Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Dziura w obrotach, opóźniona reakcja na pedał gazu, mulenie Vectra B 1.6 XEL


Recommended Posts

Witam. Chciałem opisać swój przypadek. Vectra B 1.6 16V XEL przedlift 97. Dużo osób narzeka na mulenie silnika w zakresie do 2000 obrotów, "dziurę" w obrotach przy zdjęciu obciążenia z silnika i ponownym wciśnięci pedału gazu, oraz opóźnioną reakcję na wciśnięcie pedału gazu. Mi też to przeszkadzało i póbowałem znaleźć rozwiązanie tego problemu chociaż nie za wszelką cenę. Już jakiś czas temu znalazłem w TIS-ie dokument opisujący te problemy z adnotacją, że jeżeli klient będzie zwracał na to uwagę to należy zaktualizować oprogramowanie komputera sterującego pracą silnika oprogramowaniem z cdrom 36 z konca października 1997r. Dość długo się wahałem czy warto i czy w ogóle będzie możliwa aktualizacja tak leciwego sterownika. Zrobiłem to wczoraj, pojechałem do ASO na umówioną wizytę w celu przeprogramowania ECU. No i się udało, miałem oprogramowanie w wersji 4, a ostatnia aktualizacja dostępna dla tego silnika to wersja 8. No i cóż pierwsze wrażenia są jak najbarzdziej pozytywne. Wszystkie opisane bolączki ustąpiły, auto do 2000 obrotów lepiej reaguje na pedał gazu, nie zamula, przy redukcji biegu nie ma efektu "dziury w obrotach", reakcja na pedał gazu jest wręcz natychmiastowa. Tyle na razie po dwóch dniach użytkwania. Zobaczymy czy aktualizacja będzie miała wpływ na spalanie na plus albo na minus - zobaczymy. O tym poinformuję za jakiś czas.

Pozdrawiam wszystkich

Link to post
Share on other sites

da się sprawdzić samemu jaką ma sie wersje oprogramowania?

oraz czy mozna sprawdzić jaka wersja jest najnowsza do danego silnika?

Link to post
Share on other sites

da się sprawdzić samemu jaką ma sie wersje oprogramowania?

oraz czy mozna sprawdzić jaka wersja jest najnowsza do danego silnika?

Jeżeli wersja softu jest oryginalna czyli z taką jaką wyjechał samochód z fabryki to wersja oprgramowania będzie oznaczona FFFFFFFFFF (nie pamiętam ile jest tych liter). Tak było tez u mnie. Teraz jak się podłączyłem Opcomem pokazuje date zmiany softu i aktualną wersję.

Czy ta informacja w TIS-ie dotyczy innych silników niż x16xel?

W TIS-ie szuka się w/g kontekstu samochodu z konkretnym silnikiem i nie było w tym dokumencie informacji o innych silnikach. Nie szukałem pod kątem innego silnika. Oczywiście jeżeli wszytkie inne elementy działają poprawnie można sukać wtedy rozwiązań ostatecznych - bo za takie uważam to rozwiązanie.

Edited by tgrzybek
Link to post
Share on other sites

Witam moje auto ma tą samą dolegliwość którą opisał kolega tgrzybek ,czy ktoś orientuje się może gdzie w woj Lubelskim można dokonać tej aktualizacji softa ECU.Mieszkam między Lublinem a Białą Podlaską więc jak by ktoś polecił kogoś kumatego w tych sprawach to było by fajnie, z góry dzięki za zainteresowanie.Vectra b kombi 1,6 16v xel 1997r.

Edited by marcin08041978
Link to post
Share on other sites

A powiedz kolego którego silnika x16xel się tyczy rozwiązanie bo były dwa modele.

Ja mam silniik z cewką zakładaną na świece, z EGR'em z tyłu po prawej (zaglądając pod maskę).

Link to post
Share on other sites

A powiedz kolego którego silnika x16xel się tyczy rozwiązanie bo były dwa modele.

Ja mam silniik z cewką zakładaną na świece, z EGR'em z tyłu po prawej (zaglądając pod maskę).

Kolega napisał, że rocznik 97 a więc przedlift, a więc silnik z kablami od cewki i z dojściem ciulatym do wszystkiego :P

Link to post
Share on other sites

Kolega napisał, że rocznik 97 a więc przedlift, a więc silnik z kablami od cewki i z dojściem ciulatym do wszystkiego :P

na bank się nie da op-comem jedynie serwis tez mam zamiar wgrac nowy soft ten sam silnik tylko 98 rok.

Witam. Potwierdzam odpowiedzi przedmówców w 100 procentch.

TIS dotyczy silnika XEL. Aktualizacja w/g TIS-a pojawiła się w paźdierniku 1997 więc raczej dotyczy silnika przedliftowego (oznaczenia obu są jednak takie same). Jeżeli z silnikiem przedliftowym są jakieś problemy można by sprawdzić czy jest nowszy soft do niego, ale można też zakładać że oprócz zmian konstrukcyjnych wprowadzili też miany w sofcie w silnikach poliftowych.

Po tygodniu jazdy uważam, że jest naprawdę super, aż się na nowo chce jeździć tym samochodem. Płynnie sie wkręca na wyższe obroty. Jeżeli chodzi o spalanie to nic się tutaj nie zmieniło ani na lepsze ani na gorsze czyli w sumie dobrze. Dzisiaj testowałem go na trasie i spalanie na benzynie wyszło ok. 6,8l /100. W mieście przy raczej dynamicznej jeździe wyszło 11,7l/100 gazu.

Link to post
Share on other sites

No to widzę że te same problemy z tym silnikiem ma prawie każdy posiadacz tego silnika,mi w ASO powiedzieli że muszą auto podpiąć pod techa żeby sprawdzić czy jest dla niego aktualizacja a samo podpięcie pod techa to 110zł nie zależnie od tego czy zaktualizują soft silnika czy nie, ile wyniesie całość razem z aktualizacją zapytałem ,to już się dogadamy po wszystkim odpowiedział człowiek z ASO.

Link to post
Share on other sites

No to widzę że te same problemy z tym silnikiem ma prawie każdy posiadacz tego silnika,mi w ASO powiedzieli że muszą auto podpiąć pod techa żeby sprawdzić czy jest dla niego aktualizacja a samo podpięcie pod techa to 110zł nie zależnie od tego czy zaktualizują soft silnika czy nie, ile wyniesie całość razem z aktualizacją zapytałem ,to już się dogadamy po wszystkim odpowiedział człowiek z ASO.

U nas w Białymstoku są dwa ASO Opla. W tym co ja byłem warunki były takie, że jak będzie to robią i płacę jak nie to nic mnie to nie kosztuje. Do drugiego nawet nie podchodziłem bo wiem, że byłoby drożej i może tak jak u Ciebie, że nie ważne czy się stoi czy leży 110 się należy ;) - szczególnie podoba mi się to ostatnie stwierdzenie "to się dogadamy". Na szczęście w tym ASO w którym to robiłem są w miarę sensowni ludzie z którymi idzie się dogadać. Rok temu jak walczyłem z "muleniem" się silnika i większym spalaniem w upalne dni to też trochę mi pomogli potwierdzając moja teorię nie biorąc za to ani złotówki.

Nie mają co sprawdzać bo nowszy soft na pewno jest, możesz to im powiedzieć i się potargować, a jak nie to poszukaj gdzieś w okolicy jakieś większe miasto i ASO Opla i tam spróbuj może inaczej podejdą do sprawy.

Pozdrawiam i życzę udanych negocjacji.

Link to post
Share on other sites

w ASO w Pile wołają 160zł za aktualizacje softa tylko nie wiem czy warto bo wjade i zobaczą że mam aktualny i skasują hee opcomem zczytałem tylko ze fabryczny FFFFFFFFF ale jaka wersja to nie wiem 4,7czy 8

Link to post
Share on other sites

w ASO w Pile wołają 160zł za aktualizacje softa tylko nie wiem czy warto bo wjade i zobaczą że mam aktualny i skasują hee opcomem zczytałem tylko ze fabryczny FFFFFFFFF ale jaka wersja to nie wiem 4,7czy 8

Jeżeli FFFFFFFF to znaczy że oryginalny z jakim wyjechał samochód z fabryki. gdyby była jakaś aktualizacja to wtedy byłaby informacja tak jak u mnie że wersja 8 i data kiedy ktoś ja wgrał. U Ciebie wygląda że masz starszą wersję bo raczej nikt nie wgrał po drodze nowszej.

Ale Ty masz rocznik 98 a silnik jest przedliftowy czy poliftowy? Bo ja mam przedlift a w poliftowym jest trochę inna konstrukcja no i pewnie soft inny i może takich aktualizacji brak albo są ale inne.

Edited by tgrzybek
Link to post
Share on other sites

już wim jaki mam 8 więc problem z szarpaniem przez soft chyba odpada polecam stronke http://tis2web.service.gm.com/tis2web

silnik przedlift tylko nie wiem czy tam jest pokazane jaki jest najnowszy soft do mojego auta czy jaki wyjechał z fabryki niech ktos tez sprawdzi i napisze.

Edited by oniro81
Link to post
Share on other sites

skorzystałem z tej stroni i wynika z niej coś takiego

Oprogramowanie Opis Numer części Opel 16202319 Software Version Number 8 Ilość cykli włączania/wyłączania zapłonu, po których nie występująca już usterka wymazana zostanie z pamięci usterek, podwyższona z 20 na 60.

Wybrane opcje: VIN: W0L000036V1191997 Marka: Opel Rok modelowy: 1997 Model: VECTRA-B Silnik: X 16 XEL Sterownik: ECM Moduł sterujący silnika Funkcja: Programowanie

jest to wiarygodne źródło, bo skoro i kolega ma 97 rocznik i ja mam 97 rocznik i ten sam silnik a ja juz mam niby 8 wersję a kolega jej nie miał?

Link to post
Share on other sites

czyli to chyba wynika z tego ze taki soft jest do wgrania i jest najnowszy tak mi sie wydaje

Po sprawdzeniu swojego samochodu też pokazało mi wersję 8 a na pewno jej tam nie było. Zgadzam się z przedmówcą, że to racej pokazuje soft ostatni jaki jest dostępny do wgrania.

Ale się natrudzili w opisie jakie zmiany zostały wprowadzone, o tych najistotniejszych info brak.

Link to post
Share on other sites

Ta stronka to chyba jakaś lipa czy znajdzie się ktoś komu pokaże inny nr softa niż 8,szczerze wątpię mój samochód jest z kwietnia 1997 i też mam 8.A wersję softa można sprawdzić tylko op-comem ,techem w ASO,czy jeszcze czymś da radę??

w

Edited by marcin08041978
Link to post
Share on other sites
  • 3 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...
UP