Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Enjama

Słabe światła mijania

13 posts in this topic

Posted (edited)

Cześć

Może mi pomożecie co zrobić, mam problem z słabymi światłami mijania.

Niedawno robiłem przegląd na stacji sprawdzali światła jakimś miernikiem i mówili że ok.

Odkąd mam tą vectre słabo świeciły mi mijania.Drogowe świecą wręcz wzorowo, nie wiem co tam są za żarówki ale pięknie działa.

Zmieniałem tydzień temu na Philipsy h7 +30% i praktycznie żadnej poprawy.

Czytałem żeby sprawdzić odbłyśniki, może powiecie mi co mam dokładnie sprawdzić tzn skąd mam wiedzieć że są one złe ?

Żarówki dobrze są założone, zresztą chyba nie da się źle ich włożyć

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Mogę jeszcze zmierzyć napięcie na kostce co idzie do h7, tylko jakie ma ono być ? Bo może za mały prąd idzie ?

Ogólnie spróbuje je otworzyć i umyć od środka, może coś to da.

Jeszcze może mi polecicie jakieś lampy z allegro, mogą być valeo ? przedliftowe chodza po 200 za komplet.

Czy te poliftowe lepiej świecą na tyle że opłaca się robić tyle przeróbek ? czy gra warta świeczki.

====

Jednak za dużo roboty z odklejaniem tych lamp, umyje je wodą z pianą aktywna a poźniej woda destylowana, albo benzyną ekstrakcyjna

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Edited by Enjama
0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Z akumulatora powinno dochodzic napiecie 12 V...z alternatora może byc troszke mniej ,ale takie (12V) powinno dochodzić do kostki....

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

To norma w vectrach, po pewnym czasie matowieją klosze i odbłyśniki nic z tym nie zrobisz, kup te valeo z allegro, jest to zamiennik ale dużo osób ma je u siebie i sobie chwali.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Posted (edited)

Ok czyli nie zawracać sobie głowy takim płukaniem lamp od srodka ?

To zmatowienie rozumiem, ze nie zejdzie juz ?

Z tego co widziałem na allegro sa 3 firmy

Valeo, Depo, i Corello

Różnią się od siebie jakością ?

Sprawdzałem teraz i mam Valeo, patrząc przez szybę nie widać zmatowienia, zresztą drogowe działają super.

Co może być winą że mijania tak słabo świecą a droge bardzo dobrze ?

Edited by Enjama
0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tka jak pisał Jarek, to może być też zmatowiały odbłyśnik po stronie żarników mijania. Zamontuj od razu poliftowe to na 100% zniknie problem słabego świecenia.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Posted (edited)

ustaw dobrze lampy (jedz do dobrej stacji diagnostycznej.W viki lampa jest regulowana w dwóch płaszczyznach . A po drógie szybciej Ci zmatowieją polifty niż przedlifty .Widać to po innych oplach jak opel astra ,czy omega które mają plastikowe klosze.A co do napięcia to akumulator ma na pusto ok 12V a na odpalonym silniku na kostce od świateł powinno być ok 13,8V

Edited by lukaszsolecki
0

Share this post


Link to post
Share on other sites

U mnie po odpaleniu jest jakies 15V na kostce

Może dlatego spaliła mi się jedna żarówka po 2tygodniach

Wina alternatora ?

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Regulator napięcia, zrób to jak najszybciej bo zaraz spalisz sobie elektornikę i będzie dużo drożej.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Co do szkieł reflektorów to od zewnątrz możesz je wyczyści: pastą do zębów. To nie żart, sam praktykowałem i pomaga. Nałóż pastę ale cieniutką warstwę,poczekaj aż wyschnie,miękka szmatka i polerujesz. Podpatrzyłem to na jakiejś amerykańskiej stronie i zrobiłem u siebie. To na pewno nie zaszkodzi.

Co do 15 V to jak koledzy piszą:regulator napięcia i to jak najszybciej.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ok pomierzyłem jeszcze raz akumulator jest ok trzyma 14.7 V

A na kostce trzyma 14.40-45 V przy dodawaniu gazu minimalne odchyły.

Jakie powinno być prawidłowe napięcie ?

Bo czytam różne tematy i dużo osób pisze że do 14.5 może być napiecie.

Po właczeniu radia, dmuchawy na 3 bieg i ogrzewania tylnej szyby jest w kostce 14,10V

Bez właczania silnika na kostce jest 11.90V

Włączony samochod z radiem 14.35V

Edited by Enjama
0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Czyli jest ok, masz jak najbardziej prawidłowe napięcie.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja także miałem problemy ze światłami mijania kupiłem żarówki Noname +60 % (w Intermarche) i także praktycznie zero poprawy. Po czym zamówiłem na allegro Tungsram MegaLight +90% i świeci pięęęknie wręcz wzorowo i nikogo nie oślepiam. Koszt to ok 30 zł, ale warto.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

skoro czegoś jest więcej to pewnie nie za darmo, czyli wyższa temperatura żarówki i szybciej szlag strzeli odbłyśnik i klosz.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.