Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Ewakonda

Wymiana koła dwumasowego - proszę o radę

Recommended Posts

Witam serdecznie wszystkich:)

W mojej VC 2008 1,9 cdti 150 KM (przebieg 100tys km) ewidentnie jest do wymiany dwumas. Wiadomo, że przy takiej okazji wymienia się również kompletne sprzęgło. Mam to szczęście, że kupiłam samochód z gwarancją umożliwiającą wymianę, w razie awarii, niektórych części i podzespołów i w tej opcji jest ujęte też koło DM wraz ze sprzęgłem.

I teraz mój problem: w jaki sposób mogę sprawdzić czy do wnętrza mojego samochodu załadowano oryginalne części (mam to też zapewnione w warunkach gwarancji) a nie jakieś tańsze podróby czy też części regenerowane?

Naczytałam się o przekrętach na stacjach ASO i strasznie się tego boję. Nie wspomnę, że procedura wymiany tych części jest dość skomplikowana - trzeba rozebrać prawie pół auta i zabiera to cały dzień a w efekcie pewnie ze dwa dni - tak więc moja "subtelna" i niezauważalna obecność przy moim osobistym aucie odpada niestety

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_sad.png" alt=":(" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/sad@2x.png 2x" width="20" height="20">

Powiedzcie co zrobić?

I jeszcze jedno, czy Sachs to polecana marka przez GM? Czy w serwisie mogą mi zaproponować jeszcze coś innego?

Plissss, pomóżcie

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

PS. Sorki, jeszcze jedno: czy te silniki znoszą dobrze hamowanie silnikiem czy lepiej zdzierać tarcze i klocki?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Moim zdaniem wcale nie musisz martwic sie to ze ktos w ASO wlozy do twojego auta nieorginalna czy tez regenerowana czesc. Po naprawie auta dostajesz faktore na naprawe i na jej podstawie w razie ewentualnych problemow reklamujesz naprawe. W ich interesie jest zeby po naprawie nie bylo zadnych problemow bo potem i tak traca czas i pieniadze na usuniecie usterki.Spokojnie mozesz uzywac w swojej VC takie marki jak SACHs czy LUK. Co do chamowania silnikiem to spokojnie mozesz to robic nic sie silnikowi napewno od tego nie stanie. Polecam rowniez lektore tego tematu

Please login or register to see this link.

Edited by matoslaw

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dzięki bardzo za odpowiedź - trochę mnie uspokoiłeś. Aczkolwiek i tak przeżywam jak zawsze, że ktoś będzie mieszał w moim samochodzie poza moimi oczyma

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Please login or register to see this link.

mam pytanie, czy Twoja Ślicznota

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20"> była chipowana? 178 koni ze 150 ? A jeśli tak to jak to wpływa na żywotność silnika. Bo wiadomo, że 150 KM uzyskuje się na tym samym silniku co 120 - kwestia oprogramowania. Więc 150 km to i tak już lekko wyżyłowany silnik. Dzięki za ewentualną odpowiedź, przeczytam wieczorkiem.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Tak moja VC byla poddana zabiegowi chipowania.Zabieg ten nie wplywa na zywotnosc silnika pod warunkiem nalezytego dbania o niego np. terminowe wymiany oleju,nieforsowanie zimnego silnika. Wersja 150konna to nie do konca ten sam silnik co120konny z innym oprogramowaniem. Roznica polega na tym ze wersja 150konna ma dwa walki rozrzadu w glowicy 16V a 120konna tylko jeden 8V

Share this post


Link to post
Share on other sites

Z tego co wiem (też już wymieniałem) to do Z19DTH tylko Sachs robi koła zamachowe i sprzęgła, są one nawet na pierwszym montażu z tym, że dodatkowo nabite są znaki GM, wiec spokojna głowa.

Jedyne ryzyko o jakim slyszałem to, że można trafić na dwumas regenerowany, ale też do końca nie wiem czy to prawda, sądze, że regenerowaną dwumasówkę łatwo rozpoznać.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Nie tylko

Please login or register to see this link.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Matoslaw - w kwestii uscislenia jest tez 1.9 120km z dwoma walkami rozrzadu - oznaczenie Z19DTJ.

To nic innego jak Z19DTH (czyli 1.9 150km) z innym "slabszym" softem

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

O to dobrze wiedziec. A w jakich modelach Opla wystepowal ten silnik? Bo do VC go nie montowali.

Edited by matoslaw

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

... na przykład Astra H...

Share this post


Link to post
Share on other sites

VC 2005-2008 1.9CDTI 74KW (100KM)

Share this post


Link to post
Share on other sites

A czy może ktoś z forumowiczów miał już jakieś doświadczenia z regenerowanym kołem dwumasowym?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

To jest zduszona programowo wersja 120konna 19DT

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

To było puszczane na Belgię

Share this post


Link to post
Share on other sites

ciekawe czy na fakturze będzie wyszczególnione jakie elementy zostały wymienione ( jeżeli serwis to raczej tak) czy będzie faktura pod tytułem "naprawa układu napędowego " czy coś w tym rodzaju . nie ma co sobie robić nadziei ,że skoro serwis to będzie dobrze - trzeba na ręce patrzeć . zapytaj jaką dostaniesz fakturę już przed naprawą - może pomyślą : dobra z tym klientem wyjątkowo nie będziemy kombinować

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...