Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

bbxb

Pomiar świec żarowych w Z19DTH multimetrem - parametry?

Recommended Posts

Witam,

nawiązując do tematu:

Please login or register to see this link.

chciałbym zapytać w jaki sposób pomierzyć świece żarowe multimetrem?

Chodzi mi nie tylko o to czy świeca padła czy nie ale także o to w jakim jest stanie.

Jakie wartości [oporu] powinien wskazywać miernik?

Od jakich wartości świeca nadaje się do wymiany?

Będę kupował raczej świece NGK czy to dobry wybór czy lepiej Beru?

Pozdrawiam i prośba o nie zamykanie tematu

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites

świeca powinna mieć przejście między "grotem", a końcówką na którą nakłada się fajkę i nie powinna mieć zwarcia do masy czyli części z gwintem

rezystancja powinna być około 1,5 - 2ohmów

jeśli miałbym wybierać między NGK, a Beru to akurat w tym przypadku wybrałbym te drugie

Share this post


Link to post
Share on other sites

daj se spokój z tymi pomiarami bo już nie jeden próbował mierzyć i te wyniki o d*pę potłuc

działa albo nie działa - to najlepszy pomiar

żeby pogodzić ngk i beru to do cdti kup boscha

Edited by zubek73

Share this post


Link to post
Share on other sites

Właśnie widzę, że każdy podaje inny prawidłowy pomiar.

"Prawidłowe" pomiary wahają się od 0,1 Ohma do 2 Ohmów a więc rozrzut jest bardzo duży :-)

Skończy się pewnie na tym, że wymienię 4 świece.

Mam auto z 2006 roku i przebieg 239 000, jeśli świece nie był zmieniane od początku to może warto zmienić wszystkie 4? Aku zmieniałem miesiąc temu więc na zimę auto byłoby przygotowane.... [nie garażowane - stoi pod chmurką].

Zwłaszcza, że zaraz po rozruchu telepie autem - to może to?

A jak się nagrzeje to nie trzęsie...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Przed wymianą kilka dni psikaj wd40 na gwint , bardzo często jest problem z wykręceniem .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

powinny być przynajmniej raz wymieniane, ale w takim wypadku nie masz się co zastanawiać wymieniaj wszystkie i z głowy, telepanie może być spowodowane padniętymi świecami

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam jeszcze raz

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Kupiłem już 4 x NGK, za kilka dni podejmę próbę samodzielnej wymiany.

Poniżej załączam fotki silnika - podpowiedzcie proszę czy łatwo będzie wykręcić te świece czy od razu jechać do mechanika?

Nie chcę ukręcić świeczki :-(

Za wszystkie inne porady dotyczące silnika również będę bardzo wdzięczny, pozdrawiam :-)

Sory za taki duży rozmiar zdjęcia - nie wiem jak tu zrobić mniejszy.....

dsc0189zo.jpg

Shot at 2012-09-17

dsc0188hq.jpg

Shot at 2012-09-17

dsc0187im.jpg

Shot at 2012-09-17

dsc0186zy.jpg

Shot at 2012-09-17

dsc0185va.jpg

Shot at 2012-09-17

dsc0190bc.jpg

Shot at 2012-09-17

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

zalezy jakich porad szukasz ? ale to i tak musisz szukac/pytac w odpowiednich postach

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dzięki za odpowiedź, powiedz jakie to te klucze do świec?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Na początek to trzeba się pozbyć tego całego syfy który jest w okolicach świec żarowych i kalp wirowych, bo jak wpadnie do coś do środka to będzie problem.

Może warto by się postarać o plastikową osłonę na silnik, jeśli jej nie masz, to nie będzie się tak brudzić.

Do świeć potrzebna jest długa nasadka o rozmiarze 9.

Edited by logan_x

Share this post


Link to post
Share on other sites

najważniejsze wcześniej nie zapomnieć popsikać tam wd by łatwo odkręcić i bez kłopotów późniejszych

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wymienione.

Wszystko ok.

Temat do zamknięcia.

Dziękuję wszystkim za pomoc, pozdrawiam.

Share this post


Link to post
Share on other sites

a jak poszarpywanie zaraz po odpalaniu zimnego silnika? ustąpiło po wymianie świeczek?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Poszarpywanie raczej takie same.... gdzie szukać winy??

Share this post


Link to post
Share on other sites

Świeca żarowa i poszarpywanie to moim zdnaiem dwa oddzielne tematy.

Szukaj przyczyny w zaworze EGR (był czyszczony?), może w (kolejnej) kostce wtryskiwacza, samym wtryskiwaczu i wbrew pozorom... koło DM...

Share this post


Link to post
Share on other sites

4 świece nowe, aku i altek nowy, po drugim zbiorniku na STP do wtrysków, dawki w normie, EGR nowy, przepustnica czyszczona, termostat i przewody do turbiny nowe, cały rozrząd + pompa wody nowe, zawór VTG czyszczony, boost sensor czyszczony, po wymianie filtrów i oleju, przebieg 242 000 oficjalny.

Najbardziej możliwe chyba jednak DM. Na zimnym stuka, na ciepłym już nie, mniej stuka jak wcisnę sprzęgło.

Czy 8 listopada podczas zlotu w Wawie w Forcie Wola będzie ktoś kto mógłby posłuchać i ocenić??

Share this post


Link to post
Share on other sites

... w zasadzie masz już winowajcę...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Najprostszy sposób sprawdzenia świec żarowych to zwykła żarówka12v i podłączone do niej kabelki,jeden kabelek podpinasz do + akumulatora a drugi do pina świecy (po wcześniejszym zdjęciu z niej kabla zasilającego).Jeśli żarówka świeci świeca ok jeśli nie szrot !!!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

To tylko połowiczny sukces, bo wtedy obwód masz przerwany...

A co jeśli jest zwarcie? Wówczas żaróweczka zaświeci a świeca nie będzie działać...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ok masz rację tylko w przypadku zwarcia siądzie sterownik bo nie wytrzyma takiego prądu,a sposób napisałem najprostszy.Bardziej wyrafinowany sposób to zmierzenie poboru prądu przez daną świecę,czyli przekładamy zazwyczaj czerwony kabelek w multimetrze na pomiar Amperów i szeregowo wpinamy się po między świecę a + na akumulatorze.Trzeba zwrócić uwagę aby nasz multimetr miał zakres pomiaru natężenia prądu min 10 Amper w przeciwnym razie uszkodzimy sobie multimetr puszczając przez niego zbyt duży prąd.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wytrzyma taki prąd, wytrzyma...

Najlepiej jest wykręcić świece i pomierzyć na "zewnątrz" silnika co nie oznacza, że metoda żaróweczki czy nawet sam miernik prawdy nie powie według tego co wcześniej proponowałeś.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Przymierzam się do wymiany świec i przeglądając Allegro widzę, że jedni oferują świece o długości 152 mm, 17,5A klucz 10, drudzy mają świece o długości 103 mm, 13 A, klucz 9, a jeszcze inni oferują świece NGK o długości 103 mm i 5A. Wszystkie do silnika 120 KM i teraz mam pytanie? czy rzeczywiście wszystkie pasują do mojego silnika ta o długości 152 i 103 mm, a jak będzie grzała ta co pobiera tylko 5A?.

Edited by Robert1014

Share this post


Link to post
Share on other sites

Też jestem zainteresowany wymianą świec żarowych w Z19DTH, z tych co podał Robert1014, który rozmiar jest odpowiedni ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kolego bbxb a czy jak miałeś nowe świece na stole to je zmierzyłeś ? Mógłbyś podać rezystancje nowych i starych ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Coś mi sie nie wydaje z tym sprawdzaniem ale pewnie sie nie znam

Wiec tak świeca rozgrzewa sie do czerwoności wiec

5A*12V=60W. - moim zdaniem to dużo z mało żeby szybko rozgrzać końcówkę świeccy

Myśle ze potrzebaby 2 -3razy tyle wiec skoro:

P=I2*R wiec opór świecy powinien wynosić 1,2 - w dół a to wg mnie nie jest w stanie zmierzyc zwykły multimetr np z marketu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...