Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

MKrzymi

VECTRA C 1.9 150KM FALOWANIE OBROTÓW I PRZYDŁAWKI

Recommended Posts

Witam,

Od pewnego czasu walcze z moją VC 1.9 150 km automat

Objawy: Falowanie obrotów na jałowym i przydławki czasami. ( dodatkowo usterka nieregularna)

Sprawdzone:

1. Przepływomierz

2. Listwa CommonRaila wraz z czujnikami

3. Czujnik ciśnienia paliwa na pompie CR

4. Nowy Intercooler

5. Alternator

6. Wtryski (dawki w normie tj. 0,26 0,43 )

7. Nowy kolektor ssący

8. Rozrząd ma przejechane 10 000 km

9. Świece

10. Egr wyprogramowany i zaślepiony

11. Kostki wtrysków wymienione

12. Koło pasowe nowe

13. Przepustnica

14. Liquy Moli wlany raz

15. Kompresja była sprawdzana

16. Filtr paliwa nowy

ZERO BŁĘDÓW - odczyty techa 2 w normie :/ - sprawdzane odczyty przez Jarka Włodarskiego

Pomysłów Mi już Brak, a problem jest...

Proszę o sugestie co dalej. Może ktoś miał już taką zagryche i to rozwiązał.

Edited by MKrzymi

Share this post


Link to post
Share on other sites

witam ja mam to samo-wskaznik sie porusza na wolnych obrotach -niekiedy wiecej gazu sobie sam weznie szok i niewiem co jest grane.za tydz idzie na warsztat.jak bys cos wiedzial to daj znac

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dzisiaj wymieniony olej razem z filtrem oleju na Oplowski 5W/30

Jak coś będe wiedział to dam znać.

Riko2 Jeżeli rozwiążesz to szybciej to też prosze o info, bo ja będe walczył do skutku.

Pozdrawiam

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Wnioskuję, iż wlałeś Olej GM Dexos 2 5W30. Przecież to ścierwo, a nie olej...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nie mnie to oceniać, nie wiem konkretnie jaki, ale GM 5W/30 - oni sami nie robią raczej oleju tylko biorą od kogoś, więc nie wiadomo konkretnie co to jest - może Mobil, może Shell, może Castrol....

Parametry są zbliżone.

Najlepiej jakby koledzy trzymali się tematu i starali się coś pomóc, a nie wygłaszać tylko opinie o oleju.

Witam, a co powiecie na koło pasowe alternatora?

Polecam lekture:

Please login or register to see this link.

Kolejne wskazanie na alternator albo na koło pasowe alternatora:

Please login or register to see this link.

Pasek klinowy zdjęty i objaw cały czas taki sam, więc nie jest powodem nic co z związane z paskiem klinowym, alternatorem, kołami pasowymi, rolkami itd.

Pompa wody ma 6 miesięcy i hałasuje na wolnych obrotach. Pytanie czy ona może być winowajcą. Jutro będę sprawdzał.

Share this post


Link to post
Share on other sites

witam was koledzy jakiś czas temu widziałem program z wasza wada i wina leżała po stronie skrzyni biegów tam są takie podobne do zapadek które się szybko zużywały i to była przyczyna tego

Edited by lukas198

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nie jestem przekonany co do twojej opinii na temat skrzyni, bo falowanie występuje na P, na N, na D.

A na pozycji P, napęd jest odłączony od skrzyni, więc nie wiem do końca jak by miała wpływać skrzynia na falowanie obrotami i przygasanie/rozjaśnianie lampek.

Dodam, że skrzynia nie szarpie, biegi zmienia dobrze, więc nie ma co się przyczepić.

No chyba, że wiesz coś więcej na ten temat to napisz, bo jak dla mnie to za bardzo nie ma wpływu. ( Jeżeli nie wiesz, a rzucasz hasłami to nie pisz, bo szkoda zaśmiecać temat.)

17. Zapomniałem dodać, że akumulator nowy wymieniony razem z alternatorem.

18. Zdjęty został pasek klinowy i samochód odpalony został bez niego - falowanie pozostało - więc teoria na temat alternatora i koła pasowego alternatora odpada.

19. Dzisiaj ustawiony na nowo napinacz paska rozrządu, bo był za mocno naciągnięty i hałasowała pompa wody, a teraz cisza.

20. Wyszło dodatkowo, że koło pasowe paska klinowego po pół roku umarło i weszło na jego miejsce nowe.

Po tych operacjach jednak FALOWANIE POZOSTAŁO.

(21.) Za jakiś czas będzie podmiana czujnika ciśnienia na listwie CR na nowy.

(22.) Podmiana pompy CR.

(23.) A w ostateczności podmiana sterownika Silnika, bo też jest taka opcja.

Co do spalania na Jałowym z klimą 0,7 l

Co do spalania na Jałowym bez klimy 0,5l

Wyniki katalogowe, a falowanie i przygasanie lampek jest ( ciche wrażenie, że regulator ciśnienia albo pompa załatwi sprawe).

Edited by MKrzymi

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tez mialem i w zasadzie znow mam problem z tym falowaniem. Wczesniej pojawialo sie praktycznie za kazdym razem po odpaleniu srednio cieplego silnika. Czyli takiego ze wskazowka od wody pokazywala powiedzmy 60/70st. Wtedy przez jakies pol minuty silnik wyraznie nierowno pracowal. Pozniej przyszedl czas na wymiane kolektora i problem zniknal. Jednak teraz minelo juz troche tysiecy km i znow jest to samo nawet z wieksza intensywnoscia bo ostatnio nierowna praca trwala dobre kilka minut. Dodatkowo przy gaszeniu silnika zaczelo dosc mocno trzasc samochodem.

I nie mowie tu o falowaniu samej wskazowki bo to dzieje sie u mnie nawet jak silnik pracuje rowno wiec na nia nie patrze, chodzi mi o falowanie ktore poprostu slychac, slychac ze silnik faluje i "rzezi". Ktos mi cos pisal o czyszczeniu egra ale jeszcze tego nie robilem.

Edited by Rhomek

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja dużo rzeczy już sprawdziłem - egr mam wyłączony programowo - (był sprawny, ale wyłączyłem i zaślepiłem przy wymianie kolektora by nowy kolektor ssący się nie brudził), kolektor ssący jest nowy ( dwa tygodnie), a falowanie obrotów występuje, więc po sprawdzeniu wielu rzeczy szukam dalej,

Przydławianie przy niesprawnym egrze może występować, ale ma on niewiele wspólnego z nierówną pracą silnika.

Teraz nie mam możliwości dalszego sprawdzania, co jest z falowaniem obrotów, ale za tydzień działam znowu z szukaniem przyczyny falowania.

Share this post


Link to post
Share on other sites

to sa jaja z tym falowaniem-dzis auto znow do mechanika idzie.nikt niewie co to za wada .piepszone wskazowki.chyba viki sprzedam bo juz mnie wkurza az szkoda

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

a na kompie nie pokazuje nic ? żadnych błędów ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

travis -to daj pozniej znac jak bys cos znalazl-ja mam to samo

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

jeśli komp nie pokaże błędów to bym szukał winy w filtrze paliwa i EGR

Share this post


Link to post
Share on other sites

Rico... A co Twój mechanik zasugerował?

Kolego Travis, ja już wymieniłem filtr paliwa, a egr wyłączyłem, więc złe trafy.

Pozdrawiam

Edited by MKrzymi

Share this post


Link to post
Share on other sites

witam erg niema nic do tego panowie a itak mam nowy.mechanik bedzie szukal na kostkach czyli wilgoc gdzies bo to jest wachanie tej wskazowki.a po drugie powiedzial ze powod moze byc tego czujnik temperatury-bo to jest najczestrzy objaw tego wachania obrotow wlasnie.to jest koles co sie zna dobrze.wczesniej na 1800-2000obrotow ni szarpal czasani i wyczail ze to CZUJNIK CISNIENIA PALIWA 120ZL i faktycznie to bylo to.a wczesniej 5mechanikow nieumialo znalesc powodu tego szarpania.no ale zrobilem i znow kolejny problem mam z tymi obrotani .olej i filtry nowe mam

Share this post


Link to post
Share on other sites

No mam nadzieje, że masz ogarniętego mechanika, bo ja jeszcze w wielkopolsce takich nie znalazłem niestety. Każdy chce kasować, a naprawiać w sensie pomóc nikt.

Czekam na dalsze relacje.

Pozdr

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam, znalazłem coś ciekawego na temat Common Rail i sposobu na znalezienie przyczyny falowania obrotów.

Jest to o silniku Peugeota HDi, ale w końcu to i to Commin Rail i działa podobnie, a wręcz tak samo.

Zapraszam do lektury,

Please login or register to see this link.

Koleś z forum Peugeota widać, że jest kumaty i pisze do rzeczy.

Maciej

Edited by MKrzymi

Share this post


Link to post
Share on other sites

.

Edited by MKrzymi

Share this post


Link to post
Share on other sites

Termostat wymieniony spalanie na postoju na klimie spadło z 0,7 na 0,5 litra

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Silnik po paru kilometrach uzyskuje temperaturę 85 stopni i ją trzyma cały czas.

Poprawiło się spalanie, bo zasięg się zwiększył i silnik ciszej pracuje. Same zalety.

Przy okazji obejrzałem cały samochód od spodu i jest wszystko jak należy - zero wycieków

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Falowanie jeszcze nie jest rozwiązane, ale działam w temacie.

Edited by MKrzymi

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kolejny raz alternator tworzy wątpliwości.

Przy włączonych wszystkich odbiornikach, fotelach podgrzewanych przód tył i światłach, nawiewach - pokazuje 12.5 V i spada.

To raczej oznacza, że alternator nie daje rady, co myślicie?

Dodatkowo przy staniu w korku skacze 13.0 - 13.3 - 13.8 - 14.0

W czasie jazdy najczęściej 13.8 - 14.2

Czekam na jakieś info. Pozdrawiam

Share this post


Link to post
Share on other sites

usterka alternatora w tych modelach jest raczej standardowa, ale trzeba go sprawdzić na przyrządzie wtedy będziesz miał pewność

Share this post


Link to post
Share on other sites

Maciek,jak masz włączone wszystkie odbiorniki i obojętnie czy stoisz czy jedziesz to nie może ładowanie spadać poniżej 13,8 V.W wersjach 150 KM często się spotykałem z padniętym alternatorem.Prawdopodobnie walnięty regulator obrotów.

Share this post


Link to post
Share on other sites

We wtorek alternator pójdzie do wymiany i zobaczymy jaki będzie efekt.

Po wymianie alternatora nic się nie poprawiło... szukamy dalej...

Jak włącze wszystko wentylator na maxa, podgrzewane fotele, podgrzewaną szybe tylną, światła to mam ładowanie 12,5 - 13,3 ? O co chodzi? Alternator na 100% sprawny

dodatkowo falowanie cały czas jest...

Jutro załatwiam zaworek na pompie paliwa, podmienie zobaczymy co będzie, czy się poprawi....

Prosze o sugestie....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dołącze sie do tematu VC 1,9 150km automat.od ponad półtorej roku mam takie objawy czy zimny czy ciepły nie ma znaczenia.czasami jest przez pewien czas bez drgań ale w 95% wystepują drgania.

Auto już bez dpf,

alternator był regenerowany(wymieniony regulator),

przebieg 130tyś,

coś było o skrzyni w postach,olej na 100tyś wymieniony(skrzynia idealnie pracuje zadnych szarpnieć),

egr raz do roku czyszczony,

filtr paliwa wymieniany co roku.

Ogólnie auto ponad 3 lata w moich rekach jestem z niego bardzo zadowolony,myśle nad zmiana na wiosne ale z tym szarpaniem trzeba coś zrobić bo ewentualny kupiec może sie zniechecić.

Szczerze to mi to aż tak nie przeszkadza tak długo to sie dzieje ze sie już do tej dziwnej pracy przyzwyczaiłem ale miło by było to zdiagnozować.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...