Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Sign in to follow this  
Guest vikixxx

Dziwne objawy po nocnym postoju

Recommended Posts

Guest vikixxx

Witam serdecznie

Na wstępie chciałbym napisać,iż nie znalazłem nigdzie w sieci konkretniej odpowiedzi co do mojego problemu,znalazłem podobne tematy,ale dotyczące innych marek,na tym forum są podobne tematy dla VECTRY ale konkretnie nie znalazłem przepraszam wiec pisze tu,i bardzo proszę o pomoci diagnozę

Posiadam Vectre B 1,6 16v 1999r model x16xel

Najpierw napiszę co wymieniłem w przeciągu 2 miesiecy w tym aucie a przebieg max tych czesci do 2,000tys km

Komplet: rozrząd (pompa paski napinacze) płyny

Sonda Lambda Bosch (niestety musiałem Boscha)

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_sad.png" alt=":(" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/sad@2x.png 2x" width="20" height="20"> +była tzw adaptacja sondy przez komp itd... (brak błędów do dzisiaj) +

Kolektor wydechowy (używany) bo stara sonda złamała sie w środku

Zleciłem mechanikowi wyczyszczenie przepustnicy i założenie nowego silniczka krokowego

Wymieniłem 2 czujniki temp:wody oraz do ECU

Wymieniłem termostat

Filtr Paliwa (wczoraj)

Filtr powietrza

Olej 10w40 Mobil 2000 +filtr oleju

Swiece NGK + no właśnie kupiłem kable okazało sie ,ze listwa (kable oddałem) Listwy i cewki nie wymieniałem

Pasek klinowy

To jezeli chodzi o silnik

Innych elementow nie bede wymieniał ponieważ to dotyczy kompletnego zawieszenia hamulcy itp....i to nie wpływa na problem

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Objawy odpalam rano auto po nocnym postoju i zachowuje sie normalnie obroty lekko wchodzące na 1000obr/min i wszystko jest w porządku,nic nie faluje nie wariuje.

Czasami reaguje innaczej innego dnia rano,zaraz po odpaleniu obroty wchodzą na 1200-1500obr/min i trzymają w tym momencie auto sie lekko telepie drgania na całej karoserii i przerywa na biegu jałowym,a kiedy wbijam 1 i ruszam auto dlawi sie bardzo

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_sad.png" alt=":(" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/sad@2x.png 2x" width="20" height="20"> dopiero po przejechaniu okolo 1 km sytuacja sie normuje...

Panowie prosze o pomoc w czym jest problem ?????

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_sad.png" alt=":(" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/sad@2x.png 2x" width="20" height="20"> boli mnie to strasznie i muszę to zrobić bo nie mogę spać :/

Listwa i cewka ?

Padająca pompa paliwa ?

Zawalony zawór EGR ?

Nie szczelny układ wydechowy ??? ( co prawda mam troszke skorodowany uklad wydechowy ale dziur nie ma )

Najczęsciej dzieje sie tak kiedy w nocy temp troszke spadnie i popada tak na 70% przypuszczam....

Ale gdzie szukać rozwiązania jak obecnie chwilowo pustki w portfelu

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_biggrin.png" alt=":D" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/biggrin@2x.png 2x" width="20" height="20">:D

Zgaduj zgadula?

Dziekuje wszystkim za chęć pomocy w rozwiązaniu w/w tematu

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20"> i browarek dla wszystkich

Panowie nikt nie pomoże ?

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_sad.png" alt=":(" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/sad@2x.png 2x" width="20" height="20"> dzisiaj rano znowu to samo zrobiłem autem 50 km zostawiłem na 3 h całkiem ostygł odpaliłem jest normalnie ale po nocy wariuje

p,s auto nie ma gazu i nie miało tylko benzyna

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja obstawiam listwę zapłonową - to dość awaryjny element w tym silniku i potrafi płatać takie figle

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Tym bardziej, że dzieje się tak po dłuższym postoju i chłodnych nocach. Wilgoć osiada się pod maska i listwa może mieć przebicia.

Ja w swoim miałem podobna historię z tym, że mam kable. Byłem w gorzystym wietrznym i wilgotnym terenie i zawsze rano pod maską było mokro i miałem podobne jaja jak Ty. A jak sie silnik rozgrzal i woda wyparowała było ok.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest vikixxx

Dziekuje Panowie kupie listwe i zmienie i napisze co z tym tematem wyszło zdiagnozuje i zobaczymy dla innych moze byc to pomocne

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites

nikt nie zadal podstawowych pytan

krokowy zamontowany to oryginal czy zamiennik ??

dzialo sie tak przed tymi zmianami czesci czy nie ??

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pozwolicie że się podepnę?

Silnik X20XEV, po nocy często jest tak że obroty na biegu jałowym falują (dochodzą do mniej więcej 1100rpm), przejadę dosłownie kawałek i sytuacja się stabilizuje i obroty w miarę sztywno się trzymają (zaznaczam że na gazie na zupełnie zimnym silniku jest ok). Bardzo możliwe że ma to związek z wilgocią bo ostatnio po nocy której zdaje się właśnie padało auto miało takie perypetie (obroty falowały i przerywał), z kolei wczoraj rano nie dostrzegłem tego zjawiska, a np dziś na działce mocno padało i po kilku godzinach po odpaleniu obroty znowu wariowały.

Krokowiec i przepustnica wyczyszczone (obroty przed czyszczeniem falowały, teraz jak się nagrzeje jest ok), nie wymieniałem jeszcze świec i przewodów wn. Czy to właśnie te elementy mogą stanowić problem (bo w 2.0 chyba nie ma wspomnianej wyżej listwy?)?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Sam sobie odpowiedziałeś na zadane pytanie - prawdopodobnie świece i przewody do wymiany

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...