Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Sign in to follow this  
calm

1.9cdti brak mocy

Recommended Posts

Witam, mam problem z moim 1.9 cdti 150km. Wczoraj zaswiecila mi sie kontrolka engine check. Samochod nie ma wcale mocy, silnik kreci sie do 2000 i dalej nie da rady. Od paru dni sam wylaczal mi sie tempomat, niewiem czy to ma jakies znaczenie. Rownoczesnie na komputerze zaczal sie wyswietlac sie komunikat check brake light switch. macie jakies pomysly co to koze byc?Zgory dzieki za odpowiedzi

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cześć słuchaj może być ze porostu turbina ci wysiadła albo porostu spr przeczyścić filtr powietrza coś się mogło dostać do środka i zatkało wlot powietrza , a jak ci zapala w miarę dobrze nie masz jakiegoś dymienia stylu

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wydaje mo sie ze zapala bez problemu, jedynie kiedy wylaczam zaplon to telepie bardzo silnikiem(wczesniej na pewno tak nie mial

Share this post


Link to post
Share on other sites

To wina może znajdować się przy wybitych poduszek silnika ze szarpie przy wyłączaniu silnika wiedz na kanał albo podnośnik i obczaj na poduszki jak się może masz jakaś zerwana i dlatego szarpie to a jak się zagrzeje traci moc czy od razu nie ma mocy? to może być wina sady lambdy najlepiej podepnij pod kapa może jakiś błąd ci pokaże pozdrawiam

Share this post


Link to post
Share on other sites

jak telepie silnikiem to albo przepustnica, albo koło dwumasowe, pierwsze może trzeba przeczyścić, drugie powinno być słychać

gdyby zerwała się poduszka to byłoby słychać stuki przy przyspieszaniu, zmianie biegów itp., a nie tylko przy gaszeniu auta, chociaż i to trzeba wziąć pod uwagę, jednak poduchy w vc są pancerne i w autach o normalnych przebiegach (czyt. do 300tys.) raczej nie występują z nimi problemy

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mocy nie ma od razu, kolo dwumasowe wymienione bylo 2 tyg. temu. Turbina byla wymieniona w zeszlym roku. Oddalem samochod do mechanika. Po podlaczeniu kompa pokazal duzo bledow cos z cisnieniem doladowqnia, ukladem recyrkulacji spalin, czujnikiem stopu i pare innych, ktorych nawet nie zapamietalem. Mechanik mowi ze to za duzo usterek na raz i problem pewnie w elektryce. Elektryk ma sie za niego wziac za jakies pol godziny, zobaczymy wiec co sie wtedy okaze. Dzisiaj jak go odwozilem zauwazylem ze cos jeszcze zaczelo dziwnie buczec, nawet po zgaszeniu silnika nie brzmialo jednak jak wenylator poza tym auto nie zdazylo sie zagrzac.

Share this post


Link to post
Share on other sites

A może CIM ??

Share this post


Link to post
Share on other sites

Panowie, usterka wygladala na powazna ale na szczescie rozwiazanie zagadki jest dosc zabawne. Okazalobsie ze cos pogryzlo kable i doszlo do zwarcia. Strzelil bezpiecznik 10A ze skrzynki przy akumulatorze. Drugi od gory w lewym rzedzie. Gdyby ktos mial podobny problem to zawsze mozna to sprawdzic.

Dzieki za wszystkie odpowiedzi i pozdrawiam

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam.

Coś mi mówi, że wiem o które auto chodzi

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_mysli.gif" alt=":mysli:">

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_pilot.gif" alt=":pilot:">

Na sierściuchy polecam kostkę do WC zawiesić gdzieś pod maską.

Buczenie to praca dogrzewacza. Zawsze gdy poniżej 8oC samoczynnie się załącza. Może też się zadymić spod auta gdy się uruchamia. Bez strachu, tak ma być.

Swoją drogą zalecam sprawdzenie czy pompka paliwa podgrzewacza nie zacznie się pocić paliwem. Była już podejrzana na wiosne (coś już popuszczało). Jako, że nie było dokładnie widać skąd bo cała była tłusta, to mechanik tylko zacisnął mocniej opaskę i kazał obserwować. Ja wyszperałem na alledrogo w razie czego zamiennik eberspeacher , ale i przestało też wyciekać. Zerkać nie zaszkodzi.

Pozdrawiam.

zoom-zoom

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_yahoo.gif" alt=":yahoo:">

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dokladnie janow, chodzi o auto o ktorym myslisz:) Niewiem jak zlokalizowac ta pompe a nie znalazlem jeszcze "sam naprawiam" do tego auta wiec chyba mechanik bedzie musial na to spojrzec. Panowie wiecie moze co mozw byc z tym tempomatem? Na poczatki myslalem ze to cos z przelacznikiem bo wylaczal sie np przy zmianie pasa ale potem zauwazylem ze jak jade prosto teoz mu sie zdarza.Co to moze byc? Pozdrawiam

Share this post


Link to post
Share on other sites

Z tempomatem wystarczy, że któryś z przełączników przy pedale hamulca albo sprzęgła będzie wyrobiony i już masz wyłączony tempomat.

Z bezpiecznikiem miałem identycznie, tylko, u mnie wiązka została przetarta, tydzień szukania o co chodzi zanim znaleźliśmy o co chodzi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

też bym w pierwszej kolejności patrzył na czujnik na hamulcu/sprzęgle a może przycisk na manetce? Próbowałbym też po załączeniu tempomatu podciągnąć/trącić nogą pedał hamulca, innym razem sprzęgła itd. Aż krąg podejrzanych się zacieśni. Gorzej jeśli to wygryziona izolacja albo coś, bo długo się takie coś szuka jak wspomniał jabolq.

Obserwuj za prawym tylnym kołem czy nie ma śladów paliwa, bo tam było podejrzanie mokro.

Share this post


Link to post
Share on other sites

a sprawdz bezpiecznik pod maska f15 albo f 16

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Siema to masz szczęście ze to tylko psikus od jakiegoś gryzonia a nie wiem masz może obudowę pod silnikiem jak nie to pomyśl o założeniu jej będzie pewniej

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam.

Sprawdziłem te bezpieczniki ale są wporządku. Próbowałem tak jak Janow sugerował potrącać pedały przy włączonym tempomacie ale nie udało mi się wyciągnąć żadnych wniosków. Parę razy zdarzyło się tak że po kilku nie udanych próbach włączenia tempomatu a następnie odciągnięcia przycisku do wyłączania tempomatu nagle zadziałał więc możę to jednak coś w manetce. Aczkolwiek dziwi mnie że często przy wyprzedzaniu ciężarówki wyłącza się nawet od podmuchu....

Mam jeszcze jeden problem. Dramatycznie wzrosło mi zużycie paliwa. W zeszłym miesiącu wyszło mi 6.7, w tym 9.1. Wydaje mi się też że stracił troszkę na mocy. Zauważyłem też że chyba nie dogrzewa się silnik. Od dwóch miesięcy nie nagrzał się jeszcze do 90stopni. Zwykle utrzymuje się w przedziale 80-85 stopni. Może jeżdżę na zbyt niskich obrotach. Próbuję się stosować do zasad ecodrivingu i jeździć w zakresie 1500 - 2000 obrotów, może to dlatego. Wczoraj postanowiłem zmienić opony i zauważyłem że gubię pali

Please login or register to see this image.

wo. Czy to jest ta pompka podgrzewacza o której wspominał Janow?

dsc0146zd.jpg

Czy wyciek może być tak duży żeby spalanie wzrosło w takim stopniu?

Z góry dzięki za odpowiedzi. Pozdrawiam

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Miałem to samo, walczyłem z tym 2 miesiące, tempomat wyłączał się najczęściej kiedy włączałem kierunkowskaz albo zmiana świateł na długie. Poprawiłem wszystkie ścieżki w manetce ale to nic nie dało, aż w końcu zauważyłem że przed włączeniem tempomatu trzeba odciągnąć manetkę jabyś chciał ją wyrwać i wszystko działa. Pewnie gdzieś w środku manetki coś nie łączy tyle że ona jest ciężko rozbieralna, ale po odciągnięciu wszystko działa więc na rozbiórkę nie mam. Ciśnienia.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tak, to pompka. To mokre od paliwa czy wody? W sumie nie widać skąd puszcza. Niewykluczone, że jeśli jednak nie na łączeniu wężyka to trzeba dopasować coś w stylu

Please login or register to see this link.

byle wtyczka pasowała itp

6,7 to bardzo dobry wynik

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_woot.gif" alt=":woot:"> . Dla tego silnika i ponad 1,5 tony żelaza miałem w mieście zawsze 8-9 l/100km. Na pocieszenie: 2,5 benzyna pali 12,5...

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_bry.gif" alt=":bry:">

Spalanie wzrosło bo idzie zima i załącza się samoczynnie wspomniany dogrzewacz. Znam takich którzy to wyłączali którymś, bezpiecznikiem. Gdyby wyciekało 2l paliwa , codziennie byłaby pod autem spora plama ropy.

PS: Mnie też każde auto po kilku miesiącach jakby dziwnie słabnie

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_lauh.gif" alt=":lauh:">

Share this post


Link to post
Share on other sites

Janow może masz rację

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">

Panowie orientowałem się z tą pompką i wyszła jakaś tragedia. Mechanik kazał mi kupić tą pompkę w serwisie bo tylko oni podobno mogą znaleźć odpowiedni model po numerze nadwozia. Sprawdzałem w dwóch serwisach i z obu wyszedłem z opadniętą szczęką.....

W obu powiedzieli że pompka kosztuje 1300 zł z hakiem. To jakaś tragedia, chyba wolę wyjąć bezpiecznik od tego webasto......

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zmień mechanika, bo myśli w kategoriach ASO... Niech wyjmie pompkę i da do ręki. Używanych pompek za stówkę do Hydronica D5W jest cała masa. Nówka z gwarancją 250 np: tu:

Please login or register to see this link.

Byle pasowała wtyczka. Przewód dorobi każdy sprytniejszy mechanik. Osobiście żal by mi było wyłączać ustrojstwo. Bardzo ciepło wspominam ten wynalazek...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pompkę wymieniłem w końcu w serwisie dogrzewaczy. Zapłaciłem 250 za pompkę + 50 za robotę tylko że pompka używana... Ale przynajmniej webasto działa

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...