam sobie odczytał i zakodował wtryski...

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_brawo.gif" alt=":brawo:">

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

ile płaciłeś za regeneracje wtryskiwaczy

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

0,8L/h to z włączoną klimą czy przy -5stopni C? Ja przy postoju bez wyłączonej klimy mam 0,4 - 0,6L/h

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Za regenerację zapłaciłem 450,00 od sztuki.

Wymiana zapchanych końcówek, czyszczenie ultradźwiękowe, kalibracja.

Jest dużo lepiej. spalanie spadło, silnik pracuje równiej. 0,8 l/h przy włączonych światłach, klimie, no i automatycznej skrzyni biegów.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Posted (edited)

Mnie zawsze fasynuje słowo "kalibracja". Brzmi bardzo poważnie, a i tak nikt nie wie na czym ona polegała. Zwłaszcza, że jak piszesz wtryskiwacze nie miały generowanych nowych kodów. Więc domyslam się, że wsadzono nowe końcówki wtrysków i już. Co nie znaczy, że nie będzie ok.

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Edited by Trinity
0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cóż, fascynować się można różnymi sprawami

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_biggrin.png" alt=":D" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/biggrin@2x.png 2x" width="20" height="20">

Ja tam się na tym nie znam. Dostałem eleganckie wtryskiwacze z gwarancją na papierze i wydrukami kontrolnymi do każdego wtrysku z jakiejś maszyny Bosch'a.

Wszystko działa jak należy, więc jestem zadowolony. A to chyba najważniejsze.

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_luz.gif" alt=":luz:">

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Tak ma być, najważniejsze żeby wszysko było sprawne a i sama gwarancja daje spokuj ducha

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_luz.gif" alt=":luz:">

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gwarancja na wtryski to jedna wielka ściema. Jest gdzieś na śląsku firma na M...., która wkłada do wtrysków tandetne chińske części ale oczywiście daje dłuuugą gwarancję. Wielu chciało reklamować i dostało kopa w d... Wina paliwa! to stała śpiewka warsztatów naprawiających wtryski. Potwierdził mi to też mechanik ( od wtrysków ), z którym sam "luźno" porozmawiałem osobiście o tych sprawach i potwierdził mi, że gwarancje może dawać ile klient chce. A i tak jakby był nieuczciwy to zawsze może zwalić winę na złe paliwo i żeden klient w to nie będzie brnął bo się nie opłaci. Za duże koszta i ryzyko przegrania sprawy. Tak naprawde wszystko w rękach uczciwego mechanika. Sam papierek to z napisem GWARANCJA to tylko marketingowy bajerek bo gwarancją jest już sam rachunek za usługę i częsci. Ale oczywiście lepiej mieć niż nie mieć,... tylko uprzedzam, żeby nie cieszyć się zbytnio, że jak za pół roku wtrysk padnie to na 100% gwarancja zostanie uznana.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

No to OK ale przedstawiam im faktury zakupu na "shell v power diesel" i niech posądzą tą firmę o złe paliwo

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_cenzura.gif" alt=":cenzura:"> jak myślisz co będzie ?????

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

że nie uznają i masz się sądzic z shell a shell wysle cie do właściciela stacji i tak w koło macieja

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Posted (edited)

Please login or register to see this quote.

Z Kolegi straszny Malkontent i Czarnowidz się zrobił...

Są ciekawsze rzeczy w życiu niż regenerowane wtryskiwacze, którymi można się ekscytować

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_biggrin.png" alt=":D" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/biggrin@2x.png 2x" width="20" height="20">

Gwarancja jest, Mechanik wtryski założył, auto śmiga "jak ta lala" i po co się przejmować ?

No chyba, że koniec świata będzie. Wtedy to już na pewno nawet najlepsza gwarancja nic nie pomoże

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_lauh.gif" alt=":lauh:">

Edited by Arsene
0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Takim tokiem myślenia "człowiek" by nigdy nic nie mógł reklamować, bo coś innego jest zawsze winne.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

No to daje przykład, który znam osobiście:

Auto firmowe z 2009r. na rozszerzonej 5-cio letniej gwarancji, 130kkm przebiegu. Karta firmowa do tankowania tylko na Orlenie więc innych tankowań nie było. Auto jeździło ok. ale klient zauważył na podłodze garażu krople oleju pod silnikiem. Więc skoro na gwarancji to odstawił do ASO. Tam stwierdzono, że kapie olej z pod pompy paliwa CR ( to nie Opel, inny układ ). Wyjęto więc pompę i wymieniono uszczeleczkę. Po zamontowaniu pompy pracownik ASO pojechał na jazdę próbną i wrócił z kulejącym silnikiem. Na jednym cylindrze nie pracował. Podejrzenie padło na wtryski, wymontowali i dali do sprawdzenia. We wszystkich stwierdzono nieco osadu wewnątrz wtrysków ( przy tym przebiegu to normalne ), a jeden wtrysk miał uszkodzenie mechaniczne. W.g. ASO osady świadczą o eksploatacji na niewłaściwych środkach napędowych. Nie pomogły tłumaczenia o tankowaniu na Orlenie i dwóch rzeczoznawców. Klient zapłacił za czyszczenie 3 wtrysków i naprawe jednego. Ale gwarancja jest nadal!

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20"> najprawdopodobniej przy demontażu/montażu pompy do układu dostało się jakieś zanieczyszczenie, które zablokowało lub uszkodziło wtrysk. To się zdarza. Ani to wina klienta ani paliwa. Ale zapłacił klient.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bo klient płaci zawsze

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_dash.gif" alt=":dash:"> A to wszystko jak z tym kryzysem trzeba na coś winę zwalić

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_mysli.gif" alt=":mysli:">

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Posted (edited)

Please login or register to see this quote.

I tak, i nie.

Zależy od sytuacji.

Podam przykład: mam kilka samochodów jednej marki, serwisuję wszystkie u jednego dealera ASO.

Cztery miesiące po gwarancji pada w jednym aucie pompa wspomagania.

I co ?

I nic. Dostaję nową pompę ( 2 tys. pln) w geście dobrej woli, płacę tylko za montaż.( 250 pln )

Da się więc i tak.

Edited by Arsene
0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.