Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

skowiak

Silnik się grzeje pilnie proszę o pomoc

Recommended Posts

Witam kolegów

Rzecz w tym ze normalnie temperatura w moim aucie to 90stopni (1.9cdti 150 koni 110k przebiegu). Zauwazylem dzisiaj ze podczas jazdy temp skacze pod 100 stopni. kiedy trzymam gaz (auto na luzie, ,postoj) temperatura spada, kiedy nie 'gazuje' znów rośnie powyżej 95. I tak w kółko. Do tego tylko kiedy trzymam gaz, z nagrzewnicy leci gorące powietrze, w innych przypadkach przy nagrzewnicy odkreconej na full zawsze leci zimne powietrze.. Proszę pilnie o pomoc jako ze w przyszły wtorek potrzebuje auto na długi wyjazd. Dzięki z góry.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wygląda na zapowietrzony układ.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dzięki za odpowiedz. Mechanik zasugerował kopniety termostat który właśnie może zapowietrzac układ...

Ale nie wiem czy miał racje..

Share this post


Link to post
Share on other sites

silniki z19dth się nie zapowietrzają, a przynajmniej ja się nie spotkałem, a problem padających termostatów jest powszechnie znany, także mechanik najprawdopodobniej miał rację

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites

amen

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites

A ją bym stawiał na pompę wody. Gdyby się zacioł termostat w pozycji zamkniętej ogrzewanie miałbyś bez względu na wysokie czy niskie obroty. Odkręć korek w zbiorniczku i zobacz czy płyn cyrkuluje na wolnych obrotach. Jeżeli nie to pompa do wymiany. Widziałem kiedyś pompę gdzie wirnik oberwał się z osi i na wolnych obrotach stał w miejscu a na wyższych jeszcze coś się kręcił. Objawy identyczne do twoich. Przy temperaturze 100st. powietrze z nagrzewnicy leciało tak gorące że ręki nie można było przy kartce utrzymać.

Edited by rataj73

Share this post


Link to post
Share on other sites

faktycznie nie doczytałem o ogrzewaniu, kolega rataj73 ma rację, jeśli masz rzeczywiście 110k przebiegu to czeka Cię wcześniejsza wymiana rozrządu

Edited by zbigos74

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dzięki za odpowiedz. Objawy sa na prawdę nietypowe. Ponoć przy zwalonej pompie wodnej węże prowadzące płyn chlodzacy są twarde, w moim przypadku są miękkie. Znowu jeżeli chodzi o termostat to jeżeli otwiera sie przy 90 stopniach żeby puścić płyn na drugi obieg, to po prostu sie nie otwiera. I to może dawać objawy o jakich pisałem wyżej. Jeżeli chodzi o elektryke to wczoraj robiłem test opcomem, nie wywalił żadnych błędów... Jest to zatem uszkodzenie mechaniczne pytanie tylko czy termostat czy pompa. Najpierw zrobie termostat a jak to nie pomoże to zabiore sie za pompę wody. Mam tylko nadzieje ze to nie jakaś uszczelka pod glowica albo jakiś intercooler. Ale wtedy pewnie były by jakieś dodatkowe objawy jak ubytki oleju czy płynu chlodzacego?

Aha.co do ogrzewania to ledwie ciepłe powietrze leci tylko wtedy kiedy obroty utrzymuje na poziomie jakichś 3, 3.5tys obrotów. Nie ważne czy na luzie podczas postoju czy w czasie jazdy. Jadąc normalnie z nagrzewnicy leci tylko zimne powietrze nawet kiedy ogrzewanie mam odkrecone na full. Węże wchodzące do ściany grodziowej a zatem idące do nagrzewnicy są ciepłe.

Edited by skowiak

Share this post


Link to post
Share on other sites

przy tym przebiegu uszczelka pod głowicą nie wchodzi w rachubę, pompy wody z pierwszego montażu też są trwałe, a termostaty padają, więc to byłoby najrozsądniejsze rozwiązanie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zacięty termostat w pozycji zamkniętej daje 2 objawy dzięki którym można zdjagnozować usterkę ; wysoka temperatura pow. 95st i przy tym zimna chłodnica. Od tego bym zaczął bo można to sprawdzić samemu i nic nie kosztuje. Przy ok. 80 st może trochę mniej gruby wąż przy chłodnicy powinien być ciepł, jeżeli jest zimny a temperatura jest już np. 90 st. to na 100% termostat, ale ja nadal obstawiam pompę właśnie ze względu na ogrzewanie. Pompa daje objaw braku cyrkulacji wody w zbiorniczku. Sprawdź czy zbiornik jest ciepły, powinien być nawet jak silnik ma dopiero 50 st. bo jest na małym obiegu.Jeżeli zimny to pompa do wymiany.

To że przewód od nagrzewnicy jest ciepły nic nie znaczy bo gorący płyn sam z siebie wymusi obieg na tyle żeby wąż był ciepły . A odpływowy z nagrzewnicy też ciepły jest ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dzięki za odpowiedz Rataj. Wymienilem termostat, zrobiłem test na szczelność głowicy. Wymiana termostatu nic nie dała, test na szczelność wyszedł ok. Robimy zatem pompę (a przy okazji rozrzad). Gorzej jak okaże się ze wymiana pompy tez nic nie da.. Ale to się okaże w środę

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites

to powiem Ci, że jakoś nie mogę uwierzyć w te 110 tysięcy przebiegu, no ale cóż miejmy nadzieję że to pompa, zamieść fotki tego cuda jak już wszystko załatwisz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sprawdź czy płyn w zbiorniku się przelewa na uruchomionym silniku. Jak odkręcisz korek to będzie widać czy z górnego wężyka leje się do środka płyn. Jeżeli nie to pompą siedzi ale jeżeli leci to mam jeszcze jedno przypuszczenie ale nie chcę siać fermentu bo od vectry ekspertem nie jestem, choć zasada działania układu chłodzenia jest w większości silników taka sama.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Okazało się że jednak pompa. Auto ma 110 tys przebiegu (mam od nowości więc przebieg gwarantowany). Przy okazji zrobiłem cały rozrząd - następny wymieni kolejny własciciel

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20"> .

Share this post


Link to post
Share on other sites

chyba GM naprawdę zaczął mocno oszczędzać

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20"> a dasz radę odczytać producenta?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Zawsze wymieniam pompę przy wymianie rozrządu bo robota ta sama a i tak nie wytrzyma dwóch interwałów .

Share this post


Link to post
Share on other sites

GM faktycznie oszczędza, tylko dlaczego naszym kosztem? Od nowości wymieniłem w moim aucie: turbo (40k), pompę podciśnienia(45k), rozrząd(65k), pompę wody +rozrząd (110k) i termostat (110k). Do tego widzę że pojawił się wyciek jako że guma między maglownicą a lewym drążkiem jest mokra od spodu na całej długości. Pewnie zaraz maglownice trzeba będzie wymieniac... Vectra zawsze była dobrym autem, w miare mało się psującym ale Vectra C po lifcie to kompletny szajs. Prowadzi się dobrze szczególnie na długich trasach ale pod względem jakości podzespołów totalny niewypał.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest maystero

WITAM TO JAMAM ZAGATKE moje objawy to odwrotnosc kolegi na wolnych obrotach temp. ok.85 i cieple powietrze przy 2000 podchodzi pod 100 ostatnio jechalem 120km/h i prawie sie zagotowalo pod 100 stopni podchodzi nawet przy predkosciach ok 60km/h moj silnik to 2.2 dti i przejechane ok 170tys najlepsze jest to ze czym szybsza jazda tym bardziej sie grzeje a nadmuchy daja zimne powietrze

Share this post


Link to post
Share on other sites

wygląda na to samo, czyli pompę wody

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sprawdź opcomem czy wartość odczytu temperatury cieczy się zgadza z tym co na zegarze.

Poziom jest stabilny, nie ubywa/przybywa płynu?

Co się dzieje po delikatnym odkręceniu korka zbiorniczka wyrównawczego ?

Zainteresuj się pompą wody (nie jest na rozrządzie, jest napędzana paskiem WPK.

Na wszelki wypadek wymieniłbym także wkład termostatu...

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest maystero

termostat z obudowa wymieniany byl prawie rok temu jak odkrecam korek wody lekko syknie ale to chyba przez temperature ostatnio dolalem wody ok litre dywanik mam suchy wiec chyba nie cieknie jak to sie zaczelo to przez jakis czas kontrolka cisnienia oleju mrugala na wolnych obrotach raz przez chwile poczulem zapach oleju

Share this post


Link to post
Share on other sites

Aby wyeliminować termostat jeszcze póki ciepło możesz wyjąć wkładkę i po przejażdżce będziesz wiedział czy jest jakaś zmiana.

To, że psyka to prawidłowo, ciecz zwiększa swoją objętość jak się nagrzewa.

Sprawdź chłodnicę czy jest równomiernie nagrzana na dole i na górze.

Jeśli podczas jazdy grzeje się silnik za bardzo to pada podejrzenie na pompę wody albo przycinający się termostat (nie otwiera się do końca).

Wiatrak wentylatora załącza się prawidłowo ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

mayestro termostat wymienisz najszybciej i najtaniej. warto więc zacząć od tego. Ale z objawów wnioskuję że pompa wody. u mnie było podobnie silnik się gotował a z nadmuchu zimne powietrze leciało. Zwalona pompa nie ma siły wypchnąć wody do nagrzewnicy - stąd zimne powietrze.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest maystero

chlodnica rowno nagrzana weze do nagrzewnicy maja rowna temp wiatraka nie slychac w czasie jazdy na postoju nie sprawdzalem przy ilu powinien sie zalaczyc? co do termostatu to wiem ze najtaniej choc tu w lonynie jest on drozszy niz pompa bo sprzedaja tylko komlety z obudowa w zeszlym roku byl wyciek z obudowy wiec wymienilismy razem z termostatem zadziwia mnie to ze nawet jak to termostat to dlaczego przy duzej temp. wody nie mam ogrzewania ? z pompa bede musial jechac do mechanika bo bez opuszczenia silnika nie dam rady wymienic pod garazem dam znac jak cos pozdro i czekam jakichs dobrych rad bo pierwsza diagnoza mechaniora byla ze uszczelka pod glowica i zeby sprzedac a ja to autko lubie bardzo

Share this post


Link to post
Share on other sites

a może wystarczy zmienić korek od zbiorniczka wyrównawczego?

taka myśl mi przyszła, po spocie na Wyszkowie, jak chłopaki opowiadali, że gościu też miał problem z grzaniem, i jeden mechanik chciał 2 tysie, a drugi zmienił tylko korek

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_biggrin.png" alt=":D" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/biggrin@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...