Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

krasy191

Głośno w środku po nagrzaniu silnika

Recommended Posts

Witam

Mam dziwny problem z moją Vectrą. Mianowicie jak samochód jest zimny to chodzi normalnie, problemy zaczynają się po nagrzaniu. Jak gwałtownie przyspieszam to w środku robi się dość głośno a plastiki wpadają w lekką wibrację ( nie jest to zależne od prędkości, bardziej od obrotów silnika). Dzieje się tak tylko w momencie przyspieszania, jak rozpędzę się do powiedzmy 120 km/h i z taką prędkością jadę to nic się nie dzieje i jest cicho. Słychać tylko szum powietrza, zacznę przyspieszać np. po redukcji i znowu drżenie i robi się głośno. Auto na wolnych obrotach chodzi normalnie.

Co może być przyczyną takiego zachowania?

Od czego zacząć sprawdzanie?

Share this post


Link to post
Share on other sites

witam ,możesz mieć skrzywiony wał ,proponuję jak najszybciej pojechać do dobrego warsztatu gdyż mechanik powinien wiedzieć najlepiej ...

Share this post


Link to post
Share on other sites

A wał mógłby się ewentualnie skrzywić sam z siebie. Dwa miesiące temu było wszystko ok, a od tego czasu nic z autem jakiegoś strasznego się nie stało. Tylko spokojna jazda bez szaleństw.

Zauważyłem wczoraj na kanale że z ostatniego tłumika oderwała mi się jedna warstwa, pozostał po niej tylko kawałek srebrnego metalu przy uchwycie, a reszta wyparowała. Tłumik jednakże pracuje cichutko i nie czuć nigdzie spalinami, nie zauważyłem też żadnych oznak pęknięcia, no chyba że są gdzieś od strony kabiny. Sprawdziłem też ten łącznik z siateczki i wydaje się być ok. Jedyne czego nie widzę to mocowanie kolektora. Może tam coś się wydmuchało?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest adym

jak by kolektor się rozczelnił to byś odczuł spadek mocy i komorę sinika byś miał zasyfianą

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wczoraj jechałem Vectrą jako pasażer z tyłu i zauważyłem że jak brat przyspieszał to te drgania i buczenie szło tak jakby właśnie z tego ostatniego tłumika. Chyba moje poszukiwania zacznę właśnie od jego wymiany. Obserwowałem "czystość" silnika przy kolektorze i żadnego nalotu tam nie widzę, czysty suchy kolektor. Komora silnika też nie specjalnie brudna, taka chyba norma.

Edited by krasy191

Share this post


Link to post
Share on other sites

no i?

Share this post


Link to post
Share on other sites

No i gucio

Tłumik wymieniony i jest to samo.

Sprawdzałem po kolei wszystkie możliwe połączenia i wydaje się być wszystko ok. Ciśnienie w układzie takie że jak włożę szmatę w końcowy wyrzuca ją momentalnie. Zauważyłem jeszcze że łącznik z metalowej siateczki zaczął delikatnie pękać od strony prawego koła, jednakże żadnego dymu nie widać, tłumiki i rury nie okopcone.

Wiecie może jak można sprawdzić tłumiki, bo jak macham całym układem to w środkowym słyszę jakby jakieś kawałki metalu w nim latały.

Jak się puka w tłumik to jaki dźwięk powinien być, metaliczny czy bardziej tłumiony?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sprawa jest dość dziwna. Rozwiązałeś ją już? Gdy u mnie pojawił się szum i hałas w środku to okazało się, że to uszczelki drzwi są nieszczelne i trzeba było je wyciszyć Zrobili w SztukaWyciszania.pl i problem minął. Ale u Ciebie to dziwna sprawa...

Edited by edekKredek

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

a co w tym dziwnego, pierwsze do sprawdzenia przeguby, półosie, na sprzęgle kończąc, ale ja bym obstawiał któryś z przegubów

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jesli masz drgania to sprawdz przeguby , delikatny luz i będą wibracje przy przyśpieszaniu

Edited by krystian8

Share this post


Link to post
Share on other sites

U mnie w Alfie 156 przyczyną takich drgań był uwalony krzyżak na półosi i na twoim miejscu od tego bym zaczął.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

w vc nie ma krzyżaka na półosi, chyba że chodzi Ci o "krzyżak" przegubu

Edited by zbigos74

Share this post


Link to post
Share on other sites

sprawdż wieszaki wydechu tzn.wszystkie gumy na których wisi wydech

Share this post


Link to post
Share on other sites

Chodziło mi o to że przyczyną mogą być przeguby.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...