Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

miki1406

Szrpie jak stara łada - X16XEL - ręce opadają już

Recommended Posts

Siemka jestem Mikołaj

Jestem szczęśliwym (?) posiadaczem Opla Vectry B 1.6 16v X16XEL z 1998roku z sekwencyjną instalacją Stag 300 na MagicJet'ach.

Kupiłem moje autko jakieś pół roku temu. Niby okazja 7tysi. Przebieg 123tyś. Z gazem, zadbana... Hamulce ATE, zawias bilstein, lemforder, lukas. Filtry Knecht'a. Książka serwisowa no i po jakimś klubowiczu.

Po zakupie wymieniłem rozrząd + płyny i niby miało być tyle... poleciałem nad morze, wróciłem... Wszystko niby oki, poza takim niemiłym szarpaniem przy zmianie biegów, po odpuszczaniu i gwałtownym dodawaniu gazu. Na postoju przy gwałtownym depnięciu w pedał na paliwie zaczyna nawet kichać w dolot.

Idąc za rewelacyjnymi radami z netu wymieniłem świece na Boscha, potem na drugie Platynowo Irydowe Boscha, kable wysokiego napięcia na boscha, wyczyściłem EGR, wypaliłem zbiornik z STP czerwonym LPG, potem zbiornik z czarnym STP do wtrysków, wymieniłem poduszki silnika, pompę paliwa na oryginał Bosch'a, filtr paliwa... przy okazji wyszły klocki, końcówka drążka kierowniczego, osłona drążka, łącznik stabilizatora, tuleje tylnych wachaczy (grube), tuleje pływające, zbierzność, zmiana wody na płyn chłodniczy

Wpompowałem w mój "idealny stan" już koło 2,5 tysia, i dalej toto szarpie i wnerwia mnie coraz bardziej!!!

Błędów brak, Parametry jakieś tam na B :-) Oscylują 125-131. Sonda pracuje. Zatkany dolot składa harmonijkę i gasi samochód...

Pomocy...

Kocham Ople, miałem astrę i 2 calibry, a tu taki strzał w pysk ;-/

Miałeś podobny problem i go rozwiązałeś?? Pisz!!!

U mnie weliminowałem :

1. brudną przepustnice - umyta,

2. sonde lambde - nowa

3. pompe paliwa - nowa

4. filtry - nowe

5. olej - nowy

6. nieszczelny dolot - sprawdzany 10 razy

7. EGR - wyczyszcony, nie zacina się - jeszcze nie zaślepiony

8. błędy - brak

9. świece - drugi komplet nowy, aktualnie platynowo-irydowe do lpg

10. kable WN - nowe(bosch), podmieniane na inne nowe(ngk) i używki(beru)

11. cewkę WN - nowa, podmieniana na 4 inne 2używane

12. zatkany kat - odpalane bez lambdy (dodatkowe ujście spalin)

13. zle wyregulowaną instalację LPG - regulacja na igłe

14. Rozjazd wartości BLM(chyba tak to się pisze) - brak wszystko igła

15. reset adaptacji z poziomu opelscanner - brak reakcji

16. podsysanie plynu chłodniczego w podciśnienie - nie stwierdziłem

17. rozrząd - zmieniony 1500km od poprzedniej wymiany - brak reakcji

18. klin na kółku rozrządu - jest

19. łącznik kolektor-przepustnica - był igła, jest nowy

20. szczelność przewody wtrysków LPG - kolektor - igła

21. osad na trzonkach zaworowych - praca przez 30 minut na 4,5tyś na Pb, brak reakcji; wycieczka 70km A2 non stop 180km/h - brak reakcji...

Do sprawdzenia mam:

1. Mimo braku błędów - czujniki wału i wałka

2. Koło holofoniczne wału korbowego - to z koronką - jest rysa w koło gumy, może przestawia...

3. Wada ECU - może... mimo błędów...

4. Awaria głowicy - może... ale co by mogło nawalić

5. Silnik krokowy - mimo nie bujających się obrotów

Coś jeszcze z propozycji??

Myśle jeszcze nad montażem dolotu, a'la mantzel, żeby wyciągnąć przepustnice bliżej oczu i mieć dostęp do wtrysków podczas pracy silnika...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dzieje sie tak na benzynie i na lpg? Czujnik temp. silnika sprawdzałeś?

Odłączałeś aku żeby zresetować sterownik i zobaczyć jak będzie jeżdził?

Jeszcze czujnik położenia przepustnicy i czujnik temp. powietrza dolotowego mozna sprawdzić

Share this post


Link to post
Share on other sites

chlopie a drazek reakcyjny przy alternatorze sprawdzales?

wystarczy ze jest peknieta guma i bedzie ci szarpalo autem, znajduje sie on tu:

Please login or register to see this image.

Share this post


Link to post
Share on other sites

EGR zaślep jak coś wymiana na nowy nie zawsze pomaga, jeszcze możesz mieć katalizator zapchany

Edited by CrimNice

Share this post


Link to post
Share on other sites

1. I na benzynie i na lpg, Czujnik tem, czujniki wału, wałka na kompie płynnie spokojnie i realnie, aku odłączane

2. Drążek reakcyjny spoko, ale dla mnie to szarpanmie to raczej wina wypadających zapłonów

3. Kat wyeliminowałem, przez rozszczelnienie ukł wydechowego...

Egr do zaślepienia i sprawdzić muszę silniczek krokowy...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja jestem wrecz przekonany ze to jakas poduszka silnika badz skrzyni biegow, sprawdz je wszystkie dobrze bo moim zdaniem idziesz zlym tropem.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Skoro dzieje sie na 2 paliwach to trzeba szukac przyczyn w mechanice a nie w zasilaniu.

tez bym dokladnie sprawdzil poduszki silnik i skrzyni.

egr nastepny chociaz objawy nie do konca wskazuja na niego.

a podcisnienie Ci zadne nie spadło ??

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this link.

,

najprawdopodobniej masz do wymiany poduszkę skrzynii biegów. (środkowa)

Ostatnio rozbierałem 1.6 i też szarpała a po wyjęciu silnika okazało się że jedno ramie puduszki było złamane....

Please login or register to see this link.

Edited by obrotny

Share this post


Link to post
Share on other sites

No to was teraz zastrzele - wszystkie poduszki lemforder'a nowe

Share this post


Link to post
Share on other sites

U mnie szarpie przez rozwalony drążek reakcyjny

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

łącznie z drazkiem reakcyjnym? jezeli masz nowy drazek lemfordera to ja juz nie wiem co to moze byc ;p niezly przypadek masz, ja na twoim miejscu bym chyba odstawil auto do aso i powiedzial ze mi szarpie i zrobcie cos z tym, w twoim przypadku wyszlo by taniej

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites

a sprzęgło?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...