Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Errwin

Błąd P1590

Recommended Posts

Witam,

Parę razy zdarzyło mi się ze podczas jazdy na 5 biegu, jak wcisnąłem gazu do oporu to wyłączało mi się turbo i zapalał się pomarańczowy kluczyk. Zjeżdżałem na pobocze, gasiłem silnik, zapalałem i było OK. Nic sobie z tym nie robiłem, bo z tego co czytałem to tak niektórzy maja, ale ostatnio (w ostatnich trzech tygodniach) miałem już z 5 razy tak ze zaraz po odpaleniu palił się pomarańczowy kluczyk i nie było turbo. Na początku gasiłem auto i odpalałem, ale nie było efektów, wiec jechałem dalej i się okazało ze po kilkunastu sekundach kluczyk gasł i turbo się włączało. Robiło się to i na zimnym jak i na ciepłym silniku.

Wiec podłączyłem go pod kompa i wyskakuje mi w ECM taki błąd, którego nie da się skasować:

P1590 - Obwód zaworu elektromagnetycznego podciśnienia, obwód otwarty

(04) - Obecny

Co należy zrobić żeby wyeliminować ten błąd?

Bo jak to mówią „lepiej leczyć, niż rwać”

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites

przede wszystkim trzeba sprawdzić wężyki powietrzne pod kątem szczelności i sprawdzić wtyczki, może gdzieś się przetarł przewód, w najgorszym wypadku elektrozawór do wymiany

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ok, w sobotę będę miał trochę czasu to posprawdzam wężyki.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam!

Mam tan sam problem, a mianowicie P1590-01 OBWOD ZAWORU ELEKTROMAGNETYCZNEGO PODCIŚNIENIA NAPIĘCIA ZA WYSOKIE o co chodzi musze wymienic ten elektrozawor? Jeżeli chodzi o wymiane czy to grubsza sprawa, dodam ze auto cięzej pali gdy swiece nie zagrzeja(mam na myśli tem ponizej 6 stopni grzeja)- dluzej krece czy to moze miec cos wspolnego?

Proszę o pomoc co i jak z czym sie je, z gory dziekuje.

Share this post


Link to post
Share on other sites

poczytaj forum, użyj szukajki, masz zajęcie na kilka dni

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tak przestudiowałem kilka forum i nic konkretnego nie znalazlem, znaczenie błedu które znam, ale konkretnie gdzie mogę go znaleźć, jak go wymienić, czy potrzebuje ustawiac parametry, czy ten zawór znajduje się na pompie czy turbinie, nigdzie nie znalazlem konkretnego tematu P1590-01 znajdywałem P1590 - które tyczyły sie do VECTRY B. Piszę tylko na tym forum, bo wygąda najlepiej ze wszystkich i wydaje mi się że są tu profesionaliści co do silnika VECTRY C 2.2 DTI SRI 125KM.

Czekam na jaką kolwiek pomoc z waszej strony:-)

Share this post


Link to post
Share on other sites

jeśli chodzi o odpalanie trzeba założyć np. coś takiego:

Please login or register to see this link.

a co do zaworu podciśnienia to jeśli chodzi o zawór turbiny znajduje się po lewej stronie obudowy akumulatora, idzie od niego przewód do turbiny także można sprawdzić czy to ten

Share this post


Link to post
Share on other sites

Znalazłem przyczynę tego błedu jam będe miał samochód przy sobie to cykne fotki

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20"> nie jest to zaden zawór przy turbinie

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites

obwód otwarty jest w sensie otwartego obwodu cewki elektromagnesu zaworu a nie chodzi o pneumatyke. albo wtyczka zaworu nie łączy, kabel przerwany, albo cewka nie przewodzi.

taki sam miałem błąd kiedy sobie odłączyłem jeden z zaworów.

Share this post


Link to post
Share on other sites

U mnie coś innego było narazie nie mam samochodu przy sobie

Share this post


Link to post
Share on other sites

A więc dopadło i mnie. OP-COM przez cały czas pokazuje błąd: P1590-01 Obwód zaworu elektromagnetycznego podciśnienia, napięcie za wysokie. Nie da się go skasować, a jeżeli jakimś cudem się uda, to zaraz po odpaleniu silnika powraca. Co najlepsze, samochód jeździ jak głupi i nie wyrzuca żadnego błędu liczniku. Robić coś z tym, czy czekać aż choroba się rozwinie?

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_mysli.gif" alt=":mysli:">

Auto to VC Sedan 2.2 DTI '02r.

Edited by dieludolfs

Share this post


Link to post
Share on other sites

Coś nie łączy. Lub któraś cewka ma brak rezystancji. Normalnie ma mieć okolo 34 omy. Chodzi o cewki elektrozaworów próżni. Pozdro. Jeden z twoich subskrybentów na yt to napisał

Share this post


Link to post
Share on other sites

modrzey dzięki za odpowiedź.Sprawdzałem dziś u siebie rezystancję tego zaworka i wynosi ona 14,5 Ohm, a po kilku sekundach maleje do 14,4. Jak byłem na komputerze półtorej roku temu, to ten błąd też był wtedy aktywny. Jak już mówiłem, samochód jeździ normalnie i nie przechodzi w tryb awaryjny, dlatego nie wiem, chyba nie ma sensu wymieniać tego zaworka?

Edited by dieludolfs

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jeden z tych zaworków jest do napuszczenia powietrza do instalacji próżniowej gdy gasisz auto. Nie jest on potrzebny do jazdy. Wstaw zdjęcie albo sfilmuj na swoim kanale to Ci powiem czy to ten co u mnie był.

Share this post


Link to post
Share on other sites

2 strony dalej są zdjęcia

Please login or register to see this link.

Please login or register to see this link.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cześć, witajcie !

Nie chce zakładać nowego tematu więc podczepię się tutaj

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">
Mam podobny problem jak u góry kolega, tyle że w moim przypadku turbo nie wyłącza się podczas wysokich obrotów tylko kiedy chce. Ma swój świat

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">
Czasami po odpaleniu silnika przejade 1 km i się wyłączy. Po 30 sekundach załącza się z powrotem i kluczyk z autkiem znika. I tak podczas jazdy dzieje się kilkanaście razy.
Skutki ? Brak mocy, auto się nie zbiera, max 2500 obrotów, bez turbo.

Mam opcoma, natomiast zazwyczaj jak przyjezdzam do domu żeby podłączyć vectre pod coma to kluczyk znika. Po podłączeniu pod kompa, nie widnieje żaden błąd związany z turbo ani z silnikiem. Komp pokazuje tylko 3 błędy tj.( uszkodzone rygle przed kradzieżą i coś tam z cimem )
Moje pytanie brzmi czy jeżeli wyskoczyło auto z kluczykiem i potem znikło, powinna mieć vectra ten kod błędu zapisany w pamięci ? Czy nie ?|

Dodam że:

-przewod dolotowy zmieniony.

-przewód od kolektora ten gumowy zmieniony na nowy

-egr wyczyszczony

-kolektor wyczyszczony

-czujnik ten obok kolektora co często jest wysmarowany w oleju i spalinach wyczyszczony.

-czujnik podciśnienia turbo wymieniony (ten który jest bardzo blisko lampy lewej( idą tam takie wężyki białe)

Miał ktoś taki przypadek ?
Może ktoś poratuje z kolegów, albo przynajmniej naprowadzi na dobre tory.

U kilku mechaników byłem, i każdy mówi co innego,
-pierwszy mówi że trzeba regenerować turbo
-drugi, wystarczy przeczyścić lopatki turbo bo tam jest zmienna geometria i się zacinają te łopatki

-trzeci, że trzeba sprawdzić wszystkie wężyki podciśnienia (tak w ogóle można je kupić gdzieś ? kupuje się na metry ?)

Tak na chłopski mój rozum, jeżeli była by to bezpośrednia wina zużytego turbo to turbina wyłączyła by się i podczas jazdy nie załączyła by się sama..

Co o tym wszystkim sądzicie ?

Edited by kurion

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja mam czujnik ciśnienia doładowania który sporadycznie mi nie łączył ( ostatnio było ok 4 miesiące więc nie kupiłem innego). Chciałem natomiast opowiedzieć Ci moją sytuacje.

Jechałem sobie no i włączył się tryb awaryjny. Z racji że wiedziałem (bo ostatnio też mi coś w nim nie łączyło) od czego on jest to poruszałem nim i błąd się sam skasował. Robiłem to na odpalonym silniku. Miałem jednocześnie podłączone opcoma z ustawianiem włączonym że ma sam odświeżać listę błędów. Był błąd i sam znikł. Nie twierdze że masz to samo (możesz to sobie sprawdzić) jednak stawiam tezę że niektóre błędy same się kasują i znikają.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gdzie znajdę ten czujnnik ? jak on wygląda i w którym miejscu jest on ulokowany ?

EDIT:


A ok juz wiem, który to.
To ja ten czujniczek czyściłem. Zobacze tak dla świętego spokoju czy tam styki nie zaśnieżały

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">
Dzięki za poradę, czekam na dalsze wskazówki |

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Edited by kurion

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja miałem wrażenie że on ma zimne luty w środku.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sprawdziłem ten czujnik doładowania , wyciągnełem, przeczyściłem,(nie było praktycznie nagaru, styki w bdb stanie), problem dalej występuje... Jakieś dalsze pomysły koledzy ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ale czy udało Ci się odczytać ten błąd czy znowu znika?

Share this post


Link to post
Share on other sites

znika ...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Mam tan sam błąd. Szukam i nie mogę znaleść przyczyny, gdzie jest otwarty obwód zasilania. Podpowiedz co było u Ciebie bo ja już straciłem nadzieję ( elektrozawory zmienione ). 

  Dzięki za podpowiedź 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Czujnik który steruje odpowietrzaniem baku sprawdziliście ?

 

P1590 - ELEKTROMAGNES PODCIŚNIENIA DLA UKŁADU ODSYSANIA PAR PALIWA

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja mam podobny błąd :P1590 - Obwód zaworu elektromagnetycznego podciśnienia, napięcie za wysokie
(01)  - Obecny" Panowie, czy ktoś potrafi określić jaki to jest zawór i gdzie on się znajduje w silniku 2.2 DTI. Abo może ktoś zna chociaż numer tej części. Na forum jest pisane o tym błędzie, ale nigdzie nie znalazłem słowa o tym gdzie on się znajduje w komorze silnika. Chciałbym kupić ten zawór i wymienić. Dodam jeszcze ze co jakis czas (nie zawsze) przy 3tys obrotow auto przechodzi w tryb awaryjny i traci moc. Za info będę bardzo wdzięczny.

Edited by forsetii81

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...