Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

ProLight

SWAPowanie padniętej VB

Recommended Posts

Witam,

Padł silnik w mojej VB x25xe cały do remontu głowice, rozrząd.

Wolę SWAPować, jak już coś robić to podnosimy lvl.

Tak więc wybór padł na x30xe ze względu na minimalne koszta, cały osprzęt podejdzie z x25xe a w dodatku w garażu leży cały dolot z x30xe.

Z tym że kusi mnie b204l ze względu na suszarkę, ale znów dużo więcej roboty przy nim.

Co byście poradzili?

Dużo większe koszta będą przy b204l? w porównaniu do x30xe?

W dodatku nie wiem czy będę sam wszystko ogarniał z czyjąś pomocą czy wstawie auto na warsztat np. do Mickey'a

Pozdrawiam.

Share this post


Link to post
Share on other sites

X30XE taniej wyjdzie

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites

No widzę że odpowidnia osoba się wypowiada, powiedz mi między x30xe a B204L będzie duża różnica?

Biorąc pod uwage że opchnę graty które się da z x25xe

Będzie to różnica rzędu 1000zł? Taka róznicę jestem wstanie dopłacić.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Osobiście bym doradzał 3.0,nie dość że przy wymianie koszta minimalne,bo praktycznie sam słupek potrzebujesz,to turbo w eksploatacji jest bardziej kosztowne,zawsze po drodze jakieś dodatkowe koszta dojdą jeszcze

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Sorry za OT trochę ale co masz na myśli?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Różnica w swapie na 3,0, a zamontawniem 2,5 chyba jest żadna, a jeżeli chodzi o motorownie z saaba to wiadomo, że przekroczy o ten tysiąc koszt swapu w porównaiu do x30xe. Jeżeli chodzi o 3,0 to jestes w stanie sam to zrobic, tylko znalezc dobrą motorownie, której nie trzeba bedzie rozbierac.

Dolot od x30xe nie podejdzie bez przerobek, poniewaz nie zmiesci się pod maską.

Pytanie co sie stało z oryginalnym silnikiem?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Napisałem w innym temacie ale nikt nie chce się wypowiedzieć, więc napiszę tu jeszcze raz.

Koło pasowe zluzowało się z wału, nie wiem co się stało ani jak, obstawiam zerwanie klinu.

Ale teraz jest tak że kręcąc kołem zamachowym i wałem, koło pasowe razem z rozrządem stoi.

Jak dokręce środkową śrubę koła pasowego do wału to kręci się całość.

Ale obawiam się że zawory się pokrzywiły (pomimo bardzo małej prędkści 15-20km przejazd przez próg zwalniający)

Więc do naprawy będzie nowy rozrząd + remont głowicy, dobrze myślę?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

ciezko sprzedac graty z v6 za duzo tego na rynku koszta swapu na b204l mozna zamknac do 3500zl ale moga byc wieksze

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites

I pojawiły się wątpliwości czy wogóle jest sens pakować w auto 3000zł bo tyle wyjdzie gdzieś remont nawet z x30xe

Jak to bywa przy takich remontach to zawsze warto coś zrobić "przy okazji" i koszta rosną.

Dzięki za porady.

Pozdrawiam.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pierw rozkrec co masz, bo i tak i tak musisz, oglądnij i zobacz co się uszkodziło. Głowice nie są drogie, wiec koszt uszczelek tylko i ewentualnie głowic, powinines sie zamknac w kwocie ~ 500zł ze wszystkim. Właśnie najgorsze są te rzeczy "przy okazji". bo czasem suma sumarum cena może podwoic sie od założonej.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dostałem odpowiedź z jednego serwisu:

wymiana głowic (bo nieoplaca sie remontowac to koszt koło 1600zł + cena głowic)

swap na 3.0 to koszt koło 3tys zł, jezeli ma isc na dolocie z omegi to

na dlugim z krotkim tam bedzie problem, a jezeli dolot bedzie z omegi

to i cala wiazka oraz osprzet tez musi byc z omegi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Więc jezeli chcesz serwisowo to Ty się zastanawiasz nad swapem? Przeciez to będzie pokazna suma.

Przy swapie na X30XE zostaje dół (miska, smok) i góra (dolot cały itp) z vectry.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_lauh.gif" alt=":lauh:"> :lauh: ja za podobną, a może nawet mniejszą kwotę zrobiłem swap z 1.6 na 2.5 z wymianą całego zawieszenia, osprzętu, hamulców, a nawet klimy manualnej na klimatronik

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zależy za ile się kupi dawce, za ile potrzebne części i czy samemu to sie zrobi czy za pomocą warsztatu. Tobie wyszło tanio bo pewnie gotowy bez robierania silnik przełożyłeś tak jak stał na sankach.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Rozrząd zmieniony + wymiana uszczelek + ocena stanu całego silnika. Zdrowy był to przerzuciłem

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...