Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

pembuk

Tuleje regulacji geometrii i zbieżności kół osi tylnej - problem z doborem

Recommended Posts

Witam,

Proszę o wsparcie w kwestii doboru tulei do regulacji zbieżności i geometrii kół tylnej osi w Signum Ph1.

Schemat zawieszenia w linku poniżej:

Please login or register to see this link.

Jeśli ktokolwiek jest pewien, które to tuleje to będę wdzięczny za podpowiedź

Z góry dzięki.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Chodzi ci o tuleje cZy o sruby ?? Bo to srubami regulujesz geometrie a nie tulejami

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tak masz racje. Śruby to swoją drogą.

W chwili obecnej śruby są zapieczone w tulejach i nikt nie chce podjąć się regulacji. Istnieje prawdopodobieństwo zerwania śruby i wtedy już będę uziemiony.

Plan jest taki, żeby najpierw wymienić tuleje ze śrubami a później regulować na świeżo.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Skąd ja to znam

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_haha.gif" alt=":haha:"> Mam dokładnie tę samą sytuację

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_dash.gif" alt=":dash:">

Share this post


Link to post
Share on other sites

W CNF wycenili mi całość z ustawieniem kół na ok 1000PLN za oba tylne koła. Trochę mnie to zbiło z tropu skoro to tylko po dwie tuleje na koło. Chciałem sam zamówić części i pojechać do mechanika, który weźmie za robociznę 100. Ale muszę mieć pewność dokładnie, które to są.

Może ktoś poradzi

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this link.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Niestety coś nie tak z Twoim linkiem :/

Share this post


Link to post
Share on other sites

i jak tam z tymi tulejami? Z tego co wiem to w krótkich wahaczach sa nie wymienne (tylko całe wahacze). Co do zapieczonych śrub od regulacji w tulejach to w VC/SIGNUM to raczej standard.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam. Ja to przerabiałem , tragedia. Mechanik męczył się z śrubami prawie cały dzień , Każda sie ukręciła . Później wybijanie, wycinanie ,jedna na prasie 10T ledwie wyszła. Śruby dostępne są tylko w ASO . 12X100 lub 12X80 . Koszt śruba ~37 zł +nakrętka 5 zł. Do vectry c 2.2dti 2002 r pasuje 12X100 Pozdrawiam

Share this post


Link to post
Share on other sites

dlatego ja chyba sprzedam vectrę i kupię jakiś normalny samochód, też mnie czeka regulacja bo od początku jak mam nie regulowałem.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja tez jestem po wymianie wachaczy prostych. Ja i mechanik meczylismy sie z tym caly dzien. Musielismy wyciagac cala belke i potem ciac wachacze co nie bylo latwe ze wzgledu na kiepski dostep. Sruby do samego konca siedzialy w tulejce. Z wybiciemiem ich po kilku krotnym grzaniu nawet nie bylo opcji.

Please login or register to see this quote.

Ten problem nie dotyczy tylko VC. W niektorych Focusach jest tak samo.

Edited by matoslaw

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

mam na myśli coś z prostszym zawieszeniem coś tam nieśmiertelnego jak np w golfach starszych generacji, tam się nic ni psuło a swoją funkcję spełniało.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

belki nie trzeba ściągać - szkoda czasu.

Edited by AJA

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gdzie ty kupiłeś śrubę za 14 zł ja kupowałem w ASO Tarnów za 27 zł i w ASO Chorzów za te samą kasę

Share this post


Link to post
Share on other sites

U mnie to samo tragedia, tylko ze ja zlamalem srobe, nawet zlamanie nie pomoglo mi jej usunac z gniazda. Uporalem sie z tym sam ale nie bylo lekkao. Co do srob to napewno za 14zl w Aso nie kupisz, za 2 sroby i nakretki zaplacilem niecale 80zl (Aso Mielec).

Co do samego zabiegu, obcialem srobe z jednej i z drugiej strony czyli "lebek" i to co zostalo z drugiej strony [czyli niewiele]. Nastepnie rozchylilem gniazdo by uwolnic jedna strone, gniezdo sie troszke odksztalcilo ale wachacz zostal uwoniony. Gniazdo po montazu nowego wachacza powrocil do swojego kształtu. Co do tej tuleji w zdemontowanym wachaczu nie probowalem jej wyprasowac bo nie chcialo mi sie a pozatym watpie by udalo sie bez uszkodzen. Reasumujac, nie zmieniajmy czesci zawieszenia z jednej strony, szczegolnie gumowe i gumowane.

Pozdrawiam

Share this post


Link to post
Share on other sites

U mnie to samo jak u poprzednika, wszystkie się ukręciły i zapieczone były. Masakra. Kątówa, brzeszczot i jazda bez patrzenia na nic. A śruby kupiłem srednio po 14-16zł /szt w sklepie z częsćiami tylko do opla i zapakowane były w oryg folie z naklejkami GM

Please login or register to see this quote.

Tak samo jak u mnie, heheh Mati nie ma lekko z opelkami

Share this post


Link to post
Share on other sites

No to z tego co piszecie widzę, że masakra z tymi śrubami. Mi mechanik wyregulował przód, a z tyłu tylko popróbował kręcić.

Ponieważ nie mógł żadnej śruby ruszyć, więc dał sobie spokój i powiedział mi, że już mu się zdarzyło, że ukręcił śrubę w vc, dlatego nie rusza, bo ciężko śruby dostać i

problem bo auto nie sprawne.

Początkowo myślałem, że przy użyciu WD-40 uda mi się rozruszać może, ale chyba widzę, że nie ma co na to liczyć.

Kurde czemu to się nie zapiekło przy dobrej zbieżności tylko zawsze przy przestawionej są problemy

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_haha.gif" alt=":haha:">

Jeszcze mnie coś innego zainteresowało: móglby ktoś podać wymiary tych śrub?

Wiem że jedna M12x100, a druga od mocowania banana do belki M12x85 mm?

I wg kształtu czy to jest normalna śruba, czy jest mimośrodowa?

Ostatnie pytanie kieruję głównie do osób, które demontowały stare śruby i dawały nowe.

Drążę temat, bo będę musiał niestety pchnąć tą sprawę do przodu w swojej viki. Wiem już że obrócić nie ma szans, a jedynie wjechać

na kanał, uciąć i spróbować że może uda się wybić.

W momencie jak utnę to muszę mieć nówki na wymianę

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_haha.gif" alt=":haha:">

Jedną i drugą chyba znalazłem na alledrogo:

Please login or register to see this link.

Please login or register to see this link.

Edited by FOTON

Share this post


Link to post
Share on other sites

tak znalazłeś ale do tego jeszcze nakrętki i podkładki mimośrodowe.

Please login or register to see this quote.

śruby dostaniesz w każdym sklepie z częściami do opla lub ASO. Ceny będą podobne..

Co do wymiany samych śrub, nie łudź się że obejdzie się bez wymiany krótkich wahaczy. Jak się te śruby zrosły z nakrętkami to z tulejami na 99% też więc całe wahacze do wymiany. Koszt za sztuke krótkiego to około 80zł. Samych tulei z tego co wiem nie dostaniesz a choćby nawet to się nastaw że stare wahacze krótkie pójdą do pocięcia bo inaczej nie wyciągniesz starej tulei ze śrubą. Zresztą co ci będę dużo gadał, kupujesz zestaw:

- 2 sruby do wahaczy pod sprężynę + 2 podkładki mimośrodowe + 2 nakrętki

- 2 śruby do regulacji na krótkim wahaczu + 2 podkładki mimośrodowe + 2 nakrętki

- 2 sztuki wahacza krótkiego

do wymiany:

- dużo cierpliwości

- kątówka

- najlepiej brzeszczot elektryczny lub pneumatyczny

- smar miedziany żeby zabezpieczyć złożone elementy na przyszłość

I nie ma co się pierdzielić ze starymi, ja swoje stare srub grzałem pałnikiem, indukcyjnie, napierdzielałem czym wlazło, moczyłem całą noc owiniętymi szmatami ze środkami chemicznymi i na drugi dzień z rana to samo, młotek, i co było pod ręką i skończyło się na kątówce z siedmioma tarczami i brzeszczotem mechanicznym.

Share this post


Link to post
Share on other sites

W ASO we Wrocławiu ceny takie:

Śruba, M12 X 100, Drążek Reakcyjny do osi tylnej, Nr: 04 23 970 - 25,22 PLN

brutto szt, 1 sztuka na miejscu.

Śruba, M12 X 85, Drążek Reakcyjny do osi tylnej, Nr: 04 23 969 - 22,88 PLN

brutto szt, na zamówienie.

Nakrętka, sześciokątna, M12, Nr: 20 66 00 - 5,12 PLN szt, 3 sztuka na

miejscu.

Czas realizacji na brakujące części 3 dni robocze.

Please login or register to see this quote.

No to lipa, bo zabawa na conajmniej 300 zł + narzędzia (pod warunkiem, że ktoś takie posiada) i do tego problem z wyjęciem jeszcze.

Pasuje zorganizować jakąś akcję wymiany dla wszystkich z forum i zebrać to co z wymiany zostało - temu inżynierowi co to skonstruował zawieść i wykiprować przed domem

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_haha.gif" alt=":haha:">

To jest wersja cenzuralna

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_cenzura.gif" alt=":cenzura:">

Zastanawiam się czy to wogóle ruszać

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_mysli.gif" alt=":mysli:">

Dzięki za odpowiedź, bo właśnie wyszło nowe światło w sprawie: podkładki mimośrodowe - zastanawiałem się czym to jest regulowane, bo śruba wygląda na głądką bez mimośrodu.

Na razie szacuję koszty i odbijam pilkę do ASO ile podkładki kosztują, bo mi nic nie wspomnieli

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_haha.gif" alt=":haha:">

Jeszcze jedna uwaga, pewnie jakby śruba była z mimośrodem to by się może to tak nie zapiekało i lepiej było ruszyć, a że są podkłądki to właśnie pewnie przez to lipa

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_mysli.gif" alt=":mysli:">

Szczerze i otwarcie przyznaję, że jakbym wiedział, że to takie za przeproszeniem pierdzielenie z tymi śrubami od zbiezności to zrezygnowałbym z zakupu vc niestety.

Jeszcze jedno co mi się w Vc nie podoba to te poronione wahacze z przodu , gdzie jak wyrobi się sworzeń trzeba wypierdzielić kasę na cały wahacz, jakby się nie dało samego

sworznia wymiennego zrobić (jak w vb).

Ale cóż trochę się zdenerwowałem

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_haha.gif" alt=":haha:"> Chcę sprawę do przodu popchnąć i niezbyt mam warunki ku temu (brak kanału) to jeszcze każdy mechanik gdzie byłem podchodzi do tego jak do jeża

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_dash.gif" alt=":dash:">

Edited by FOTON

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja kupiłem 4 szt, 12X100 i pasowały. A podkładki zostają stare. Powodzenia

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

O widzisz

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_bry.gif" alt=":bry:"> Cenna uwaga - dzięki

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_bry.gif" alt=":bry:">

Share this post


Link to post
Share on other sites

Podkąłdki nie wiem czy nie sa razem z nakrętkami w kpl, nie pamiętam już. Te podkadki przychodzą od strony nakrętki, a od strony łba śruby podkałdka jest zintegrowana z łbem - stanowi jedną częśc ze śrubą i jest przesunięta względem osi śruby. Na gwintowanej części śruby są frezy bięgnące przez całą długość śruby, te frezy utrzymują podkładkę zakładaną od strony nakrętki w takiej samej pozycji i z takim samym przesunięciem względem osi jak ta zintegrowana z łbem śruby. To własnie te przesunięte względem osi podkładki zminieją położenie tuleji podczas kręcenia łbem śruby. Nakrętka tylko blokujemy śrubę/tuleję w wymaganej pozycji.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Dzieki za odpowiedź bo właśnie zastanawiałem się jak to działa (regulacja poprzez obrót podkładki z otworem mimośrodowym osadzonej na śrubie).

Czyli nie ma rady i trzeba wszystko kupić w ASO, a już się łudziłem że uda się może coś samemu dorobić czy coś w tym stylu

(zaplecze techniczne z maszynami mam w pracy, ale nie mam nigdzie kanału)

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_haha.gif" alt=":haha:">

Z tego co piszesz to próby wykonania tego zdane są na niepowodzenie. No i nie ma żadnego dokładnego zdjęcia, które by to

przedstawiało.

To już naprawdę ktoś się "inwencją" wykazał wymyślając taki beznadziejny sposób regulacji, a ja już widzę jak każdy dba o te śruby i

w jakim są stanie - wystarczy pod auto zerknąć

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_haha.gif" alt=":haha:">

I niestety u mnie wcale się nie zanosi, że jest lepiej.

W innym temacie są kąty pochylenia i zbiezności kół: mi tylko mechanik zmierzył, ale wyregulować z racji tych śrub nie chciał sie podjąć-tylko próbował ruszyć kluczem i dał sobie spokój.

Wiem jakiem mam kąty pochylenia, bo widziałem wartości na przyrządzie

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_dash.gif" alt=":dash:">

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

cena prawdziwa , śruba była w herm.woreczku ze srebrną naklejką GM i tam jakieś numery. Kupiona w oscar ostrołęka

ps. śruba, nakrętka, podkładka - występują oddzielnie

aha , i bez brzeszczota elektr. za robotę się NIEzabierać

Edited by AJA

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mam pewien problem. Praktycznie od nowości auto sciaga mocno na prawo (przy 120km/h na 200m , o cały pas ruchu ) wielokrotnie regulowane na gwarancji - bezskutecznie. Po ostatniej regulacji (mechanik a nie bezradne ASO - bo tylko tam do tej pory serwisowalem) stwierdzil, ze albo auto bylo uderzone, albo cos jest z nim nie tak. Auto kupilem w salonie z 0km przebiegiem i nigdy nie mialo nawet drasniecia. Do rzeczy: w lewym tylnym kole regulacja geometrii konczy sie na -0,30st (gdzie powinna przejsc przez zero i dalej na + ) Polecił wmienic tuleje wahaczy, tylko czy to cokolwiek pomoze ? Czy zmieniac całe wahacze, zeby miec pewnosc i w koncu sieszyc sie jazda prosto ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...