Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

krzysiek_j

Zawór ograniczający ciśnienie doładowania - przerwany obwód P0243

Recommended Posts

Witam,

Komputer pokazuje błąd: P0243 - Zawór ograniczający ciśnienie doładowania - przerwany obwód (04) - Obecny.

Przeczyściłem i przesmarowałem ten zawór oraz sprawdziłem go pod względem poprawnej pracy i wygląda, że jest sprawny. Natomiast w kostce jest jakieś 9v wygląda mi to na indukcyjne, tak jakby nie podawał masy, gdy mierzę do masy samochodu podaje 12,8V.

W momencie kiedy wpinam kostkę do zaworu strasznie buczy i wyświetla błąd.

Czy ktoś wie jakie powinno być napięcie w kostce i jak powinien pracować ten zawór, czy napięcie jest podawane przez komputer? Dodam tylko że przyszarpuje samochodem.

Share this post


Link to post
Share on other sites

z tego co gdzieś czytałem to właśnie biegunem ujemnym jest sterowany ten zawór, napięcie miedzy pinami zmierzone miernikiem waha sie w zależności od tego, jakiego doładowania żąda ECU, natomiast miedzy przwodem dodatnim a masą auta jest zawsze 12 V. Twoje pomiary napięc zdają sie być prawidlowe.

A mierzyłeś rezystancje zaworu?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Czyściłeś zgodnie z tym, co jest napisane w tym temacie

Please login or register to see this link.

?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Aby była jasność zawór EGR czyściłem niedawno. W tym poście mowa o zaworze:

Please login or register to see this link.

. Jak odpalę silnik to strasznie brzęczy, natomiast jak go sprawdzam pod akumulatorem to tyka prawidłowo.

Rezystancja zaworu to 16ohm.

Edited by krzysiek_j

Share this post


Link to post
Share on other sites

tak myślałem, że chodzi o N75.

Rezystancja zaworu też OK, w takim razie dziwne, że komp wyświetla Ci błąd przerwanego obwodu.

Jeśli masz możliwość podmień na inny, przed czyszczeniem też miałeś błąd obwodu, może źle złożyłeś?

Sprawdź też dokladnie wtyczkę, podczas pracy silnika zaworek ten dostaje niezłe drgania, może któryś kabel w kostce nie ma pewnego kontaktu?

Co do brzęczenia, u mnie tego nie zauważyłem.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Był błąd dlatego go czyściłem. Najpierw skasowałem bląd potem zrobiłem rundkę i pojawił się znowu. Postanowiłem go wyczyścić. Wszystko zrobione zgodnie z instrukcją nic nie uszkodzone ładnie poczyszczone i przesmarowane. Przetestowałem go pod zasilaczem labolatoryjnym 12 V tyka przyzwoicie. gdy tylko podepnę go do auta to strasznie brzęczy jak mały wibratorek

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20"> no i ten błąd. Niestety nie mam drugiego a nowy to koszt ok 200zł.

Kiedy ten zawór jest załączany przez komputer?

Jak to sprawdzić?

Edited by krzysiek_j

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ten zaworek jest zdaje się sterowany prądowo więc może być taka sytuacja, że dostanie te 9V i może być też sytuacja, że ma np przegrzaną cewkę i będzie sypał błędami a czyszczenie tu na pewno nic nie pomoże. Najlepiej było by podmienić drugi taki zaworek i sprawdzić, może masz kogoś w okolicy kto pożyczy na chwilę a koszt nowego można zredukować do około 120zl ponieważ w VW jest taki sam typ z tym że podobno bardziej niezawodny.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

... dodam tylko, że kostka jest inna ale temat jest do ogarnięcia nawet przez laika.

Dla pewności ja także zamieniłbym się na chwilę z kimś...

Share this post


Link to post
Share on other sites

kupiłem ten:

Please login or register to see this link.

mam nadzieję, że będzie dobry. Jak przyjdzie to opiszę wyniki.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zaworek jest ok...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Po zamontowaniu zaworku objaw jest ten sam

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_sad.png" alt=":(" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/sad@2x.png 2x" width="20" height="20"> Wygląda na to, że stary był dobry.

Po podpięciu i odpaleniu silnika strasznie brzęczy tak jakby chciał się zamknąć albo otworzyć tylko, że nie jest w stanie.

Od czego zacząć poszukiwania przyczyny?

Byłem dzisiaj u mechanika i powiedział, że trzeba najpierw rozebrać turbinę

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_sad.png" alt=":(" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/sad@2x.png 2x" width="20" height="20">

Proszę o pomoc

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja tam bym najpierw posprawdzał dokładnie podciśnienia i inne duperele, zawsze to tańsze niż rozgrzebywanie połowy auta a często okazuje się, że właśnie pierdoła była winna.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Witaj,Krzysiek proponuję Ci posprawdzać wszystkie wężyki podciśnienia,nie wiem jaki masz silnik jeżeli jest to 150 konny,to proponuję Ci sprawdzić zbiorniczek podciśnienia pod kolektorem ssącym który pełni funkcję akumulatora podciśnienia.Często padają i robią różne cuda śmiało możesz olać tą puszkę i podłączyć wężyk od pompy vacum do zaworka i sprawdzić .

Share this post


Link to post
Share on other sites

krzysiek_j

na wyłączonym silniku odepnij wężyki podciśnienia od zaworu regulującego i sprawdź ich szczelność ustami

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">,

zassij powietrze najpierw tego co idzie do turbo, powinien być szczelny, trzymać podciśnienie

a potem sprawdź tak samo ten co idzie do pompy vacum, też powinno być wszystko szczelne.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Która to pompa vacum i jak to podpiąć na krótko pomijając zbiorniczek?

Share this post


Link to post
Share on other sites

tutaj masz podłączenie bezpośrednie pompy z zaworem (zielony kwadrat)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sprawdziłem pompe vacum nawet wymieniłem wężyk na nowy. Nic nie pomogło.

Ale przy wyłączonym silniku i włączonym zapłonie słychać piszczący dźwięk z przepustnicy. Gdy odpinam wtyczkę dźwięk znika podpinam powraca.

Czy u was też tak jest? A może to ona jest sprawcą całego zamieszania?

Share this post


Link to post
Share on other sites

u mnie też tak "coś" piszczy, teraz od Ciebie wiem, że to przepustnica, ja sądze, że to normalne, ale niech ktoś jeszcze sie wypowie.

Skoro wężyki sprawne, pracującą gruche podczas zasysania też słychać, to pozostaje strona elektryczna.

Czy jest różnica w kodach błędów jeśli wogóle nie podepniesz kostki elektrycznej do zaworu?

Czy wówczas pojawia sie coś jeszcze prócz "P0243 - Zawór ograniczający ciśnienie doładowania - przerwany obwód (04) - Obecny"?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

... dobry trop...

Jeśli jest tak jak sugerujesz to być może problem tkwi w wiązce (przetarty kabelek, kostka, złącze)...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Tomek30

Każdy,chce pomóc w najprostszy sposób ,ale jak sam widzisz nie zawsze to pomaga.Skoro wymiana części nie pomogła to została strona elektroniczna tutaj już trzeba fachowca ,bo samemu to tylko można nieźle sobie namieszać.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Znam się na elektronice i potrafię pomierzyć co trzeba ale nie znam parametrów i zachowań

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_sad.png" alt=":(" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/sad@2x.png 2x" width="20" height="20">

Czy ktoś byłby na tyle odważnay aby wypiąć kostkę i zmierzyć miernikiem jakie ma napięcie bez zapłonu po zapłonie i po uruchomionym silniku.

Oczywiście prośba tu do kolegów co mają op-coma i wykasują później błąd.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Przecież można to pomierzyć wypinając kostkę i wpinając ja z włożonymi dodatkowymi dwoma przewodami.

Wtedy można pomierzyć napięcia na zapłonie, bez zapłonu czy na włączonym silniku a błąd się nie pojawi.

Zmierz to u siebie i podaj dane...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Już pisałem wyżej mam 9~10V przed zapłonem, po zapłonie podczas pracy na niskich i wysokich obrotach. Wygląda mi to na indukcyjne. Względem masy 12V.

Dlatego proszę o pomiary na sprawnym aucie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

... to ja sprawdzę to u siebie i około 9tej dam Ci odpowiedź...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Dziękuję

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20"> czekam z niecierpliwością.

Czytam jeszcze o czujniku ciśnienia doładowania może to on nie wysterowuje.

Op-com mierzy ciśnienie doładowania?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...