Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

miruu013

problem przy przełaczeniu na gaz II gen

Recommended Posts

witam, mam taki problem że nie moge przełaczyć z benzyny na gaz. Mianowicie sprawa wyglada tak:

Rano odpalam na benzynie, kontrolka mi miga (u mnie jest tak ze jak miga to po przygazowaniu na 2tys przelacza sie na gaz - bo nie mam czujnika temperatury, został odpiety). Tak wiec przygazowuje i auto gasnie, lub jak go chwile przygazuje to szarpie i w sumie tez zgasnie. Jak w koncu mi sie uda chwile potrzymać zeby nie zgasl to chodzi tak jak na trzy gary, nie równo itd. Jechac sie prawie nie da wtedy, bo przygasa przy wcisnieciu sprzegla na krzyzowce itp. Dopiero jak silnik sie zagrzeje około 80 stopni to chodzi równo jak na benzynie i wtedy nic sie nie dzieje. Tak jakby zaczynał dopiero chodzić równo kiedy termostat pusci mi obieg cieplej wody. Nie wiem co na to zaradzic, bo przy niskiej temperaturze zanim mi sie nagrzeje az tak to musialbym tylko na benzynie jezdzic i wtedy po co mi gaz?

Instalacja jest brc, 4 canalli s, mikser na przepustnicy, krokowy na wężu.

Prosze o porady, dziekuje.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Trzeba wyregulowac instalacje.

poprostu zalewa silnik gazem.

dopiero parownik w miare u ciebie pracuje jak się rozgrzeje.

sprawdz jak masz wpiety parownik w obieg wody lub trzeba pomysleć o regeneracji parownika lub lepiej kupieniu nowego.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mam podobny problem.

Rano po odpaleniu w ogóle nie przełączę go na gaz, bo od razu gaśnie. Jak pochodzi z 5 min to da się przełączyć ale zajmuje mu to ok pół sekundy, sekunde. Wtedy jak ruszę i wcisnę sprzęgło żeby zmienić bieg to obroty spadają że prawie gaśnie (czasami nawet zgaśnie). Nawet jak przełączam później na gaz, gdy już z kratek leci ciepłe powietrze, to przy przełączeniu czuć szarpnięcie. Dopiero gdy samochód nagrzeje się do 80 stopni można przełączyć go bez szarpnięcia lub z takim ledwo odczuwalnym. Możliwe że się zalewa bo czasami czuć gazem przy odpalaniu. Aha i jak samochód postoi z pół godziny, godzinę to muszę go dłużej kręcić żeby zapalić. Jak zgaszę na benzynie to takie coś nie występuje.

Wystarczy sama regulacja czy potrzebna wymiana membran? Parownik nie był regenerowany raczej od nowości a już na pewno nie przez ostatnie 3 lata. Kiedy był ostatnio na regulacji też nie wiem ale podejrzewam że wiele lat temu. Nie chciał bym wymieniać niepotrzebnie membran jeśli mogą być jeszcze w dobrym stanie, boje się że nowe będą słabej jakości i co roku będzie trzeba wymieniać. Z gazem o dziwo żadnych problemów poza tym jednym nie ma i nigdy nie było

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites

To czy trzeba regenerować to nikt nie powie. Jedź na regulację, jak nic nie pomoże to trzeba regenerować. Jeśli gaz ma już 5 czy 8 lat albo najechane ze 150 tys. to raczej pewna regeneracja

Share this post


Link to post
Share on other sites

tomeczek333 i pomogła Ci regulacja czy musiales parownik regenerowac?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Podepnę się do tematu. z pytaniem jaki może być orientacyjny koszt regulacji i wymiany filtrów w instalacji Stag 300 ? W Warszawie ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mi powiedział 2 lata temu w Wawie 50 za filtry i 40 za regulację. Kupiłem filtry na allegro i fejsa

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_loli.gif" alt=":loli:">

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Postanowiłem, że jednak zregeneruje parownik bo od nowości to nie było robione. Przy okazji filterki wymienione. Jeszcze gazownik kazał wpaść na ponowną regulacje po przejechaniu 1000 km. Jak narazie wszystko w porządku.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...