Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

potryk

Vectra 2.6 V6 problem z silnikiem, gaśnie i nie tylko!!!

Recommended Posts

Witam.

Sprawa wygląda tak że błąd pokazuje: blok 2 lambda 1, lambdę wymieniłem i skasowałem błędy, po chwili ponownie ten sam komunikat i palący się check, zamieniłem wtyczkami lambdy 2 (która działa poprawnie według wskazań komputera) z lambdą 1. Komunikat ten sam.

Podsumowując lambda na 100% dobra mechanicy mówią różnie

1. Komputer padł i do regeneracji lub wymiany

2. Tam gdzie regenerują komputery że trzeba od nowa wgrać oprogramowanie do komputera bo ten się przestawił bo było pomykane na gazie.

3. Gazownicy nie zamontowali emulatora, Za to gazownik mówi że to nie ma wpływu jeśli auto jest odpalone na benzynie i że to wina czegoś innego.

Powoli mnie coś trafia bo przez ten błąd auto przy 4500 lekko zamula i pali przy naprawdę spokojnej jeździe (80% trasa 20% miasto) 14-15l/100.

Może ktoś miał podobną przypadłość ?

Edited by potryk

Share this post


Link to post
Share on other sites

a Ty wiesz ze masz 4 sondy a nie 2

jestes pewien ze dobra wymieniles ???

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tak wiem. Na komputerze dokładnie sprawdzaliśmy której błąd dotyczy i aby wykluczyć że ktoś wcześniej źle coś popodłanczał odłączaliśmy wtyczki i patrzeliśmy na jakiej wyskakuje błąd.

Share this post


Link to post
Share on other sites

jak cos mam komputer od 2.6

bede w 3miescie jak sie uda za tydzien

jak nie rozwiazesz problemu to moge go zabrac

tyle ze carpass potrzebny i cod security do podmiany

co do naprawy to nei wiem czy wogole je robia

od 2,6 jest zalewany z tego co wiem

nie tak jak w 2,5 ze mozna go rozebrac na czesci

Edited by gawlak

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dzięki, nie wiem o jaki carpass i security chodzi, ale poszukam w dokumentach czy coś takiego jest.

Auto mam od tygodnia, wcześniej miałem X20XEV i z nim nie miałem takich przebojów jak z tym a powoli coraz więcej rzeczy wychodzi.

W Poniedziałek jadę do innego gazownika aby wszystko posprawdzał, jeśli coś wykryje co może dawać błąd to będzie po problemie, a jak nie to dalej walka.

Share this post


Link to post
Share on other sites

jestes pewien ze to 2,6 ??

masz kable czy cewki zaplonowe ??

bo widze w podpisie ze 2000 rok

a 2,6 jest od modelowego 2001

Share this post


Link to post
Share on other sites

tak na 100% 2.6 i mam cewki (wczoraj wymieniałem świece bo jakiś mechanior zamontował 4 iskrowe i miałem błąd wypadania zapłonu i auto dziwnie przyspieszało - teraz na jednoelektrodowych jak ręką odjął) a rok produkcji to 08.2000 (mam wszystkie dokumenty nawet rachunek z salonu z końca 2000 r. za zakup auta.)

Share this post


Link to post
Share on other sites

no to sie zgadza

rok modelowy zawsze jest produkowany ciut wczesniej

jedna z pierwszych 2,6

jedyne co moge napisac to powodzenia w uzytkowaniu

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

tzn. mam się bać jej usterkowości ?

Po całodziennej walce z autem u mechaników i gazowników wychodzi na to że komputer albo zdechł albo się przeprogramował przez LPG.

Sondy sprawne, jedynie coś od gniazda sondy do komputera nie trybi, dzisiaj wyeliminowałem możliwość uszkodzonego kabla pozostał komputer.

Jutro jadę do serwisu dowiem się ile zaśpiewają za carpass i security kode a ile za wgranie od nowa oprogramowania do komputera.

Jeśli carpass i kod dadzą w miare przyzwoitej cenie to będę wdzięczny jeśli byś zabrał komputer od 2.6.

Ile byś za niego chciał jeśli by działał u mnie bez błędów ? a ile za sprawdzenie jak uda mi się wydobyć carpass i kod ?

Już powoli załamuje ręce, wychodzą inne rzeczy, gdzieś ucieka paliwo i szukaj wiatru w polu!!! rozebrałem połowe auta i nie znalazłem wycieku. A najlepsze jest to że bezpiecznik odpowiedzialny za pracę pompy (chyba nr. 19) po wyjęciu nie odcina jej - ktoś grubo namieszał.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

a jak myslisz ??

czemu ten silnik nie przeszedl do VC

sam silnik moze i jest OK ale osprzet juz nie do konca

np sam komputer jest inny niz w 2,5

swojego czasu pol roku szukalem

teraz jest tego sporo w uzywce

bo cena nowego powalila mnie na kolana

jak nic nie ogarniesz do mojego przyjazdu do 3 city

to wezme kompa i wsadzimy

zobaczymy co i jak

opcoma tez wezme

Share this post


Link to post
Share on other sites

ok, super, dam znać co tam wyszło z serwisem.

Walki ciąg dalszy.

Walcze z tym błędem i walcze aż jakiś rezolutny mechanik zauważył że coś jest rozcięte i zaspawane na kolektorach, prawdopodobnie wywalone zostały katalizatory!!!

Nie wiem czy to przenosić do innego działy czy ciągnąć tu dalej.

U mnie są 4 sondy, dwie z przodu silnika i dwie z tyłu, jedna odpowiada za sprawdzanie spalin przed katalizatorem a druga za.

I teraz pytanie, błąd jest na sondzie za katalizatorem w przedniej części silnika, te z tyłu silnika obie działają poprawnie, czy jeśli bym połączył wtyczki wszystkich sąd do sąd z tyłu silnika dało by się oszukać komputer czy bym narobił niezłego bigosu ? - chce tak zrobić w celu sprawdzenia czy dalej będzie błąd wywalało czy nie, bo jeśli błędu nie wywali i takie podłączenie by było możliwe to bym tak zostawił, jeśli takie podłączeniu czemuś by szkodziło to kupił bym emulator na drugą lambdę.

W sumie nie wiem po jakiego wałka wsadzili 4 sądy.

No i czy komp by wskazywał błąd sondy czy by coś oznajmił że kat siedzi ?

P.S.

Jestem w trakcie załatwiania kodów w salonie gdzie auto było kupowane jako nowe, jeśli znajdą w bazie to dostane mailem.

Edited by potryk

Share this post


Link to post
Share on other sites

jak nie ma kata to sonda za nim zawsze wywali blad

albo zamontujesz katalizator albo musisz sonde oszukac jakims emulatorem

inaczej sie tego nie pozbedziesz

watpie zeby polaczenie sond cos dalo

sprobowac mozesz

co do ilosci sond

niestety zmienily sie normy spalin w silnikach i tym to jest podyktowane

od 2001 roku wszystkie auta maja sonde przed i za katalizatorem

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ok

W przyszłym tygodniu wraca znajomy mechanik co ma kabel, oprogramowanie i chęci do zabawy, z nim będę kombinował z tym podłączeniem, najpierw jakoś kable przedłużę i podłączę tylnie do gniazd przednich, jeśli nie wywali błędu zobaczę co się stanie jak połączę wszystkie sondy na tyle i jeśli komp nie zgłupieje to tak zostawię, a jak mu się coś popierdzieli to wstawie mały emulatorek który oszukuje sondę za katem jeśli jest wycięty i wtedy zobaczę co się będzie działo.

Jeśli nic nie pomoże to MASAKRA i dalsza walka.

Share this post


Link to post
Share on other sites

No i pojawiły się następne problemy z autem:

objawy:

Auto nie chce trzymać obrotów, przy odpaleniu wchodzi normalnie na obroty po czym spada do 0 i gaśnie lub na 300 i chodzi nie równo, czasem się podniesie na 600 a czasem spadnie i zgaśnie. To samo dzieje się w czasie jazdy, jak spuszczę pedał gazu leci albo na 0 albo na 300 i czasem się podniesie a czasem zgaśnie.

Na komputerze wykazało teraz że 3 sondy z 4 siedzą, po skasowaniu że 1 (ta za katalizatorem) a reszta ma prawidłowe odczyty, przepływomierz ma prawidłowe wskazania i nie ma żadnych innych błędów, ładowanie 12.8, więc i z tym zamierzam się udać do elektryka – choć nie wiem czy to ma z tym wszystkim coś wspólnego.

Co zauważyłem:

patrząc z przodu na silnik są po prawej stronie takie małe dwie przepustnice, (czarna i biała wtyczka) przy dodaniu gazu na postoju tylko jedna się otwiera (tylko ta od czarnej wtyczki), po zamianie wtyczek ta przepustnica która się nie otwierała otwiera się, więc coś w kablach lub we wtyczce białej, no chyba że tak powinno być i ta od białej wtyczki otwiera się w jakiś skrajnych okolicznościach (nie znam się na tym silniku i nie wiem), więc jak ktoś wie to prosił bym o info czy obie przepustnice nie powinny się razem otwierać.

Zauważyłem że przy dodawanie gazu z tyłu silnika, po prawej stronie widać lekki dymek, ale tylko przy mocnym dodaniu gazu.

Dzisiaj rozbieram kolektory i szukam, może być że mi łapie fałszywe powietrze, albo jakaś podciśnieniówka spadła.

Czy ktoś dobrze się zna na tym silniku i może mi doradzić gdzie jeszcze szukać przyczyny moich problemów bo mechanicy rozkładają ręce, gazownicy podobnie i sam już nie wiem co robić, najlepiej by chcieli aby wszystko pokolei wymieniać nie dając gwarancji że będzie jakaś poprawa, a na to już mnie nie stać.

Opcja awaryjna jest taka że pojadę do gazowników i każe wyp.. (odłączyć) gaz i zobaczę co się dzieje – wydatki rosną a poprawy albo przyczyny nie ma.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ladowanie 12,8 v to ja mam tyle na samym aku bez wlanczania silnika, powinno byc nie mniej jak 14 v. Zacznij od naprawy altka a pote zobacz co bedzie dalej...

Share this post


Link to post
Share on other sites

potryk a nie myślałeś żeby zapakować starszą jednostkę z osprzętem pod maskę

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Wole tą jednostkę doprowadzić do stanu idealnego i gruba ostateczność to wymiana silnika z osprzętem.

Wczoraj wyczyściłem przepustnicę, efekt - 0 poprawy dalej tak samo, sprawdziłem wszystkie gumowe połączenia kolektorów, wszystkie podciśnienia a na koniec AUTOSTART w rękę i sprawdzanie czy gdzieś nie zasysa powietrza i nic lewego nie ciągnie.

Po tych wszystkich testach wbiło mi dodatkowy błąd 170 - niewłaściwa mieszanka i nie wiem czy to przypadkiem nie przez moje zabawy bo tego błędu nie było.

Podsumowując wybija mi błąd 150 i 170 (sonda i mieszanka)

Speca od tych silników w trójmieście niestety nie mogę zlokalizować bo normalny warsztat nie jest w stanie zlokalizować co w tym aucie siedzi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Wole tą jednostkę doprowadzić do stanu idealnego

Wczoraj wyczyściłem przepustnicę, efekt - 0 poprawy dalej tak samo, sprawdziłem wszystkie gumowe połączenia kolektorów, wszystkie podciśnienia a na koniec AUTOSTART w rękę i sprawdzanie czy gdzieś nie zasysa powietrza i nic lewego nie ciągnie.

Po tych wszystkich testach wbiło mi dodatkowy błąd 170 - niewłaściwa mieszanka i nie wiem czy to przypadkiem nie przez moje zabawy bo tego błędu nie było.

Podsumowując wybija mi błąd 150 i 170 (sonda i mieszanka)

Speca od tych silników w trójmieście niestety nie mogę zlokalizować bo normalny warsztat nie jest w stanie zlokalizować co w tym aucie siedzi.

_________________________________________________________________________

Dziś wnerwiony zacząłem się zastanawiać czy to nie aby przepływomierz rozpieprza mi wszystko, w warsztacie sprawdzali i niby był ok.

Wymontowałem gada, napryskałem do środka płynem elektrostatycznym, odłączyłem aku na 20 min i efekt jest taki że przez 40 km nie zapalił mi się check, auto rwie do przodu, jedynie nie wiem czy coś źle zrobiłem czy nie, ale auto po podłączeniu aku chodziło na biegu jałowym z wyłączonym klimatronikiem do momentu załączenia się wiatraków, potem spokojna jazda przez parę km a następnie ciśnięcie. Wszystko to zrobiłem bez włączonego klimatronika, obroty 800 tak jak powinno być, nie gaśnie ale jak włączę klimatronika to 1500.

Na razie tak pojeżdżę i zobaczę czy się znowu coś nie zacznie dziać.

Jeśli do końca tygodnia nie zapali mi się magiczna wnerwiająca lampka, a obroty się unormują to z radości kupie sobie flaszkę i się ululam - bo tyle nerwów i kasy co straciłem to moje.

Swoją drogą czy to możliwe aby za wszystkie te problemy jak błąd sondy, uboga mieszanka, gaśnięcie i nierówna praca był odpowiedzialny przepływomierz ?

Edited by potryk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Ja u siebie w X20XEV miałem podobne problemy: gasł, szarpał, nie miał siły, wywala błąd sondy, nierówno pracuje.

Odpiąłem przepływkę i na benzynie chodzi dobrze (faluje na jałowym i zdarza mu się szarpnąć oraz pali sporo). Czekam na nową (jutro maksymalnie powinna być) i się okaże czy to to.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dzisiaj po przejechaniu 10 km zabłysł check, w warsztacie spędziłem trochę czasu podłączony do komputera.

Efekt:

Przepływomierz po przeczyszczeniu działa i nie wyskakują inne błędy po za sądą, a dokładniej Blok2 czujnik1.

Mocno naciskałem i siedzieliśmy odczytując parametry i są momenty kiedy sąda pokazuje 0 i wyskakuje (brak odczytu) a czasem przez dłuższy czas działa poprawnie, więc dopiero dziś miała problemy.

Przepływomierz zamawiam i będę go wymieniał, sonda okazało się że mechanik wcześniej źle zrozumiał i wymienił mi złą sądę, więc i sądę wymieniam a co dalej to życie pokaże.

P.S.

Auto już nie gaśnie i trzyma obroty

Edited by potryk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...